Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko, Kuu, Asc vaikutusalueet  (Luettu 16394 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Belilmathiel
Vieras
« Vastaus #15 : 05.07.2006 23:20:14 »

1. aurinko Neitsyt, muuttuva maa
    kuu Kaksonen, muuttuva ilma
    askendentti Skorpioni, kiinteä vesi

2. Tähän on aika vaikea itse vastata, mutta kaverini mukaan minusta ulospäin näkyy eniten Skorpioni ja joskus Neitsytkin. Pukeutuminen on kieltämättä on aika tummaa, kuten Skorppareihin se yleensä yhdistetään ja Neitsytmäisesti tulee yhdisteltyä vaatteita (itse tänään junassa istuessa huomasin, kuinka olin ajattelematta pukeutunut sävy sävyyn pahemmin ajattelematta). Enemmän tämä Neitsyt itseni mielestä tulee käytöksessäni ulos, olen paha valittamaan, jos jotain ei tehdä itseni mielestä järkevästi. Grin Ja jos tuon Kaksosenkin liittäisi vielä, että sen saattaa kuulla kaverit innostuessani, jutut ovat välillä lentelevät miten sattuu. Ulkopuolisten korvaan se saattaa kuullostaa enemmän Skorpionimaiselta.

3. Kuu-Kaksonen tulee esille silloin kun minulla on hauskaa. Jutut lentelee sinne tänne ja innostuessani olen mielelläni liikkeellä enkä jaksaisi pysyä paikallani.
   Aurinko-Neitsyt varmaankin näkyy arkipäiväisissä tilanteissa, nipotan ja työt tehdään kunnolla, oli tilanne mikä hyvänsä. Olen myöskin ehkä hieman ujo (liitetäänkö ujous Neitsyeen?), mutta tarvittaessa rohkea.
   Nouseva Skorpioni näkyy eniten ulospäin ja osa saattaa pitää minua ehkä pelottavana (Pluto Skorpionissa) ja kuten mainitsinkin tuolla, suosin tummaa kuten "tummuus/pimeys" Skorpioniin liitetään. Myöskin pidän osan asioista omana tietonani ja välillä koen tarvetta "uusiutua" eli hakeutua pois muiden seurasta.

4. Itseäni on aina tuo Skorpioni viehättänyt, vaikka muuten tunnen itseni täysin Neityeksi. Osa stereotypioista sopivat minuun, osa ei. Kaksosta en ole ymmärtänyt itselläni eli eiköhän ainakin siitä pitäisi ottaa selvää. Myös tuo Skorpioni on jonkin verran pimennossa.

Enpä osaa enempää sanoa, toivottavasti osasin ilmaista itseäni tarpeeksi hyvin, nyt on päällä tälläinen Kaksosmainen "mitä jos tekisi sitä ja ajattelisi vaikka tätä ja hei, tuotakin voisi kokeilla." uglystupid2
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #16 : 06.07.2006 00:53:57 »

1.  aurinko johtava ilma
    askendentti muuttuva tuli (parin minsan erolla kiiteään veteen, joka tuntuu omemmalta)
    kuu kiinteä ilma

2.Mikä pinnassa, mikä syvemmällä?
-No hmm, tämä onkin sinänsä kinkkinen paikka, itseään on vaikea arvioida.. sanoisin kuitenkin että nuorempana olin selkeämmin ja oikeastaan aika selkeästi vaakamainen, olen ollut todella sopeutuva, kärsivällinen ja diplomaattinen, sellainen joka aina haluaa ottaa jokaisen ihmisen huomioon ja tehdä kompromissin eri suuntien välillä. Myös tietyssä määrin taiteellinen ja esteettinen -sisustus ja vaatetus ovat kiinnostaneet, myös musiikki, maalaus, elokuvat ja kirjallisuus. Myöhemmällä iällä huomaan että painopiste on siirtynyt enemmän ulkoisesta sisäiseen, ja kiinnostus ulkonäöllisiin seikkoihin on vähentynyt samallla kun kiinnostus elämän ymmärtämistä, maailmankaikkeuden salaisuuksia, avaruutta, jumaluutta ym. kohtaan lisääntynyt. Kaikki mystinen ja salattu kiinnostaa. Herkkyys on lisääntynyt, epäoikeudenmukaisuus suututtaa ja surettaa, pienetkin asita voivat tuoda kyyneleen silmään.

Enää en myöskään ole yhtä sopetuva, en tee asioita miellyttääkseni toista tai ollakseni hyvä. Sanon mielipiteeni ja teen omat ratkaisuni. Olen huomattavasti itsenäisempi, ja huomaan tarvitsevani todella paljon omaa tilaa, rauhaa  ja vapautta. Nouseva merkkini todella keikkuu Jouskarin ja Skorpparin rajoilla, ja Skorppari kyllä tuntuu sopivammalta -että tiedä sitten johtuuko siitä jos se kuitenkin todellinen nouseva vai siitä että Skorpioni hallitseva merkki. Rakkausuhteissa ainakin tunnistan Skorpionimaisen tavan rakastaa (Venus ja Mars siinä merkissä) -haluan kaiken, en tyydy vähään -haluan molemminpuolista "palvontaa" ja ehdotonta luottamusta.. lämpenen hitaasti ja olen ensituntemalta viileä, mutta kun rakastun, tunne on syvä ja kestää.. kun/jos tulee ero, jauhan asiaa ja piehtaroin omassa surussani ja vihassani niin kauan että tunne tuota entistä rakasta kohtaan muuttuu jäätäväksi, jolloin asia on kohdaltani loppuunkäsitelty. Kun tunteet viilenevät, ne suorastaa jäätyvät eikä niitä enää voi uudelleen lämmittää. Esimerkiksi, entinen rakas, johon olin todella hullaantunut ja rakastunut vuosia sitten olisi halunnut minut takaisin -tuolloin olisin tehny mitä tahansa hänen vuokseen, nyt sydämeni ei värähtänytkään..

3.Mikä aktivoituu eri tilanteissa
-Kuten sanottu edellisessä, rakkaudessa olen Skorpionimainen
-perhe-elämässä, läheisissä suhteissa myös Skorpionimainen
-ystävyyssuhteissa ehkä näkyy ensin Vesimiesmäisyys/Vaakamaisuus
-työelämässä Vaakamainen (diplomaattisempi kuin muussa elämässä) (mc muuten siellä)
..tutustumisvaiheessa olen yleensä vetäytyvä, hieman hiljainen ja tarkkaileva (eli taasko se Skorp. siellä nostaa päätään) -ystävätkin sanoneet että minusta varmaan saa hieman salaperäisen kuvan, ja eräs sanoi että olen aivan niinkuin Skorpioni. Tuota Jouskaria en niinkään sitten tunnistakaan sen avoimuuden ja optimistisuuden vuoksi. Esim. kolme hyvää ystävääni ovat Nousujouskareita ja kyllä he ovat 10 x optimistisempia ja avoimempia kuin minä.
 
4.Mikä sopii parhaiten -stereotypiat -mitä muut hakevat?
Jaa-a, mitä muut hakevat. Tutustun hitaasti uusiin ihmisiin, tai kyllähän niitä ajoittain tupsahtelee vastaa, mutta harva pääsee lähelle ja tuntee minut todella. Hassua, kun tuosta vesimieskuuta on sanottu että ihmisellä on usein tunne että kukaan tässä maailmassa ei tunne hänen todellista minäänsä oikeasti ja perusteellisesti. Minä tunnen juuri näin.. ja sellaisen rakkaan haluan löytää, joka haluaa tuntea ja myös tekee jotain sen eteen..ei luovuta heti jos ja kun minä saatan olen etäinen. Stereotypioista en osaa sanoa, mutta tiedän että ainakin ensinäkemältä ihmiset pitävät minua rauhallisena ja hieman varautuneena.
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #17 : 12.07.2006 17:09:31 »

Tuolta toisesta ketjusta lähti ajatus pohtia näiden kolmen tekijän vaikutus aluetta.

1. Millainen on omalla kartallasi merkkien yhdistelmä?
   
    elementtiyhdistelmä (tuli,vesi,maa,ilma)?
    laatuyhdistelmä (johtava,kiinteä, muuttuva)?


2. millaisena koet alueet, mikä tuntuu olevan pinnassa ja mikä syvemmällä, mikä sinulla näkyy ja mikä tulee esiin vasta "kun pintaa raaputtaa"


3. miten koet eri tilanteissa , mikä merkki aktivoituu, aurinko, kuu vai nouseva.

4. onko jokin näistä merkeistä se mihin samaistut itse eniten...ja onko jokin se mitä muut sinussa näkevät/hakevat. koetko vaikeaksi toteuttaa ja saada toimimaan jotain merkkiä? Tuottaako joku näistä merkeistä eniten sinulle iloa? tunnistatko itsesi yleensäkin hyvin näistä merkeistä...sopivatko niihin liitetyt stereotypiat sinuun?


tälläisiä kysymyksiä aluksi... Smiley
   

On kauan kun oon tätä pohtinut, En muista millainen on mikin merkki, mutta ilmoitetaanpas näin:

1. 6 tuli, 5 vettä, 3 maa, 2 ilma
   6 kiinteää, 6 muuttuvaa, 4 johtavaa.

2. Nykyään ehkä kiinteä tuli on päällimmäisenä mutta tarvittaessa muutuva ominaisuus astuu remmiin. Ja kyllä se johtavakin asenne sieltä löytyy, jos tarvitaan. Nykyään on tunne että vanhemmiten on tuo vesi sammuttanut nuoruuden tulisuutta.

3.  aurinko  jousimies taitaa aina lymytä jossain. sitä ollaan valmiina kaikkeen uuten jos vain mahdollista. Reissuun mennään jos on aikaa ja rahaa jne...
     kuu  skorpioni Tämän vaikutus näkyy myös jatkuvasti. olennainen osa koko olemustani.
     askendentti  skorpioni Muut toden näköisesti näkevät tämän vaikutuksen paremmin kuin minä. Sisäinen olemus kun on ihan jotain muuta kuin tämän yhdistelmän ulkokuori antaa ymmärtää... Tjaa.. eikä se sieltä esiin tule missään tilanteessa. syvimmät jutut on muille liian syvällä.

4.Kyllä se  skorpioni taitaa olla.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
anna ulrika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #18 : 12.07.2006 20:58:45 »



Nonniin...

Aurinko kaksonen. Muuttuva ilma.
Kuu kaksonen.
Asc neitsyt. Muuttuva maa.

Plus kaikki planeetat intensiivisissä yhteyksissä kartan vasemmalla puolella kaksosen ja jouskarin, mc-ic -akselin välillä.

Huolimatta stelliumista kaksosissa en koe olevani välttämättä kovinkaan kakosmainen. En missään nimessä stereotyyppinen. Mielenkiintoisesti monet ajattelevat mun olevan rapu. Synnyin keskosena; rapu piti tulla, vaan ei tullut. Ehkäpä se vauhtipuoli, vikkelyys, skarppius, älykkyys, kiihkeähkö temperamentti on kaksosen osuutta. En tiedä olisinko hengissä ilman kaksostani... Kaksonen tuo sitä "ilmavuutta" ja huumoria plus elämäniloa. Huumori on perverssiä, mustaa, kuivaa, halpaa ... kaikki käy. Pinnalle olen askendenttini ja auringon mukaisesti varmaankin kohtelias, ystävällinen, lämmin, joviaali ja vetäytyvä. Itselleni hämmentävääkin on se, että mua pidetään kokolailla aurinkoisena tyyppinä. Ja ehkäpä jopa pinnallisena. (Ja joo, olen "aurinkoinen", mutta myös erittäin funtsaileva, kärvistelevä ja syvällinen.) Niistä harvoista ihmisistä jotka jotenkin näkevät mun läpi, diggaan ihan kamalan paljon.

Tunne-elämältäni en koe olevani kaksosmainen. Tunteet ovat asia, joiden suhteen olen sekä erittäin avoin että erittäin sulkeutuva. Olen sitoutuva, pitkäjännitteinen, lojaali, intensiivinen, tutkiva ja intohimoinen. Keveys kaukana. Tässä kohtaa voisi sanoa, että olen jopa tosikko. (Tosin tämä ei estä nauramasta asioille ja itselleni).(Ja naiset eivät sano sitä mutta näyttävät monesti ajattelevat niin.) Varmaankin pluto ykkösessä ja kolmiot aurinkoon&venukseen asialla. (Tosin tämä kaikki ei estä mua nauramasta asioille eikä itselleni, silloinkaan kun shit hits the fan...)

Saturnus on kartalla kiitettävästi edustettuna, se näkynee kaikenlaisena analyyttisyytenä, vakautena, aiemmin myös vahvana itsen kontrollointina, määrittämisen tarpeena ja mentaaliprosesseihin keskittymisenä.

Työskentelytavassa neitsyt ja kaksonen näkyvät sikäli, että kun teen, teen erittäin tehokkaasti ja intensiivisesti. Jos teen alani (luovia) hommia, työskentelen kolmisen päivää viikossa tuli persauksen alla, ja lopun aikaa mielelläni lojun, fiilistelen, rupattelen, ihmettelen jne. (Hommat tulee aina tehtyä. Huomauttaa sisäinen mras-neitsyt.)

Mitä muut näkevät/hakevat? ... Mielenkiintoinen kysymys. Näkevät ja hakevat taakankantaja-neitsyen ja aurinkoisen kaksosen. Terapisti-intohimo-lojalisti-skorpionin.

Itseäni kiinnostaa toteuttaa itseäni -ja olla- intuitiivisesti, vaistonvaraisesti, emotionaalisesti, tasapainoisesti. Skorpioni ja rapu on kuitenkin mun sisäisen maailmani ystävät. Ja parhaiden ystävieni aurinkomerkit.
 smitten
tallennettu
anna ulrika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #19 : 12.07.2006 21:03:09 »


Ja vielä erittäin tärkeänä asiana koen ihmisten, maailman, asioiden esteettisyyden. Kiinnitän neitsytmäisen tarkasti huomiota muotokieleen, väreihin, tiettyyn "esteettiseen tasapainoon". Osin estetiikka on myöskin ammattini. Kauneuden fiilistely on siis ihan täysipäiväistä mielipuuhaa. Ehkäpä tähän vaikuttaa osaltaan pluto-vaaka-venus-kaksonen -kolmio.  Smiley
tallennettu
anna ulrika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #20 : 12.07.2006 21:08:34 »



Hähä, ja tässä se kaksosen airhead-ominaisuuteni pääsee parhaiten esille. Kolme viestiä peräkkäin. Ja sieltä ensimmäisestä olen mennyt deletoimaan lauseen aivan älyttömästä paikasta.  uglystupid2 Jos joku pysyy vielä mukana, niin niihin sulkeessa oleviin naisiin liittyi toinen suluissa oleva lause jossa sanottiin, että moni mies on sanonut pelkäävänsä mua. Voi pojat ja tytöt, missä olivat ne ihmiset silloin kun ilmapääni puski tuulta päin täysin purjein kuten juurikin nyt...
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #21 : 12.07.2006 21:33:53 »

hih...

mielenkiintoista tuo, että susta piti tulla rapu...tiedän erään härän josta piti tulla kaksonen ja jotenkin hän on paljon ilmavampi kuin härkä, tosin vesimies nousee ja venus kaksosissa varmaan vaikuttaa paljon :Smiley

mutta mikä sulla Anna oli kuun vaihe? uusi vai vanha kuu. mua kiinnostaa aina nää aurinko ja kuu samassa merkissä tapaukset. (eli jos kuu on ennen aurinkoa se on vanha ja jos auringon jälkeen, uusi....)

hassua en osaa oikein arvata sun kohdalla. jotenkin susta saa vanhan kuun kuvan...mutta uusikuumaista vauhdikkuutta ja suoruuttakin sussa näkyy olevan. näin lukeman perusteella. Smiley
tallennettu
anna ulrika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #22 : 12.07.2006 21:45:09 »


 Wink

uusikuu.

Olen kyllä tosi suora. Puheissani ja toimissani. Paitsi sitten tosiaan niissä isoissa tunnekysmyksissä joissa pihtaan ja pihtaan kunnes räjäytän pankin, hyvässä tai pahassa.

Kuu on ihan viimeisillään kaksosissa, ja itse asiassa kaikki kuu ravussa -luonnehdinnat sopivat muhun oikein hyvin. Ehkä olen rajatapaus   Grin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #23 : 12.07.2006 21:54:14 »

uuden kuun ihmiset on kokemukseni mukaan suoria, aitoja, teeskentelemättömiä...mannisen mukaan heitä voi siinä mielessä lukea kuin avointa kirjaa, että he eivät vaan osaa kieroilla. eli jos kokevat jotain niin se näkyy... Smiley

kun taas tää täysikuu mikä meikäläisellä on sellainen esittäjä, että todelliset tunteet on usein verhottu ja tyyppi on vähän ristiriidassa oman itsensä ja omien tunteidensa kanssa. tästä taas lupaillaan, että kun on saanut oppositionsa ratkaistua, niin ainakin on kehittynyt hyvä kyky objektiivisuuteen ja siihen että osaa nähdä kolikon molemmat puolet. mulla se on ollut isossa mittakaavassa että aina vaan joko tai se toinen puoli kolikosta esillä. ehkä alkaa pikkuhiljaa harmoniaa löytyä. pitää laittaa se kolikko pyörimään niin vinhasti että siitä tulee hyrrä...jolloin on sama mikä puoli näkyy... Smiley
« Viimeksi muokattu: 12.07.2006 21:55:45 kirjoittanut sign? » tallennettu
anna ulrika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #24 : 12.07.2006 22:09:34 »


 Smiley

mielenkiintoista...

joo-o. mulla on jotenkin niin vahvana se ajatus, että mikään teeskenteleminen ei ikinä "kannata" (ikään kuin nyt kukaan ikinä kovinkaan tietoisesti päättäisi teeskennellä tai ilmaista jotakin muuta kuin mitä oikeasti tuntee ja on. aika vaistomainen operointitapahan se on). mutta toisaalta muakaan ei sitten pysty vedättämään millään tapaa. haistan kalavaleetkin jo kauas.

ja sitten toisaalta ihmisillä on usein myös "hyvä syy" jonkinlaisen fasadin ylläpitämiseen. jos niikseen tulee, ihmiset avaavat sen pandoran lippaansa aina aikanaan, jos seura siihen "kannustaa". joten tavallaan, vaikka valheellisuutta on vaikea/tosi nihkeä käsitellä, siellä on aina jotain epävarmuutta tai syvempääkin taustalla.

tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #25 : 12.07.2006 22:11:11 »

1. aurinko kala
 kuu oinas
 askendentti vaaka
Laskutavasta riippuen hallitseva laatu on tuli tai vesi, laatu kuitenkin joustava.

2. Eniten tuota kalavaikutusta tunnistan itsessäni, mutta tuttavien mukaan olen paljolti vaakamainen tapaus. Koskapa molemmat ovat dualistisia merkkejä, niin ullakolla on aikamoinen puhuri päällä, vaakakupit heittelehtii ja uidaan niin myötä- kuin vastavirtaankin koko ajan. Varsinainen neljän tuulen hattu siis. Hurlumheitä lisää tietenkin se seikka, että Urkki ihan ascissa kiinni. En tiedä tarvitseeko hirveästi pintaa raaputella, koska pintaan pulpahtelee milloin mikäkin osa persoonallisuuttani/syntymäkartan vaikutuksista jne.

3. Useimmiten lienevät aktivoituneena kala sekä hallitsevaksi merkiksi laskettava jouskari. Omiin ajatuksiinsa uppoutunut koheltaja siis.
Urkki ascilla lienee syypää siihen että olen vaikeammin lähestyttävä tyyppi ja etäisempi kuin perusnousuvaaka. Kuu Oinaassa on tuosta Urkin oppositiosta sen verran häiriintynyt, että moiseen merkkisijaintiin liitetty äkseeräys jää vähemmälle tai ei ainakaan näy ulospäin.

4. Ja kuten edellä mainitsin itse tunnistan kalan, kaverit vaa`an. Tuota tulipuolta haluaisin saada enemmän näkyviin, leiskahdella ja olla elämänasenteeltani vähän positiivisempi ja rohkeampi.


Kuunvaihe mulla on muuten kolmonen eli onko se siis nouseva, laskeva vai mikä?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #26 : 12.07.2006 22:33:39 »

Lainaus
joo-o. mulla on jotenkin niin vahvana se ajatus, että mikään teeskenteleminen ei ikinä "kannata" (ikään kuin nyt kukaan ikinä kovinkaan tietoisesti päättäisi teeskennellä tai ilmaista jotakin muuta kuin mitä oikeasti tuntee ja on. aika vaistomainen operointitapahan se on). mutta toisaalta muakaan ei sitten pysty vedättämään millään tapaa. haistan kalavaleetkin jo kauas.

tuo on totta...olen itse kärsinyt tästä maskin pitämisestä paljonkin ja ihaillut suoria ihmisiä, mutta kun en ole vaan osannut muuta. ja sille on tosiaan omat syynsä, ja toinen on ollut se, etten ole edes itse osannut ymmärtää mitä tunnen...ikäänkuin en itsekään saisi selvää tunteistani. on tuntunut niin isolta mysteeriltä että yritin sivuuttaa koko sekaannusta ja hämmennystä aiheuttavan tunnepuolen sitten kokonaan ja olla puhtaasti älyllinen ja ystävyysmielinen...no eihän sekään toimi. crazy2 Cheesy
 
Lainaus
ja sitten toisaalta ihmisillä on usein myös "hyvä syy" jonkinlaisen fasadin ylläpitämiseen. jos niikseen tulee, ihmiset avaavat sen pandoran lippaansa aina aikanaan, jos seura siihen "kannustaa". joten tavallaan, vaikka valheellisuutta on vaikea/tosi nihkeä käsitellä, siellä on aina jotain epävarmuutta tai syvempääkin taustalla.

jep...näin. koen myös että uuden kuun tyyppiä on vaikea naruttaa tunteistaan tai yleensä mistään. tosin olen jopa tahtomattomasti onnistunut siinäkin...hmm, tai ehkäpä uskon että hän pystyi näkemään tunteeni mutta minä itse en tajunnut niitä.

mut kuitenkin uskon että olen luonnostaan ollut aika mestarillinen salaaja ja harhauttaja, kun päällepäin ei todellakaan näy mitään välttämättä mitä sisällä liikkuu. enpä kyllä halua tätä puolta ollenkaan korostaa, pikemminkin vähentää, sillä janoan suoruutta ja rehellisyyttä muiltakin.

luultavasti opin äidiltä, että EI SAA olla suora ja ihmisiä on suojeltava niiden omilta itseiltään ja kaikkien egoja pönkitettävä...viatonkin rehellisyys olisi muka jotain ilkeyttä. Varmaan pikkuisena olin hyvinkin suora, niin muistan...mut opin et se ois jotenkin väärin. sit oot ylpee ja ilkee jos sanot suoraan ajatuksesi...

enpä tiedä , ei ollut nyt tarkoitus mitään syyllisiä hakea...kunhan pohdin.

uusi kuuhan se sinulla Enska, kuu oinaassa ei ole ehtinyt kovin kauas karkuun kalat auringon loisteesta Smiley
« Viimeksi muokattu: 12.07.2006 22:36:26 kirjoittanut sign? » tallennettu
anna ulrika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #27 : 12.07.2006 23:23:42 »


Juu... On jännää, että monet ns. tunne-ihmiset (minusta ihminen on kaiken kaikkiaan tunne-olento; tunneskaalan ilamiseminen on ehkäpä jonkinlainen henkinen balanssikysymys) ovat eräänlaisia generaattoreita, mikäli eivät ilmaise omia tunteitaan, heijastavat toisten fiiliksiä, tai sitä mitä heidän odotetaan ilmaisevan. Ilmaisevat, välittävät, heijastavat, ja ovat loppujen lopuksi itse pihalla siitä mistä ja kenen tunteista olikaan kysymys. Huomaan että mitä enemmän omaa tunneskaalaani ilmaisen, sitä vähemmän muut ihmiset ilmaisevat mun kauttani.

Kaiken kaikkiaan on kiintoisaa tänkin ketjun myötä havaita, että monet ihmiset ovat oikeasti kovin ristiriitaisia, ja voivat sen itsekin havaita. Musta on aina kauhean hassuja noi yleistykset, että minkä aurinkomerkin omaavat mulle sopivat kumppaniksi jne. Itsekin tunnen olevani ristiriitainen ja en ainakaan yhtään stereotyyppinen kaksonen. Mutta nyt puhunkin vaan omasta puolestani, johan mä totesinkin olevani rajatapaus...  Cheesy

Jotenkin mä vaan koen ristiriitaisuudet niin kiehtoviksi. Kaikissa meissä kuitenkin on niin paljon kaikenlaista, ja ajattelen, että jos ei "näkyvänä", niin sitten "näkymättömänä". Että saattaa olla tarkoituskin/hedelmällistä/inspioivaa/kasvattavaa löytää itsestään myös niitä kolikon kääntöpuolia...

 :Smiley smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #28 : 13.07.2006 10:07:52 »

Lainaus
mikäli eivät ilmaise omia tunteitaan, heijastavat toisten fiiliksiä, tai sitä mitä heidän odotetaan ilmaisevan. Ilmaisevat, välittävät, heijastavat, ja ovat loppujen lopuksi itse pihalla siitä mistä ja kenen tunteista olikaan kysymys.

tää on hyvin täysikuumaista...ainakin kohdallani.

 
Lainaus
Huomaan että mitä enemmän omaa tunneskaalaani ilmaisen, sitä vähemmän muut ihmiset ilmaisevat mun kauttani.

hmm :Smiley osuva huomio. tällöin saa tavallaan tuntea itsensä kokonaisemmaksi ja voimakkaammaksi, mutta toisaalta herkkyys toisten tunteille ja niiden tajuaminen vähenee. Mikä voi liian herkälle olla todellista lomaa ja hienoa vapauden tunnetta...ettei väsy siihen jatkuvaan reagoimiseen ja huomiomiseen. se on kuluttavaa myös. tai jos reagoi, niin voi ajatella että entä sitten, havaitsen tuon tunteen jollakin toisella, mutta minun ei tarvitse puuttua siihen, hänen tunteensa on hänen asiansa...

onneksi en enää ole ihan noin huomiova...ja sitä kautta ei sitten vedäkään puoleensa enää ihmisiä jotka roikkuvat ja imevät energiaa.

muistelin tuota mihin olen oppinut ja mistä vois oppia vähän poiskin...niin todellakin äitini kanssa opin, että ne kolikon molemmat puolet on nähtävä. tää oli joskus tosi raivostuttavaa, sillä tuntui, että ei voinut olla mitään mieltä selkeästi. jos olin jotain mieltä, niin sitten häneltä tuli : "mutta entäpä sitten niin päin...?"  "eeeiii....ei se välttämättä pelkästään niin ole".... :Smiley johti siihen että oppii, ettei ole suotavaa olla selkeästi mitään mieltä, koska aina löytyy kumoava argumentti...ja olisi muka tyhmää ja sokeaa, kapeakatseista kuvitella, että asioihin olisi vain yksi vastaus.


kai se on mulla laskevan merkin jousimiehen hakemista että toisinaan haluan herkutella mahdollisuudella omata selkeä ja yksikantainen mielipide johonkin suuntaan. tottakai on hyvä olla valmis näkemään asioita monelta suunnalta...mut jotenkin tuntuu, että ihmisen on pakko voida pystyä myös vetämään jotain selkeitä linjoja jos aikoo pysyä koossa ja pärjätä maailmassa. ettei ole ylipuhuttavissa kaikkeen. oma vakaa mielipide jostain antaa jotain suuntaa itsellekin mitä haluaa ja mitä ei. :Smiley

kumma kun joudun tälläistä selittelemään. joillekin selkeät mielipiteet ovat luonnollinen asia...no kaikille ei ainakaan aluksi. tai ehkä kyse oli enemmän siitä että olihan mulla selkeitä mielipiteitä, mutta annettiin ymmärtää, että pitäisi AINA kyseenalaistaa ne....ja AINA ymmärtää vastakkaista näkökulmaa....huoh...
« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 10:10:41 kirjoittanut sign? » tallennettu
dessu86
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


au & asc skorpioni


Profiili
« Vastaus #29 : 13.07.2006 15:35:15 »

1. Millainen on omalla kartallasi merkkien yhdistelmä?
   
    vesi - kiinteä
    vesi - kiinteä
    ilma - kiinteä


2. millaisena koet alueet, mikä tuntuu olevan pinnassa ja mikä syvemmällä, mikä sinulla näkyy ja mikä tulee esiin vasta "kun pintaa raaputtaa"
-eiköhän  aurinkoaskendentti skorppari ole eniten esillä, ja
kuu vesimies tulee esille sitten kun mut tuntee paremmin.

3. miten koet eri tilanteissa , mikä merkki aktivoituu, aurinko, kuu vai nouseva.
-Jos mä olen isommassa porukassa ja en tunne jokaista, niin enemmän
tarkkailen ja kuuntelen muita ja mietin aika paljon mitä sanon.. Eli sellasessa ainakin aktivoituu skorppari asc+au, mut sitten jos tunnen kaikki ym. niin puhun enemmän ja oon avoimempi..

4. onko jokin näistä merkeistä se mihin samaistut itse eniten...ja onko jokin se mitä muut sinussa näkevät/hakevat. koetko vaikeaksi toteuttaa ja saada toimimaan jotain merkkiä? Tuottaako joku näistä merkeistä eniten sinulle iloa? tunnistatko itsesi yleensäkin hyvin näistä merkeistä...sopivatko niihin liitetyt stereotypiat sinuun?
-samaistun eniten skorppariin ja muut ainakin näkevät mut skorpparina, ja ehkä enemmän hakee sitä avoimempaa puolta, eli kuu veskaria. Eniten iloa tuottaa kuu vesimies koska sen ansiosta olen ehkä pari prosenttia kiltimpi  Grin . Kuvaukset sopivat tosi hyvin minuun, koska olen hyökkäävä, mustasukkanen ja jos olen mukana jossain, niin mä tosiaankin olen mukana siinä. Ja kuu veskarista sanotaan että sen ajatukset muuttuu niin tiuhaa tahtia, ettei itekkään pysy perässä, niin kyllä mulla ainakin ajatus juoksee aika lujaa joskus  Wink
tallennettu

Love our love
just shouldn't be thrown away
I will be there, i will be there.
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: