Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiusaaminen  (Luettu 20082 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« : 29.06.2006 15:57:24 »

Vähemmän miellyttävä aihe, mutta valitettavan tuttua monelle. Joitakin kiusataan koulussa, toisia työssä, eräitä kotona.

Itse olen saanut olla rauhassa tältä ilmiöltä niin koulussa kuin työpaikallani, mutta läheisissä suhteissani minua on pyritty nöyryyttämään useita kertoja. Kotikiusaamista siis. Toisinaan tämä käyttäytyminen on äitynyt toisen osapuolen taholta suoranaiseksi tuhovimmaksi. Minut on saatava alistettua keinolla millä hyvänsä!

No niin, Nikula esille ja sieltä tulkintaa Mars-Saturnus-aspekteista. Itselläni ko. planeetat ovat oppositiossa keskenään, Mars Vaa´assa huoneessa 5 ja Saturnus Oinaassa huoneessa 11.

Nikula kertoo mm. näin Astrologian ihmiskuva-kirjassaan: Nämä aspektit ovat tunnetuja masokismistaan ja sadistisista piirteistään. Itserankaisun motivaatio tunkeutuu alitajuisesti esiin ihmisen toiminnoissa, mikäli psyyke on sisäänpäinkääntynyt. Ulkonaisempi ihmistyyppi taas vaatii muilta liikaa, on oikea orjapiiskuri, helittämätön työssä, vihassaan ja katkerissa muistoissaan. Kieroonkasvaneena hän kiusaa ihmisiä, hallitsee omilla oikuilaan läheisiään ja kurittaa heikompiaan. Hän ei pysty avautumaan, nauttimaan vapaasti elämästä eikä näkemään asioita suuremmasta näkökulmasta kuin omansa. Huumorintaju saattaa puuttua kokonaan, ellei piikikästä ironiaa lueta sellaiseksi. Arvostelunhalu on vaivoin pidäteltävissä.

Itse en koe olevani tällainen, mutta todentotta olen saanut olla tekemisissä yo. kuvauksen mukaisten ihmisten kanssa.  tickedoff

Tutkin tässä taannoin myös erään nuoren miehen karttaa, joka on mielestäni mitä kunnollisin tyyppi, mutta on lapsena joutunut kärsimään pahasta koulukiusaamisesta. Hänellä kartallaan T-risti, jonka kärkenä on Saturnus Leijonassa huoneessa 4 ja tästä lähtevät neliöt Mars-Venus-yhtymään Härässä huoneessa 12 ja Neptunukseen Jousimiehessä huoneessa 6.

Olenko nyt oikeilla jäljillä Mars-Saturnus-tulkintojeni kanssa, vai olisiko muitakin planeettayhdistelmiä olemassa, jotka altistaisivat olemaan joko kiusaaja tai kiusattu?
« Viimeksi muokattu: 29.06.2006 22:34:00 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #1 : 29.06.2006 16:08:03 »

Hmmm.

Myös minulla on Saturnuksen ja Marsin oppositio, mutta minua ei ole ikinä kiusattu koulussa, työpaikalla tai kotona. En ole myöskään itse ollut koskaan varsinainen kiusaaja, mutta olen kyllä aika kriittinen ja varsinkin nuorempana tietyllä tapaa jyräsin ihmisiä, kunnes opin vähän varomaan tätä "voimakkuuttani", joka ei ole aina hyvä asia ihmissuhteissa.

En ehdi nyt paneutua aiheeseen enempää, mutta vilkaisin nopeasti koulukiusatun ystäväni karttaa, eikä siellä ollut ko. planeettojen välistä aspektia. Mietin tätä myöhemmin jos muistan.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 29.06.2006 16:45:21 »

Juu, Mars-Saturnus -oppositio tai muu pääaspekti voi toki tarkoittaa muutakin, esim. Nikulan mukaan tiukkaa organisaattoria, sotilasta tai kurinalaisen toiminnan ohjaajaa, jonka elämä on säännösteltyä, lailla ja normeilla rajattua. Tämän aspekti voi viitata henkilöön, joka tekee työtä oikein spartalaisella itsekurilla ja ahkeruudella. Lisäksi mainitaan vielä huonon isäsuhteen mahdollisuus.

Esim. sisarellani on Marsin ja Saturnuksen yhtymä ja hän on tuollainen väsymättömän ahkera puurtaja.

Isälläni on kartallaan suurkolmio, jonka kärkinä ovat Saturnus, Mars ja Pluto. Ei miellyttävä yhdistelmä edes suurkolmiona. Tässä hän on jo joutunut suurvaltapolitiikan rattaisiin silloin pienenä, kun venäläiset panssarit puskivat takapihalle.

Äitini kartalla Mars ja Saturnus ovat yhtymässä keskenään ja kolmiossa Plutoon ja sekstiilissä Aurinkoon. Ei miellyttävä yhdistelmä tämäkään. Hallitseva, vahva tyyppi, joka on yksi niistä henkilöistä, jotka ovat pyrkineet viemään minulta oman tahdon keinolla millä hyvänsä.

Plutohan voisi olla myös yksi potentiaalinen planeetta, jonka aspektit tai transiitit voisivat viitata alistamispyrkimyksiin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #3 : 29.06.2006 17:05:59 »

Parin kartan perusteella voisin sanoa että pluton ja marsin neliö voisi viitata hyväksikäyttöön kuten kiusaamiseen. Jos on venuksen ja pluton neliö niin parisuhde ongelmallinen.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 29.06.2006 17:29:35 »

Koulukiusattu ja myös eräällä vanhalla työpaikalla kiusattu ilmottautuu.
T-risti löytyy, kuten myös Leija, Kultainen Kolmio, Pikku Kolmio, Mahdollisuuksien Kolmio ja Mystinen Suorakaide.

Hehhehe.... 2funny Cheesy
Ei varmaan tarvitse selittää, että hullut, tunnevammaiset ja itseensä tyytymättömät ihmiset kyllä löytävät minut ihan kaikkialla. 2funny Cheesy

Itseasissa tuo on ollut yksi parhaimmista elämänkouluistani,
jossa saanut harjaannuttaa älyä, oveluutta ja huumorintajua. 2funny Cheesy

Lapsena ja parikymppisenä beibenä ei vielä oikein tiedostanut omia voimiaan, jolloin ehkä tarvitsin noita kokemuksia löytääkseni ne. Wink

T-rististä Seppohan sanoo T-rististä mm. näin;

"Tällainen kuvio on vahva viesti edellisten elämiesi aikana tapahtuneesta itsesi unohtamisesta. Tällä kertaa olet sitten vakaasti päättänyt keskittyä oman elämäsi henkiseen kehittämiseen, jotta pysyisit maailmanmenossa mukana. Jos edelleenkin otat velvollisuudeksesi huolehtia ensisijaisesti muista niin eipä käy sinua kateeksi, sillä todella kurjaksi tulee elämäsi sitä kautta muodostumaan. Voimasi riittävät juuri ja juuri omista asioistasi huolehtimiseen ja kaikki muu on ikävyyksien kerjäämistä."
« Viimeksi muokattu: 29.06.2006 17:33:52 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 29.06.2006 17:51:43 »

antimoguli,

Liz Greene sanoo kirjassaan Astrology of Fate, että on nähnyt Mars-Pluto-aspekteja naisten kartoilla, jotka ovat kokeneet seksuaalista väkivaltaa, jotkut jopa toistuvasti. Miehen kartalla sama aspekti voisi viitata sitten aggressiiviseen seksuaalisuuteen.

Asterix,

mitkä planeetat ovat T-ristisi osat ja mihin huoneisiin ne sijoittuvat?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #6 : 29.06.2006 19:27:44 »

Minulla on saturnus-mars oppositio ja minua on kiusattu kouluaikoina, kunnes sanallisesti annoin takaisin, se loppui onneksi. Itse en ole kiusannut ja minua ärsyttää suunnattomasti jos jotain ihmistä kiusataan. Työssä olen orjapiiskuri itselleni, vaadin paljon itseltäni.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 29.06.2006 22:51:09 »


Asterix,

mitkä planeetat ovat T-ristisi osat ja mihin huoneisiin ne sijoittuvat?

T-risti Astrosta clickattuna;
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/t-ristismall12.png)
Syntymäkarttani...

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/syntymkarttaA.png)
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 29.06.2006 23:41:40 »

Minuakin on koulukiusattu lapsena. Sisäisestä soturistani katsoessani minulla ei ole Saturnus oppositio marssia vaan Saturnus yhtymä mars. Näistä yhtymä ja oppositio jutuista minulla ei kyllä ole harmainta hajuakaan.  idiot2
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 30.06.2006 00:03:13 »

jos pluto on vahvin vaikuttaja transiiteissa ja kuu herkin vastaanottaja,
niin ottaisin kyllä tuon kuun tähän mukaan kiusatun rooliin vaikuttamassa,
varsinkin kun tiedän parikin tapausta, jossa kiusattuna olo  "periytyy" äidiltä lapselle;sijoittuuhan kuu usein kartalla jollakin tapaa äidin yhteyteen,ja kun kuu kuvastaa sisäistä turvallisuutta tai sitten sitä turvattomuutta,näin ollen myös sielun haavoja,jotka lapsi "imee" itseensä
reaktiomallina
 pluto  askendentti:lla mutta 12 huoneen puolella voikin "herkistää" uhriksi,se on silloin alitajunnan myllerryksessä ja helppo nakki toiselle
herkälle aistijalle,ehkä pluto 7 huoneessa,joka haluaa alistaa (voi tulla myös alistetuksi) ja onhan 7 huoneen teemojakin  myös viholliset,toisaalta 7 huoneen yhteenotot ovat avoimia,sinänsä oikeudenmukaisia periaatteessa,

pluton ja kuun myötä olisivat silloin näiden huoneet 8 ja 4 myös vaikuttamassa,
ja planeetat ravussa,
skorpionia en merkkinä luokittelisi mukaan kumpaankaan rooliin sinänsä,
vaikka se aikasmoisen pirullisesti "piikitteleekin" mutta yleensä siinä on mukana totuuden siemen,ei pelkkää ilkeyttään suutansa avaa,
ja raivokohtauksetkin ovat suoria

esim. asterixilla  kuu aspect_squ askendentti,
samalla kun  keskitaivas pluto aspect_opp mars ja mars siellä sisäisen turvallisuuden huoneessa,
ulkoinen olemus viestittää tekemisen kautta sisäisen mielentilan,
ja kuka häntä kiusaa? tunneanalyytikko,6 huoneen  uranus kuu?
kehokielen asiantuntija,
mars 1 huoneessa vaatimassa lisää elintilaa,minuuden pönkitystä aggressiolla,
liittyy siten oinaaseen,mutta oinas sinällään on kaikkea muuta kuin kiusaaja,
teiden ritarina vasta esiintyi...
ehkä näissä merkeissä on ne potentiaalit just molempiin,
mistä te sen saturnuksen tähän otitta?
psyyken luuranko kolisee kun mars mätkii..

ja artemis,
myös  saturnus aspect_opp kuu piiskaa velvollisuuksilla,
mutta onneksi näin vanhempana sitä oppii luistamaan tuosta "pitäisi"-sanasta...


tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 30.06.2006 10:55:22 »

Tällä tuttavamiehelläni koulukiusaaminen oli alkanut ilmeisesti heti ensimmäisestä luokasta lähtien. Kun hänen transiittejaan katsoon tuolta ajalta, niin hänen T-ristinsä on ollut Saturnuksen koettelemana tuolloin, jonka lisäkäksi Uranus on tehnyt vuoronperään oppositiota hänen Kaksosissa (h. 12) sijaitseville planeetoilleen. Kaksosissa hänellä on stellium, osasina Kuu, Jupiter ja Aurinko ja Merkurius. Pluto taas teki jo hieman ohimenevää oppositiota Härässä sijaitseville Mars-Venus-Chironille.

Tämä mies on myös perus-Neptunikko. Tuo Kaksosissa oleva stellium on oppositiossa Jousimiehessä sijaitsevaan Neptunukseen. Voisi hyvinkin olla altistava aspekti kiusaamiselle.

En muuten muista nähneeni kellään näin paljon planeettoja huoneessa 12. Vaikka superkaksosnen onkin ja oikein lahjakas verbaalisesti, niin erakoitumistaipumukset ovat erittäin vahvat. 12. huoneen symboliikan mukaan hän on kiinnostuksenkohteensakin valinnut, filosofiaa, psykologiaa jne. Eli vähän niin kuin minä!
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #11 : 30.06.2006 13:10:00 »

Mun kartaltani löytyy T-risti:
kärkenä saturnus rapu kymppihuoneessa  aspect_squ  chiron oinas kasihuoneessa ja  merkurius vaaka kakkosessa

 saturnus tekee myös oppositiota kuulle kauriissa huoneessa 4.

Ja Pluto-Mars -yhtymä ykkösessä neliöi kuuta.

Tässähän näitä kiusaus-aspekteja olikin...

Näistä nikkin mainitsemista asioista:

jos pluto on vahvin vaikuttaja transiiteissa ja kuu herkin vastaanottaja,
niin ottaisin kyllä tuon kuun tähän mukaan kiusatun rooliin vaikuttamassa,
************
pluton ja kuun myötä olisivat silloin näiden huoneet 8 ja 4 myös vaikuttamassa,
ja planeetat ravussa,
************
mars 1 huoneessa vaatimassa lisää elintilaa,minuuden pönkitystä aggressiolla,
liittyy siten oinaaseen,mutta oinas sinällään on kaikkea muuta kuin kiusaaja,
teiden ritarina vasta esiintyi...

...nousi mieleeni juuri tuo, että minä en ole ikinä varsinaisesti oikein istunut tuohon kiusatun rooliin, vaikka kiusatuksi olen joutunutkin koulun alkamisesta sellaiseksi parikymppiseksi. Ja yläasteella tietysti pistin vahingon kiertämään ja kiusasin muita... buck2

Niin että minulla tuo korostunut ykköshuone varmaan omalla tavallaan antaa sitä tiettyä voimaa ja jääräpäisyyttä kestää alistumatta ankaraakin kiusaamista, joka näin ollen laimeni ajan kanssa ainakin ala-aste-iässä. Toisaalta se tuo myös ihmisen hyvin näkyväksi, ja näin ollen erilaisena uhriksi.

Murrosiässä nimenomaan pojat kokivat, että minut pitää nujertaa. Sitä eräs "poikajengi" yrittikin sitten tuonne parinkympin korville asti. Samasta aiheesta kirjoittelin tuonne kuoleman ennustaminen -ketjuun.
 
Pluton tyylille uskollisena ilmoitin sitten lopulta yhdelle tällaiselle kiusanhengelle, että tappakaa jos siltä tuntuu, ei paljon pistele, mutta kenenkään p*rsettä en käy nuolemaan vain että kiusaaminen loppuisi.

Piilossa muiden katseilta kuitenkin kärsin vatsahaavasta, masennuksesta ja erilaisista psykosomaattisista ihovaivoista.

Mutta kuten Asterix sanoikin, tuo kaikki on käynyt kyllä loistavasta elämänkoulusta. Silloin sitä ei ehkä osannut arvostaa Wink, mutta nykyään nuo mennet kokemukset ovat pikkuhiljaa kääntyneet/kääntymässä vahvuuksiksi.

Sign tuossa ehtikin kirjoittaa väliin, ja on niin pientä tekstiä täällä yhteenveto-osiossa, etten sitä tässä pysty vielä lukemaan.
Chironin transiitit kuitenkin osuivat silmään. Kävinkin aiemmin tänään tarkistamassa tuon pahimman vaiheen aikaiset transiitit ja siellähän se Chiron näytti liukuvan Asc:in, Auringon, Pluton ja Marsin yli niihin aikoihin.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #12 : 30.06.2006 13:26:00 »

Kuu Kalana ja Nousu Rapuna voitte kuvitella, että minua on yritetty kyllä kiusata. Yksinkertaisesta syystä, että olen aina ollut lyhyt.

Mutta nämä kiusaajani eivät tienneetkään, että Ravut osaavat olla varsin kovapintaisia ja kun minulla vielä tuo Mars majailee Kauriissa yhtymässä Dsc. niin annoin kyllä takaisin.  knuppel2

Eikä näin ollen minua koskaan varsinaisesti kiusattu. Mutta tietysti kaikessa yksityisyydessä kyllä kärsin siitä. Yrityksistäkin.

En tiedä mikä olemuksessani sitten oli tai on sellaista, että heidän oli pakko testata, että saako minusta uhria.

Minulla on väljä Pluto neliö Mars kartallani. Astro.fin mukaan liian väljä eikä se näytä sitä, mutta astro.comissa se näkyy.

Niin olin siis ala-asteella kun minua yritettiin kiusata. Yläasteella minulla alkoi sitten tr. Pluto yhtymä Aurinko ja kukaan ei kiinnittänyt pituuteeni enää huomiota. Muutama meidän luokkalainen jätkä kysyi joskus, että miksi olen niin lyhyt, mutta ei mitenkään ilkeästi. Siinä se.

Mutta minuun kiinnitettiin kyllä muuten huomiota... Asuin yhden koulun "tosi kovan jätkän" naapurissa ja olimme olleetkin yhdessä ja siis he tiesivät minut kyllä. lempinimeni oli kuulemma "oranssi" koska minulla oli usein oranssi napapaita päälläni tuohon aikaan.  :Smiley Koska napapaidat olivat muotia eikä ylimääräisiä kiloja vielä ollut... niin mikäs siinä...
Sitten värjäsin hiukseni mustiksi ja se todella huomattiin... Voi noita muistoja.  laugh
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #13 : 30.06.2006 13:47:44 »

Muistan kyllä, että yläasteella opettajat sai kärsiä... mutta ei me kenellekään opettajalle ilkeilty. keksittiin vaan semmosia hyväntahtosen ilkeitä lempinimiä keskenämme. Meidän ikäluokka on niin sopuisaa ja suvaitsevaista sakkia, ettei meillä kiusattu ketään.  angel

yeah right... no ei kauheesti ainakaan...

Ihan niinku koulukiusaaminen ei riittäis niin kiusaamista tosiaan esiintyy työpaikoillakin. Siis ihan käsittämätöntä. Aikuiset ihmiset.  uglystupid2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 30.06.2006 15:28:07 »

Minun koulukiusaaminen ylä-asteella alkoi kahden opettajan, uskonnon -ja historianopettajan toimesta. Olin kiinnostunut molemmista aiheista todella paljon, kuten edelleenkin. Wink
Uskonnonopettaja oli todella fundamentaalinen kristitty ja historianopettaja sotahullu ja natsimielinen. Hän on sitä edelleen.

Hän istuu ko. kaupungin eräässä johtolautakunnassa, samassa missä äitini ja hän esim. sylkee äitini päälle tosi rumia asioita siitä, että hän on ollut suomalaisena naimisissa isäni kanssa, jossa on lähi-itää ja keski-eurooppaa ja tehnyt kaksi lasta tämän kanssa.

No.. perhetaustani ei ole kristittyjä, muuta kuin suomalaisen isäpuoleni suku ja lisäksi en ole kovin arjalaista valkoista rotua. Cheesy

Lisäksi se, että muutimme Suomeen äitini avioiduttua uudelleen isäni kuoleman jälkeen oli 80-luvulla jotain hyvin ihmeellistä joillekin metsäläisille. Huh
Sitä ennen äitini oli käynyt vain synnyttämässä veljeni ja minut Suomessa.

Minua ei siis kiusanneet vain muut lapset vaan myös aikuiset.

Kiusaaminen loppui siihen, kun sitten 8-luokan vähän ennen puolta väliä sain paikan ulkomailta yksityisestä koulusta. Sukuni painosti äitini ottamaan minut pois yläasteelta ja siirtämään turvallisempaan paikkaan.
Muistan miten siitä riideltiin rajusti, mutta erittäin fixu teko suvultani ja perheeltäni. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: