Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelurin kartta  (Luettu 4329 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« : 16.06.2006 15:14:34 »

Olen tässä jo vuosia seurannut läheisen ihmisen aina vain pahenevaa addiktiota peleihin. Tästä taipumuksesta huomauttaa jopa astro.com näin:

Jupiter Conjunct Neptune   

Often this aspect signifies a desire to take risks in the foolish belief that you cannot fail. Gamblers and speculators may have this aspect, which by itself does not tell whether or not you will be lucky. But even if you are not lucky, you may think that you are. If you really lose out whenever you take risks, come down out of your cloud and realize that you are losing. Learn to be more cautious.

Vaikka Neptunuksen ja Jupiterin yhtymä voi indikoida syvää hengellisyyttäkin, niin tässä tapauksessa tämä pelihomma pitää hyvin kutinsa. Tilannetta ei varmastikaan paranna se, että ylläoleva parivaljakko sijaitsee riskaabelissa Skorpionissa ja peleihinkin liitetyssä vitoshuoneessa yhtymässä Kuun yläsolmuun. Lisäksi tämä kolmikko on neliössä kakkoshuoneessa sijaitsevaan Uranukseen ja oppositiossa Härässä sijaitsevaan Merkuriukseen, joten järjenkäyttö raha-asioissa on uhrattu jännityksen alttarille. Pitäisikö vielä mainita, että kaikki yllämainitut planeetat vielä peräytyvät. 

Takana on suurehkon omaisuuden menettäminen pörssikeinottelussa, jonka jälkeen on siirrytty pienempimuotoisiin kolikkoautomaatteihin ja viimeksi internet-pokeriin. Viimeksi mainittuun hän on nyt niin koukussa, että on käytännössä jättänyt nukkumisen minimiin, lakannut huolehtimasta ihmissuhteistaan (muuten kuin potentiaalisina rahanlainaajina) ja kehittänyt itselleen näistä oikein megastressin. Itse asiassa en edes tiedä, mistä hän stressaa, stressin hän kehittää mistä tahansa asiasta. Kaipa se sitten johtuu väsymyksestä ja siitä, että peleissä ei lopulta voita. Joka tapauksessa hän elää nyt elämäänsä päivästä toiseen ns. hampaat irvessä.

Aika ei näytä riittävän enää mihinkään muuhun kuin pelaamiseen. Eilen tämä ihminen valitteli jo rytmihäiriöitä ja sanoin hänelle, että ensimmäinen sydänkohtaus taitaa olla vain ajan kysymys.

Hänen karttaansa kun tuijottaa, niin tulee jotenkin fatalistinen olo. Ei jaksa uskoa, että asialle on jotain tehtävissä, vaan toinen kulkee kohti vääjäämätöntä tuhoa tämän asian takia.

Kyseessä on pitkäaikainen avopuoliso, josta sattuneesta syystä olen ottanut pesäeroa viimeisten kuukausien aikana.

Nyt kiinnostaa, voiko pelihimoon olla muita indikaattoreita kartalla. Kokemuksia?

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 16.06.2006 16:53:53 »

Pelihimon muista indikaattoreista kartalla en osaa valitettavasti sanoa mitään, mutta avopuolisosi tapauksessa niitä tuskin tarvitsee enempää etsiä, jos ongelma on noin ilmeinen.

No, toinen mahdollinen pelihimoon yhteydessä oleva on mainitsemasi 5. huone, viihteen, pelien ja leikkien huone. Itselläni on vahva viitoshuonepainotus ja tuo Jupiter-Neptunus -yhtymä, onneksi se sijaitsee Jousimiehessä ja 6. huoneen puolella. Rahapelit minua eivät ole koskaan (onneksi!) kiehtoneet, mutta huomaan "koukuttuvani" helposti peleihin tai muuhun eskapistiseen viihteeseen. Nettiinkin  :Smiley. Minulla merkkisijainti taitaa suunnata tuota yhtymän voimaa sinne uskonnon ja filosofian pariin, lisäksi se tekee sekstiiliaspektit Plutoon, Merkuriukseen ja Aurinkoon. Oppositio Saturnukseen toimii myös hyvänä rajoittimena!

Olet varmaankin yrittänyt etsiä apua läheisellesi. Toivottavasti hän osaa ottaa sen myös vastaan. 
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 17.06.2006 10:59:45 »

Itsellänikin on vitoshuone melko hyvin edustettuna, siellä sijaitsevat Mars Vaa´assa, Kuun alasolmu Skorpionissa sekä Neptunus/Vertex/Vesta-yhtymä samassa merkissä.
Pelihimosta en ole koskaan kärsinyt, mutta olen viihtynyt hyvin esim. biljardisaleilla ja pelannut itsekin "kolopallon" eri muotoja. Korttipeleistä pelaan lähinnä pasianssia. Osaan toki pokeriakin, mutta kyllästyn peleihin yleensä todella nopeasti. Eivät ne jaksa pitää mielenkiintoani yllä kovin kauan aikaa. Jupiter ja Neptunus eivät ole missään aspektissa toisiinsa minun kartallani.

Ex-mieheni koukuttuikin melko vahvasti biljardiin ja lautapeleihin, mutta hänen kohdallaan en mistään vakavasta addiktiosta puhuisi. Moninkertaisena Oinaana hän nyt vain piti kilpailemisesta.
Tällä nyx-exällä on todellinen ongelma. Puupää ei tosin tajua, että hänellä sellainen on, eikä ottane apua vastaan ennen kuin terveys romahtaa totaalisesti, jos sittenkään.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 17.06.2006 12:42:16 »

Itselläni ei voi puhua varsinaisesti pelihimosta, mutta hanakka pelaamaan olen. Missä ja koska vain ja melkeinpä mitä peliä vain. Shakkiin vain en ole saanut koskaan kunnon otetta, liekö vähän liian hidastempoinen!
Biljardi on minunkin lempilajini, ysipallosta snookeriin ja kaisaan. Kävin äskettäin Linnanmäellä ja innostuin flipperinpeluuseen pitkästä aikaa. Voi sitä adrenaliinin syöksyä, upeeta.

Juu, kyllähän tuo  aurinko oinas ja  kuu kaksoset varmaan jo vaikuttaa tässä. Aurinko on viidennessä huoneessa ja aika tarkassa opparissa Marsiin. Aurinko myös neliössä Jupiteriin, tästä aspektista muistaakseni joku on maininnu "tarzan-syndrooma". Luulee pystyvänsä mihin vain.
Sitten löytyy suurkolmio  neptunus , jupiter ja  merkurius. Liittyskö se tähän mitenkään, enpä tiedä.

Pelaamiseen en välitä sotkea rahaa, haluan vain voittaa! Mikään raha maailmassa ei anna samaa mielihyvää  Grin
« Viimeksi muokattu: 17.06.2006 12:44:35 kirjoittanut Synapsi » tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 17.06.2006 13:07:54 »

Joo, tuo Kaksosten merkki vaikuttaa varmaan siihen, että biljardin ja erityisesti snookerin tapainen strategiapeli kiehtoo. Itsehän olen  aurinko kaksoset. Älynystyröille pitää olla haastetta. Wink
Snooker on lähes ainoa peli, jota jaksan katsoa televisiosta. Lätkä, futis, koris ym., EVVK.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 17.06.2006 14:04:22 »

Oma poikkitieteellinen näppituntuma on, että bilissaleilla notkuu paljon kaksosia ja oinaita. Eniten pelikavereina ollutkin just kaksosia ja niden kanssa pelaaminen onkin huippua. Minusta kaksoseenkin liittyy roppakaupalla kilpailunhalua, semmosta positiivista lajia olevaa, kunnon kilvoittelua!

En koskaan unohda tilannetta menneiltä vuosilta, kun vastustajakseni osui oinasherra jolla kans kuu kaksosessa (tunnen sen expuolison joka kans astroilee, siks tiesin kundin merkit).
Pelasin kapakassa, jossa pelaattiin ysiä "voittaja jää pöydälle" -meiningillä. Oli hyvä putki päällä ja olin jo tovin siinä saanut emännöidä pöytää. Kaveri tuli haastamaan ja kehui kavereilleen että nyt toi pimatsu putoaa, katsokaa vaikka. Pelaamisessa oli sellasta sähköä ja kipinää, molemmat pelasi jokaikisellä solullaan parastaan pannen. Lähes koko kapakka siirtyi seuraamaan peliä ja siinä oli suuren urheilujuhlan tuntua. Koskaan en ole nauttinut voitosta niin paljon kuin silloin  Cheesy
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: