Minä olen kertonut omista oppaistani niin monta kertaa täällä, että pidempään forumilla liikkuneet osaavat tämän varmaan ulkoa
Mutta, uudelle ihmiselle kerron kokemukseni mieluusti.
Itselläni on 7 opasta, joista jokainen opastaa minulle omaa asiaa. Yleensä joku oppaista on ns. johtava opettaja ja muut ovat sivuaineopettajia. Vuoro vaihtuu, kun siihen tulee tarvetta ja olen sisäistänyt tämän pääoppaani opetukset ja neuvot. Jokaisen puoleen voin kääntyä milloin haluan. En ole tavannut heitä kaikkia vielä. Tiedän tosin, että yksi oppaistani on 1800-luvun aristokraattinen nainen ja toinen narri, mutten ole nähnyt heitä vielä päivätietoisuudessa. Nainen opettaa minulle kauneudentajua ja narri huumoria.
Ensimmäisen kerran tapasin oppaani 20-vuotiaana. Olin aikeissa käydä nukkumaan, kun huomasin kolmannella silmällä, että vieressäni seisoo mustanpuhuva mies, joka on kumartunut puoleeni. Mustat suorat housut, musta pitkähihainen paita ja vyötärän alle yltävät mustat suorat hiukset. Pelästyin kamalasti ja kysyin kuka hän on, mutta sain lempeän vastauksen "Ei nimillä ole väliä".
- Ei kun ihan oikeasti! Kuka sinä olet?
"Kutsu minua miksi haluat. Täällä nimillä ei ole väliä".
Hän muistutti kovasti Witchblade-sarjakuvan henkilöä
Ian Nottinghamia (tosin ei noin karskina versiona!
) joten ristin hänet Ianiksi. Myöhemmin sain selville, että hän on oppaani. Vierailin paljon hänen luonaan, hän asuu ihanassa pienessä vihertävän värisessä kylässä, joka on rakennettu veden päälle. Paljon siltoja ja pyöreitä pikku taloja ^_____^ Ilmeisesti hän on matemaatikko, sillä hänen asunnossaan on iso liitutaulu ja piirtopöytä, jotka ovat täynnä erilaisten kaavojen raapustelmia ja laskuja. Juomme usein teetä yhdessä ja kävelemme läheisellä nummella (enkelini Athamaijos seuranamme, hänhän ei päästä minua koskaan yksi minnekään).
Toinen oppaani ilmestyi erään meditoinnin aikana. Valkoiseen kaapuun pukeutunut mies, vaaleat pitkät hiukset ja todella lempeät siniset silmät. Hän leijaili leikkisästi ympärilläni ja kun kysyin, kuka hän on, vastaus oli salaperäisesti hymyillen "Ystävä". Niinpä ristin hänet ystäväksi.
Kolmaskin tuntemani oppaani on mies - kiinalainen Vanha Mestari, jonka seurassa istuu aina Nuori Mestari. Athamaijos vei minut kerran hänen luokseen, kun minulla oli ongelma. Hän asuu korkean vuoren huipulla, pilvien yläpuolella. Erittäin kaunis paikka, siellä hänellä on pieni puinen katos, jonka alle on levitetty matto. Hän opettaa minulle asioita menneistä elämistä ja on tällä hetkellä pääoppaani. Hänen tapansa opettaa on, että hän antaa minulle esimerkin tai idean, joka minun pitää itse pohtimalla selvittää.
Tuosta listasta puuttuu siis vielä 2 opasta, joista minulla ei ole päivätietoisuudessa muistia. Ehkä he ovat jo ehtineet opettaa minulle tärkeimmät asiat, ehkä he astuvat etualalle vasta myöhemmin.