Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ihottuma  (Luettu 14675 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« : 04.07.2006 18:09:08 »

Huh hellettä!  Cheesy

Näin lämpimillä ilmoilla on kiva viipottaa ulkona hihattomassa paidassa, mutta ajankohtaiseksi on taas noussut eräs vanha ongelmani, nimittäin ihottuma.
Molemmissa käsivarsissani (ainoastaan siinä  kohtaa, ei missään muualla käsissä tai kropassa) on vuosikausia, itseasiassa vamaan niin kauan kuin muistan, ollut ihottumaa. Sellaista pientä punaista näppylää. Ihottuma ei kutise, eikä hilseile, ei ole ärtynyt, tai ilmesty silloin tällöin. Se vaan on, ja näyttää tyhmältä.

Äippä sanoi joskus, että se johtuu vaan kuivasta ihosta, mutta mikään rasvaaminenkaan ei auta, sitä olen kokeillut jo vuositolkulla, ja ties millä rasvoilla.

Löytyiskö teiltä jotain vinkkejä, mitä kannattaisia kokeilla???

Talvipakkaisilla tuo ei niinkään ärsytä, mutta tälläisillä keleillä se ei tod. oo kivan näköinen...sitäpaisi kun on muutama kiva tatska käsivarressa, niin mikäs niitä olis näytellessä jos ei ihottuma rehottaisi..  Wink
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #1 : 04.07.2006 22:41:39 »

Molemmissa käsivarsissani (ainoastaan siinä  kohtaa, ei missään muualla käsissä tai kropassa) on vuosikausia, itseasiassa vamaan niin kauan kuin muistan, ollut ihottumaa. Sellaista pientä punaista näppylää. Ihottuma ei kutise, eikä hilseile, ei ole ärtynyt, tai ilmesty silloin tällöin. Se vaan on, ja näyttää tyhmältä.

Löytyiskö teiltä jotain vinkkejä, mitä kannattaisia kokeilla???

Hei "Sister of Night"

Kysymyksessä on aineenvaihdunnallinen "häiriö".

Omalla pojallani huomasin juuri samanlaista (19 v)
- sanoo sen olleen vuosia
  - ei kutia, eikä haittaa muuten kuin esteettisesti

Poikani menee Inttiin 10. päivä,
joten tällainen asia tuli esille,
kun juttelin hänen terveydentilastaan ymv.

Kevyttä kuivaharjausta voit kokeilla alueelle.
- sen jälkeen rasvaus
  - esim. vauvan harja on sopiva tai karhea frotee pyyhe

Homeopatiasta löytyy pysyvämpi apu
- hakeudu Klassiselle Homeopaatille
  - siellä tehdään sinulle tarkka haastattelu ja
    ohessa tulee hoidettua monta muutakin mahdollista vaivaa

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
millimia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 06.07.2006 23:09:51 »

Minulla ollut vakava ihottumaongelma, homeopatian ja ruokavalion ohella akupunktio oli tehokkain.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 11.07.2006 13:18:15 »

Minulla nousee moista ihottumaa käsitaipeisiin silloin kun stressaannun kovasti. Eteenkin kun seurustelin niin stressi tuli ulos ihosta. Oletko kenties jotenkin stressaantunut? Itse en nimittäin tuntenut olevani mitenkään hermoissani mistään, mutta ihottuma paljasti aina, että piilostressaan syvämmällä tasolla niin, etten tiedosta sitä.

Rikkoontuneeseen ihoon auttavat Aloe Vera ja hunaja.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #4 : 11.07.2006 13:27:00 »

Lapseni (12v) jo vuosia oireillut kyynärtaiveihottuma on selvästikin reaktiota lisäaineille, erityisesti karkeissa olevat kirkkaat väriaineet ja (oletettavasti) myös arominvahventeet tuovat sen pintaan.
Itse en ole "koskaan" käyttänyt arominvahventeita vaan makua ruokiin Herbamaresta. Usein juuri kouluruokailun jälkeen on erityisesti punoittanut ja siellähän ei karkkeja tarjoilla  laugh  mutta glutamaatteja kyllä.

tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Perhonen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 11.07.2006 13:51:56 »

Täällä yks atoopikko!

Pienenä "sairastin" taiveihottumaa. Rasvaa kului ja paljon!
Kokeiltii kaikenlaisii hoitoja; koivunmahlaa, molkosaania ym.
Ihottuma häipyi pikkuhiljaa kun ikää tuli. Sitten se tuli käsiin. Aina kun äityi oikein pahaksi niin puuvillahanskat käteen illalla nukkumaan mennessä etten raavi ihoa ihan rikki yön aikana. Nyt viimevuodet olen ollut lähes terve tästä kiusasta. Tosin iho kuivaa ja rasvata täytyy päivittäin.

NYT TÄÄ HELLE on saanut sitten oikean käteni aukemaan ihan TÄYSIN!!

Hermot meinaa mennä! Luulin ensin että pihatyöt tekee sen..aloin käyttää niissäkin hommissa puuvillahanskoja..ei vaikutusta. NYT olen tajunnut että tämä helle tekee tämän  tickedoff.  Olen pariviikkoa joutunut yöt käyttään puuvillahanskoja ja siltikin meinaan raapia käteni auki  buck2

Ennen aurinko PARANSI ihottuman mutta nyt helle TEKEE ihottuman!

Ei sovi mulle karkit eikä sipsit.. heti kutiaa  Tongue
Molkosania lähden ostamaan luontaistuote-kaupasta! Sen olen todennut hyväksi. Ajattelinpa kokeilla sitä tälläkertaa ihan voidella suoraan ihollekkin.
Vesi paras voitehista, olen huono juomaan vettä mutta nyt on pakko!

« Viimeksi muokattu: 11.07.2006 14:11:33 kirjoittanut Perhonen » tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 12.07.2006 10:23:29 »

Heippahei!

Ja kiitos vastauksista!! Smiley
En usko, että ihottuma johtuu stressistä..tai sitten mun pitäsi olla ollut stressaantunut koko ikäni, koska todellakin tuo juttu on ollut mulla lapsesta asti. Tietty stressiä on viimeaikoina ollut, mutta tosiaankin tuo ihottuma on ollut varmaan aina. Mun äiti itseasiassa sanoi, että hänelläkin oli nuorempana tuota samaa, mutta iän myötä se vaan lähti pois.   idiot2 Ehkä sitten mullakin..

Myöskään noiden ruoka-ainejuttujen kannalle en ehkä kallistuisi, koska kyseinen ihottuma ei kutia tai muuta, se vaan on. En hirveästi muutenkaan syö mitään lisäainepitoista ruokaa (tosin nykyään niitä kai ympätään vähän joka paikkaan) Mutta se ei mitenkään muutu sen mukaan mitä syön. Tosin kyllä taas tuli mieleen, että voisi vielä enemmän kiinnittää huomiota siihen, mitä kaikkia "myrkkyjä" missäkin on.

Itseasiassa tuo mitä Elämäilo kuvailit poikasi ihottumaa, kuulostaa juuri siltä mitä mullakin on. Ei kutia, ei mitään muuta kun näyttää tyhmältä. Me ollaan homeopaattini kanssa vähän siitä puhuttukin, mutta nyt ollaan vielä keskitytty noiden allergioiden työstämiseen. Mutta nyt kun sanoit, niin täytyypä puhua asiasta tarkemmin. Ehkä häneltä löytyisi apu tähänkin vaivaan.

Mutta nyt kyllä heräsi kiinnostus myös tuota akupunktiota kohtaan. Sitä en ookkaan ennen kokeillut, vaikka kuullut kyllä, että se auttaa ties mihin vaivaan. Ainoastaan siinä on se, että ajatus noista neuloista kammottaa minua suunnattomasti..  Embarrassed Onko se niin hirveetä kun miltä se kuulostaa?

Ja tiedän, että tämä kuulstaa ristiriitaiselta kun kuiteskin mulla on tatuointeja, mutta jotenkin tuo minun neulakammo ohittuu aina tatskaa tehtäessä. Se on vaan kivaa. Kummallinen tämä ihmismieli.. idiot2

Kiitos kaikille kommenteista!  Smiley
tallennettu

- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Okei.
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 12.07.2006 21:28:51 »

Täällä yks atoopikko!

Pienenä "sairastin" taiveihottumaa.
Ihottuma häipyi pikkuhiljaa kun ikää tuli. Sitten se tuli käsiin.
Nyt viimevuodet olen ollut lähes terve tästä kiusasta.
Tosin iho kuivaa ja rasvata täytyy päivittäin.

NYT TÄÄ HELLE on saanut sitten oikean käteni aukemaan ihan TÄYSIN!!

Ennen aurinko PARANSI ihottuman mutta nyt helle TEKEE ihottuman!
Hei "perhonen"

Suosittelen varaamaan ajan Klassiselle Homeopaatille.
- valinta on sinun

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Oikku67
Vieras
« Vastaus #8 : 12.07.2006 21:33:47 »

Ainoastaan siinä on se, että ajatus noista neuloista kammottaa minua suunnattomasti..  Embarrassed Onko se niin hirveetä kun miltä se kuulostaa?

Ei se ole "kauheaa".. Grin

Olen ollut usein akupunktiossa ja kärsin PAHASTA neulakammosta.
Pidän vain huolen, että katson jonnekin muualle kun neulat laitetaan paikoilleen
ja ajattelen kaikkia kivoja asioita tai hyräilen hyviä biisejä..

Itse neulan laitto nipistää/kutittaa tosi vähän,

(tosin minä kuitenkin säpsähdän jokaisen nipistyksen yhteydessä voimakkaasti..
se on reaktio jolle en voi mitään.. kammo syvällä sisimmässä.
Undecided

Ainoastaan korviin laitettaessa en edes tajua kun ovat jo paikoillaan.. Huh

Useisiin vaivoihin olen avun/ helpotuksen saanut..
Oikku67 smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 12.07.2006 21:56:58 »

Itseasiassa tuo mitä Elämäilo kuvailit poikasi ihottumaa, kuulostaa juuri siltä mitä mullakin on. Ei kutia, ei mitään muuta kun näyttää tyhmältä. Me ollaan homeopaattini kanssa vähän siitä puhuttukin, mutta nyt ollaan vielä keskitytty noiden allergioiden työstämiseen. Mutta nyt kun sanoit, niin täytyypä puhua asiasta tarkemmin. Ehkä häneltä löytyisi apu tähänkin vaivaan.

Mutta nyt kyllä heräsi kiinnostus myös tuota akupunktiota kohtaan. Sitä en ookkaan ennen kokeillut, vaikka kuullut kyllä, että se auttaa ties mihin vaivaan. Ainoastaan siinä on se, että ajatus noista neuloista kammottaa minua suunnattomasti.
Hei "Sister of Night"

Muistanko oikein,
että sinua hoidetaan jo homeopaattisesti
- allerginen nuhako se oli vai mikä ....
Ihottumasi oireet sopivat homeopaattiseen Siliceaan.
- jutteleppa homeopaattisi kanssa
  - ihottuman laatu sekä neulakammo

« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 15:17:40 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 27.07.2006 12:46:22 »

Hei Elämänilo,

ja sori kun vastaaminen on kestänyt..palasin eilen reissusta. Cool
Kyllä ihan oikein muistelit, että olen jo homeopaattisessa hoidossa allergioideni takia. Seuraavan kerran menen häntä tapaamaan joskus syyskussa, joten tätyypä sitten ottaa puheeksi tuo asia.

Kiitos vinkistä!  Smiley
tallennettu

- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Okei.
nataraja
Kohtuuastroilija
**

On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.

Profiili
« Vastaus #11 : 01.08.2006 18:06:38 »

Eräällä tutullani on ns. aurinkoihottuma, ja oireesi täsmäävät täysin myös siihen. En muista hoitokeinoa mutta varmasti netistä tai täältä foorumilta viisaammat tietävät..
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
*Pia*
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 01.08.2006 19:39:12 »

Itselläni on ja taipumusta psoriakseen ja ihottuma nousee minulla pintaan aina jos koen elämäni stressaavaksi, turvattomaksi ja alitajuiset kiukut, ärsyttävät jutut (raapiminen, kutina) nousee herkemmin pintaan.

Silloin syön herkemmin esim karkkia, jossa lisäaineita, jotka minulle ainakin tuo soijalesitiini, nostattaa ihottuman joka on nikkeliallergian tapainen (löytyy tavallisesta suklaasta, kekseistä ynm).

Keskustelin asiasta ystäväni kanssa, joka on opiskellut ayurveda ja hän kertoi omasta ihottumasta näin:

Olen kehittänyt tämän iho-ongelman ihan sen hellyydenkipeyden ja rakkauden kaipuun takia.

Ayurvedan kautta olen ymmärtänyt kehityskulun näin:

Esim parisuhteen päättyminen/ongelmia ihmissuhteissa on valtava stressi, joka järkyttää koko kehoa ja stressihormonit saastuttavat veren plasman (Rasa Dhatu).
Rakkauden ajaminen karille (riidat, erimielisyydet ynm) vie ihmiseltä uskon rakkauteen, uskon rakkaaseen, uskon omaan itseensä - ja tuo edelleen järkyttää plasmaa (Rasa).

Ayurvedan mukaan uskon menettäminen on erittäin vaarallista, koska silloin ihminen todellakin menettää uskon kaikkeen.

Mm masennus ja erilaiset mielialan vaihtelut.

Kun rakkautta ja läheisyyttä ei ole tarjolla (tai jos on, eikä kykene
ottamaan vastaan) perna - joka kiinalaisen lääketieteen mukaan liittyy
kosketukseen, rakkauden vastaanottoon ja makeaan makuun - heikkeni siinä
määrin, ettei se enää kykene puhdistamaan verta.

Kuonainen veri saastuttaa maksan ja purkautumaton sappi (kiukku) alkaa puskea ihon läpi (ekseema).

Rakkaudenkaipuu/lohdutuksen kaipuu/suru ynm makean syöminen on yritys lisätä pernan energiaa, mutta heikko maksa ei kykene käsittelemään syötyä sokerimäärää, seurauksena yhä pahempi iho-ongelma.

Tässä on yksi näkemys/kokemus asiasta ja hän on saanut erittäin hyviä tuolksia ayurvedan kautta, toki on muitakin syitä ja jokaisella se on henk.kohtainen mutta toivottavasti löydätte avun  Smiley

tallennettu
Amaris
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 02.08.2006 17:11:34 »

Itselläni oli juuri samaa ihottumaa koko elämäni, mutta pääsin siitä eroon aromaterapialla.Osta pullo laventeli ja kamomilla öljyä ja sekoita niitä perus öljyyn (esim oliiviöljy tai manteliöljy) noin 5 tippaa molempia noin 30ml perusöljyä, tai voit myös sekoittaa niitä hajuttomaan kosteuvoiteeseenkin.
Ne käyvät myös moneen muuhun ongelmaan, lisätietoa tässä, ja muutenkin kaikkiin ihoongelmiin käypää jopa herkimmälle iholle!!!

Laventeli
Laventeli on aromaterapian monikäyttöisin öljy, jolla hoidetaan lukemattomia fyysisiä ja psyykkisiä vaivoja. Laventelia voi aina käyttää jos ei ole varma oikeasta öljyvalinnasta; siitä on hyvin usein apua. Laventeliöljy on sekä fyysisesti että psyykkisesti tasapainottava, rauhoittava, puhdistava ja kipuja lievittävä. Se on huomattavan tehokas öljy ihonhoidossa, etenkin palovammoihin ja haavoihin, joita se parantaa arpia jättämättä. Laventeli nopeuttaa ihon uusiutumista ja sitä voi lisätä ihovoiteisiin kaikille ihotyypeille.Sydämen toimintaa säätelevä laventeliöljy on arvokas lisäapu sepelvaltimo-tulehduksen,heikon kapillaariverenkierron ja turvotuksen hoidossa. Se rauhoittaa myös sydämentykytystä, lisälyöntisyyttä ja rytmihäiriöitä ja etenkin hermostollisista syistä ja ahdistuksesta johtuvia hengitystievaivoja.
Kamomilla
Fyysisesti ja psyykkisesti rauhoittava ja unta tuova, kaikenlaista kipua, mm. kuukautiskipua ja tulehdusta lievittävä, vatsaa rauhoittava ja ilmavaivoja estävä, kaikentyyppistä ihoa, mutta erityisen hyvin herkkää ihoa hoitava, haavoja parantava, kuumetta alentava ja hikoilua lisäävä, maksan ja sapen toimintaa elvyttävä, elimistöä myrkyistä puhdistava ja yleisvoimistava. Psyykkisesti harmonisoivalla kamomillalla tasapainotetaan mielialavaihteluita; äreyttä ja kärttyisyyttä, hermostuneisuutta, herkästi kiivastuvaa mieltä, suuttumusta, tyytymättömyyttä, kärsimättömyyttä, lyhytjännitteisyyttä, yliherkkyyttä, hysteriaa, mutta lievitetään myös melankoliaa, masennusta ja särkynyttä sydäntä.

Jos haluat tietää lisää aromaterapiasta niin tervetuloa sivulle www.universalessence.co.uk aromaterapia osastolle josta löytyy roppakaupalla lisää tietoa.
Öljyjä saa useista luontaistuote kaupoista ja myös Frantsila, Aduki ja Sitrionella myyvät niitä suomessa.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 02.08.2006 20:09:10 »

Olen kehittänyt tämän iho-ongelman ihan sen hellyydenkipeyden ja rakkauden kaipuun takia.
Ayurvedan kautta olen ymmärtänyt kehityskulun näin:
Esim parisuhteen päättyminen/ongelmia ihmissuhteissa on valtava stressi, joka järkyttää koko kehoa ja stressihormonit saastuttavat veren plasman (Rasa Dhatu).
Rakkauden ajaminen karille (riidat, erimielisyydet ynm) vie ihmiseltä uskon rakkauteen, uskon rakkaaseen, uskon omaan itseensä - ja tuo edelleen järkyttää plasmaa (Rasa). Ayurvedan mukaan uskon menettäminen on erittäin vaarallista, koska silloin ihminen todellakin menettää uskon kaikkeen.
Mm masennus ja erilaiset mielialan vaihtelut.
Kun rakkautta ja läheisyyttä ei ole tarjolla (tai jos on, eikä kykene
ottamaan vastaan) perna - joka kiinalaisen lääketieteen mukaan liittyy
kosketukseen, rakkauden vastaanottoon ja makeaan makuun - heikkeni siinä
määrin, ettei se enää kykene puhdistamaan verta.

Kuonainen veri saastuttaa maksan ja purkautumaton sappi (kiukku) alkaa puskea ihon läpi (ekseema).
Rakkaudenkaipuu/lohdutuksen kaipuu/suru ynm makean syöminen on yritys lisätä pernan energiaa, mutta heikko maksa ei kykene käsittelemään syötyä sokerimäärää, seurauksena yhä pahempi iho-ongelma.
Hei Ystäväin

Tämä Ayurveda alue on minulle uutta,
mutta järkeenkäypä ajatusmalli

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=8457.msg70555#msg70555
Ayurveda kehotyypit

tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: