Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tulen ja ilman kartta  (Luettu 5151 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Rookette
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 13.06.2006 11:40:38 »

Kuinka yleistä/poikkeuksellista on tällainen oman karttani kaltainen, pariin elementiin rajoittunut kartta? Syntymäaikani on 4.4.72, 01.57 Oulussa, eikä kartalta löydy kuin tulta ja ilmaa - lukuunottamatta kaikkien seiskakakkosten Jupiteria Kauriissa.

tallennettu

Aurinko-Oinas, nousu- ja Kuu-Jousimies
Faery
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 13.06.2006 20:34:46 »

Minun karttani on sangen tuli ja oinas-painotteinen! Jos perinteisiä planeettoja katsotaan ei maata ole ollenkaan ja vettäkin vain mars, uranus ja saturnus. Jos haluat vilkaista vertailun vuoksi 15.04.1975 11:40 Helsinki.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 14.06.2006 06:56:31 »

Itselläni myös paljon tulta ja ilma kakkosena. En ole aina kovin jalat maassa tyyppi  Smiley
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 14.06.2006 11:53:50 »

mulla on kanssa ilmaa ja tulta paljon
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 14.06.2006 15:41:30 »

Minulla taas hyvin vetinen toisaalta ihan hyvä näin
helteellä Cool
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
ellunen
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 14.06.2006 17:24:48 »

Raimo A Nikulan kirjaa Astrologian ihmiskuva lukiessani löysin tämmöisen vastauksen voimakkaisiin/puuttuviin elementteihin...
ja kirjastahan voi lukea sitten tarkemmin...
on muuten omasta mielestäni erittäin hyvä ellei täydellinen teos astrologiasta kiinnostuneille Smiley

Jos kartassa on voimakas tuli-elementin korostus, ihmisen välitön kokemus elämästä on voimakas.

Jos kartalla on voimakas maa-elementin korostus, ihmisen realistinen aineellisuus näkyy monin tavoin hallitsevana.

Jos kartassa on voimakas ilman-elementin korostus, ihminen on älyllinen tai välittävä.

Jos kartassa on voimakas vesi-elementin korostus, ihminen on äärimmäisen herkkä, altis vaikutteille ja alitajuisille virtauksille.

Mikäli jokin elementeistä puuttuu kokonaan silläkin on oma sanomansa. Toisinaab ilmenee voimakas kompensaation tarve juuri sillä elementin alueella, joka kartasta puuttuu.

Jos tulen elementti puuttuu, ihminen ei kenties pysty vitaalisesti ja itseään esiintuoden elämään agressiivisempien ihmisten joukossa. Hän saattaa vetäytyä, olla vähän ilmaiseva. Jos kompensaation laki toimii, hän voi olla erityisen aktiivinen ja hyökkäävä.

Jos maan elementti puuttuu, ihminen voi elää ilman velvoitteita ja vakaata rytmiä. hän voi olla huoleton elintavoiltaan tai vähän aineellisestaelämästä kiinnostunut.Jos kompensaatio toimii, hän voi ahnehtia kaksinverroin materiaalista hyvää ja pakottaa itsensä tuottavaksi ja velvollisuudentuntoiseksi.

Jos ilman elementti puuttuu, ihminen voi olla hidas reaktioissaan ja sopeutumisessaan. Hänen ilmaisunsa voi olla kovin konkreettista ja jäykkää. Kompensaatio pakottaa taas ihmisen omaksumaanerityisen tiukan älyllisen asenteen.

Jos veden elementti puuttuu, ihminen voi olla kyvytön näkemään pintamotiiveja syvemmälle ja hänen näkemyksistään puuttuu kokonaisvaltaisuutta. Kompensaatio puolestaan pakottaa esiin korostuneet tunteelliset reaktiot tai ihminen saattaa kieltäytyä tunnustamasta herättämiään tunteita muissa.
tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 14.06.2006 19:53:14 »

Jeps mulla jouskaria eniten ja kaksosta tokaks kartalla. Parhaiten mua kuvaavatkin tulkinnat jousimiehestä ja kaksosesta...Maata ei ooo kuin kauris marsissa.

Wink  Oinas73

tallennettu
tosia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 20.06.2006 16:29:57 »

Olisin iloinen, jos kartaltani löytyisi enemmän tulta ja ilmaa, mutta maata löytyy vähän liikaakin.  Undecided
tallennettu

Mikään ei ole outoa Wink
windwind
Vieras
« Vastaus #8 : 20.06.2006 16:46:05 »

Tulta ja ilmaa täälläkin:

Johtava tuli: keskitaivas
Kiinteä tuli: kuu venus askendentti
Muuttuva tuli: jupiter uranus neptunus

Johtava ilma: saturnus pluto
Kiinteä ilma:
Muuttuva ilma: aurinko merkurius mars kuunsolmu