Hmm, aurinko oinas olen, mutta naapurin tyttöä eli yhtä lapsuudenystävääni lukuunottamatta en ole tuntenut muita vaakoja
. Kokemukset vastamerkistä ovat hyvin vähäisiä enkä osaa oikeastaan hahmottaa edes perinteistä vaaka-ihmisen stereotypiaa. Kai heitä tasapainoisiksi ja diplomaattisiksi kutsutaan ainakin.
Muistan vain tuon tytön hirveän erilaisena kuin minä, minä aina keksin mitä meidän kaveriporukka oli tekemässä ja vaakatyttö ja rapusiskoni seurasivat perässä x3. Häntä oli myös hirveän vaikea saada kertomaan omaa mielipidettään koska hän hieman pelkäsi suorasukaisuuttani :/.
Nykyään minun on vaikea tunnistaa itseäni oinaan stereotypiasta. Kärsimätön ja impulsiivinen olen mutta, oinaathan ovat myös rohkeita ja suorapuheisia. Nuo luonteenpiirteet ovat kadonneet minusta sen myötä kun jouduin kiusauksen kohteeksi ala-asteella. Aloin ikään kuin 'pantata' omia tunteitani, innostustani ja mielipiteitäni kun pelkäsin muiden arvostelua.
Hassuinta on että vastamerkkini löytyy omalta kartaltani, sillä olen kuu vaaka. Huomaan kyllä miten joskus punnitsen tunteitani vaakamaisesti, mutta muuten olen vielä hahmottelemassa tuota piirrettä itsessäni.
Voisin kuitenkin sanoa, että hiljainen vaihe on alkanut vähän väistyä ja se puolestaan voi johtua nousu-jouskarin vaikutuksesta. Haluan seikkalua, haluan nähdä maailmaa ja tavata yhä enemmän ystäviäni ja jakaa filosofisia ajatuksiani
. Ystäväpiirissäni on hirveästi jousimiehiä.