Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kevennystä  (Luettu 49069 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #60 : 18.09.2006 20:46:56 »

Mulla jostain syystä tuntuu toimivan kun ostan uudet siistit vaatteet. Tiettekö vähän niin kun kylässä... kun on hienommat vaatteet niin syökin vähän hienommin eikä vaan ahmi jotain eli kaappia tyhjäks "kauhee nälkä" meiningillä.

Niin ja kun ostaa uusia vaatteita itselleen niin siitä tulee jotenkin semmonen tunne, että hei mä arvostan itteeni ja mähän oon ihan hyvännäkönen.  Wink Ei tuu ainakaan mitään itsesääli ahmimiskohtauksia niinku mulle joskus on tullu...
 Undecided joista ne kilot sitte mystisesti kertyy...

Kirjastosta tarttu ihan summissa mukaan sellanen kirja ku Sisäinen valo ja vasta kotona huomasin, että se on kirja sisäisestä kauneudesta.  idiot2

Siinä kirjassa väitettiin, että sielulle ei oo tapahtunu mitää fibaa ku se on valinnu tätä fyysistä olemusta tähän elämään. Vaan se on juuri sellainen kuin sielu sen tarkoitti. Mietin että ton ajatuksen pohjalta pitäiskö mun vihdoinki hyväksyä se, että oon näin lyhyt?

Niin ja vertailla ei saa. Ei lehtien malleihin, työkavereihin, ystäviin, ohikulkioihin eikä edes itseensä "kymmenen vuotta nuorempana, kymmenen kiloa laihempana" tyyppisesti vaan ollaan se mikä on nyt. ja se on hyvä. Kuulemma kun alamme arvostamaan itseämme ja ymmärrämme, että olemme sieluja ja näin ollen myös kehomme on tärkeä ja arvokas ja kaunis sellaisenaan niin alamme tekemään intuitiivisesti oikeita valintoja.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta kirjalta, vaikka aluksi olin hieman skeptinen...
 Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #61 : 18.09.2006 20:47:58 »

Oijoi... Kannattaa ihastua/rakastua niin kaikki aika menee haaveiluun, eikä muista syödä..... :Smiley :Smiley (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/hrtonblack_2.gif)

tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #62 : 18.09.2006 20:49:13 »

Oijoi... Kannattaa ihastua/rakastua niin kaikki aika menee haaveiluun, eikä muista syödä..... :Smiley :Smiley (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/hrtonblack_2.gif)

Onko Valonkantaja RAKASTUNUT?!?  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #63 : 18.09.2006 20:52:19 »

No en minä ole!!!!!! laugh Cheesy Grin smitten

Ehkä pikkusen ihastunut... buck2
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #64 : 18.09.2006 20:56:32 »

No en minä ole!!!!!! laugh Cheesy Grin smitten

Ehkä pikkusen ihastunut... buck2

Niinpä niin... Smiley
Voikun miekin löytäsin jonku johon ihastua...
Taitaavaan olla ilmiö "nirso" miussa...
(Taino meikäläinen (siis äiti) sanoi katsoneensa dokumentin nirsoista naisita... Väittää että mie oon sellanen  Shocked  idiot2)
Anteeksi menee ohi topicin!!!
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #65 : 18.09.2006 21:07:16 »

Jos joku näki jotain, se oli vain optinen harha... Tongue

Kevennykseen... Paljon vaan kasviksia. Oon nyt pari päivää pitänyt aika hyvää linjaa. Ja kävinpä pitkästä aikaa reippaalla kävelylenkillä. Jumppa tekis terää... Oon löysistynyt..
buck2
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #66 : 19.09.2006 07:00:07 »

Jätin makeutusaineen pois kahvista ja kevytlimut, koska ne pitävät kuulemma näläntunteen poissa eli huijaavat elimistöä. Nyt olen tuntenut tervettä nälkää. Yritän syödä säännöllisemmin, aiemmin söin vain aamupalan, joskus välipalan ja lämpimän ruuan iltakahdeksalta. Ruokailuajat ovat ongelmallisia, olen tottunut eurooppalaiseen ruokailuaikaan. Onko se sitten huono asia?
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 19.09.2006 08:04:25 »

Meillä jokaisella on omanlaisemme aineenvaihdunta. Osa meistä voi todella hyvin, jos syö aamulla ennen puoltapäivää korkeintaan hedelmiä tms. Osa meistä tarvitsee aamulla topakan aamupalan. Joillekin tärkein ateria päivässä on juuri lounas, loppupäivän voi syödä sitten jotain kepeää, toisille taas on ilta-ateria kaikkein tärkein.

Tämä onkin nykyisessä 'tee niin - tee näin' höykytyksessä vaikeinta, alkaa epäilemään oman elimistönsä luontaista sykliä ja tarpeita, ja se on jo yksi askel epätasapainoon.

Hienoa, että olet pystynyt jättämään kevylimut pois, aspartamiini sekoittaa luontaisen sokeriaineenvaihdunnan. Laitanko taas linkin artikkeliin 'Kevyt, älä edes ajattele sitä'  Wink

Oma orastava nikkeliallergiani jäi pois kelkasta, kun hylkäsin kevytlevitteet (hydroksoitu - tai mikä sanahirviö se nyt olikaan - kasvirasva nosti sen esiin).

Olisikin ihanaa rakastua itseensä ja kropppaansa niin paljon, että kuuntelisi herkällä korvalla sen todelliset tarpeet, joihin tuskin ihan oikeasti kuuluu pussillinen perunalastuja ja purkki salsadippiä muutaman siiderin kanssa soffalla perjantaiehtoolla löhnöttäen  2funny 2funny 2funny
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #68 : 19.09.2006 08:08:21 »

Nyt sitten lenkille ja odottamaan miten tuote alkaa vaikuttaa... (http://www.gay.hr/web/smilies/sere.gif)
 aineenvaihduntaa vilkastuttava ja nesteitä poistava sekä elimistöä puhdistava kasviuuteravintolisä... tukee suoliston toimintaa sekä aktivoi suoliston hyvää bakteerikantaa.
(http://www.low-carbdiet.co.uk/Forum/icon_smile_sun.gif) Noniin, kuuri ohi..
Koko 10 päivän ajan minulla oli hyvä olo, kunhan opin juoman makuun..(http://www.low-carbdiet.co.uk/Forum/icon_smile_question.gif)
Harmittaa etten päässyt lenkille juurikaan, kun poju sairastui, mut kipittelenpä sitten kun on taudit hoidettu.
Paino putosi 2 kg, tuo tulee varmaan pian takaisin, uskoisin et nesteet vaan poistui, huussi oli ahkerassa käytössä..
Söin normaalisti, paitsi huomasin etten iltaisin popsinutkaan suklaata ja herkkuja, vaan
napostelin porkkanoita ja kaalinsuikaleita.. ja tuo tapahtui ihan tiedostamattani,
alitajunta kai hoiti homman kun itse en olis hoksannut.  Wink  Smiley
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #69 : 19.09.2006 08:12:01 »

Hienoa, että olet pystynyt jättämään kevylimut pois, aspartamiini sekoittaa luontaisen sokeriaineenvaihdunnan. Laitanko taas linkin artikkeliin 'Kevyt, älä edes ajattele sitä'  Wink

Oma orastava nikkeliallergiani jäi pois kelkasta, kun hylkäsin kevytlevitteet (hydroksoitu - tai mikä sanahirviö se nyt olikaan - kasvirasva nosti sen esiin).

Olisikin ihanaa rakastua itseensä ja kropppaansa niin paljon, että kuuntelisi herkällä korvalla sen todelliset tarpeet, joihin tuskin ihan oikeasti kuuluu pussillinen perunalastuja ja purkki salsadippiä muutaman siiderin kanssa soffalla perjantaiehtoolla löhnöttäen  2funny 2funny 2funny

Ei se ollut pystymisestä vaan haluamisesta kiinni. Kun sain riittävät perustelut makeutusaineiden haitallisuudesta, niin aloin toimimaan. Juu, laita vaan se linkki, niin muutkin uskoo.  Grin

Margariinit on meillä vaihdettu voihin, pääasiassa lapset syövät sitä. Itse keskityn vaan noihin kylmäpuristettuihin öljyihin.

Sipsit ja siiderit voi vaihtaa punkkuun ja juustoihin.  Tongue
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #70 : 19.09.2006 08:15:30 »

Pitää syödä jotakin! *raahaa valonkantajan ruokapöytään ja syöttää lusikalla kaurapuuroa* noooiiin suukki auki.  smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #71 : 19.09.2006 08:28:04 »

Wau Willow!

Kuulostaa hyvältä kuurilta - makeanhimohan johtuu usein siitä, että elimistöön ei imeydy jotain tarvittavaa ainetta (olikohan se kromi vai...). Eli sinulla mm. putsautui siihen malliin suolisto, että imeytyinen parantui jne. Hienoa!

Ja pyynnöstä linkki vielä kerran: http://www.minaolen.com/lehti/art3_102.html
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #72 : 19.09.2006 08:35:22 »

No hei, kyllä mä syönkin.... Voi en mä tiedä mitä eilen tapahtui, ei ollut edes nälkä mutta sitten söin fetasalaattia, saarioisten ällö roiskeläppäpizzan, pari suklaavanukasta, banaanin ja vielä jugurtin.... uglystupid2 uglystupid2

On ehkä vastoin kaikkia fyysisiä lakeja, miten paljon minä pystyn ahmimaan, enkä liho juurikaan vaikka liikun melko vähän enkä todellakaan oksentele... uglystupid2

Kaverini sanoi mulle pari päivää sitten "maailman ärsyttävin näky kun tollanen laihaperse ahmii niinkuin sika, eikä liho"... idiot2

En voi enää uskoa että kyseessä olis vaan luontaisesti supernopea aineenvaihdunta.  idiot2 idiot2

Mulla on varmaan lapamato.... crazy2 Grin

Mutta en myöskään laihdu sillä, että söisin vähemmän. Mulla on tämä ihme vakiopaino 54-56kg, joka ei ikinä heilahda mihinkään suuntaan, ellen todella rääkkää itseäni...

Mutta en haluaisikaan laihtua vaan kiinteytyä... Angry
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #73 : 19.09.2006 10:17:04 »

'Sininen enkeli' ainakin puhui margariinin vaihtamisesta voihin.

Minäkin söin vuosia suosituksesta Beceliä tai Benecolia.

Nyt kuitenkin tullut tietoisemmaksi juuri margariinien sisältämistä lisäaineista.

Joten teen kevennettyä voita.
En ainakaan tästä ketjusta löytänyt ohjetta, joten tässä:

KEVENNETTY VOI

100 g voita

1 dl kymäpuristettua Rypsi-neitsytöljyä (luomu tai tavallinen)

1 dl vettä

Huoneenlämmössä pehmenneeseen voihin vatkataan vesi.
Kun on sekoittunut hyvin, lisätään öljy pienissä erissä.

Mukaan voi pilkkoa mieliyrttejä.

Itse lisään varsinkin kesällä vähän ruususuolaa,
koska suolantarve on silloin suurempi hikoilun takia.

Teen tätä yleensä kolminkertaisen annoksen ja pakastan pieniin kauniisiin rasioihin, jotka voi nostaa tarjolle.
Säilyy toki muutenkin pitkään.

smitten    maarita         smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Oikku67
Vieras
« Vastaus #74 : 19.09.2006 12:27:55 »

Wau Willow!

Kuulostaa hyvältä kuurilta - makeanhimohan johtuu usein siitä, että elimistöön ei imeydy jotain tarvittavaa ainetta (olikohan se kromi vai...). Eli sinulla mm. putsautui siihen malliin suolisto, että imeytyinen parantui jne. Hienoa!
Juu, näin kävi.. Palkitsevinta on huomata tosiaan ettei "kaipaa" suklaata (pullaa,keksiä jne.)
jos nyt pysyis kohtuus jatkossakin. (IHANAA ON MYÖS VATSAN NORMAALI TOIMINTA PITKÄSTÄAIKAA coolsmiley)
Ja päätin tehdä tällaisen puhdistuksen säännöllisesti 2-4 krt vuodessa.. Smiley

KEVENNETTY VOI
Mukaan voi pilkkoa mieliyrttejä.

Teen tätä yleensä kolminkertaisen annoksen ja pakastan pieniin kauniisiin rasioihin, jotka voi nostaa tarjolle.
Säilyy toki muutenkin pitkään.
Kiitos ohjeesta maarita, olen miettinyt tätäkin pitkään..

Oivariinin vaihdoin Voihin n. 2 kk sitten, mut ärsyttää
aamuisin "hakata" siitä siivuja leivälle.  tickedoff  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  

Siirry: