Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua päänahan hilseilyyn?  (Luettu 5814 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tulikukka
Kanta-astroilija

Profiili
« : 03.07.2006 15:08:06 »

Hei!

Olisiko teillä vinkkejä, mitä voin tehdä päänahan reippaalle hilseilylle? Paikka paikoin hilsettä on niin paljon, että se on kerääntynyt laatoiksi jota voi raapia paloina pois... Etenkin yhdellä kohtaa sitä tuntuu olevan paljon, ja osittain pää on ihan puhdas. Sad

Tuntuu, että nyt kesällä mokoma vielä on villiintynyt entisestään... Todella inhottavaa... Angry

tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
twin peak
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 03.07.2006 16:01:40 »

Mulla on jo pari päivää ollut mielessä sama juttu. Olen käynyt kansanparantajalla, biokemistillä ja ties millä. Hilseily puolittui kun parantaja sanoi toisen munuaisen kuorikerroksen olevan vajaatoiminen, niin ja hän korjasi sen.   smitten

Mutta lopullista vastausta en ole vielä saanut itsekään, joten jään kuulolle. Kiva kun Tulikukka avasit aiheen.
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.2006 16:12:46 »

Minulla ei ongelmana ole hilseily, muuten vain julmetun arka ja reagoiva päänahka. Apu löytyi turpeesta Smiley Saunaturvetta päänahkaan ja hyvästit hiuspohjan ongelmille! Erilaisia turveshamppoita löytyy luontaistuotekaupoista nykyään mukavasti, voisi olla kokeilemisen arvoista?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
mammamma
Vieras
« Vastaus #3 : 03.07.2006 17:36:32 »

Voin lämpimästi suositella FLP:n aloevera shampoota ja hoitoainetta. Tutullani oli viime kesänä vyöruusu, jonka jälkioireena päänahka hilseili ihan järkyttävän paljon, mutta rauhoittui aloeshampoolla ja hoitoaineella. Aloe on muutenkin parasta, mitä voit ihollesi antaa  Wink
tallennettu
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 21.09.2006 12:01:40 »

Minulla lapsesta asti ollut hilseongelma helpotti kun jätin vehnätuotteet vähiin. Pidän tarvittaessa muutaman päivän täydellisiä vehnäpaastoja, niiden jälkeen voi syödä taas kohtuullisesti vehnää sisältäviä tuotteita. Lisäksi syön kalaöljykapseleita pahimpaan kutina-aikaan ja maitohappobakteereja sisältäviä tuotteita, koska kehon hyvinvointi näkyy myös ihossa. Itse olen löytänyt hyvät shampoot Sebamedin ja Kadusin valikoimista.

PS. En ole keliaatikko eikä allergiaakaan todettu joten syy siihen, että vehnän välttäminen helpottaa voi olla myös siinä, että tulee syötyä terveellisempiä ja ravinteikkaampia vaihtoehtoja (pohtii hän..  idiot2)
tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 21.09.2006 13:33:31 »

Anteeksi, aina tuputan tätä hiivasyndroomaa kaikkialla, mutta hiivan liikakasvu elimistössä aiheuttaa myöskin tuota hilseilyä... Chervilin tapaan vehnä pois, samoin valkoinen sokeri ja kaikki missä on hiivaa. Ja hiivasyndroomasta on täällä oma topiccikin jossain jos jotakuta kiinnostaa... Smiley
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #6 : 21.09.2006 15:15:24 »

Mulla ei varsinaisesti hilsettä, vaan määrätty aine ärsytys tekee sen. Mulle tulee aika-ajoin ihottuman tapaista päänahkaan ja se kehittää päälle hilsettä. Se miten pysyy poissa käytän joko Head & shoulders tai XZ shampoota ja välillä LV shampoota jolle mä olen yliherkkä, mutta se tasoittaa kuitenkin päänahan happamuutta. Mulla leviää myös kasvoihin ihottuma, jos en ajoissa hoitoa saa siihen.
Kampaajani ehdotti mulle sellasta shampoota kuin SP, sitä saa ostettua kampaajalta maksaa 16€ 125 ml.

SP
System Professional
Remove Shampeeling

Hilseen poistava tehohoito
Poistaa hilseen jopa 2 kuukaudeksi
Laajavaikutteinen hilseenpoistaja

En ole vielä kokeillu tuota, kun ei päänahassa ole nyt mitään ongelmaa, mutta kun se tulee, niin kokeilen. Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: