Itse en ole Rapu, mutta kyseinen merkki on Kuu-merkkini. Se säätelee tunteitani ja käyttäytymisiäni ja yhdessä päämerkkini Oinaan kanssa tekevät minusta hyvin kahtiajakoisen persoonan.
Minulla on Rapu-ystävätär ja olemme yleensä samoilla linjoilla herrojen suhteen.
Rapu arvostaa hienotunteisuutta, läheisyyttä ja omistautuneisuutta. He viihtyvät kotioloissa eivätkä kaipaa villejä seikkailuita. Ystävättäreni jaksaa aina korostaa sitä, että viehättävintä miehessä ovat aristokraattiset, viktoriaaniset käytöstavat - kohteliasta, hieman liehakoivaa, naista kunnioittavaa. Ei missään nimessä nykyajan "päälle ja kimppuun!"-meininkiä. Rapu on itse herkkä ja arka merkki.
Ravut itkevät paljon ja ovat taipuvaisia masennukseen. "En osaa, ei minusta ole mihinkään, olen ruma" jne ovat aika yleisiä Ravun suusta. Heillä onkin suurempi tapa vähätellä itseään ja maalailla piruja seinille kuin taputtaa itseään selkään hyvästä suorituksesta.
Vaikka Ravut ovat arkoja, he ovat todellisia humoristeja, jotka valaisevat huoneen ja nauttivat silmäteränä olemisesta. Ainakin omalla ystävättärelläni on aivan käsittämätön huumorintaju, joka omassa omituisuudessaan tarttuu kaikkiin. Se on sellaista lämmintä ja lapsenomaista huumoria.
Kuu tekee Ravuista ailahtelevaisia. Jos törmäät henkilöön, joka melkein iskee pääsi irti lapiolla, kun toivotat hänelle hyvää huomenta, olet törmännyt vihastuneeseen Rapuun. Ravuilla on hyvä muisti ja he muistavat pienemmätkin loukkaukset ja he myös vetävät nuo loukkaukset mukaan riitoihin: "Muistatko, kun vuonna -75 sanoit minulle automatkalla lähimarketista kotiin....!
Heille muistot ovat tärkeitä ja he haalivat ympärilleen paljon tavaraa, josta eivät raaski luopua, koska ne tuovat mieleen muistoja ja "sitä saattaa tarvita vielä joskus".
Ravut eivät lähde kovinkaan innokkaasti tekemään mitään. Yleensä he odottavat, että joku toinen tekisi asian heidän puolestaan. Jos Rapu näkee hukkuvan, hän varmasti odottaa pienen hetken, meneekö joku muu pelastamaan tätä ja hyppää vasta sitten itse veteen.
Ehkä tuon pohjalta osaisit tulla vähän paremmin ymmärrykseen Raputtarien kanssa