Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rasismi, ennakkoluulot,ehdottomuus  (Luettu 35259 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 03.07.2006 14:47:24 »

Miten kartalta näkisi tuollaisen omasta mielestäni erittäin ahdistavan ahdasmielisyyden. Kohtasin taas sellaisen ihmisen toissa päivänä ja mieleeni juolahti että mistä johtuu moinen ehdottomuus ("minun mielipiteeni on ainoa oikea") ja epäsuvaitsevaisuus. Ulkomaalaiset,seksuaalivähemmistöt, eri uskonnot jne...
Näkeekö sellaista kartalta?

Pohdinpa vaan  buck2

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 03.07.2006 17:59:17 »

esitän arvailuja ja ehdotuksia...ei ole mitään virallista tietoa (osin sitäkin)...enemmän omia kokemuksia

rasismista en osaa sanoa sinänsä...mutta ehdottomuus:

kiinteät merkit korostuneet...härkä,leijona ,skorpioni, vesimies

tai stelliumi, parhaassa tapauksessa kartta jossa lähes kaikki planeetat ovat ryppäässä parin merkin sisällä...

tälläisistä esimerkkinä vaikka tää kuusinkertainen härkä-isäni joka ihannoi "suuria johtajia" kuten kekkosta sekä arvostaa bushin politiikkaa...ja kaikkea "mahtia"...oli muka suurikin rasisti, hih, mutta samalla saattoi kuunnella mustaa musiikkia, joten se logiikka ei oikein pelannut 2funny (lisäksi tietenkin mars ja pluto myös muissa kiinteissä merkeissä)

eräs sukulainen joka edusti äärimmäistä uskonnollista fanatismia omasi kartan jossa kaikki planeetat olivat melkein vain vaa'an ja skorpionin vierekkäisissä merkeissä, aurinko vaa'assa mutta iso läjä skorpparissa...ja hänen mielipiteensä ja sanansa oikeasta ja väärästä oli todella laki ja hän mielsi itsensä suvun johtajaksi ja saikin sitä asemaa.

merkurius neliö pluto on läheisissäni ainakin edustanut "ehdotonta näkemystä, jyrääviä mielipiteitä", etenkin kun neliö on tapahtunut kiinteissä merkeissä.

ja on mullakin aikamoinen stelliumi, joten kai olen omissa asioissani aika jyrä...mutta jotenkin pyrin kaikin keinoin varomaan, etten jyrää toisia, kun koen, että mulla on oikeus päättää vain omista mielipiteistäni.tosin stelliumini on muuttuvissa merkeissä, joka antaa joustavuutta, että olen joutunut itse jyrätyksi myös.

ei ole tarkoitus missään nimessä harrastaa tässä astrorasismia, sillä kiinteillä merkeillä niinkuin kaikilla muillakin on oma tehtävänsä, sillä tarvitaanhan myös päättäväisyyttä ja kestävyyttä että asioita saadaan tehtyä.

mites se meni: johtavat merkit pistää liikkeelle ja aloittaa, kiinteät säilyttää status quo:n ja rakentaa, muuttuvat yhdistelee ja sekoittaa.

johtava :teesi, kiinteä : antiteesi, muuttuva : synteesi

en siis tarkoita että muuttuvat merkit eivät voisi olla rasistisia, mutta luultavasti heidät on siihen voinut ylipuhua joku johtava ja he seuraavat "pää-miestä" joka on kiinteä...mielikuvaleikki Wink

pitää yrittää varoa astro-rasismia Grin

« Viimeksi muokattu: 03.07.2006 19:38:33 kirjoittanut sign? » tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.2006 19:03:20 »

Ehdottomuus voikin liittyä kiinteisiin merkkeihin. Olen itsekin hyvin ehdoton ihminen tietyissä asioissa ja kiinteys hallitsee kartallani.

Kuitenkin Uranus-tyyliin (nouseva planeettani) olen ehdoton nimenomaan siinä, etten suvaitse suvaitsemattomuutta ollenkaan. knuppel2 idiot2 Grin

Ei Vesimiestä voi missään nimessä rasismista syyttää - sehän on äärimmäisen tasa-arvoinen merkki.

Ensimmäiseksi tulee mieleen, että Kauris, Härkä, Skorpioni ja ehkä myös Rapu voisivat merkkeinä olla ennakkoluuloisia ja/tai konservatiivisia. Kartoista on vaikea katsella, kun ei ole yhdenkään rasistin tai vastaavan karttaa tallessa.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #3 : 03.07.2006 19:41:50 »

tai stelliumi, parhaassa tapauksessa kartta jossa lähes kaikki planeetat ovat ryppäässä parin merkin sisällä...

Huuhaa!  uglystupid2

Minullakin on stellium ja olen rapukin. Ja olen lavea, laaja ja joustava kuin maan ilmakehä. Tai sitten en tunne itseäni!  Huh
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #4 : 03.07.2006 20:01:51 »

Joo, no minullakin on stelliumi, ja niin on myös tämän ketjun aloittajalla artemiksella oinaassa...mutta kellään meillä ei ole stelliumia kiinteissä merkeissä härkä,leijona, skorpioni,vesimies.

kuten alustinkin tuossa, nämä eivät ole mitään virallisia tietoja astrologisista kirjoista vaan ehdotuksia Smiley en myöskään rasismia mennyt liittämään tarkasti mihinkään.

joten en tiedä itsekään Smiley :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 03.07.2006 20:03:27 »

Itseasiassa nyt kun mietin niin ihmiset joiden olen tavannut tämänlaisia olevan ovatkin tosiaan ollut  skorpparia ja härkää, myös neitsyttä ja kaurista, sekä oinasta myös. Eli noita merkkejä kartalla. Isäni hyvä esimerkki, kartalla paljon skorpionia ja neitsyttä. Hän ei suvaitse mitään erilaista...
Mitkäköhän aspektit?
Itsekin olen ajoittain fanaattinen mutta "hyvän" asian puolesta puhuja eli kun nämä ehdottomat kuolemaantuomiota kannattavat sotahullut paasaavat omista jutuistaan niin minä paasaan takaisin päinvastaisista asioista ihan yhtä ehdottomasti idiot2
Eli kyllä minustakin ehdottomuutta löytyy  Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 03.07.2006 20:06:01 »

ehkäpä luulenkin, että rasismia ei voi liittää mihinkään tiettyyn tekijään kartalla...mutta rasismin voi liittää johonkin tiettyyn taipumukseen kuten ennakkoluuloisuus ja erilaisuuden pelko. ja mihin nää taas liittyy kartalla...hmm...
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 03.07.2006 20:09:00 »

Ja ennakkoluulot ovat varsinkin asia joita en aina voi ymmärtää. Itse kun olen aina innokkaana tutustumassa kaikkeen erilaiseen ja erilaisiin tapoihin.
Mutta voin kyllä sanoa että ihmiset jotka saivat minun aloittamaan tämän keskustelun ovat osa tuttujani ja mukaviakin ihmisiä mutta ajoittain saavat minut ärsyyntymään mielipiteillään. Kun olen aika herkästi provosoituvaa tyyppiä  Embarrassed
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 03.07.2006 23:15:02 »

ehdottomuus
kyllä
rasismi
ei
stelliumi skorpionissa
mutta
fanaattisuus yhdistyy jousimieheen ja jupiteriin,
niin hullulta kuin se vaikuttaakin,
mutta jousimiehen idealistisuus  ja PERIAATTEET voivat mennä äärimmäisyyksiin,
jostain luin että minut olisi tuomittu joskus liiallisesta fanaattisuudesta,
liittyiköhän kuunsolmuihin?
nousujouskari ja ehdottoman periaatteellinen joissain asioissa,
kyllä myös tuo skorpioni on pelissä mukana,
mutta tämä yhteiskunta tarvitsee just näitä periaatteellisia ihmisiä,
Vanhanen ja Hautala
jotakin,mihin voi luottaa,
puhuvat suoraan ja asiaa
herättelevät nukkuvaa kansaa,
minusta on hienoa että nykyaikana löytyy ihmisiä ,jotka seisovat sanojensa takana,olivat sitten ns. oikeessa tai väärässä,
uskovat asiaansa,
ennakkoluulot ja rasismi ovat sitten jo asia erikseen,
isäni on hyvä esimerkki tuosta ennakkoluuloista ja rasismista,
 aurinko leijona luultavasti nousuneitsyt,
ehkä se on myös ikäkausikysymys,sodat ja nälän nähneet ihmiset suhtautuvat
erilailla itsenäisyyteen ja uusiin asioihin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #9 : 03.07.2006 23:29:28 »

Lainaus
fanaattisuus yhdistyy jousimieheen ja jupiteriin,
niin hullulta kuin se vaikuttaakin,
mutta jousimiehen idealistisuus  ja PERIAATTEET voivat mennä äärimmäisyyksiin

joo, voisin omalla kohdallani allekirjoittaa kuu ja mars yhtymä jupiter...

sanalla PERIAATE on mulle ISO merkitys...eikä se oo aina kivaa...tai helppoo olla niin periaatteellinen...mutta minkäs sille voi jos on.

jousimiesvaikutus, no kyllä olen huomannut että jousimiehellä on taipumusta olla hyvin palavasti oikeassa...ainakin nousevalla, tästä on kokemusta, taisi olla sinullakin Nikki jouska nousevana, mutta en nyt sinuun tässä viittaa kun en sua tunne. Tosin itse en pitänyt sitä pahanakaan, vaan mielestäni oli hyvä että on mielipiteitä, kun nousevana kaksosena minulla oli lähtötilanteessa taipumus omata liian monta erilaista mielipidettä samasta asiasta.

mutta yksi juttu, niin VESIMIES on muuten monesti myös aina oikeassa ja ainakin tietää loppujen lopuksi parhaiten...vesimiehelle näyttää olevan tiedon omaaminen ja tiedon määrä ja tietäminen yleensäkin hyvin tärkeää, joskus jopa niin että hänen itsearvostuksensa riippuu siitä että hän tietää, ja mieluiten parhaiten Wink

taas tuli kärjistys, älkää ottako nokkiinne...
« Viimeksi muokattu: 03.07.2006 23:34:33 kirjoittanut sign? » tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 03.07.2006 23:48:17 »

joo,joo
 saturnus vesimies,rajat ne on sullekin asetettava....
sanoo  askendentti jousimies MINÄ TIEDÄN
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 03.07.2006 23:52:41 »

Grin

rajat on hyvät, miten muuten voisi kapinoida jos ensin ei oo rajoja?

mä oon pitkään "oppinu elämään" vesimies-jousimiehen kanssa...sitä tiedon määrää, laatua, syvyyttä ja oikeutta :Smiley Kiss
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 03.07.2006 23:57:41 »

Härkä täällä puhisee ja puhkuu ja kuopii maata...  Angry  knuppel2 Älkää näyttäkö minulle sitä "punaista vaatetta", eli yleistämistä.  tickedoff

2funny

Niin juu. En oikeasti suuttunut.  Wink smitten Pointtini on kuitenkin se, että ei kannata yleistää. Sillä vaikka minä olen härkä, olen hyvinkin suvaitsevainen, enkä todellakaan mikään rasisti yms.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2006 23:59:13 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 04.07.2006 00:04:15 »

..mutta EHDOTON olet kuitenkin kun noin vahvasti reagoit..
eller hur?
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #14 : 04.07.2006 00:10:47 »

..mutta EHDOTON olet kuitenkin kun noin vahvasti reagoit..
eller hur?

Eipäs kun olen ehdottomasti ja ehdottoman varmasti sitä mieltä, että en ole ehdoton.  2funny

Grin Hihii... No juu myönnetään, että joissain asioissa taidan ollakin...  Embarrassed
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 00:13:25 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: