Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rasismi, ennakkoluulot,ehdottomuus  (Luettu 35267 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 04.07.2006 11:18:31 »

Ei näistä keskusteluista ja spekulaatioista kannata ottaa nokkiinsa, sillä nämä puheenvuorot ovat vain heittoja, eivät mitään ehdottomia totuuksia. Ja siksi tämä on keskustelufoorumi, että oman (vastakkaisen mielipiteen voi aina esittää). Smiley

Esim. minä heitin edellisessä puheenvuorossani, mistä merkeistä minulle tulee mieleen konservatiivisuus ja/tai ennakkoluulot. En sanonut, että kaikki noita merkkejä kartallaan omaavat ovat tietynlaisia, enkä varsinkaan yleistänyt, että jos ihmisellä on tämä ja tämä aurinkomerkki, hän on selvä rasisti. Kiss

Mutta ilman pientä yleistystä ei koko astrologiaa olisi olemassa. Wink

Allekirjoitan vahvalla veskarivaikutuksella täysin Signin yleistyksen pakkomielteestä olla aina oikeassa ja omata eniten tietoa. knuppel2

Avomiehelläni on muuten stellium Härässä ja isosiskollani Skorpionissa. Ovat he minua ennakkoluuloisempia - myönnän - mutteivät sitä pahinta laatua onneksi kuitenkaan. Myös juuri syntyneellä siskonpojalla on stellium Leijonassa - jännä nähdä, mitä se tuo tullessaan!

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
kooky
Vieras
« Vastaus #31 : 04.07.2006 11:23:23 »

Lainaus
tulee aina valitettavasti mieleen nuori 17 v.tyttö,joka sai ajokortin erikoisluvalla,kävi tansseissa ja "liukeni" autollaan pilven reunalle,oli kuulemma raskaanakin,
ehdollistuneita mielikuvia herkästä ihmisestä,
hautajaiset ja päivänkakkarainen valokuva

Lainaus
Nuori nainen, joka katoaa jonkun jengin mukana, käyttää huumeita ja viettää hurjaa elämää. Tulee raskaaksi ja lapsen isä jättää. Tyttö jää yksin lapsen kanssa avuttomana.

Tytöllä on ruskeat kiharat hiukset ja surulliset herkät silmät.

Aurinko Kaloista tulee mieleen 80-luku.

tottakai kaloissa on vaihtelua, mutta näissä kliseissä on mielestäni paljon perää. tiedän kalatytön jolle on käynyt vähän samoin, harmi että olin itsekin silloin ongelmainen kalatyttö niin minusta ei ollut tukemaan toisia, koska olin juuri samoille asioille vähän sokea itsessäni.

itse en ole kärsinyt huumeongelmasta, mutta kyllä aloitin 17 vuotiaana pikkuhiljaa "katoamisen"  ja sillä tiellä olen kai edelleenkin...(ei järkeä hoi mulla)

ja silloin annoin ulospäin varsin sellaisen vaikutelman kuin noissa sitaateissanne, eteerinen ja herkkä tyttömäinen...(en ehkä enää)

alkaakohan kalatytöt helposti toteuttaa Kore/persefone teemaa, varsinkin jos he eivät saa tukea vaan enemmänkin vihamielisyyttä....eräs toinenkin kalatyttö koki ratkaisevat ongelmansa juuri n. 17 vuotiaana...ja sen jälkeen seurasi kaikkea noita mitä sanoitte.

monesti vaan tälläisellä ongelmiin joutuneella kalatytöllä löytyy takana perhe joka pitää häntä jollain tapaa syntipukkina.(mutta jos ajattelee esin vaikka Nancy Spungenia, niin eipä kai perheessä ollut sitä ongelmaa) siellä voi olla esim yksi hyvin voimakastahtoinen, ulospäin suuntautunut jäsen joka sälyttää syytä kalatytön niskoille ja varsinkin teini-iässä tytöltä puuttuu perspektiiviä nähdä kuviota objektiivisesti, näin on ainakin minun huomioissani tältä supealta aineistolta.

kala on ainakin herkkä ottamaan kaiken syyn omille niskoilleen kaikesta, mihin hän ei olisi edes syyllinen. ja tälläinen nuori kala-tyttö joka ilmentää Kore-arkkityyppiä, voi olla niin raivostuttavan söpö ja "toisesta maailmasta" että hän oikein kutsuu luokseen halua "tiputtaa tuo maanpinnalle"  knuppel2  ja "antaa sille opetus"   knuppel2  tai sitten vaan Haades henkisiä miehiä, jotka haluaisivat omistaa ja alistaa  Cool Kiss . (Viittaan taas tuohon Niemi-Mattilan Ajattomat Arkkityypit kirjaan)

Lilja-82, mä oisin tykänny 80-luvun naisihanteesta ulkoisesti, nillä kun olí mahtavat tukat...tosin jotkut ajan vaatteista sais jäädä ikuisesti unholaan. 80-luvun naisista tulee just mieleen jotkut näyttelijättäret tai mallit joilla on hurja hiuspehko...tai sitten glam rokkarit.

joo, minähän olin silloin liikaa telkkaria katsova lapsi.... Shocked
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 11:42:32 kirjoittanut sign? » tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 04.07.2006 11:59:12 »

80-luku muistuu minunkin mieleeni mahtavine hiuksineen  Smiley jos nykyään olisi samanlainen tukkamuoti niin olisin tosi trendikäs ilman vaivaa  Wink

Ei kannata ottaa nokkiinsa kenenkään näistä veikkauksista, kunhan vaan pohditaan ja mietitään  Smiley
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #33 : 04.07.2006 13:06:32 »

Kärjistyksethän ovat astrologian suola.

Astro.com:in AstroClick:issä kävin leikkimässä ja näin herttaisesti totesi  merkurius aspect_squ saturnus aspektistani Alternative interpretation by Robert Pelletier:

It is not that you are incapable, but rather indolent and mentally lazy.

Pahinta tuossa lauseessa oli se, että se on aika lähellä totuutta... 2funny
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #34 : 04.07.2006 13:19:35 »

astroclick portraitit ja astro.comin tulkinnat ovat aika #"(&%¤#.n osuvia Wink harmi vaan että ihmisen omaksumiskyky ei riitä kertaheitolla kaikkien ongelmien ratkaisemiseen. astro.comin lausahdukset osuvat monesti juuri sinne minne pitääkin...mutta se itse onkeensa ottaminen vaatii sitä käytännön työtä joka ei tuu niin nopeesti kuin se oivallus että "näinhän tää just on"

crazy2 Grin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #35 : 04.07.2006 13:33:42 »

Lainaus
Avomiehelläni on muuten stellium Härässä ja isosiskollani Skorpionissa. Ovat he minua ennakkoluuloisempia - myönnän - mutteivät sitä pahinta laatua onneksi kuitenkaan. Myös juuri syntyneellä siskonpojalla on stellium Leijonassa - jännä nähdä, mitä se tuo tullessaan!

Linn

tosi jännä, että sukuunne pukkaa paljon kiinteiden merkkien stelliumeja.ihan kuin tiettyyn perheesen tulisi jotain tiettyä teemaa "tähtien toimesta".

itselläni  aurinko  merkurius  kuu mars jupiter saturnus  askendentti  neptunus muuttuvia, joten suurin osa kartasta siis.

ja kun taas esim isälläni on täynnä kiinteätä, tosin  askendentti ja  kuu muuttuvissa.

jotenkin koen että oma muuttuvuuteni on jotain vastareaktiota suvussa esiintyvälle suurelle kiinteydelle. tosin äitini on myös suurilta osin muuttuvaa, ei tosin niin korostuneesti kuin minä. multa puuttuu kiinteä laatu melkein kokonaan...vain  uranus, joka sekään ei ole henkilökohtainen planeetta. jotain kiinteydenpoikasta onneksi tuo tuo stelliumi, vaikka tosin stelliumin sanotaan kai tuovan "johtavuutta", koska se samaistetaan oinasmaiseen vaikutukseen, ainakin Nummelan mukaan.

jos joskus lisäännyn, mikä ei ole kyllä välttämättä todennäköistä, toivon että jälkeläinen saisi kartan jossa nuo laadut olis vähän enemmän hajaantuneet. äärimmäisyys on raskastakin jossain mielessä.
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #36 : 04.07.2006 13:51:31 »

tosin stelliumin sanotaan kai tuovan "johtavuutta", koska se samaistetaan oinasmaiseen vaikutukseen, ainakin Nummelan mukaan.

AAAArrrgssss! Tuota en ollut ennen kuullutkaan. Ilmankos olen niin jyrä... (Turpa kiinni ja nyt tehdään niinkun minä sanon...)

( aurinko kuu pluto mars merkurius  saturnus uranus  chiron johtavissa merkeissä, joista osa muodostaa sen stelliumin ja vielä oinaan hallitsemaan ensimmäiseen huoneeseen.)

Ja miten niin äärimmäisyys-ihminen...

Mutta ennakkoluuloinen en myönnä olevani, vaikka iso kiitos siitä varmaan kuuluu vanhempieni kasvatusmenetelmille. Saattaisi olla muuten taipumusta.

Nyt siis kuitenkin olen ehdottomasti kaikkea kapeakatseisuutta vastaan. Vielä kun oppisi avarakatseisesti hyväksymään ne ennakkoluuloiset ja ahdaskatseiset ihmiset. Yritys on kuitenkin kova.

Piis ja laav  smitten
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #37 : 04.07.2006 13:54:21 »

Minäkin mietin, kun huomasin, että kiinteän stelliumin siskoni sai kiinteän stelliumin pojan, että ehkä esim. äidin ehdottoman asenteen siirtyminen kasvatuksen kautta poikaan näkyy myös kartalta. Huh

Minä en muuten ole oikein ikinä ollut tuollainen sterotyyppinen Kala, mikä on ihan jännä, kun se kuitenkin on sekä aurinko- että kuumerkki...

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 04.07.2006 14:07:20 »

Luulen että jossain muussa huoneessa sijaitessaan minunkin oinas stelliumini voisi olla pahempi juttu, oinas kun todellakin osaa olla jyräävä...
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #39 : 04.07.2006 14:21:32 »

joo sulla Linn on aurinko ja kuu...hmm...mielenkiintoista.

olen tehnyt sellaisen huomion että jos pelkkä aurinko on vain jossain merkissä, ja persoonalliset planeetat merkeissä jotka ovat ihan muita ja jopa vierasta laatuakin, tapaus on hyvin epätyypillinen aurinkomerkin edustaja.

esim yksi tapaus aurinko kalat..."negatiivinen" veden merkki...mutta lähiplaneetat venus ja merkurius vesimiehessä, asc leijonassa ja kuu vaa'assa...sieltä tulee niin paljon "positiivista" tulta ja ilmaa, kiinteyttä ja johtajuutta, että henkilö antaa vaikutelman että on hyvin vähän kalamainen...

ja sitten vaikka vesimies, jolla on viereiset planeetat kaloissa, paljon vettä kartalla ja kuukin "negatiivisissa" merkeissä...paljon kalamaisempi kuin tämä aurionkokala.

sitten mun äiti...vain aurinko kaksosissa, positiivisessa merkissä...lähes kaikki loput tekijät, persoonalliset planeetat "negatiivisissä" maan ja veden merkeissä ja nouseva kauris. Hänen kaksosuutensa, kun aurinko vielä Icllä, jää hyvin "sielulliseksi", eli se ei tule näkyviin...koen että äitini on ulkoisesti ja vaikutelmaltaan hyvin epäkaksosmainen...se tulee esiin enemmän hänen älyllisyydessään ja laajassa tietomäärässä ja uteliaisuudessaan. Mutta ulkoisesti antaa vaikutelman maan ihmisestä ja käytökseltään veden.

mutta sulla tuo kuu on myös kaloissa. sepä vielä kalakuusta, että mielestäni kalojen tunteellisuus ei olekaan puhtaimmillaan sellaista herkkätunteista ailahtelevaisuutta mikä liitetään rapuun enemmäkseen.(tai kuu ykköshuoneessa, kuu yhtymä jupiter...laajentaa tunteellisuutta)

puhdas kalat-tunteellisuus saattaa olla hyvinkin "etäistä" ja jopa viileätä, tietyllä tavalla persoonatonta...hän saattaa surra koko maailmaa ja ihmisyyden kärsimyksiä yleisemmällä tasolla mutta yksilön tunteet jäävät vähemmälle merkitykselle. kuulostaa vesimiesmäiseltä, mutta mielestäni kalat on ehdottomasti yleinen, kollektiivinen merkki jolla on nimeenomaan vaikeampaa olla henkilökohtaisesti pillastuva...hän tuntee yleistä tuskaa...ja sitten ilokin voi olla suuremmassa mittakaavassa, hän pystyy iloitsemaan myös täysin tuntemattomien ja vieraiden ihmisten ja ihmisryhmien puolesta. luulen että kalalla on kyky samaistua itseään suurempiin kokonaisuuksiin ja hieman viitata kintaalla "omille pikku tunteenpurkauksilleen", kuin ne olisivat vähempiarvoisia siksi, että kyseessä on vain yksilön tunteet" (tämä liitetään myös kyllä täysikuunpiirteisiin, henkilökohtaisuuden väheksyminen...kala ei ehkä suoranaisesti väheksy, hän vaan ei ole kovin henkilökohtainen)

rapu taas osaa henkilökohtaisten tunteiden voiman...tämäkään ei ole ollenkaan huono juttu. jotenkin kokemuksella rapu ja kalat täydentävät toisiaan niin, että rapu elävöittää kalan yksityisia, omia tunteita ja kala auttaa rapua pääsemään oman itsensä ulkopuolelle saamaan laajempaa perspektiiviä.

« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 14:27:36 kirjoittanut sign? » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #40 : 04.07.2006 14:22:53 »

Minulla varmaan tuo  aurinko kaksoset tekee sen, että en itse asiassa edes mieti kenenkään ihmisyyteen liittyviä taustoja sen enempää.
Olen varsin sopeutuvainen, eikä minua kiinnosta kenenkään väri, rotu tai perhe/rotu/kansallisuus/tms tausta niin paljon, että siitä pitäisi joku numero tehdä.

Itseasiassa tuo nouseva skorpioni :n vaikutus näkyy kyllä sitten siinä,
että en voi sietää suvaitsemattomuutta ja suvaitsemattomia ihmisiä. knuppel2

Minulle on ihan sama, minkä värinen ihminen on tai mistä hän on kotoisin tms.
Ajatusmaailma ratkaisee.

Olen ehdoton esim. mielipiteissäni USA:n ulkopolitiikasta, enkä voi hyväksyä hyökkäyksiä muihin maihin, salaisia vankileirejä ja sotarikoksia, jotka verhotaan hyvyyden ja oikeuden nimiin.

En voi myöskään sietää niitä ihmisiä, jotka tukevat näitä toimia
ja tunnen valtavaa vastenmielisyyttä heitä kohtaan.

Toinen vastaava ryhmä, jota kohtaan olen ennakkoluuloinen, on fundamentaaliset kristityt, babtistit ja helluntailaiset ja ms.
jotka ovat tyypillisesti matkassa tuollaisella amerikkalaisella show tyylillä ja usein myös tukevat näitä USA:n ulkopoliittisia toimia, lähinnä nyt Israelin tilanteen vuoksi, vaikka suurin osa Israelilaisista ja Juutalaisista eivät pidä USA:n toimista alueella.

Itseasiassa, inhoan yli kaiken kaikenlaista ihmisten harjoittamaa epäoikeudenmukaisuutta kaikilla elämän alueilla ja välillä olen hyvin yksin vastustamassa/puolustamassa näissä tilanteissa, koska suurin osa ihmisistä on "vain ihmisiä" ja ajattelevat joko pääsevänsä helpomalla, kun eivät puutu näkemiinsä vääryyksiin tai sitten menevät sen vahvemman osapuolen vierelle.

Individualisteja, jotka uskaltavat todella poiketa massasta,
on tosi harvassa, vaikka jälleen suurinosa ihmisistä ei myönnä sitä omalla kohdallaan. Wink

On käynyt monta kertaa niin, että samat ihmiset ovat vaihtaneet leiriä, kun huomaavat, että ajatus/idea/asia/ihminen, joka ensin näytti niin vahvalle/hyvälle jne. lahoaa käsiin ja silloin minulla on hiukan vaikea olla ennakkoluuloton näitä takinkääntäjiä kohtaan, vaikka iloitsen jostain "järkiintymisestä".

Minulle jää sellainen kuva mieleen väkisinkin, että nämä takinkääntäjät eivät missään nimessä ole luotettavia ihmisiä, vaan vietävissä, jos niille näennäisesti selittää asiat parhain päin.

Ja mitä minä en kertakaikkiaan siedä, niin ihmisiä, jotka eivät käytä omaa järkeään ja ajattelukykyään niin kattavasti kuin voisivat ja vielä enemmän niitä, jotka käyttävät ja hoksaavat, mutta eivät tee mitään selkeälle vääryydelle, minkä näkevät. tickedoff

Aina ei ole kysymys tilannetajusta/harkinnasta, vaan välinpitämättömyydestä, itsekkyydestä ja laiskuudesta.  tickedoff

Se, mitä edellä sanoin, pätee kaikissa elämän tilanteissa, eikä vain politiikassa.  Wink

Siis olenko ehdoton..?  :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #41 : 04.07.2006 14:36:18 »

hyviä mielipiteitä...

Tuo ajatusmaailma ratkaisee näkemys kuvastaa mielestäni kaksosta...arvomaailmasi kuu vesimiestä ja tapa millä esität asian, purevasti ja voimakkaasti, nousumerkkiäsi skorpionia...ainakin näin ulkopuolisen silmin tarkasteltuna kirjoituksesi sopii merkkeihisi.

kaksoset tulee mieleen tuosta individualismista ja kiinnostuksesi yhteiskunnallisiin asioihin ja laajoihin juttuihin kuu vesimiehestä. tosin kaksosetkin on kyllä kuulemma yhteiskunnallisesti orientoitunut...sanoi manninen kesäkuun eeva-lehdessä Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 14:39:40 kirjoittanut sign? » tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #42 : 04.07.2006 18:03:09 »

Täytyy vielä palata tuohon 80-luku teemaan... En kyllä varsinaisesti kaipaa sen ajan muotia... eh..  Tongue Musiikkia kyllä.  smitten

Mutta se tunnelma ja asenne oli niin mahtava. No okei sellanen juppi meininki, mutta sellasella tavalla josta tällanen hippikin tykkäsi.  :Smiley

Taitaa olla niin, että oma sukupolveni on näitä juppihippipunkkareita...  2funny

En mä tajua mitään R&B:tä, joka nykyään on tosi kova juttu...

Enemmän vetoo rock tai sitten kunnon tanssimusa. Lue Madonna.  Smiley Tai sellaiset trance biisit. Scissors sisters on tehny coverin Pink Floydin biisistä... hello hello... is there anybody in there... just nod if you can here me...
Soi päässä...

No mutta siis olinko menossa asiaan...

Tuon ehdottomuuden idean olen nyt tajunnut, mutta entä sitten tämä suvaitsevaisuus ja vapaamielisyys? Mitä ne oikeastaan tarkottaa? Missä menee vapaamielisyyden ja suvaitsevaisuuden ja silkan välinpitämättömyyden raja?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #43 : 04.07.2006 20:33:50 »

Lainaus
Suvaitsemattomuus on vain ihmisen suojelukeino,

tässä ajatuksessa on mielestäni perää...mutta niinkuin hyvin monet lauseet, senkin voi käsittää eri tavoin.

tässä tähän puhtaasti minun henkilökohtainen näkökulma, sillä en jaksa mennä laajemmille tasoille yhteiskuntaan, kun koen että eipä mulla ole paljon valtaa muuta kuin omasta puolestani vaikuttaa kun en ole sellaisessa asemassa jossa voisin päättää isommista asioista kuin itsestäni.

tuo lause kolahti, sillä olen ollut liiankin suvaitsevainen ja näin ajautunut tietyllä tapaa hyväksikäytetyksikin...eli minun olisi ollut hyvä osata olla vähemmän suvaitsevainen nimenomaan itsepuolustuksen kannalta.

mutta, ne ihmiset jotka ovat minua eniten vahingoittaneet, olivat kyllä ihan valkoisia , suomalaisia ja kenties isänmaallisiakin (tätä en erityisemmin painota kun se ei ole se pointti tässä) henkilöitä. tää ei kuitenkaan tarkoita että nyt sitten tuntisin tarvetta suhtautua epäluuloisesti ja suojautua toisia suomalaisia vastaan sen takia kun he ovat suomalaisia, valkoihoisia ja itsekin olen sellainen.

itse pyrin arvioimaan toisen ihmisen haitallisuuden ja vaarallisuuden juuri minua kohtaan hänen tekojensa perusteella, eikä etnisen ryhmän ja ihonvärin.

mutta en menekään tässä laajempiin ajatusmalleihin kun on tässä omassa pienessä elämässäkin tarpeeksi tekemistä. pyrin soveltamaan omaan elämääni juuri sellaista järkeä kuin koen että minulle on järkevää, nimenomaan omia aivojani käyttäen. toisten mahdollisesti erilaisia järkiä ja aivoja vaheksymättä.

eipä muuta minulta tähän...
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 20:35:59 kirjoittanut sign? » tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #44 : 04.07.2006 21:06:53 »

Taitaa taas mennä vesimiesten mollaamiseks, mutta niitten mielestä ei o mitään muita vaihtoehtoja olemassakaan kuin nitten omat   knuppel2
Ja ah niin ihana veskari-anoppi vastaa aina kun yritän keskustella sen kaa jostakin, et "no mä en o koskaan tai ikinä tykänny siitä". Kaikkeen tulee niin töksis vastaus,että mikä ihme anopin nouseva oikein on ? ,kun tökkää siis niin pahasti meitsin kaa ettei o tosikaan  coolsmiley
Ennakkoluulonen olen,mut se tais ollakin  muistaakseni jouskarin piirre.
Meni varmaan asian vierestäkin,,,

Wink Oinas73
                  jousimies kuu askendentti
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: