Viime yönä näin "unta":
Palasin kotiini. Ovi oli rappukäytävään sepposen selällään ja joku nainen pesi siellä lattioita ja kantoi patjoja ulos. Olin unessa juuri ollut muuttamassa ko. asuntoon ja ihmettelin, että olipas perusteellista siivousta talonyhtiöltä...
Tämä siivoojanainen kohautti hartioitaan ja tuhahti, että hän on näissä hommissa ollut vasta vähän aikaa ja tekee mitä pyydetään...
Menin sitten sisään ja siellä oli pari muutakin naista siivoushommmissa. Katselin hämmästyneenä uutta kotiani ja niitä naisia. Ne olivat vanhempia tomeria naisia. Toinen niistä seisoi keittiössä sellainen harja kädessä ja kysyi, että mitäs laitetaan ja vakuudeksi vielä istahti sen harjan päälle ja hurahti pienen lennon siinä keittiössäni ja laskeutui maahan sellainen virne kasvoillaan. Se kertoi heidän tulleen siivoamaan nyt ja kysyi uudestaan, että mitäs nyt sitten haluasin. Eli mitä muutoksia he elämääni nyt sitten tekisivät sen siivouksen lisäksi.
Pohdin asiaa hetken. Mietin kaikkia työ ja parisuhdekiemuroitani ja etenkin tuota työtilannetta. Ajattelin, että voisin pyytää hyvää työpaikkaa mutta sitten sanoinkin:
"jospa vaan keitetään kahvit... En halua mitään, jota en koe itse saavuttaneeni...Sen voisi aina joku tonen ottaa pois." (oma huom: mistä ihmeestä ylipäätään keksi alkaa tuossa noin syvälliseksi... jos unessa kysytään, että saat mitä haluat: minä haluan KAHVIA....
)
Tämä luuta-nainen alkoi hymyillä ja alkoi keittää kahvia. Sitten hänelle tuli joku "meno" ja minä jäin itse keittämään kahvit loppuun. Huomasin sitten, että hän ei ollut muistanut laittaa lainkaan suodatin paperia keittimeen... Yritin vaivihkaa korjata tilanteen, ettei hän pahoittaisi mieltään... Ihan hyvät kahvit sitten lopulta sain... Mutta muistan ajatelleeni siinä, että ehkä oli parempi, etten pyytänyt häneltä mitään, kun kahvinkeittokaan ei oikein onnistunut...
Mutta että sellaista... Muutenkin tämän jälkeen vaelsin koko yön aivan uudessa kaupungissa, asuin eri paikassa kuin nyt ja ihmettelin uutta seutuani. Isoa kaupunkia. En pitänyt mitään kiirettä vaan tietoisesti maleksin pitkin poikin ja eksyin, luin viittoja jne. Olin täysin turistina uudessa kodissani...
Ihmeellinen "uni"...
Kommentteja ja fiiliksiä otetaan vastaan!