Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vastamerkit, kellään tietoa/kokemusta?  (Luettu 12158 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« : 02.07.2006 15:45:51 »

Vastamerkeistä asiaa. Eli miten tulisi katsoa vastamerkkejä, vaikuttaako ne jotenkin? Esim. voinko minä imeä vaikutteita vaa´asta ja voiko minusta löytyä vaakamaisia piirteitä? Miten näitä on ollut tapana katsoa vai onko ollut lainkaan? Onko teillä kokemusta vastamerkeistä ja mikä niiden merkitys on?
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #1 : 02.07.2006 20:48:37 »

Kuten jo tuolla eräässä toisessa ketjussa viittasinkin, niin ainakin minun mielestäni näillä ns. polariteettimerkeillä on aina myös jotakin yhteistä. Jotain joka sitoo ja yhdistää, vetää toisiaan puoleensa, sen lisäksi, että tietenkin on kosolti myös niitä eroavaisuuksia ja vastakohtaisuuksia, jotka usein sieltä ensimmäisenä silmään pistävätkin.

Monesti nuo vastamerkin ominaisuudet löytyvä kätkettynä tästä toisestakin merkistä, kun vain vähän pintaa syvemmältä raapaisee. Ne voivat olla sellaisia alitajuisella tasolla toimivia juttuja, joihin ei tule niin helposti ehkä itsekään kiinnitettyä huomiota. Toisinaan ne saattavat myös olla tietoisesti kätkettyjä tai salattuja ominaisuuksia, jotakin sellaista, mitä meissä luonnostaan on, mutta joka hiukan hämmentää meitä tai ei tunnu sopivan siihen kuvaan, joka meillä on itsestämme TAI joka muilla on meistä. Niiden hyväksyminen ja hedelmällinen käyttöön ottaminen voi vaatia tietoista pyrkimystä ja työskentelyä.

Uskon, että suurin osa meistä voisi hyötyä suuresti, jos oppisi tuntemaan paremmin vastamerkkinsä. Opettelisi tunnistamaan niitä vastamerkin piirteitä ja ominaisuuksia myös itsessään ja nimenomaan tietoisesti pyrkisi kehittämään niitä ja ottamaan käyttöönsä ja haltuunsa.

Joskus tuollaista toimintaa ja pyrkimystä voi tapahtua myös alitajuisella tasolla. Saatamme esimerkiksi tuntea viehätystä juuri vastamerkkiemme edustajia kohtaan ja "kerätä" heitä elämäämme oppiaksemme heiltä jotain ja ehkä myös siksi, että heidän seurassamme tunnemme ikään kuin olevamme täydempiä ja kokonaisempia.

Minä uskon kuitenkin, että sitä eheyden ja kokonaisuuden tunnetta pitäisi kuitenkin etsiä ensisijaisesti itsestään ja omasta sielustaan, sen sijaan, että olisi sen suhteen riippuvainen muista. Siksi juuri voisi olla fiksua etsiä noita vastamerkin ominaisuuksia myös itsestään Smiley

Mullahan on tuo Aurinko siis Neitsyessä ja tunnistan kyllä "kalamaisia" piirteitä itsessäni -vaikka mulla ei siis mitään planeettoja taikka asteroidejakaan Kaloissa ole. Myöskään elämässäni ei kyllä juurikaan Aurinko-Kaloja ole, enkä ole tuntenut erityistä vetoa tämän merkin edustajia kohtaan, vaikka ihailen ja arvostan suuresti sitä kuvaa, minkä esim astrologian kirjallisuus tästä merkistä antaa.

Sen sijaan tuo kartallani muutoinkin huomattavasti voimakkaammin edustettu nousevamerkkini Skorpioni, on kyllä imenyt elämääni härkävaikutteisia ihmisiä. Mm paras ystäväni ja tyttäreni ovat molemmat nousumerkiltään Härkiä -olemme siis nousumerkkipolariteetit toisillemme Wink. Miehellänikin on tämä merkki kohtalaisesti edustettuna kartallaan. Ehkä tämä kaikki härkämäisyys ympärilläni on tarpeen, koska en vielä juurikaan tunnista omaa piilevää härkämäisyyttäni (vai pitäisikö sanoa härkäpäisyyttäni Grin). Tai jotenkin ehkä haluan jopa kieltää sen mahdollisuuden, koska niin palavasti kuin näitä läheisiäni toki rakastankin, niin juuri se härkämäinen hitaus ja jaanaus ja ainainen turvallisuuden & vakauden kaipuu, ynnä materialistinen omistushalu on sellaista, mikä saa myös minut raivon valtaan. Mutta niinhän sitä sanotaan, että vihaamme toisessa juuri niitä piirteitä, joita vihaamme itsessämmekin Wink
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.2006 22:44:53 »

Paras ystäväni on aurinko leijona (nousu vaaka ja kuu kaksonen).Tulemme erityisen hyvin toimeen.Sukulaisistani mummuni( :aurinko:leijona) ja vaarini( :aurinko:vesimies) olivat kans merkkiensä vastapari ja hyvin hekin toimeen tulivat.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
kooky
Vieras
« Vastaus #3 : 02.07.2006 23:16:56 »

Lainaus
Minä uskon kuitenkin, että sitä eheyden ja kokonaisuuden tunnetta pitäisi kuitenkin etsiä ensisijaisesti itsestään ja omasta sielustaan, sen sijaan, että olisi sen suhteen riippuvainen muista. Siksi juuri voisi olla fiksua etsiä noita vastamerkin ominaisuuksia myös itsestään


täysin samaa mieltä...kaikki on löydettävissä itsestä.

jossain astrologoksessa oli juttua, että jokaisen merkin voisi itseasiassa käsittää kahtena polariteettina, akselina joka menee siinä vastamerkki parissa. eli itseasiassa olisi olemassa vain kuusi vastamerkkiparia.

oma karttanihan on huomiotaherättävästi jakautunut melkein pelkästään kalat-neitsyt polariteettiin, ja ripaus oinas-vaakaa venuksen ja pluton ohella.

jotenkin askendentistäkin mulle tulee aina mieleen myös deskendentti.

oon kyllä taipuvainen kokemaan vastamerkin jokaisessa merkissä...


liekö se vastamerkki ainakin sitä mitä ensin yritetään etsiä toisista ennenkuin tajutaan, että se kaikki löytyy itsestäkin...vaikka kokee että juuri tuota minussa ei ole. onko merkki vain se valossa oleva puoli...


hm...onko "valaistuminen" sitä että ei ole enää mitään polariteettejä ja ihminen "vapautuu" koko kartastaan, ei ole enää karttansa ilmentymä vaan vapaa siitä, hahmoton... :Smiley

(äh...tuolla ei ollut tarkoitus vihjaista että MINÄ olisin kovin valaistunut koska karttani on oppositiota täynnä...vaan oli pohdintaa vaan...)
« Viimeksi muokattu: 02.07.2006 23:22:26 kirjoittanut sign? » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 02.07.2006 23:24:40 »

Ööh... Minä olen tietämätön ja kyselen teiltä, että mikähän mahtaa olla minun vastamerkkini kun olen  aurinko harka?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6616


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 02.07.2006 23:32:04 »

skorpioni ilmottautuupi..
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #6 : 02.07.2006 23:37:21 »

Minun siippani on vastamerkkini. Pitkä ja vuoristoinen tie takana, varmaan osittain edessäkin.
Todenteolla opettelua sietää niitä toisen "huonoja" puolia, ovathan ne myös omia!
Kaikenlaista peilaamista eri ikäkausien ja erilaisten käsitysmaailmojen kanssa. Voin sanoa että olemme oppineet toisiltamme varmaan enemmän, kuin olisimme keneltäkään toiselta oppineet. Olemme myös ärsyttäneet toisiamme hurjasti, mutta olemme myös magneetin tavoin vetäneet puoleemme toisiamme.

Aina kaikessa on hyvät ja huonot puolet, niin tässäkin.

Väitän, että henkisesti ymmärtäväisempiä ollaan molemmat näiden kaikkien vuosien jälkeen ( 20 v), mutta osaltamme myös sielut verillä. Tällä tarkoitan sitä, että sivalluksia, sivalluksia on helppo heittää kun hyvin tuntee toisen heikot linkit.
Toki missä hyvänsä parisuhteessa voi näin olla!

Jos joutuisin sanomaan puolesta tai vastaan, niin olisin jokatapauksessa puolesta-puhuja!

Mielenkiintoista on se ettei naispuoleisia Kauriita ole seuraani koskaan esiintynyt....

Tämä oli vain yksi esimerkki, ei missään nimessä yleistys smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 03.07.2006 00:01:22 »

skorpioni ilmottautuupi..

Ai siis onko skorpioni vastamerkkini? Mieheni on skorppari.  :Smiley
tallennettu
kuikelo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #8 : 03.07.2006 00:05:10 »

Minä vedän puoleeni Jousimiehiä . Paras ystäväni lapsuudesta asti on Jousimies.   Läheisistä ystävistä löytyy Leijonia, Oinaita, Kaksosia ja Kaloja.
Mikä kummallista, yhtään Vaakaa ei tuttaviini kuulu.

Silti 30 vuoden kokemuksella Ravun kanssa yhdessä, joka on vielä nousumerkiltäänkin Rapu. Että tälläinen Jousimies/Kaksonen.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #9 : 03.07.2006 09:24:17 »

Eli täytyypä tutustua vaakaan ja vaakamaisiin puoliini  Wink
Ympärilläni on jonkun verran vaakoja ja läheisin ystäväni on mm. nousu vaaka. Kauriita pyörii myös ympärillä ja sehän on nousu rapuni vastamerkki. Oinaan onkin hyvä ottaa oppia vaa' asta  Smiley
tallennettu
marija
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 161


Löydät minut seuraavassa elämässä - ellet tässä..


Profiili
« Vastaus #10 : 07.07.2006 22:22:07 »

Ööh... Minä olen tietämätön ja kyselen teiltä, että mikähän mahtaa olla minun vastamerkkini kun olen  aurinko harka?

Voisko tänne laittaa muittenki vastamerkit?? Undecided
tallennettu

Miun kans olis niin heleppo olla, saisi olla justiisa niin ku mie sanon.

Aurinko Ravussa
Kuu Oinaasa
Nousumerkki Neitsyt
Merkurius Ravussa
Venus Leijonassa
Mars Neitsyessä
Sideerinen Kaksonen
Maa-Hevonen
Keltainen Solaarinen Aurinko
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #11 : 07.07.2006 22:36:14 »

Polaari- eli vastamerkkiparit (nämä siis sijaitsevat aina Eläinradan vastakkaisilla puolilla):

Oinas - Vaaka
Härkä - Skorpioni
Kaksoset - Jousimies
Rapu - Kauris
Leijona - Vesimies
Neitsyt - Kalat

Olen Vaaka, ja huomaan sekä ärsyyntyväni että viehättyväni Oinaista. Heidän tapansa toimia ja olla ovat omastani niin poikkeavia! Toisaalta tiedän itse tarvitsevani "oinasmaisuutta" (ja stelliumin myötä sitä minussa kai onkin). Ihan lähipiirissä ei Oinaita ole (paitsi veljenpoikani). Kiehtovaa ja samalla niin ärsyttävää tämä polaarisuus Grin !
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
kooky
Vieras
« Vastaus #12 : 07.07.2006 22:39:35 »

Lainaus
Voisko tänne laittaa muittenki vastamerkit??


oinas-vaaka
härkä-skorpioni
kaksoset-jousimies
rapu-kauris
leijona-vesimies
neitsyt-kalat


nää parit on toisilleen vastamerkkejä. Smiley
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #13 : 07.07.2006 23:02:20 »

Miun vastamerkki on leijona ja tulen niiden kanssa ihan hyvin toimeen,tosin välillä potuttaa ylimielisyys ja huomionhakeminen väkisin  Wink Mutta itselläni on kuu leijonassa joten sekin vaikuttaa siihen, että viihdyn hyvin jellonien kanssa..
itsessäni näkyy leijonaa sen verran, että oon ainakin itsevarma (ainakin välillä), tulinen ja tosi dramaattinen.

tuttavapiirissäni ainakin vastamerkit tulevat hyvin toimeen keskenään. Mun mielestä deskendentti  kuvastaa enemmän sitä merkkiä joka saa raivon partaalle ja siitähän meillä on piirteitä mitkä meidän pitäs oppia.. Shocked
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #14 : 08.07.2006 10:54:26 »

Itse näen että vastamerkit ovat kuin saman kolikon kaksi eri puolta. Esim. neitsyt-kalat, molemmat haluavat tehdä maailmasta omalla tavallaan parempaa ja yleensä mielletään mukautumiskykyisiksi, avuliaiksi, yms. sillä oleellisella erolla että neitsyt keskittyy yksityiskohtiin, kaikkeen konkreettiseen minkä voi hahmottaa, kalat isoihin kuvioihin, epämääräisempiin asioihin.
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: