No juu, leikki leikkinä... Olen kuitenkin oikeasti joskus pohtinut suvaitseeko kirkko miten hyvin tänä päivänä, esim. jos minä tai joku minunkaltainen pappina olisi? Itsellä on ainakin sellainen käsitys, että tietyn kaavan ja uskon mukaan papin pitää olla ja elää että hän voi pappina olla... Mitä tapahtuisi, jos oikeasti yrittäisi lähteä tätä muuttamaan? Menisi opiskelussa kuuliaisesti kaavojen mukaan, mutta sitten valmistuttuaan ja töihin päästyään, toisikin näitä "uusia tuulia". Potkutko saisi?
Itse sain potkut, tai itse asiassa minut savustettiin ulos hoitajakoulusta kun en osannut olla tarpeeksi nöyrä ja kuuliainen oppilas enkä hiljaa rivissä. Hermoni menivät erääseen uskovaiseen naisopettajaan ja sen jälkeen olinkin lopullisesti tuomittu siinä laitoksessa. Tämä nainen kun oli niin vaikutusvaltainen niissä piireissä,mutta taisin kuitenkin jonkun verran murentaa sitä vaikutusvaltaa, vaikkei se varsinainen tarkoitukseni ollutkaan. :
En ole jaksanut tehdä valitusta opetusministeriöön, vaikka on monesti mielessä käynytkin. Tuntuu niin suurelta se muuri, ettei viitsi edes yrittää. Niin no, se laiskuus onkin perisyntini..