Äänestys
Kysymys: Ohjaako sinua sydän vai pää? Eli järki vaiko tunteet?
Järki - 28 (24.8%)
Tunteet - 85 (75.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 99

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ohjaako sinua järki vai tunteet?  (Luettu 41199 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilja
Satunnainen astroilija
*

~ Vain unelmilla on siivet ~

Profiili
« Vastaus #15 : 06.11.2005 17:10:59 »

Lainaus
Tunteet opettavat hyvin paljon mutta kun järjellä tekemisiään katsoo niin voi tulla sellainen  idiot2 olo.

Harvinaisen osuvasti sanottu! police
Tunteellahan mäkin tässä näitä päätöksiä teen.. enpä oikein osaa tota "järjenääntä" kuunnellakkaan. Hah, ihan kun mulla semmosta oliskaan. uglystupid2
Nouseva rapu kun mäkin oon niin ehkä se vaikuttaa asiaan. coolsmiley
tallennettu

~ Joskus luopuisin mielummin monesta vuodesta kuin yhdestä hetkestä. ~
Aurinko Skorpioni, Ac Rapu, Kuu Härkä
Cleo
Vieras
« Vastaus #16 : 06.11.2005 17:50:14 »

Tunnehan se, vaikka yritän monasti pitää järjen mukana. No jaa, kohtuus kaikessa?
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #17 : 06.11.2005 18:07:52 »

Ei vaan alapääni, höhöhöhöö. Jolla on tunteet ja järki. Joskus käyn jopa kiivaita väittelyitä sen kanssa ja se haluaa, että sitä kutsutaan rankaisijaksi. knuppel2

Moderaattorit, älkää suuttuko; minun täytyy kysyä tätä: Onko kukaan huomannut kuinka dualistinen tämä hymiö on?  2funny Hihhihiihii!!

Jos on, niin voisimme keskustella siitä vaikka yksityisviestitse. No ei nyt sentään.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2005 19:37:42 kirjoittanut rasvapakara » tallennettu
tiav
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #18 : 06.11.2005 20:51:48 »

Heh  Cool

Iän myötä olen huomannut että teen päätökset aina järjellä joissa on kyllä tunteet mukana.
Tunteet tekevät sysäyksen mutta järki viime kädessä päättää miten tehdään ja edetään   Wink

En ole kyllä kauheasti joutunut tekemisiäni katumaan, lähinnä vain niitä jotka olen tenhyt pelkällä tunteella  Cheesy
tallennettu

Aurinko-Vaaka, Nouseva Skorpioni- Kuu-Leijona ja se näkyy ja kuuluu Smiley
Maya: Sininen Magneettinen myrsky
Tuli-Vuohi
Pähkinäpensas
Kristalli aura
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 06.11.2005 22:53:36 »

Sanoisin, että intuitio vie minut paikasta toiseen.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
manjaana
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 06.11.2005 23:08:20 »

Ei vaan alapääni, höhöhöhöö. Jolla on tunteet ja järki. Joskus käyn jopa kiivaita väittelyitä sen kanssa ja se haluaa, että sitä kutsutaan rankaisijaksi. knuppel2.

Ihan selkeesti alapää, jolla on oma tahto.. Grin 2funny
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
Jansku70
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #21 : 07.11.2005 00:22:51 »

Kun on aurinko veskari, nousuoinas ja kuu ravussa, tulee järki yleensä jälkijunassa  Cheesy Mutta joskus harvoin on minullakin järkevät hetkeni ja kun "järjenpäätös" on tehty, sitä ei sitten muiden mielipiteet muuksi muuta  knuppel2

Jansku Wink
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 07.11.2005 00:29:08 »

Ajattelen ekaks tunteella ja sitten järjellä      Kiss
Ja en kyl aina ees ymmärrä maamerkkejä jotka ajattelevat aina järjellä  Cry

smitten   

Oinas73
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #23 : 07.11.2005 04:24:15 »

Tunteet... kylmät ja kuumat, mie oon herkkis  Wink
Kuu-kalat = voin ajaa autoa silmät kiinni.
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**

Keltainen Resonoiva Soturi

Profiili
« Vastaus #24 : 07.11.2005 07:33:15 »

Pikkuasioissa järjellä huomioin (ja paljon) ja tunteella reagoin  Cheesy Suurissa asioissa järki tekee töitä.
Arvostan myös viileää suntautumista ongelmiin. Ei välinpitämätöntä asennetta vaan ongelman rauhallista tarkastelua.

kartallani on nouseva rapu ja kuu neitsyt.

ja nyt mä unohdin alkuperäisen kysymyksen kokonaan kun järkeilin omaa järkevyyttäni....
voin olla myös väärässä  Cheesy
tallennettu

Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 07.11.2005 08:19:41 »

Kyllä se tunteet on (noususkorp. IC pisces. pluto-venus-yht. neptunus-mars yht. ) Ajattelen aivan liikaa tunteilla, ja se on sellaista järjestelmällistä tuuliviirinä pyörimistä. Jos tekee pelkästään niin, kuin tunteet sanoo, voi olla varma, että on kokeillut montaa asiaa elämässään, mutta mitään ei ole tehnyt kunnolla tai päätökseen. Myös läheiset kärsivät liiasta "tunteilusta" kun saatan omassa päässäni kehitellä asioita, joita muut ihmiset eivät ymmärrä alkuunkaan. Kaukana rationaalisuudesta.  uglystupid2

Tämäkin on sikäli omituinen juttu, koska lapsena ja nuorempana ajattelin paljon, paljon rationaalisemmin ja loogisesti. Tunteet ei heilahtanut suuntaan jos toiseen. Täytyisi yrittää löytää fiksu keskitie. Kumpiakin kun tosiaan tarvitaan. Olen vain ollut niin yltiöpäisen ihastunut "luovaan, herkkään ja naiselliseen" puoleeni, etten ole ymmärtänyt että se myös vahingoittaa sekä itseäni, että kanssaihmisiäni tuuliviireydelläni, päättämättömyydelläni ja omituisilla mielleyhtymillä  Cheesy
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Miisu67
Kohtuuastroilija
**

Voimariimu: Fehu

Profiili
« Vastaus #26 : 07.11.2005 08:46:32 »

Artemis, Rapu nousevana merkkinä taitaa olla sieltä harvinaisemmasta päästä täällä Suomessa???
En usko, ainakin minulla on lähipiirissä tosi paljon nousevia rapuja.

Heips,
kyllä ne ovat nuo kevättalven/kevään merkit, jotka ovat harvinaisimpia nousumerkkejä täällä Pohjolassa ( vesimies  kalat  oinas)

Mutta tunnehan sie vie ja mie vikisen  Wink Vilkas mielikuvitus vielä päälle, niin a'vot! Soppa on keitetty...  Cheesy
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Mirjam
Vieras
« Vastaus #27 : 07.11.2005 08:49:14 »

Oikeastaan taitavat minulla tehdä tunteet ja järki yhteistyötä.
Tunne kyllä tulee aina ensin ja sitten järjen kanssa pieni 'palaveri' ja sen jälkeen päätöksiä miten toimia jne....  Cheesy
Vaikka onhan aivan varmasti yhtäpaljon hetkiä, että suoraan tunteistaan käsin toimii, kuin taas joskus järkiperäisesti.
Riippuu tilanteesta.

Ei sitä oikein kaupan kassallakaan ole aika tunteilla miltä tuntuu maksaa ostokset..."ei ei tunnu hyvälle, en kyllä maksa"...jne. silloin siis järki toimii, koska asia on 'sovittu' etukäteen kaupan kanssa. (hintalaput tuotteissa) ja itse olen ne kärryyni kerännyt.  Wink
Toisaalta jos näen jonkun kaatuvan pyörällä ja itkevän maassa, en järkeile, tekeekö minun mieleni nyt mennä auttamaan, mahdanko vain tahria omat vaatteeni jne. vaan menen vain heti auttamaan ja katsomaan kuinka kaatuilija voi... Cheesy

Ja toisaalta, pidän sitten aivan eriasiana intuitiollisia valintoja yms.
Niitä en liitä tähän tunne vai järki kategoriaan/jakoisuuten...

smitten
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #28 : 07.11.2005 09:18:50 »

Vaikea sanoa. Pyrin pitämään tunteet kurissa uskottavuuden säilyttämiseksi. :Smiley
tallennettu
kamomilla
Vieras
« Vastaus #29 : 07.11.2005 10:31:28 »

Molemmat ohjaa!
Kun on vettä ja maata kartalla yhtä paljon. :Smiley

Päätökset teen kuitenkin intuitiolla. Luulen, että se on sekoitus järkeä ja tunnetta. laugh
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: