Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Samaistujat  (Luettu 14219 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 20.06.2006 12:09:19 »

.. tämä ketju (en tiedä mikä oli aloittajan tarkoitus) on painottunut 'oman ihanan ja ainutlaatuisen persoonallisuuden' ylistysjuhlaksi..

ja sitten toisaalta näiden toisien (samaistujat) verbaaliseen alistamiseen, ja taas sitä kautta sen oman persoonallisuuden ylistämiseen..

kun todellisuudessa vain pinnallisessa maailmassa on näitä asioita joita edes voi matkia,,ja jos taas ajattelee pinnallisuuden olevan persoonallisuutta......



Heheheheh........ Cheesy 2funny Cheesy 2funny

Hienoa, että huomasit ihanan ja ainutlaatuisen persoonallisuuteni! Cheesy 2funny

Tosin vaikka olen mielestäsi kaikkea tätä, vieläpä jotain hyvin pinnallista, joka ei ole missään nimessä mielestäsi oikea oppista persoonallisuutta, eikä ilmentymää, niin en silti halunnut tai edes aikonut alistaa sinunlaisiasi oikeita ja ainutlaatuisia persoonia, joita omien sanojesi mukaan kukaan ei jäljittele ja huomaa. Smiley


(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/Katsoalas.gif)

... olen täysin surkea hyypiö, joka ei osaa tehdä mitään,, eikä varsinkaan omaperäisesti, olen viimeinen ihminen tällä pallolla jota tullaan matkimaan.. eilen etsin niitä (samaistujia) ulko-oveni takaa (ei löytynyt)..


*nuuh*

..kitkerälle hielle

kuten koko tämä ketju

(:

Hienoa, että toit tämän ainutlaatuisen ominaishajusi mukaan tähän keskusteluun. Onnittelut! Olet erottunut massasta! Cheesy

****

Ajattelin aloittaa seuraavaksi topicin, miksi kukaan ei saa olla edes omasta mielestään hyvä/lahjakas/parempi kuin muut ja miksi on niin paha synti rakastaa itseään/kuka muu sinua rakastaisi paremmin? Wink
tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #16 : 20.06.2006 17:20:16 »

 Grin Mun mielestä on aika hauska ajatus, että tänne pikkuruisen astro foorumin pienen pieneen ketjuun on kerääntynyt muutama ihminen sanomaan pari positiivista sanaa itsestään ja joku vetää siitä hernarit nenään! 2funny
Tänne pitäisi tosiaan laittaa oman topicin alle semmonen itsekehu- ketju! Koska jo otsikkoa katsomalla nöyrät ja vaatimattomat vois jättää sen lukematta.  angel

Ei vaan tottakai- kaikilla on oma polkunsa kuljettavana jne. Ja varmasti kaikkia matkitaan ja jäljitellään ja kopioidaan, mutta aivan varmasti toisia enemmän! Ja onhan se lapsellista kitistä siitä että näin tapahtuu, siitähän pitäis olla onnellinen. Kateus on ansaittava.
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Asterix
Vieras
« Vastaus #17 : 20.06.2006 17:21:47 »

.. tämä ketju (en tiedä mikä oli aloittajan tarkoitus) on painottunut 'oman ihanan ja ainutlaatuisen persoonallisuuden' ylistysjuhlaksi..

ja sitten toisaalta näiden toisien (samaistujat) verbaaliseen alistamiseen, ja taas sitä kautta sen oman persoonallisuuden ylistämiseen..


Jaa.... :Smiley En tiedä, mikä oli kirjoittajan tarkoitus.. Wink

en tainnut kirjoittaa mitään persoonallisuudestasi, kuten en kenenkään muunkaan (paitsi omastani),.. (:


Koita nyt päättää, mitä, missä, koska ja kenestä.. Wink


 kirjoitin ketjusta, ja siinä olevista viesteistä,, tavalla jolla sellaiset kirjoittajat, joiden ajatuksien heräämistä tavoittelin, ymmärtäisivät itse kirjoittamansa luonteen, enemmän minun(lukija) perspektiivistä.


Hmmmm... Etkös sinä ole myös itse kirjoittajakin? idiot2
Jos nämä meidän kirjoituksemme eivät viihdytä persoonaasi,
niin kannattaisi varmaan siirtyä lukemaan jotain, mikä sitten enemmän miellyttääSmiley


eli, ei tarvitse ryhtyä puolustuskannalle.. kenenkään.. korkeintaan ehkä ajatella itseään, ajatuksiaan, ja kirjoittamaansa..


.. tämä ketju (en tiedä mikä oli aloittajan tarkoitus) on painottunut 'oman ihanan ja ainutlaatuisen persoonallisuuden' ylistysjuhlaksi..


Heheh...! Cheesy Hmmmm.... :Smiley Olen aivan sanaton. coolsmiley

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 20.06.2006 17:32:47 »


.. toki edelleen sinulla on kaikki vapaus ymmärtää lukemasi miten haluat

Niin sinullakin.. Wink
Sinulla on jopa vapaus olla lukematta ja provisoitumatta kaikesta, mitä silmiisi osuu.
Sinulla on myös vapaus antaa muiden olla mitä ovat,
kirjoittaa mitä ovat ja vapaus ottaa huumorilla sen, mitä et pysty sulattamaan. Wink

Eikö elämä olekin ihanaa ja suuri ilon aihe?  Cheesy
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #19 : 20.06.2006 18:00:03 »



UUSI KETJU ON PERUSTETTU!! RAKASTAKAA ITSEÄNNE !!!
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #20 : 20.06.2006 18:05:14 »

Oiih, voi niitä aikoja kun joku viitsi minua kopioida ja samaistua hurmaavaan olemukseeni.. Wink  Grin
Harmi, että siitä on jo valovuosi vierähtänyt. Joskus teininä kun olin "kovis", niin näitä samaistujia riitti,
mutta sitten taisin "heittäytyä" vähän liian hurjaksi.. (http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/a010.gif)
Kun vuosien päästä kokosin itseni ja palasin "normi" kastiin,
niin olenkin tylsääkin tylsempi yh-äiti.. ja kaiken lisäksi raitis.. Huh
Kuka sellaiseen tahtoo samaistua..?


 (http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s020.gif) Oikku67 (http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif)
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #21 : 20.06.2006 18:42:11 »

Onhan nuo kuitenkin kaksi eri asiaa, se että arvostaa itseään ja se että ärsyyntyy muiden kopioinnista. Itsensä arvostaminen on loistavaa, kaikkien tulisi harrastaa sitä. Mutta miksi ärsyyntyä siitä että joku kopioi? Siinä kopioikoon, sehän on sitten taas heidän omaa elämäänsä, johon heillä on oikeus (eri asia on tietysti jos vaikka työelämässä joku varastaa ideat jne, mutta kyllähän sellaisen tyypin saa aisoihin.)

Sekin on mielenkiintoista että mihin sen rajan vetää. Kun toisaalta kuitenkin nauttii siitä että toiset ihailee, mutta sitten niiden ihailijoiden pitää tavallaan pysyä ruodussa, eivätkä he saa tavoitella niitä omia hyviä ominaisuuksia. Eteenpäinhän tässä kuitenkin kaikki pyritään, ja monesti oman jutun löytää vasta kokeilemalla ja eliminoimalla (siis en nyt tarkoita tyyliin "single white female"  Grin)

Se että elää toisten kautta on tietenkin surullinen tapa elää, ja kielii siitä ettei ole löytänyt niitä omia vahvuuksia/oppinut niihin koskaan luottamaan. Samoin ne ihmiset, joista tuntuu että muilla on aina paremmin. Siksipä taas: kouluihin oppiaineeksi omien kykyjen löytäminen ja itsensä arvostaminen! Saataisiin paljon terveempi yhteiskunta. 

Itse olen aiemmin vetänyt sellaisilla äärilaidoilla (nörtistä partygirliin ja huuhaa-tyyppiin) että samaistujia on ollut aika vähän tai sitten en ole niitä huomannut. Nykyisin tässä äitiys-duunissa huomaan että kaveripiirin ihmiset alkavat tehdä asioita niinkuin itse teen, mutta minusta se on vain hyvä, koska minähän olen niin loistava äiti  Grin! Omalla kohdallani alan pikkuhiljaa päästä siihen tilanteeseen, että minä teen omat hommani niinkuin teen, ja muut omansa kuten parhaaksi näkee. Jos huomaan että jonkun toisen tapa toimii niin katson kannattaisiko minun soveltaa hänen tapaansa omaani.

live and let live
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 20.06.2006 19:00:27 »

Äh..! buck2

Jotakin tapahtui kuin lainasin pätkää omaa aloituskirjoitustani ja nyt se viesti muuttui siksi,
minkä tarkoitin tähän.  idiot2

Ei ilmeisesti teknisesti mahdollista tuo oman tekstin lainaaminen toiseen viestiin, jos jotain pitää vääntää rautalangasta?  Cheesy 2funny Cheesy 2funny
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 20.06.2006 19:03:36 »

Uskomatonta, mutta totta, minä todellakin lainaan itseäni.. Shocked

Samaistun siis itseeni..   2funny  Cheesy 2funny Cheesy



Lainaus

Ihmiset, jotka ovat vahvoja persoonia tai muuten oman tien kulkijoita, saavat osakseen sekä ankaraa arvostelua, mutta myös ihailua.

Suhtaudun vaihtelevasti näihin samaistuja-ihmisiin.

Joskus olen imarreltu, joskus ihmettelen, miksi näin älytön/järjetön juttu voi merkitä niin paljon jollekin toiselle.

Joskus olen huvittunut, etenkin jos kysymys on asiasta, joka on täysin uusi/ennen kuulumaton/ainoastaan minun ominaisuuteni/tms. niin se yhtäkkiä löytyykin monilta ihmisiltä.

Joskus on käynyt myös niin, että aikaisemmin tuo samainen asia on ollut jokin varsin negatiivinen asia, joka tosiaan löytyy vain ja ainoastaan minulta, mutta jonkun ajan päästä sama asia onkin muuttunut niin, että monet haluavat samaistua siihen.

Joskus ärsyynnyn, varsinkin, jos tunnen, että ihmisillä ei ole mitään omia ajatuksia ja ideoita/elämää.

Joskus tylsiinnyn ja turhaudun, koska en saa esim. jollekin keskeneräiselle ajatukselle/idealle mitään eteenpäin kehittäviä ajatuksia, koska nämä samaistujat hyväksyvät kaikki mitä teen tai sanon muitta mutkitta.

Kaikista surullisinta on ehkä se, että jotkut samaistujat sysäävät kaiken vastuun omasta elämästään, usein ongelmistaan, sinulle.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #24 : 20.06.2006 20:16:18 »

pääni on pehmeä kun on hellettä mutta elephantilta lainasin muutaman lauseen...ei suoraan elephantille vaan yleisemmin ajatukseni levisi crazy2

Lainaus
kun todellisuudessa vain pinnallisessa maailmassa on näitä asioita joita edes voi matkia,,ja jos taas ajattelee pinnallisuuden olevan persoonallisuutta......

hmm...monesti käy niin että ihmisillä on sanoille eri merkitykset eikä sama san aina tarkoita samaa eri ihmisille. toivottavasti siis käsitän sanan pinnallinen samalla tavalla kuin sinä (koska tartun nyt tähän sanaan), en ole tosin varma Wink

jos käsitetään että ajatukset (sisäiset asiat) ovat niitä syvällisiä asioita...(tosin kaipa käsittääkseni on olemassa pinnallisia ajatuksia)...no, kyllähän ajatuksia ja käsityksiä voi "matkia", mutta aikaisemmin tuli hyvä näkökulma siihen että "jos se toimii, niin miksi en ottaisi sitä käyttöön" tyyliin. Mitä väliä sillä on kuka tekee jotain asiaa, jos se toimii mulle, voin ottaa sen ajatusmallin käyttöön. mielestäni tälläiset abstraktit asiat ei ole omistettavissa (ellei sitten ole joku keksintö joka vaatii patenttia tyylisesti)

se mikä tiedossa on ihanaa on se että se on vapaata ja ilmaista, kuuluu kaikille. jos siis joku asia tai toimintamalli kopiotuu, niin se on nyt vaan sellaista leviämistä...että olipa toimiva juttu, minäkin alan tehdä näin. tälläisessä tilanteessa on voi käydä niin että joku on liittänyt sen osaksi omaa persoonaansa ja ottanut yksinoikeuden johonkin aineettomaan juttuun tuntemiensa ihmisten keskuudessa.

minulla esim kävi niin, että eräs ystävä oli ominut tietyn harrasteen itselleen. kyseessä on kuitenkin vapaa asia jota ovat ihmiset tehneet ennen häntä ja ennen minua, ja minäkin ennen kuin tapasin hänet ensimmäistä kertaa. tuli hyvin tukalaksi olla tämän ihmisen seurassa jos minulla ei olisi muka lupa tehdä vapaa-ajallani mitä lystään ja niin että se ei vaikuta mitenkään häneen, vain koska hän oli liimannut omaan minäkäsitykseensä yksinoikeuden tehdä jotain asiaa. ja tälläiset asiathan eivä kulu ja vähene, toisin kuin rajallinen materia.en suostu kunnioittamaan tälläistä yksinoikeutta eikä kiinnosta sellaiset ihmissuhteet jossa on kirjoittamaton sääntö, "että kun minä teen tätä niin sinä teet tuota...ja sinulle ei ole oikeus tehdä tätä KOSKA tämän tekeminen on MINUN PERSOONAANI ja molemmille on selkeät karsinat ja roolit missä pysytään)


tulipas pitkä luritus. mutta tuosta pinnallinen-sanasta piti sanomani, että se mikä näkyy pinnassa, ei mitenkään poissulje niitä mahdollisuuksia mitä sieltä sisältä löytyy. esim jos ihminen tykkää leikkiä pinnallislla persoonallisuudellaan, se ei sulje pois sitä ettei hänen sisäisyydessäänm muka olisi elämää. Kun pinta ja sisn ei ole joko-tai.
Ehkä eniten kateutta olen huomannut herättävän sen, jos pinta ja sisin on tasapainossa. eli se mikä on sisällä manifestoituu myös pinnassa...eli on näkyvillä.

sitten jos joku on identifioinut itsensä hyvin syvällisiksi, eli tarkoittaen että paljonkaan ei ole näkyvillä. (enkä tarkoita että olisi parempaa tai pakko olla ulospäin näkyvä ja avoin!) mutta tuntuu siis että avoimuutta ja pinnan ilmaisullisuutta yritetään lytistää joillakin ideoilla jotka yrittävät saada esille sen pinnallisuutta ja turhuutta, ja muka vain ihmiset joilla sisn ei näy olisivat syvällisiä, ja syvällisyys olisi se asiaintila joka olisi "oikein". Kun valitettavasti olen huomannut että monesti syvällisyys voi tarkoittaa myös sitä, että siellä salassa, pinnan alla eli syvällisyydessä muhii vaikkapa tuhoamishalua, katkeruutta, vihaa ja kateutta, vahingoniloa ja pahantahtoisuutta, mutta kun nämä muhivat siellä syvällä eli piilossa eivätkä näy päällepäin...niin hän on siis syvällinen=hyvä ihminen vastakohtana sille pinnallinen=huono ihminen.

minusta pinnallisuus voi olla myös hyvä asia: se voi olla myös selkeyttä ja rehellisyyttä. pinta ja sisin ovat tasapainossa, niissä on suora yhteys toisiinsa ja ihminen ei haudo ja juoni asioita siellä syvällisyydessään. pinnnallisuus voi olla myös rohkeutta asettua itse alttiiksi elämässä eikä vain tarkkailla, mikä taas on luokiteltu syvälliseksi.


mutta ehkä pitäis sitten avata ketju aiheesta pinnallinen-syvällinen... Lips Sealed

sitten muuten tuosta sanasta persoonallisuus...itse olin paljon onnellisempi ennenkuin tiesin mitä se tarkoittaa Grin kun en tiennyt että mulla pitäis olla jonkinlainen "persoona" niin olin vain tyytyväinen ja elin. sitten masennuin kun koin että mulla ei ole mitään persoonallisuutta joskus lukioiässä, ja eikun vain sitä persoonallisuutta sitten kehittämään monimutkaisilla ajatusmalleilla ja kaikenlaisella yrittämisellä. monesti myös siinä iässä kävi niin, että kauniita ihmisiä diskriminoitiin lauseella "tuolla ei ole mitään persoonaa"...niin mutta entä sitten? mikä se on se persoona, joka pitäis olla. No ainakin kärsimällä ja itseruoskinnalla saa aikaan jonkinlaisen persoonan. ehkä persoona on merkki siitä että voi valittaa ongelmistaan, joten siinä mielessä sain kyllä todellakin kehitettyä itselleni persoonaa sekä syvällisyyttä.


ok

Lainaus
Lainaus
.. ja sitten jos tarkemmin ajattelee, niin se pinnallinenkin persoonallisuus kostuu monista eri asioista, jotka kaikki ovat olleet jo ennen kuin 'sinä teit niin', joten loppujen lopuksi se 'ainutlaatuinen ja ihanainen persoonallisuuskin' on vain matkittua, vaikkakin usein matkittua ja yhdisteltyä..

mutta ei se mitään, niin sen kai pitääkin olla


tossa olen samaa mieltä että kaikki on jo ollut olemassa käsitteellisellä tavalla enen meitä jokaista ja kaikki on taatusti jo kokeiltu. mutta ei ole koskaan ollut juuri tätä aamua jolloin juuri minä heräsin ja puin juurisen paidan päälleni...tai jos osaisin laulaa hyvin niin laulaisin vanhan klassikon, ja sitä ei olisi koskaan ennen ollut olemassa MINUN laulamanani. ei sillä että sillä olisi loppujen lopuksi merkitystä, mutta kyllä minun henkilökohtaiselle kokemukselleni. elämä on ihmiskokemus...ja tämä hetki on minun, kokemistani ihmisenä. enkä sitten haluaisi latistaa sitä ajattelemmalla että se on jotenkin turhaa vain sen takia että muutkin ovat ennen minua eläneet.



Lainaus
'ainutlaatuinen ja ihanainen persoonallisuuskin' on vain matkittua, vaikkakin usein matkittua ja yhdisteltyä


tottakai sitä aina jostain matkii...mutta silloin itse kokisin sen niin, että silloin sydän sykkii jollekin asialle, vaikka tämä asia onkin ollut jo olemassa jossain muualla. ja se, mille juuri minun sydämeni sykkii kertoo sittä kuka juuri minä olen...matkiminen ei ole aina sitä että yrittäisi tehdä vaikutuksen, esittää persoonallista tai kuulua johonkin ryhmään, vaan aitoa resonoimista johonkin asiaan, rakkautta siihen ja sen ilmentämistä. tälläinen rakkaus ja innostus kumpuaa mielestäni jostain syvällisestä osasta itseä, joka ei ole riippuvainen ryhmästä ja siitä yrittääkö esittää jotain tai korostaa itseään. tyyliin vaikka että jos rakastain jotain musiikkia taikka vaikka punaista väriä, niin en kertakaikkiaan voi sille mitään. se kertoo silloin minun olemuksestani syvällisellä tasolla.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2006 20:21:52 kirjoittanut sign? » tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #25 : 28.09.2008 23:27:35 »

 Smiley
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Ave^^
Vieras
« Vastaus #26 : 29.09.2008 17:03:26 »

No siis ihmisen luontohan on sellainen, varsinkin uusien tuttavuuksien kanssa, että keskusteltaessa ollaan "kohteliaisuussyistä" samaa mieltä partnerin kanssa. Se luo uudelle suhteelle hyväksyvän pohjan. Tai jos mielipide menee todella ristiin toisen ihmisen kanssa, niin siihen ei puututa intohimoisesti, vaan korkeintaan sanotaan pieni vihjaus että voi se olla toisinkin. Se kuuluu kommunikointiin.

enpä taida olla koskaan oppinut tuota.  Smiley en mitenkään voisi hyväksyä itseäni, jos myötäilen jotain mitä vastaan olen tiukasti. mulle noi mielipiteet on niin tärkeitä..  Cheesy
muutenkin, mielipiteistä keskustelu on hauskaa. myötäilemällä ensitapaamisella antaa hieman tylsän kuvan itsestään.  Cool


aiheeseen. siitähän on tehty paljon tutkimuksiakin, että ihmiset laumaeläiminä alkavat matkia niitä, joita pitävät miellyttävinä. sinänsähän sitä että joku viitsii matkia sinua, pitäisi pitää imartelevana.
mutta kukaan ei ole koskaan matkinut minua, joten en voi tietää onko se henkisesti raskasta.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #27 : 29.09.2008 17:14:50 »

 Hauska oli myös joku käyttäytymistutkimus jossa koehenkilöt eivät tienneet testin oikeata laitaa. Kyseessä oli tila jossa oli n 10 ihmistä, sitten heijastettiin taululle vaikka apinan kuva ja kaikilta kyseltiin vuorotellen mikä eläin oli kyseessä. Testissä mukana olleet vastasivat ensin vaikka koira. Kun lopulta tuli koehenkilön vuoro, hänkin yleensä vastasin massan mukaan koira vain koska muutkin sanoivat niin vaikka tiesi että se on väärä vastaus. Harvat sanoivat oman näkemyksensä asiaan.
 Kummallisia me ihmiset. Useimmat eivät tahdo erottautua massasta ja siksi matkivat muita.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: