sideman
|
|
« : 15.09.2018 23:03:55 » |
|
Kun koulussa urheilutunnilla harrastettiin mm. korkeushyppyä minä otin vauhtia samalta puolelta kuin vasenkätiset vaikka olen oikeakätinen.
Eräs tunnettu hevirumpali (nimi ei nyt tule mieleen) on myös vasenjalkainen, mikä jossain määrin hankaloittaa hänen tuplabasarityöskentelyään, tai ainakin tekee siitä "epäortodoxista".
Kun hankin ekan rumpusettini, minusta tuntui että olisi parempi soittaa bas(s)aria vasemmalla jalalla. Nyt kun minulla on sähkörumpusetti tupla basarilla, olen huomannut harjoitellessani, että vasen jalka pitää taimin (time) miltei kuin automaattisesti, mutta oikean jalan osalta täytyy vähän keskittyä ettei se rupea ns. kiilaamaan eli menemään biitin edelle, tai miten tuon nyt ilmaisisi.
Koulussa psykan tunnilla oli jokin harjoitustehtävä, jossa piti peilikuvaa hyödyntäen piirtää tähtikuvio paperille. Ope ihmetteli, miten selviydyin siitä niin nopeasti ja virheettömästi. Liekö tuolla jokin yhteys vasenjalkaisuuteen??
Nuorempana lätkää pelatessa minusta tuntui jotenkin kuin pitäisin mailaa väärinpäin eli mieluummin olisin pitänyt sitä vasenkätisesti, mutta eipä koskaan tullut tuota kokeiltua...
Onko ketään muita "vasenjalkaisia" (tai vasenkätisiä mutta "oikeajalkaisia")? Jos on, miten koette sen mahdollisesti hankaloittavan/helpottavan tiettyjä fyysisiä ja kenties jopa psyykkisiä suorituksia?
|