Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tulimerkkien vahvuudet ja heikkoudet  (Luettu 18750 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« : 27.06.2006 19:30:44 »

Halloo

haluaisin jonkunlaista tulista keskustelua tulimerkkien kesken, omista vahvuuksista ja heikkouksista.

Itsessäni tunnistan suoruuden, eteenpäinmenon, kunnianhimon ja huumorintajun + filosofisuuden. Entäs muut. Jos aihetta on sivuttu jossain, otan sen nyt uudestaan esille.

Tämä on joukkareille, leijonille ja oinaille. No saa muutkin heittää juttua.. ja sitten kysymys, tiedättekö miksi olette syntyneet juuri tulielementtiin, ja onko se ominaisuus mitä pitää kehittää itsessä jostain syystä. Että uskaltaa olla esimerkiksi suora, rohkea, pioneerihenkinen tms. Luin että oinaan pitäisi kehittää itsehillintää, miettiä ennen kuin tekee.

Sota-aloite / elämänvoima-kuninkuus / filosofia-anteliaisuus

smiley6600

Positive Characteristics

pioneering, executive, competitive, impulsive, eager, courageous, independent, dynamic, lives in present, quick

Negative Characteristics

domineering, quick-tempered, violent, intolerant, hasty, arrogant, brusque, lacking follow-through

Positive Characteristics:

dramatic, idealistic, proud, ambitious, creative, dignified, romantic, generous, self-assured, optimistic

Negative Characteristics:

vain, status conscious, childish, overbearing, cruel, boastful, pretentious, autocratic

Positive Characteristics

straightforward, philosophical, freedom-loving, broadminded, athletic, generous, optimistic, just, religious, scholarly, enthusiatstic

Negative Characteristics

argumentative, exaggerative, talkative, procrastinating, self-indulgent, blunt, impatient, prone to gamble, pushy, hot-headed
« Viimeksi muokattu: 27.06.2006 20:28:49 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 27.06.2006 20:20:57 »

Mars kertoo siitä mikä tekee kiukkuiseksi.

Mars

Mars, the God of War, is the ruler of Aries. In astrology, Mars is the planet of energy, action, and desire. It is the survival instinct, and can be thought of as the "leftover" animal nature of man.

Mars rules our animal instincts for aggression, anger, and survival. Our sexual desires come under the rule of Mars. Whereas Venus rules romantic attraction, Mars is most associated with basic body attraction. This is the planet of action rather than reaction. With Mars, there is no contemplation before action. The drive associated with Mars differs from that of the Sun in that it is self-assertion rather than assertion of the will; it is raw energy rather than creative energy.

Aurinko kuvastaa elämänhalua.

The Sun
The Sun, the giver of life, represents our conscious mind in Astrology. It represents our will to live and our creative life force.

The Sun is majestic, and in keeping with its regal air, it rules royalty and higher office. This orb also lords over our health and well-being.
The Sun's golden glow is a vital life force which imbues us with strength, energy and a will to succeed. It is the Sun which gives strength to the other Planets, which is why this Planet occupies a key role in Astrology.

Just as the planets revolve around the Sun in our solar system, we derive our life purpose from the Sun in our natal charts. The Sun is our ego. It is also our "adult"-- the part of us that censors our "inner child", that reasons things out, and makes final decisions. The Sun is our basic identity, and represents self-realization.  When you are asked, "Who are you?", and you've passed your basic statistics and occupation, your answers will be a description of your Sun. The Sun also represents our overall vitality. The Sun directs us, and can be considered "the boss" of our chart.

The Sun () is so important in the chart, that the happiest people on this earth are those who identify (without over-identifying) with the Sun's expression. Though one might think that the traits of their Sun would come easy to them, the truth is, the Sun shows what we are learning to be. It is very important to remember that the Sun represents reason as opposed to instinct.

Jupiter liittyy anteliaisuuteen ja toleranssiin (sietäminen).

Jupiter

Jupiter, the King of the Gods, is the ruler of Sagittarius. In Astrology, Jupiter is a planet of plenty. It is tolerant and expansive. The first of the social planets, Jupiter seeks insight through knowledge. Some of this planet's keywords include morality, gratitude, hope, honor, and the law. Jupiter is a planet of broader purpose, reach, and possibility.

JupiterJupiter has generally been associated with good luck and bounty. Optimism and growth (including mental and spiritual growth) come under its rule. On the up side, Jupiter is associated with a sense of humor, good will, and mercy. The more negative manifestations of Jupiter include blind optimism, excess, and overindulgence. Irresponsibility that results from blind optimism, not ill will, can be displayed.

In the chart, the position of Jupiter by sign reveals how we express our generosity and tolerance. It shows how we go about trusting others and improving our lives. Where do we look for wisdom and understanding? Look to Jupiter's position by house and to the planets it contacts for answers.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2006 20:29:29 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Faery
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 27.06.2006 20:58:53 »

Minä varmaankin olen oikea henkilö puhumaan aiheesta Cheesy : Oinas, nousu leijona stelliumi oinaassa, jolloin aurinkoon yhtymässä ovat myös chiron, merkurius, MC ja Jupiter. Melko paljon tulta ja oinasta siis! Oudointa kuitenkin on, että harvat ihmiset kokevat minun olevan 'tyypillinen' oinas. Sen sijaan minulle sanotaan, oinasko ompa erikoista et ole lainkaan pelottava tai hyökkäävä??! Millaisina meitä oinaita oikein pidetään!

Näen oikeastaan kaikki tuli-ominaisuuteni sekä hyvinä että pahoina. Toisaalta uskallan tehdä hulluja asioita ja rohkeita vetoja ja elämäni on seikkailuja täynnä eli kyseessä on positiivinen oinaan impulssiivisuus. Toisaalta taas säntään toisinaan päätäpahkaa tekemään asioita ennen kuin ehdin miettiä kunnolla. Mottoni voisi olla parasta hutkia, ettei vaan tarvitse tutkia.

Positiivsena puolena tulielementistä on intohimoinen suhde lähes kaikkeen mitä teen. Sen vuoksi menestyn lähes kaikessa, missä sydämeni on mukana. Ja tästä ominaisuudesta taas negatiivisena seuraa se, että jos intohimoa tekemiseen ei ole en saa tehdyksi yhtään mitään! Onneksi meillä on tiskikone, sillä tuskin pesisin yhtään astiaa ilman sitä!

Marsin temperamenttisuus ja nousu leijona tekee minusta lojaalin ja rohkean 'leijona emon'. Seison rakkaimpieni rinnalla ja puolustan heitä henkeen ja vereen. En kuitenkään ole missään nimessä väkivaltainen luonne enkä koe perusluonteeltani olevani agressiivinen, ennemminkin sovitteleva (liekö mars-kaloissa kahdeksannessa huoneessa, joka tämän saa aikaan.) Jostain syystä en myöskään tyypilliseen oinas tapaan tulistu helposti. olen liiankin sinisilmäinen ja yritän uskoa ystävistä ja rakkaista loppuun asti hyvää. Vasta kun sietokykyni on ylitetty todella kirkkaasti oinaan sotaisuus nousee esiin...Koenkin olevani jopa liian suvaitsevainen ja anteeksiantavainen, joten en tunnusta omakseni myöskään oinaisiin tyypillisesti liitettyä suvaitsemattomuutta tai äkkipikaisuutta.

Leijonan ja oinaan yhteisiä ominaisuuksia voisi olla ideointi kyky. Pahimmillaan se kuitenkin vaikeuttaaa asioiden valmiiksi saamista, uusia ideoita kun syntyy jatkuvasti projektin varrella ja vanha joutuu sitä mukaan roskakoriin. Tähän ideointi kykyyn liittyy mielestäni perusenergiani luonne, jota kuvailisin salama-energiaksi. Energia on voimakasta ja hetkellistä, mutta normaali elämässä hiilien lailla pitkään lämmittävä ja kytevä energia voisi olla käyttökelpoisempaa... Tähän liittyy myös oinaaseen usein liitetty kärsimättömyys, jonka luonteenpiirteenäni allekirjoitan osittain. Todella kärsimätön olen ollut lapsena, mutta iän ja lapsen saamisen myötä olen löytänyt itsestäni uskomattoman pitkän pinnan. Siinä missä nuorena olisin lähtenyt ovet paukkuen hengitän nykyisin syvään ja istahdan rauhallisesti aloilleni Cheesy

tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 27.06.2006 21:01:09 »

Ihanaa.

Tunsin kerran yhden oinasnaisen, mutta hän katosi elämästä aikoja sitten. Haluaisin lisää oinaita sekä miehiä että naisia, elämänpiiriin. Samoin leijonia tunnen valitettavasti vain kolme.

Oinasnainen ei käsittääkseni olekaan hyökkäävä. Minulla on hyökkäävä ja väittelevä kommunikointitapa, minkä taas tänään tajusin..mutta se johtuukin Merkuriuksesta skorpparissa.

Kartallani ei ole yhtään leijonavaikutetta, harmi. Kumppanilla voisi olla?

Kuumerkkitulet ja nousutulet saavat myös vastailla! Itsellä kuujousimies, siis.. mutta en ole ennen tuntenut olevani sellainen, nyt enemmänkin.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2006 21:05:27 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4 : 28.06.2006 18:31:48 »

oinas
Hyvät puolet:iloisuus,energisyys j tarmokkuus
huonot puolet:levottomuus,äkkipikaisuus ja ilkeys

jousimies
hyvät puolet:optimisti ja ahkera
huonot puolet:äkkipikaisuus ja levottomuus

Leijona

hyvät puolet:anteliaisuus,hyvä sydämmisyys ja iloisuus
huonot:itsekkyys ja ilkeys

Nää mun perustelut kuuluu ihan omakohtaisiin kokemuksiin...
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 28.06.2006 20:22:29 »

Joukkarin kanssa luontevin olo toistaiseksi maa/vesikokemusten jälkeen ja oinas saa jotain aikaan.

Noin miehistä. Kuumerkkejäkin jos hallitsisi tuli, voisi olla helpompaa kuin ihme käpristely herkkien kuumerkkien kanssa.

Mutta jos mennään syvemmälle planeettoihin ja niiden hallitsemiin asioihin, nekin on mielenkiintoisia.
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 29.06.2006 08:17:55 »

Kaikilla tulimerkeillä lienee positiivisia puolia energisyys ja tarmokkuus. Oinailla (ainakin itselläni) jopa liiallinen tarmokkuus, en osaa olla paikallani, heilun jopa istuessani   :Smiley
Huonoja puolia helposti tulistuminen, mutta positiivista on se että leppyminen on myös nopeaa. Kärsimättömyys on ikävää myös..
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 29.06.2006 08:32:19 »

Energisyys ja tulistuminen miehessä olis vain plussaa. Sitäpaitsi oinaissa on intohimoa, jonka ne (tai eräs) avoimesti päästävät esiin.

Miksihän ihmiset on niin erilaisia riippuen syntymävuodenajasta? Esimerkiksi talvi, kevät, kesä, nämä tulimerkit. Miksi elementit menevät juuri 4 kk välein samaan? Mietiskelen vain kaikenlaista.

Ja mikä ihmeen uudestisyntymä minulla on taas menossa? hm-jaksaako sitä joka hetki syntyä uudelleen heh!!

June 30, 2006
Today's planetary configurations indicate that this would be a good moment to get rid of everything that is still holding you back from an impending rebirth. One stumbling block for you may be the impulse that you seem to have to blend with others. Don't forget that you are an individual. This is not something to be overcome, rather it should be celebrated!
« Viimeksi muokattu: 29.06.2006 09:12:35 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 29.06.2006 13:02:30 »

Itse tulisena ihmisenä taas tunnen vetoa päinvastaisiin ihmisiin, eli rauhallisiin ihmisiin joilla on kärsivällisyyttä. Olen kerännyt ympärilleni paljon sellaisia ihmisiä, ihmisiä jotka hermostuvat harvoin ja jotkut jopa ovat todella "cooleja", ei kylmiä mutta "viileitä", sellaisia jotka pitävät pään kylmänä tilanteessa kuin tilanteessa. Ihmettelen usein miten he jaksavat katsella tälläistä ylitunteellista tulisielua  Grin
tallennettu
ti0
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 04.07.2006 19:22:59 »

Täällä yksi tulisielu lisää. laugh

Minulla on leijonassa aurinko, venus ja mars, oinaassa jupiter ja jousimiehessä saturnus ja uranus. Leijona teemat tunnistan hyvin elämässäni ja oinas on myös tärkeä. Kuun yläsolmuni on oinaassa. Vaikken kuun solmuja hirveästi ymmärrä, tuntuu siltä kuin minulla olisi opittavaa oinaalta, kuten itsenäisyys, terve itsekkyys ja yksilöllisyys, aloitteellisuus ja pioneerihenkisyys.

Energisyys on tulisuudessa tosiaankin kiva juttu. On ihanaa silloin kun pääsee oikein vauhtiin ja tuntuu että voi tehdä ihan mitä tahansa.

Viihdyn tulimerkkien kanssa, he ovat hyviä roolimalleja minulle. Ehkä olenkin pitänyt kynttilää vakan alla Sad tai siis olen vähän laiska ja otan asiat tosi vakavasti niin meno ja meininki tekee vain hyvää.

Positiivsena puolena tulielementistä on intohimoinen suhde lähes kaikkeen mitä teen. Sen vuoksi menestyn lähes kaikessa, missä sydämeni on mukana. Ja tästä ominaisuudesta taas negatiivisena seuraa se, että jos intohimoa tekemiseen ei ole en saa tehdyksi yhtään mitään!

Sama täällä. >_<
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 04.07.2006 20:24:22 »

Mä kanssa tulisena ihmisenä tykkään hiukka rauhallisemmista ja tasapainosemmista merkeistä  smitten
Ei o aina niin kivaa olla tällanen kärsimätön Oinas,kun kaikki pitäs aina mennä mun pillin mukaan ja heti  Embarrassed
Mulla nousu- ja kuujouskari,en meinaa välillä millään pysyä paikallaan,koko aika pitäs touhuta jotakin. Ja ärsyttää sit kympillä kun vaaka-avokki homehtuu sohvanpohjalle  knuppel2
En mä välillä sitten oikein tiedä että ollaanks me ees niin sopiva pari sit kuitenkaan  idiot2 Herralla kun on kuu härässä...

Tongue  Oinas73

tallennettu
ti0
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 07.07.2006 20:35:23 »

Oh, tänäänkin olin niin innostunut! Siinä vaiheessa kun sen innostuneisuuden tajuaa, jostain tulee epäilys joka pilaa koko homman. idiot2 "En minä nyt niin ihmeellinen ole, on miljoonat muutkin ihmiset tämän tehneet" jne... En kyllä aio antaa sen jatkaa hyvän oloni pilaamista, innostuneisuus on ihanimpia piirteitäni. En kai itsestäni liikoja kuvittele, onhan vaan paljon kivempi pitää asioita tosi erityisinä ja suurina eikä oo kiva suhtautua viileän etäisesti asioihin ja pitää niitä tavallisina. Minä oon paras, tai ainakin erityinen ja hallitsen kaikkea, valloitan koht koko maailman.. Cheesy On kyllä aivan ihanaa olla leijona. smitten Antaa tulen palaa!
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #12 : 07.07.2006 23:29:05 »

Minä varmaankin olen oikea henkilö puhumaan aiheesta Cheesy : Oinas, nousu leijona stelliumi oinaassa, jolloin aurinkoon yhtymässä ovat myös chiron, merkurius, MC ja Jupiter. Melko paljon tulta ja oinasta siis! Oudointa kuitenkin on, että harvat ihmiset kokevat minun olevan 'tyypillinen' oinas. Sen sijaan minulle sanotaan, oinasko ompa erikoista et ole lainkaan pelottava tai hyökkäävä??! Millaisina meitä oinaita oikein pidetään!

Näen oikeastaan kaikki tuli-ominaisuuteni sekä hyvinä että pahoina. Toisaalta uskallan tehdä hulluja asioita ja rohkeita vetoja ja elämäni on seikkailuja täynnä eli kyseessä on positiivinen oinaan impulssiivisuus. Toisaalta taas säntään toisinaan päätäpahkaa tekemään asioita ennen kuin ehdin miettiä kunnolla. Mottoni voisi olla parasta hutkia, ettei vaan tarvitse tutkia.

Positiivsena puolena tulielementistä on intohimoinen suhde lähes kaikkeen mitä teen. Sen vuoksi menestyn lähes kaikessa, missä sydämeni on mukana. Ja tästä ominaisuudesta taas negatiivisena seuraa se, että jos intohimoa tekemiseen ei ole en saa tehdyksi yhtään mitään! Onneksi meillä on tiskikone, sillä tuskin pesisin yhtään astiaa ilman sitä!

Marsin temperamenttisuus ja nousu leijona tekee minusta lojaalin ja rohkean 'leijona emon'. Seison rakkaimpieni rinnalla ja puolustan heitä henkeen ja vereen. En kuitenkään ole missään nimessä väkivaltainen luonne enkä koe perusluonteeltani olevani agressiivinen, ennemminkin sovitteleva (liekö mars-kaloissa kahdeksannessa huoneessa, joka tämän saa aikaan.) Jostain syystä en myöskään tyypilliseen oinas tapaan tulistu helposti. olen liiankin sinisilmäinen ja yritän uskoa ystävistä ja rakkaista loppuun asti hyvää. Vasta kun sietokykyni on ylitetty todella kirkkaasti oinaan sotaisuus nousee esiin...Koenkin olevani jopa liian suvaitsevainen ja anteeksiantavainen, joten en tunnusta omakseni myöskään oinaisiin tyypillisesti liitettyä suvaitsemattomuutta tai äkkipikaisuutta.

Leijonan ja oinaan yhteisiä ominaisuuksia voisi olla ideointi kyky. Pahimmillaan se kuitenkin vaikeuttaaa asioiden valmiiksi saamista, uusia ideoita kun syntyy jatkuvasti projektin varrella ja vanha joutuu sitä mukaan roskakoriin. Tähän ideointi kykyyn liittyy mielestäni perusenergiani luonne, jota kuvailisin salama-energiaksi. Energia on voimakasta ja hetkellistä, mutta normaali elämässä hiilien lailla pitkään lämmittävä ja kytevä energia voisi olla käyttökelpoisempaa... Tähän liittyy myös oinaaseen usein liitetty kärsimättömyys, jonka luonteenpiirteenäni allekirjoitan osittain. Todella kärsimätön olen ollut lapsena, mutta iän ja lapsen saamisen myötä olen löytänyt itsestäni uskomattoman pitkän pinnan. Siinä missä nuorena olisin lähtenyt ovet paukkuen hengitän nykyisin syvään ja istahdan rauhallisesti aloilleni Cheesy

Tästä tekstistä kyllä löysin itseni oikein hyvin  Cheesyaurinko  oinas  askendentti  leijona  kuu  kauris
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 10.07.2006 12:44:58 »

Sama täällä, jos en todella innostu jostain niin en myöskään jaksa sitä tehdä. Täytyy todella saada liekki leimahtamaan sisällä jotta jaksan nähdän vaivaa ja kun se leimahtaa niin saan kyllä paljon aikaan  Smiley
Asiat mitkä eivät minua kiinnosta eivät myöskään päähäni mene.
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #14 : 10.07.2006 12:51:23 »

Oinas naisena kyllä olen spontaani. Toimin ennen kuin ehdin ajatella. Sitten suusta pääsee sammakoita, mutta olen heti valmis pyytämään anteeksi. Se että sanon asiat hyvin painavasti ja hyökkäävästi, ei johdu oinaasta vaan jostakin muusta, en muista nyt mistä.

Lapsenmielisyys on hyvä asia mutta vastuuttomuus ei niin hyvä. Mielikuvitusmaailma on hyvä asia mutta flippaaminen huono...  Grin

Sinisilmäisyys... joo... tulistuminen joo... myös lojaali läheisiä kohtaan. Lienee leijonaperheeltäni opittu positiivinen ominaisuus.

Jouskareiden kanssa menee aina lujaa, vähän liiankin lujaa. Toisaalta ex-mieheni oli jouskari ja minun tuleni sammutti hänen tulensa!! Kun erosimme, hän pääsi valloilleen ja jouskarielementtiinsä. Sitä on hieno katsella.

Olen huomannut, että skorppari mies on kyllä mulle ainakin paras mies. Tarpeeksi miehisyyttä (sanoo että minä olen Nainen isolla ännällä...hih) ja temperamenttia. Osaa kohdella kuin kukkaa kämmenellä eikä lähde pyörimään pikkusormen ympärillä.  Kiss
« Viimeksi muokattu: 10.07.2006 12:53:55 kirjoittanut Isla-Maria » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: