Keskustelussa on yleensä tiettyjä periaatteita, joilla keskustelu toimii ja joita lukija odottaa kirjoittajan noudattavan.
Eikö tässä ketjussa ole mielestäsi noudatettu viittaamiasi periaatteita, vai miksi nostit asian esille?
Jos ei, haluaisin kuulla paremmin mitä tarkoitat, sillä en näe asiayhteyttä.
Näihin kuuluu mm. se, että annetaan riittävä määrä informaatiota, jotta asia tulee ymmärretyksi ja jotta erotamme metsästä ne puut, joita halutaan katsottavan.
Onko informaatio ollut puutteellista, olenko ilmaissut jotain niin, ettei asia ole selkeästi käsitettävissä?
Keskustelun sijoittuessa kirja- ja linkkivinkki -osioon oletettavasti haluat meidän perehtyvän Raamattuun.
Syitä useita, kuitenkin päällimmäinen syy tämän ketjun luontiin sijoittu tulevaisuuden näkymään: Ketju jossa voi keskustella Raamatusta juuri tällä kyseisellä foorumilla vielä pitkään kuulosti hyvältä: Tässä se nyt on
Haluan tuoda esille Raamatun tärkeyden, ja olisi upeaa jos yksikin ihminen kiinnostuisi tämän innoittamana enemmän Raamatusta, siihen liittyvistä asioista ja sen opetuksesta.
Lainaat pitkiä pätkiä mielestäsi tärkeitä kohtia, mutta jää vähän epäselväksi mihin pyrit, mitä ajattelet niistä itse, mitä ne sinulle merkitsevät, mitä niistä olet itse saanut itsellesi.
Ei mielestäni aina ole välttämätöntä pyrkimällä pyrkiä itse johonkin: Kunnioitan Jumalaa, Jaan ilosanomaa.
Johtihan tämä ketju näihin kaikkiin vastauksiin, ilman selkeää omaa "pyrkimystä"
Oivallinen huomautus jatkon kannalta, suoria lainauksia ilmaan omaa mielipidettä tai syytä miksi viittaa juuri siihen löytyy pilvin pimein.
Jatkossa tulen kiinnittämään asiaan huomiota.
Vähän sama kuin kirja-arvosteluissa: Selvitetään keskeisimmät seikat ja niiden pohjalta kerrotaan oma mielipide.
Tarvitseeko tärkeää viestiä jakaessa kertoa omaa mielipidettään viestistä?
Ja vaikka kirja olisi arvostelijan mielestä todella hyvä, hänen ei tule eikä tarvitse lainata siitä välttämättä yhtäkään sanaa kertoakseen sen.
Totta, hyvä huomio
Yksi tärkeimmistä asioista, joka kerrotaan, on kirjan teema, keskeisin sanoma.
Loin ketjun siltä oletuspohjalta, että suurinosa lukijoista on luonut itselleen käsityksen Raamatun Sanomasta.
36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen
yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
En välttämättä edes haluaisi kertoa suoraan omaa mielipidettä siitä, mikä on keskeisin sanoma, annan mahdollisuuden jokaiselle, joka ei ole sitä vielä itse tehnyt tehdä sen itse.
Voin tuoda omasta mielestäni keskeisiä asioita esille, niikuin tässä ketjussa.
Ajattelin jatkossakin laittaa mielestäni olennaisia kohtia Raamatusta.
Se itsessään on tapani tuoda omaa itseänikin esille, vaikka KH sanoikin persoonattomaksi copy-pasten, ymmärrettävistä syistä: Ottakaa kuitenkin huomioon, en lisää tänne yhtään mitään ilman syytä, luen sen, ajattelen sitä ja jos koen itseäni koskettavaksi ja tärkeäksi, saatan sen jakaa.
Tässä keskustelussa teema ei mielestäni tule esiin, se hukkuu, se ei tavoita lukijaa.
Kriittinen kriitikko havaittu!
Mielestäni olisi parempi antaa pari timanttista ja lyhyttä lainausta ja mieluummin enemmän taas omaa pohdintaa tai muuta omakohtaista.
Itse näen kyllä tässä syntyneessä keskustelussa pohdintaa, omakohtaista sekä lyhyitäkin lainauksia joten:
?Ja vaikka sinusta olisi yhdentekevää tuoda oma itsesi esiin
Ei nyt sentään.
(Saatoin käyttää toisessa ketjussa Yli-Sanoja, mulla on Superlatiiviongelma)
Keskitie Kultaa tässäkin asiassa?