Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko, Kuu, Asc vaikutusalueet  (Luettu 16426 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« : 04.07.2006 14:13:02 »

Tuolta toisesta ketjusta lähti ajatus pohtia näiden kolmen tekijän vaikutus aluetta.

1. Millainen on omalla kartallasi merkkien yhdistelmä?
   
    elementtiyhdistelmä (tuli,vesi,maa,ilma)?
    laatuyhdistelmä (johtava,kiinteä, muuttuva)?


2. millaisena koet alueet, mikä tuntuu olevan pinnassa ja mikä syvemmällä, mikä sinulla näkyy ja mikä tulee esiin vasta "kun pintaa raaputtaa"


3. miten koet eri tilanteissa , mikä merkki aktivoituu, aurinko, kuu vai nouseva.

4. onko jokin näistä merkeistä se mihin samaistut itse eniten...ja onko jokin se mitä muut sinussa näkevät/hakevat. koetko vaikeaksi toteuttaa ja saada toimimaan jotain merkkiä? Tuottaako joku näistä merkeistä eniten sinulle iloa? tunnistatko itsesi yleensäkin hyvin näistä merkeistä...sopivatko niihin liitetyt stereotypiat sinuun?


tälläisiä kysymyksiä aluksi... Smiley
   
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 18:44:56 kirjoittanut sign? » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #1 : 04.07.2006 15:01:26 »

1. Eniten johtavaa ja tulta, eli rasittava ihminen  Wink  :Smiley

1. Ensivaikutelma voi olla melko rapumainen, seuraan mitä ympärillä tapahtuu, seuraan rauhallisesti ympärilläni olevia ihmisiä ja katson mitä tapahtuu. Olen jopa ujohko ventovieraiden joukossa.
Kun tutustun ja tunnen oloni "turvalliseksi" niin oinas alkaa tulla esiin. Eli ensin olen hiukan sisäänpäinkääntynyt ja sitten vasta avaudun. Rapu toimii minulla erääänlaisena tiedustelijana, kun rapu on katsonut tilanteen niin lammas (mukamaskin rohkean hurja pässi) saapuu esiin  Wink

3. Vieraiden seurassa lienen tosiaan sisäänpäin kääntyneempi rapulainen.

4. Jaa'a, hanakala kysymys... Itselläni tuntuu että ihmiset näkevät minut helposti erilaisena kuin olen. Vain ihan läheisimmät tuntevat minut täysin. En tarkoita että vetäisin mitään roolia vaan että en paljasta itsestäni paljoakaan ennenkuin oloni on turvallinen tavallaan, olen loppujen lopuksi aika ujo ihminen joissain tilanteissa.
Monet stereotypiat sopii minuun, niin oinaasta kuin ravustakin  Smiley hyvällä ja pahalla  Wink
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 04.07.2006 16:27:47 »

Hyvä aihe sign?

1. Kartallani on vesipainotus, kiinteä laatu hallitsee. Perustekijöiden elementit ja laadut ovat:
 aurinko muuttuva ilma
 kuu kiinteä maa
 askendentti johtava vesi

2. Nuorempana olin hyvinkin paljon nousevan merkkini Ravun oloinen. Ujo ja herkkä, hyvällä tunnetutkalla varustettu, sisäänpäinkääntynyt ja konflikteja kartteleva. Viimeksi mainituissa tilanteissa todella käperryin kuoreeni. Muurit murtuivat vuosituhannen vaihteessa, jolloin todellinen Itse tuli selkeästi esiin. Aurinkomerkkinihän on Kaksoset ja Kuumerkki Härkä, mutta en selkeästi samaistu kumpaankaan näistä, en myöskään AC-merkkiini. En vedä rooleja, ole oma itseni koko ajan. Hallitseva merkkini (Skorpioni) näyttäisi kuvastavan luonnettani kaikkein parhaiten.

3. Katso yllä oleva vastaus

4. Katso vastaus kysymykseen 2.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2006 11:21:23 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #3 : 04.07.2006 17:12:28 »

1.
ilma, maa, maa
johtava, johtava, muutuva

2.
Kaikki aika sulassa sovussa nykyään. Nuorenpana Kauris-kuu varmaankin painoi vaakamaisuutta vähän piiloon. Ainakin olin hyvin varautunut kaikkia kohtaan. Aurinko on alkanut paistaa täydellä terällä vasta aikuisella iällä.

3.
Töissä luonnollisesti aurinko (sosiaalisuus) ja nouseva (huolellisuus).
Kotioloissa miten milloinkin. En yhtään tiedä, miten esim. tyttäreni kokee viileän(?) kauris-kuuni.

4. Jaa-a... Kaikki stereotypiat osuvat. Tunteeni pidän kurissa, vaikka en suinkaan ole tunteeton. Muut eivät vain tunteitani näe. ( kuu kauris)
Rakastan kauniita asioita ja esim.(minun makuuni) mauton sisustus voi aiheuttaa ihan kirjaimellisesti kuvotusta. ( aurinko vaaka) Olen myös aivan tolkuton pilkunviilaaja, ja omaan aika pirullisen kuivan/mustan huumorintajun.( askendentti neitsyt)

Nyt vasta oikeastaan tajusin, että nuo kolmehan ovat aika sovussa keskenään. Kauris johtavana maamerkkinä toimii ikäänkuin siltana auringon ja ascin välissä... kiehtovaa...
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #4 : 04.07.2006 17:26:47 »

Lainaus käyttäjältä: sign?
1. Millainen on omalla kartallasi merkkien yhdistelmä?
   
    elementtiyhdistelmä (tuli,vesi,maa,ilma)?
    laatuyhdistelmä (johtava,kiinteä, muuttuva)?

 aurinko ilma, johtava
 kuu vesi, muuttuva
 askendentti vesi, johtava

Lainaus käyttäjältä: sign?
2. millaisena koet alueet, mikä tuntuu olevan pinnassa ja mikä syvemmällä, mikä sinulla näkyy ja mikä tulee esiin vasta "kun pintaa raaputtaa"

Luulen, että minusta näkyy sekä Aurinko että Askendentti voimakkaimmin, nämä johtavaa laatua olevat. Kuu Kalat taitaa olla aika hyvin piilossa, paitsi läheisimmiltä ja tarkkanäköisimmiltä Smiley

Lainaus käyttäjältä: sign?
3. miten koet eri tilanteissa , mikä merkki aktivoituu, aurinko, kuu vai nouseva.

Olen sitä mieltä, että ihminen ei "näe" omaa Aurinkoaan, se on jotakin, mikä on muille selvempää  Cool. Sosiaalisissa tilanteissa, ajatellessani ja puhuessani se on Aurinko, välittömissä reaktioissa Askendentti, syvällä Kuu. Kuuhun jää jälkiä tilanteista, Auringon valossa niitä analysoidaan. Askendentti on hetkessä, kehossa.

Lainaus käyttäjältä: sign?
4. onko jokin näistä merkeistä se mihin samaistut itse eniten...ja onko jokin se mitä muut sinussa näkevät/hakevat. koetko vaikeaksi toteuttaa ja saada toimimaan jotain merkkiä? Tuottaako joku näistä merkeistä eniten sinulle iloa? tunnistatko itsesi yleensäkin hyvin näistä merkeistä...sopivatko niihin liitetyt stereotypiat sinuun?

Jaa, eipä ollutkaan yhtään vaikeita kysymyksiä  :Smiley. Tunnen itseni Kaksoseksi, se onkin kartan johtava merkki, kun laadut ja elementit lasketaan Smiley. No ei vais, vaan totta leikissä toinen puoli  Grin Kyllä, joskus minusta tuntuu, että ihmiset hakevat minusta jotain tiettyä puolta (ja saattavat jättää huomiotta jonkin toisen osan täysin), se on ÄRSYTTÄVÄÄ. Joskus  Tongue Askendentti ja Aurinko ovat neliössä, niiden yhteensovittaminen ei aina oikein onnistu... Ja Kuu ja Aurinko! Ihan eri maailmoista, irtopääpeikko minäkin. Ei tuosta sillisalaatista ota selvää, mutta hyvin on tähän asti pärjätty näinkin "pikantilla" yhdistelmällä.

Mitä stereotypiohin tulee, niin eiköhän jokainen tajua, että vaikka nämä kolme ( aurinko kuu askendentti) kartan perustekijät ovatkin, niin olemme enemmän kuin osiemme summa Smiley. Kyllä, minussa on paljon stereotyyppistä Vaakaa, Rapua ja Kaloja, nämä vain tulevat eri tilanteissa esiin.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #5 : 04.07.2006 17:37:46 »

Plutolla on sama nouseva ja kuu merkki kuin miehelläni ja nuo asiat mitä niistä kuvasit sopii aika hyvin häneenkin  Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 04.07.2006 21:54:39 »

Lainaus
Olen sitä mieltä, että ihminen ei "näe" omaa Aurinkoaan, se on jotakin, mikä on muille selvempää 


tää on varmaan totta...hyvä huomio, itsellenikin aurinko on ollut jotenkin näkymättömissä, mutta paljon olen saanut palautetta joka olisi osoitettu stereotyyppiselle kalalle, vaikken itse edes kokisi itseäni sellaiseksi.

joskus tulee mieleen, että aurinkomerkki ikäänkuin tilataan syntymän kautta siihen sosiaaliseen ympäristöön mihin se tulee ihmisen muodossa, eli silloin tarvittiin kala-teemaa. ainakin nuo sepon aurinkomerkkikuvaukset jotka tuntuvat osuvilta antavat sellaisen vaikutelman..
tallennettu
metsämieli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70


Vain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.


Profiili
« Vastaus #7 : 04.07.2006 21:58:46 »

1.
 askendentti vesi, johtava
 aurinko maa, muuttuva
 kuu vesi, kiinteä

2. Mulla varmaan kaikkein eniten hallitsee Rapu/Neitsyt. Eli vaikutan usein melko rauhalliselle, vaikka pinnan alla kuohuisikin. Siellä on sit se Kuu-Skorpioni räiskyvine tunteineen ja se pääsee varsin harvoin valloilleen.

3. Kuu-Skorpioni nostaa päätään eritoten kun olen humalassa ja olen kuulemma varsinainen yllytyshullu välillä, kun suostun tekemään kaikenlaista "päätöntä". En yhtään ihmettelisi, jos joku kerta yks kaks tekisin benjihypyn, jos joku ehdottais Cheesy
Nousu-Rapu tulee esiin, kun olen vieraissa tilanteissa. Tarkkailen ympäristöä, enkä kamalasti puhu mitään. Olen oikeastaan todella ujo vieraassa seurassa.
Aurinko-Neitsyt lisää vain ujouttani uusissa tilanteissa. Puhun paljon oikeastaan vain tuttujen seurassa. Huonoina päivinä itsekriittisyys on huipussaan ja siivoaminen maistuu kummasti Cheesy

4. Tykkään siitä, että Kuu-Skorpioni on antamassa potkua luonteeseeni. En sitten ole niin tylsä ja väritön. Välillä en oikein löydä sitä jämptiä ja tarkkaa Neitsyttä itsestäni, mutta tiedän sen kuitenkin olevan siellä jossain.

kaikissa näissä (Rapu/Neitsyt/Skorppari) on jotain stereotypioita mitkä käy minuun. Ravun kohdalla on ehkä ailahtelevaisuus, Neitsyen kohdalla liiallinen murehteminen ja analysointikyky ja Skorpparin kohdalla mustasukkaisuus ja äärivoimakkaat tunteet.
tallennettu

ASC Rapu
AURINKO Neitsyt 5. huone
KUU Skorpioni 6. huone
MERKURIUS Neitsyt 5. huone
VENUS Neitsyt 5. huone
MARS Neitsyt 4. huone
MC Vesimies

Tulijänis
Punainen Itsevallitseva Kuu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #8 : 04.07.2006 22:48:16 »

Au: vaaka Olen sosiaalinen, rakastan ihmisiä.. mutta monien pettymysten jälkeen enään vaikeaa rakentaa suhdetta vaikka kuinka haluaisi Huh

Asc:  skorpioni syntynyt auringon noustessa, joten yhteneväinen ja aikas hallitseva omissa suhteissani muihin.. helposti havaittavissa, eikä varmaankaan tarvitse esittelyä enempiä  Wink

Kuu: kaksoset huomaan kaksosmaisen käytökseni erityiseti naisten seurassa ja silloin moni mieskin luulee mun olevan kaksonen, mut kahden kesken on luultu skorpparix.. Shocked

Tiedä sit että vastasinko kysymykseesi, mulla kun tuo skorppari on myös merkuriuksessa.. Tongue
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #9 : 05.07.2006 11:03:28 »

Täällähän tämä ketju tosiaan oli. Smiley

Aurinko: Kalat eli muuttuva vesi
AC: Skorpioni eli kiinteä vesi
Kuu: Kalat eli muuttuva vesi

Olen varmasti ulospäin selkeästi enemmän Skorpioni, joka on paitsi nouseva myös hallitseva merkkini. Sisimmästäni löytyy kyllä paljon Kalaakin, mutta ei sitä ihan heti näe, eivätkä kaikki tule koskaan näkemään. (Jaahas, tässäkin kuitenkin skorpionin salailevuutta... Oikeasti olen kyllä aika avoin tulikolmioni kanssa.)

Vaikka kiinteys on hallitseva laatu kartallani, tuovat nuo tärkeiden Auringon ja Kuun muuttuvuus mukavaa pehmeyttä ja joustavuutta mukaan, uskoisin.

Kyllä minussa selkeästi vaihtelee tilanteen mukaan skorpionimaisuus ja kalamaisuus. Olen toisaalta hyvin ehdoton Pluto-ihminen ja minua pidetään usein jopa pelottavana. Toisaalta olen herkkä ja intuitiivinen, itken maailman hätää ja puolustan kiihkeästi vähemmistöjä sekä muita heikommassa asemassa olevia. Varsinaisesti en katso kuitenkaan vastaavani kummankaan merkin stereotypiaa. Tyypilliseksi Kalaksi olen liian vahva ja jalat maassa, tyypilliseksi Skorppariksi taas liian avoin ja "normaali". Grin

Artemis,

Tajusin vasta nyt, kuinka samanlainen kartta sinulla onkaan yhden parhaista ystävistäni kanssa! Kuvailusi vastasi häntä niin hyvin, ja teillä onkin yhteistä stellium Oinaassa - mm. Aurinko ja Kuu (ystävälläni vielä Merkurius, Jupiter ja Chiron) - ja sen sijainti (ystävälläni osa kymppihuoneessa, mutta nuo Aurinko ja Kuu 11.:ssä), sekä vielä nouseva merkki Rapu. Myös Uranus on molemmilla Skorpionissa ja viidennessä huoneessa. Jänskää! Smiley

Linn

tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #10 : 05.07.2006 11:53:55 »

Jänskää tosissaan Linn  Smiley

tallennettu
Illusion
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #11 : 05.07.2006 14:35:14 »

1. Oman karttani merkkiyhdistelma:
     aurinko Rapu (johtava, vesi)
     kuu Kalat (muuttuva, vesi)
     askendentti Vaaka (johtava, ilma)

2. Millaisena koet alueet, mikä tuntuu olevan pinnassa ja mikä syvemmällä, mikä sinulla näkyy ja mikä tulee esiin vasta "kun pintaa raaputtaa"?

Pinnassa on tuo nouseva merkkini Vaaka ja se nakyy yleensa aina ensin ja siksi vahan harmittaa, ku ihmiset saattavat saada musta aika pintapuolisen ja liihottelevan kuvan, sellaisen ehka hieman kevytmielisen kuvan. Totuus on toinen, koska oikeasti olen tosi herkka ja tunteellinen, etta valilla oikein olen pulassa taman herkkyyteni kanssa!  Undecided

3. Miten koet eri tilanteissa, mikä merkki aktivoituu, aurinko, kuu vai nouseva?
Uusiin ihmisiin tutustuttaessa aktivoituu nouseva merkki, mutta jos en tunne oloani kotoisaksi, tunnen olevani enemmankin aurinko Ravun alaisena silloin ja kaperryn itseeni ja tarkkailen tilannetta ja en juuri puhu mitaan ja ujostelen kauheasti  Embarrassed

4. Onko jokin näistä merkeistä se mihin samaistut itse eniten...ja onko jokin se mitä muut sinussa näkevät/hakevat. koetko vaikeaksi toteuttaa ja saada toimimaan jotain merkkiä? Tuottaako joku näistä merkeistä eniten sinulle iloa? tunnistatko itsesi yleensäkin hyvin näistä merkeistä...sopivatko niihin liitetyt stereotypiat sinuun?

Naihin merkkeihin liitetyt stereotypiat sopivat muhun tosi hyvin. Iloitsen eniten kuumerkistani, koska se jotenkin antaa mulle sen oman, ihanan, syvallisen sisaisen maailman, jota en vaihtais pois!!  angel Kuukalat puoltani en vaan oikein uskalla paljastaa, koska se on jotenkin niin herkka ja hauras, sarkyva... Meinaan sita, etta peittelen niita piirteita uusien ihmisten seurassa mita se merkki mulle antaa. Joo, Aurinko Rapu antaa tuon ailahtelevaisuuden lahjan(?!?hahaha!!), Nousu-Vaaka miellyttamisenhalun ja peace-merkin mun rintapieleeni seka tykkaan ihmisista kauheesti. Kuu-Kalat antaa eskapistisia piirteita... Jep, eras ihminen sano mulle, etta elan dream worldissa. Pitaa paikkansa! Ei todellisuudelle aina ole sijaa mun omassa maailmassani! smitten

Eikohan tas ole jotain alkuun!  Smiley
   
tallennettu

Aurinko Rapu, Kuu Kalat, Nouseva Vaaka
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #12 : 05.07.2006 22:10:16 »

1.
 aurinko Neitsyt, muuttuva maa
 kuu Oinas, johtava tuli
 askendentti Skorpioni, kiinteä vesi

...meniköhän oikein nuo laadut, ulkomuistista koitin heittää, kun en jaksa nyt mistään tarkistella. Eli aika monipuolisesti löytyy, vain ilman elementti puuttuu, mutta sitä kuitenkin muuten kartallani on eniten. Laaduista taas taisi johtava olla enemmistönä.

2. Jaa, en oikein tiedä. Mun on aina ollut hirveän vaikea kuvitella, millaisena ulkomaailma minut näkee. Se palaute, mitä muilta olen saanut, on usein ehkä aika ristiriidassa oman sisäisen minäkuvani ja kokemukseni kanssa. Siksi on hirveän vaikea sanoa edes lähimainkaan objektiivisesti, että mikä noista on eniten pinnassa. Mutta jos nyt pitäisi arvata, niin kai se on se Neitsyt kuitenkin, joka päällimmäisenä on. Vähän viileä, vähän etäinen, ystävällinen, mutta tilannetta ja ihmisiä alkuun kriittisesti hiukan taustalta tarkkaileva. Ei se Oinas siellä kulisseissa kuitenkaan kauaa viihdy, vaan aika nopeasti hillityn viileän kuoren alta paljastuu räiskyvän tulinen ja ehkä hiukan rosoreunainenkin tunne-elämä. Minulla on melko voimakkaat mielipiteet monista asioista, joskus tinkimättömätkin. En koskaan pelkää esittää niitä ääneen ja voin puolustaa oikeina ja tärkeinä pitämiäni asioita agressiivisestikin. Skorpioni varmaan on eniten piilossa, pinnan alla, mikä tietysti sille ominaista onkin. Luulen, että se tulee esille vasta todella läheisissä ihmissuhteissa, jos silloinkaan. Se nimittäin osaa verhoutua luullakseni melko taitavasti johtavan merkkini Vaa'an taakse ja punoa sieltä verkkojaan. Näin siitäkin huolimatta, että se minulle ainakin tällä hetkellä läheisimmältä merkiltä tuntuu ja myös toisiksi voimakkain merkki kartallani on.

3. No en nyt tiedä, miten nuo päivittäisissä tilanteissa sitten pintaan pompsahtelevat... Varmaankin just noin, että pinnallisissa sosiaalisissa tilanteissa (ts. tilanteissa, joissa tunnen oloni myös vieraaksi ja epävarmaksi niin kuin aina tuollaisissa tunnen...small talk ei vain ole juttuni) piiloudun tuon aurinkoni taa. Se on vähän niin kuin kuori, jonka sisälle sulkeudun, kun en halua heittää peliin sitä todellista minääni. Kuumerkki taas luonnollisestikin nousee parhaiten esiin tunnepitoisissa tilanteissa ja myös henkilökohtaisemmissa suhteissa, aatemaailmaa koskevissa kysymyksissä jne. Siitä saan usein myös voimaa silloin, kun koen tulleeni jotenkin uhatuksi tai laiminlyödyksi, sama myös jos kysymys on läheisistäni. Kuumerkkini on siis myös sotakirveeni. Nousumerkki taas valtaa estradin silloin, kun käännyn sisään päin, itseeni. Se on sisäistä todellisuuttani ehkä enemmän kuin sosiaalisissa kuvioissa ilmenevää toimintaa. Alitajuista ja intuitiivista enemmän, kuin tietoista ja aktiivista. Eri merkkien esiinmarssia olen seuraillut kuitenkin myös pidemmällä aikajaksolla tarkastellen. Elämässäni on selvästi ollut kausia, jolloin joku tietty merkki on noussut tavallista voimakkaammin pintaan ja joku toinen taas vetäytynyt syrjempään. Lapsuudessani kuvastin eniten aurinkomerkkiäni. Olin todella kiltti ja kuuliainen, hyväkäytöksinen ja tunnollinen. Olin myös äärettömän ujo ja herkkä, syrjäänvetäytynyt voimakkaan itsekritiikin ja hiekohkon itsetunnon vuoksi. Viihdyin paljon omissa oloissani leikkien mielikuvitusleikkejäni (tässäkin tulee ilmi sitä Neitsyen salattua kalamaisuutta Wink), joka teki ehkä vaikutelman viileästä ja etäisestä lapsesta, jota ei muiden seura juuri kiinnostanutkaan. Todellisuudessa minulla oli kuitenkin suunnaton tarve ja halu miellyttää muita ja tulla jotenkin hyväksytyksi ja pidetyksi. Minulla oli myös jonkinlaista taipumusta neuroottiseen käyttäytymiseen (yliahkera hampaiden ja muunkin hygienian hoito, sekä kaikenlaisia salaisia "suojelusrituaaleja") ja sehän myös sopii jollain lailla Neitsyen astrologiseen profiiliin.
Teini-iässä otin sitten kuitenkin kaiken takaisin ja korkojen kera, kun oireilin oikein huolella oinasmaisen agressiivisesti, mahtipontisesti ja epäkypsästi tunne-elämäni vaurioita ja kolhuista lapsuuttani. Koko muu perhe pelkäsi spontaaneja ja tuhoisia raivonpuuskiani ja yliampuvan tunteellinen ja dramaattinen suhtautumiseni lähes kaikkeen hankaloitti todella paljon ihmissuhteitani, koulumenestystäni jne. Olin myös hyvin itsetuhoinen. Jotain hyvääkin tuosta kaikesta tuhovoimasta kuitenkin nousi; sen avulla vapauduin tunne-elämäni lukoista ja sairaalloisen huonosta itsetunnostani. Kun pahin roihu vihdoin tyyntyi, opin hyödyntämään kuumerkkini voimaa myös huomattavasti hedelmällisemmin.
Psyykkisesti erittäin vaikean ajanjakson jälkeen taas tuntui nousumerkkini nousseen pintaan. Skorpioni opetti minut nousemaan omien demonieni voittajaksi ja kääntämään sisäiset pelkoni ja haavani suureksi voimavaraksi. Tämän skorpionijaksoni aikana olen myös oppinut tuntemaan itseäni enemmän ja syvällisemmin, kuin koskaan ennen. Se on pakottanut minut katsomaan rehellisesti itseäni silmästä silmään, selvittämään salaisuudet yksi kerrallaan.

4. No niin kuin jo tuolla aikaisemmin ehkä tulikin ilmi, niin tällä hetkellä kyllä ehdottomasti läheisimmältä tuntuu tuo Skorpioni. Se on eniten pinnassa juuri nyt ja sen energioista minulla on vielä eniten opittavaakin. Mitä taas muut minussa näkevät ja mitä hakevat, niin se on minulle vielä täysi arvoitus. Kunpa joku joskus siihen vastauksen antaisi. Se kyllä kiinnostaa minua ihan suunnattomasti, ei enää tosin sen lapsuuden aikaisen miellyttämisen tarpeeni vuoksi vaan ihan vain siksi, että olisi jännä tietää, miten suuri tai pieni kuilu voikaan olla sen välillä, mitä itse koen ja mitä muut näkevät. Aurinkomerkkini lienee taas minulle se vierain, johon vähiten osaan samaistua. Mutta ehkä se on juuri niin, kuin Pallaskissa sanoikin. Se on jotain, mitä muut näkevät, ei niinkään sitä, mitä sisäisesti tunnemme ja koemme. Mulla aurinko on vielä ihan siellä keskitaivaan tuntumassa, joka tietysti lisää tuota vaikutelmaa. Musta tuntuu, että siihen aurinkoon ei ole sellaista henkilökohtaista yhteyttä, jonka myötä vasta voisi todella oppia sitä merkkiä hyödyntämään. Toisaalta myös kuumerkkiä on musta vaikea saada mitenkää tietoisesti toimimaan ja toisaalta olemaan myös toimimatta. SE elää niin kovasti omaa, oinasmaista elämäänsä mun tahdostani paljoa piittaamatta. Nousumerkki ehkä eniten iloa tuottaa, jos toisaalta suruakin. Ja tuo kuumerkki on tosiaan omana aikanaan antanut minulle tosi paljon, joskin tuskien ja ruhjeiden kautta.

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 05.07.2006 22:43:29 »

Olipa hyvä kirjoitus KatjaQ Smiley minun pitäisi se omakin merkkikertomukseni tähän liittää mutta pakko nyt kommentoida ensin...


Lainaus
omissa oloissani leikkien mielikuvitusleikkejäni (tässäkin tulee ilmi sitä Neitsyen salattua kalamaisuutta ), joka teki ehkä vaikutelman viileästä ja etäisestä lapsesta, jota ei muiden seura juuri kiinnostanutkaan. Todellisuudessa minulla oli kuitenkin suunnaton tarve ja halu miellyttää muita ja tulla jotenkin hyväksytyksi ja pidetyksi. Minulla oli myös jonkinlaista taipumusta neuroottiseen käyttäytymiseen (yliahkera hampaiden ja muunkin hygienian hoito, sekä kaikenlaisia salaisia "suojelusrituaaleja") ja sehän myös sopii jollain lailla Neitsyen astrologiseen profiiliin

osuva huomio, samanlaisia kokemuksia kala-neitsyenä...hyväksynnäntarve ja omat suojelurituaalit, "neuroottiseksi" nimetty käytös (mulla on pikku kapina psykotermejä kohtaan meneillään Wink )...äh se ei ole niin pahaa kuin se kuulostaa...mulla oli kuudennenhuoneen tyyliin pakkomielteenä vaatteet ja oma keho, olin hyvin itsepäinen siitä mitä suostuin laittamaan päälle ja miten pidin hiuksia, missä asennossa halusin olla...6 huone neitsyt teemoja...pienenä. positiivisena puolena halua ja kyky oppia erilaisia tekniikoita ja kiinnostus kaikkiin olemisen tapoihin ja muotoihin, esim uinti, tanssi, kädentaidot...mutta myös noita pikku turvarituaaleja joita kukaan ei tiennyt..


Lainaus
Teini-iässä otin sitten kuitenkin kaiken takaisin ja korkojen kera, kun oireilin oikein huolella oinasmaisen agressiivisesti,

tää oli mainio, huomasitko, oireilin oikein huolella....neitsytmäisesti ilmaistu Cheesy
« Viimeksi muokattu: 05.07.2006 22:45:13 kirjoittanut sign? » tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #14 : 05.07.2006 23:17:40 »

Todellakin KatjaQ hieno kirjoitus. Tuli mieleeni, että emmekö olekin samaa ikäluokkaa?

Vesi-Nousuna elämäni tuntuu menevän myös vahvasti jaksoissa.

Lapsena taisin olla piilo kalamainen, menin virran mukana ja otin itseeni ympäristön energioita, mutta tuolloin Kuuni suodatti niitä Aurinko Jouskarimaisesti ja sanoisin, että olin onnellinen lapsi. Tuskin normaalia onnettomampi tai jotain... ehkä ympäristö ei aina tajunnut sitä herkkyyttäni joka sen Jousimiehen pinnan alla oli, enkä varmasti itsekään, mutta muuten meni hyvin.

Huonosta itsetunnosta kärsin kuitenkin. Tosin se Jouskari Aurinko sokaisi minut niin, etten sitäkään tajunnut kuin vasta teininä. Siinä vaiheessa tunteet nousivat pintaan niin vahvasti, että elin ihan omissa maailmoissani. Ne omat tunteeni sävyttivät koko maailman. Tämä oli hyvin outoa.

Karttani Jousimies painotuksella tuo Vesi Nousu ja Kuu ovat rehellisesti sanoen aina ilmetessään aiheuttaneet minussa suurta hämmennystä ja se on outo maailma, mutta joka kuitenkin vaikuttaa elämääni halusin sitä tai en. Siihen puoleen itsessäni olen nyt sitten tutustunut viime vuodet.

 aurinko Muuttuva tuli
 kuu Muuttuva vesi
 askendentti Johtava vesi

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: