Äänestys
Kysymys: Ohjaako sinua sydän vai pää? Eli järki vaiko tunteet?
Järki - 28 (24.8%)
Tunteet - 85 (75.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 99

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ohjaako sinua järki vai tunteet?  (Luettu 41200 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 05.11.2005 18:51:15 »

Itse olen vahvasti tunneihminen. Toisinaan voi olla jaksoja kuitenkin jolloin järki ohjaa. Enimmäkseen menen eteenpäin kuitenkin fiilispohjalta mikä voi olla jopa haitallista. Aina kun ei ehkä pitäisi toimia tunteiden mukaan vaan sen mukaan mikä olisi järkevintä. Lienee tuo tunnepuoli olevan peräisin nousuravustani kai...
tallennettu
Alice
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 05.11.2005 19:06:56 »

Tunteet. Ehdottomasti. Se ei yhtään sopisi näin herkälle ihmiselle, mutta en vaan voi sille mitään. Järkeä ei ilmeisesti ole kasvanut päähän.  Sad
tallennettu

Alice

Nouseva jousimies
Aurinko vaa'assa
Kuu kaloissa
Merkurius vaa'assa
Venus neitsyessä
Mars leijonassa
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 05.11.2005 20:49:25 »

Minä olen järkiasioissa tunneihminen ja tunneasioissa, tai siis ainakin rakkausasioissa, järki-ihminen.

Rapu nousussa minullakin, kuu neitsyessä. Ouch!
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #3 : 05.11.2005 20:53:14 »

Minä se tunteilen... aina vaan Embarrassed Embarrassed Kiss
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #4 : 05.11.2005 21:33:16 »

Aikalailla tunnepuolen mukana tässä on liikuttu.

Tunteet opettavat hyvin paljon mutta kun järjellä tekemisiään katsoo niin voi tulla sellainen  idiot2 olo.

Sydän olisi valmis tekemään paljonkin asioita mutta ne eivät välttämättä olisi kovin järkeviä  uglystupid2

Ristiriitaista?  Embarrassed
« Viimeksi muokattu: 05.11.2005 21:43:33 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #5 : 05.11.2005 21:34:43 »

Tunne ihminen. smitten smitten smitten Joita on, vanhemmiten kokemus ja järki, tullut ohjaamaan  coolsmiley coolsmiley coolsmiley

Tänäkin päivänä teen tunnepohjaisesti valintoja, vaikka valitsematta olisi järkevämpää. Mutta jos teen kuitenkin oikein, punnitsen miinukset. Ja valitsen silti tunteen pohjalta. smitten smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 05.11.2005 21:41:05 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #6 : 05.11.2005 21:47:00 »

Höh. Huh Tuossa pitäisi olla vielä kolmaskin vaihtoehto. Sekä-että -ihminen kun olen. Kasauma "analyyttistä" Vaakapainotteisuutta, jota tasapainottaa tunteellisuutta lisäävä Kuu-Kalat ja Rapunousuisuus.

Artemis, Rapu nousevana merkkinä taitaa olla sieltä harvinaisemmasta päästä täällä Suomessa???

Vaaka ihminen onollakko vai eikö olla, siinä kysymys ? ihminen. smitten smitten smitten
tallennettu
Vilja
Kohtuuastroilija
**

leij,ac-leij valkoinen yliääni peili

Profiili
« Vastaus #7 : 05.11.2005 21:59:39 »

>:(vehkon tunteen ja järjen välillä ja  vehkoon taas  smitten
tallennettu
manjaana
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 05.11.2005 22:16:19 »

Mielelläni huijaan itseäni ja sanon, että järki tietenkin. Embarrassed  Tosiasiassa kuu oinaassa saa tunnepuolen kyllä viemään voiton aikas usein.  Shocked
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
Ivan
Vieras
« Vastaus #9 : 05.11.2005 22:30:56 »

Mä en osaa sanoo, kun miähän kammoan niin montaa asiaa ja sitten kun kammon sattuessa muutan ajatuksiani asiasta ikäänkuin positiivisiksi ja voimistaviksi yms omituista niin ohjaanko itseäni silloin järjellä vai millä?

Siis tietenkään järki eikä tunteet ohjaa minua vaan päinvastoin kalja pitää miehen tiellä...tai sen vieressä..

Omatekoinen luonnollisesti.
Nimimerkillä Animalian sivuista viisastunut eläinystävä
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 05.11.2005 22:32:49 »

Olen herkkä ihminen ja menen elämässäni eteen päin tuntemuksieni/tunteiden mukaan. Pyrin kuitenkin käyttämään tunteiden analysoimisessa järkeä sen verran, että otan selvää, johtuuko tunne egosta vai intuitiosta. Intuitio, tunne siitä että tietää, on sitä sydämen ja elämän omaa järkeä. smitten Ego puolestaan aiheuttaa vain pelkkiä tyhjyyttä kumisevia tunnereaktioita, joista ei ole kellekään mitään hyötyä - ei edes tuntijalle itselleen sillä egolla on tapa kääntää asiat aina nurin perin.  idiot2
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #11 : 05.11.2005 22:46:20 »

Järki. Jostain syystä kaikki pitää aina järkeistää. Mutu- ajattelu toimisi usein mutta kun aivot vie voiton. Välillä onnistuu, välillä ei.  Smiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #12 : 05.11.2005 23:17:02 »

Niin, mun on vielä jatkettava, tästä tunteilusta....

Minunhan pitäisi  aurinko kauris :ina olla järki-ihminen knuppel2, mutta toisin vain sattuu olemaan. Yksi selitys ehkäpä on se, että olen  neptunus -vaikutteinen Huh
Ja  jupiter aspect_opp kuu :

Hyväntahtoisuutesi ja auttavaisuutesi aiheuttaa sen, että järkytyt julmuuksista, laminlyönneistä ja muiden välinpitämättömyydestä.....Voit myös suuttua, jos joku läheinen ei osaa osoittaa lämpöä ja huolenpitoa muita kohtaan

(Ote kirjasta: Tähdet ja tulevaisuutesi)

Siksi en katso minkäänlaisia julmuuksia ja epäoikeudenmukaisuuksia mistään taholta. Kyyneleet vierivät pitkin poskiani, kun näen julmuutta ja kärsimystä Cry Cry
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 06.11.2005 10:27:30 »

Undecided
No mie olen se järki-ihminen. Ja ihan liiaksi.
Tosin viime aikoina olen yrittänyt alkaa kuunnella tunteita ja intuitiota, mutta aina kaikki ratkaisut jahkaan olevinaan niin varman päälle järjen kanssa.
Vieno Puustjärvikin sanoi käsiäni katsellesani, että sie menetät monta hyvää tilaisuutta vatvomalla asioita niin varman päälle.
Valitettavasti hän oli tosi oikeassa. Embarrassed

Kyllä tunteetkin ja juuri toi intuitio pitäisi saada kehiin mukaan.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 06.11.2005 12:01:48 »

Artemis, Rapu nousevana merkkinä taitaa olla sieltä harvinaisemmasta päästä täällä Suomessa???

En usko, ainakin minulla on lähipiirissä tosi paljon nousevia rapuja.

Ja kai minä olen enemmän tunneihminen (Aurinko ja Kuu Kaloissa, nouseva Skorpioni), mutta järkevä sellainen (Uranus nouseva planeetta)  Wink.
Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: