Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suorasukaisuus vs sosiaalinen sulavuus  (Luettu 26967 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #30 : 21.11.2005 14:46:39 »

Hei!

Olen tässä huomannut uusiin ihmisiin tutustuessani ikävän ongelman: liian suorasukaisuuden. Päästelen mielipiteeni seurasta sen suuremmin välittämättä lujaan ääneen ja puoli sekuntia suuni sulkemisen jälkeen tajuan, että ei saasta syteen ja saveen taas meni.  uglystupid2

Mitä mieltä olette, miten kartalla tällainen pölhöys näkyy? Olen Aurinko Vesimies, jolla tietysti voi olla osuutta jonkinasteiseen fanaattisuuteen. Jousimieshän yleensä yhdistetään myös tietynlaiseen totuuden torveuteen (Mars-Saturnus yhtymä  jousimies) Liittyykö kommunikaatio mihinkään huoneeseen erityisesti? Merkuriukseni on Kaloissa, joten siinä en näkisi syytä. Enkä koskaan mitenkään pahalla halua loukata ihmisiä, ei todellakaan. Itsehillintä vaan vähän ontuu.

Kunpa oppisi lukemaan tilannetta ja sosiaalisesti sulavaksi. Ei se puheliaisuus yksin riitä. :Smiley ( kuu kaksoset) Vaa'at ovat yleensä sosiaalisissa tilanteissa kuin rasvattuja ja pitävät sammakot suussaan. Eräs ystäväni on sekä Aurinko että nouseva Vaaka, ja ihanan aurinkoinen ja kiva uusille ihmisille. Kadehdittavaa kuplivuutta.  laugh

hehee..me kaksi kun olemme kartalliset kaksoisollennot niin voin sanoa,että samaa suorasukkaisuutta löytyy myös minustakin!Itsestäni tunnistan tämän kaksijakoisuuden toisaalta olen hirveän ujo enkä uskalla sanoa mitään ja sitten välillä toisinpäin!Eikös sitä ole sanottu,että jos on venus ja merkurius kaloissa niin henkilö olisi hyvä puhumaan "kauniisti".En kyllä sitä itsestäni aina tunnista..
« Viimeksi muokattu: 21.11.2005 14:56:29 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sofia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #31 : 21.11.2005 20:13:39 »

Kauniisti puhuminenhan voi tarkoittaa myös koristeltuja sanamuotoja, kait. Itse käytän kyllä sivistyssanoja turhan tiuhaan, merkitysten hienojakoisuudesta väliitämättä ja sorrun muutenkin kiemurtelemaan ja koreilevaan kieleen. Ihme vimpulointia.  Cheesy
tallennettu

"Hyviin suomalaisiin käytöstapoihin kuuluu, että jos sytytään häissä palamaan, niin sytytään hienotunteisesti ja vaatimattomasti eikä olla häiriöksi kenellekään. Erityisen tärkeää on, ettei pala kirkossa hattu päässä. " -Pasi Kivioja, Legendat
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #32 : 24.11.2005 19:14:08 »

Kauniisti puhuminenhan voi tarkoittaa myös koristeltuja sanamuotoja, kait. Itse käytän kyllä sivistyssanoja turhan tiuhaan, merkitysten hienojakoisuudesta väliitämättä ja sorrun muutenkin kiemurtelemaan ja koreilevaan kieleen. Ihme vimpulointia.  Cheesy

tai sitten sitä,että  sanoo asiat niin monimutkaisesti,että toinen ei ymmärrä!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Uranuskala
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #33 : 25.11.2005 13:47:12 »

Ilmoittaudun hervottomaan  merkurius kalat -ryhmään. Käsitykseni mukaan on vielä niin, että mitä kiinteämmässä konjuktiossa Kalat-Merkurius sattuu Auringon kanssa olemaan, sitä herkemmin kalamainen sekoilu voi mennä överiksi. Toisin sanoen alkaa olla "kaloja päässä".  Cheesy

Entäs kun tällainen Fisumerkurius on lisäksi sekstiilissä Marsiin, joka taasen on neliössä Kuuhun - kaikki jäävät moottoriturpajyrän alle pahantuulisena päivänä, varsinkin muut naiset. Voi sitä sivaltavaa sanan säilää! Kuinkahan monta lupaavaa ystävyyttä on mennyt tuon takia sivu suun...

Kokonaan toinen osasto on sitten se normaali suorapuheisuus. Minä en jaksa enkä kestä korukieltä. Siinä ajassa kun joku aloittelee kauttarantain esittämään asiaansa tai pyyntönsä introa, olen jo saman jutun suorittanut ja kotiin lähtenyt ja asian ehkä jo unohtanutkin. Liittykö tämä Kalamerkuriukseen kenties, onko kokemuksia? Vai toimiiko sekstiili Marsiin niin jouhevasti?

Kanske Fisken simmar också här: Good morning Mr. Morning, very nice morning this morning, Mr Morning!  crazy2
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #34 : 25.11.2005 14:01:43 »

Näkyypä suoranpuhujien joukossa olevan aika lailla jousimiesihmisiä. Wink

Liityn joukkoon asteentarkalla merkuriusyhtymälläni jousimiehessä.
Venus kauriissa tekee tyylistä usein asiallisen napakkaa, ja yhdistettynä jousimiehen osastoon, voi se varsinkin kirjoitettuna olla herkemmille vastaanottajille liikaa. Sad
Ja kun tarkoitus ei suinkaan ole sitä olla!
Mars vaa'assa saa minut toisinaan pähkäilemään suotuisien sanakäänteiden parissa hyvän tovin, ja jos lipsauksia sattuu, murehdin niitä aivan liikaa (kuu ravussa). Varsinkin nuorempana kävi myös usein niin että esim. juhlissa en saanut sanaa suustani, koska pelkäsin TAAS möläyttäväni jotakin epäsopivaa.

AC - skorpioni niin ikään karistaa viimeisetkin tyhjänpuhumisen rippeet,
 ja kotioloissa voivat kommenttini pahantuulisena olla aikamoisen murskaavia. Embarrassed

Jossakin horoskoopissa lukikin muistaakseni niin (olikohan Sepon?) että lapsi joka kestää jousimiesvanhemman kommentit, kestää sen jälkeen elämässään mitä vain...
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #35 : 25.11.2005 14:03:52 »

Lisäisin tähän sen, että vaakavaikutteiset osaavat tuon sosiaalisen sulavuuden käsittääkseni tosi hyvin.

Ja niin ikään ne joilla on aurinko-venus -yhtymä hallitsevat verbaalisen kukkaiskielen. Smiley
tallennettu
Miisu67
Kohtuuastroilija
**

Voimariimu: Fehu

Profiili
« Vastaus #36 : 25.11.2005 14:16:52 »

Kokonaan toinen osasto on sitten se normaali suorapuheisuus. Minä en jaksa enkä kestä korukieltä. Siinä ajassa kun joku aloittelee kauttarantain esittämään asiaansa tai pyyntönsä introa, olen jo saman jutun suorittanut ja kotiin lähtenyt ja asian ehkä jo unohtanutkin. Liittykö tämä Kalamerkuriukseen kenties, onko kokemuksia? Vai toimiiko sekstiili Marsiin niin jouhevasti?
    2funny

Tämä myös "nastaton jäällä" sanoisi, että kuvailemasi tilanne usein päällä nuorimman tyttären kanssa, jolla Kaksoissa Aurinko sekä Venus-Merkurius -yhtymä... Sitä aiheeseen pääsyä saa odottaa ikuisuuden, tosin se on värikästä ja vivahteikasta kuunneltavaa! Aina ei vaan tahdo pinna kestää...

Minulla Mars kolmioi Auringon ja Merkuriuksen yhtymää Kaloissa ja tuo yhtymä neliöi Kuuta Jouskarissa ja oppositioi Plutoa. Tuntuupi, että näillä on ainakin minun tapauksessani vaikutusta kärsimättömyyteen, toiminnan nopeuteen ja suoruuteen!
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Keho
Vieras
« Vastaus #37 : 25.11.2005 14:18:25 »

Eräs läheiseni, joka on vaakanainen, oli entisessä elämässäni aina se, joka mielisteli muita. Mutta auta armias nyt, kun hänenkin Jumaluutensa on tullut "kehiin" niin johan saa sanotuksi - vihdoin ja viimeinkin - myös omat ajatuksensa, juuri sellaisina kuin hänen Jumaluutensa esiin tahtookin ne tuoda. Joten kohta taitavat mennä kaikki horoskooppien persoonallisuustestit uudeksi, kun kukaan ei enää vastaa sitä vanhaa mallia.  :Smiley
tallennettu
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 26.11.2005 19:12:51 »

Josku se kuulkaa vaan on niin, että jonkun ne suorat sanat pitää sanoa. Ei auta vaikka kuinka nolottaa jälkeenpäin.  crazy2

Nimenomaan.
Muistan yhden aurinko-kaksos neidin joka aukoi päätään (hälläväliä-asenne)
omalle mummolleen, sanoi todella pahasta ilman syytä ja haukkui aivottomaksi jne.
Pelkästään siitä syystä että hän oli aurinko - skorpioni ja eivätkä voi täten tulla toimeen
keskenään.
Voi Vi... vika mielen. Miten voi olla niin välinpitämättömän tyhmä?
Ihmettelenpä vain.
Ei edes löytynyt mitään yritystä tulla toimeen vaan heti otettiin avuton vanha
nainen nyrkkeilysäkiksi. Kaikki lähti varmaan siitä kun ajoi vahingossa ojaan.
Sitten kun alkoi itkemään. Ja eiku... Lisää löylyä tämä neiti sai vain siihen
mummonsa haukkumiseen.
Onnea ja menestystä...
Ihan jokaiselle jotka menevät tällä tavoin eteenpäin elämässään,
tönivät muita syyttä suotta ja tekosyyksi/itsepetokseksi nimittävät
horoskooppiaan.
Mistäköhän se unettomuus illalla ja masennus sitten johtuukaan?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 26.11.2005 19:19:17 »

Näkyypä suoranpuhujien joukossa olevan aika lailla jousimiesihmisiä. Wink

Liityn joukkoon asteentarkalla merkuriusyhtymälläni jousimiehessä.
Venus kauriissa tekee tyylistä usein asiallisen napakkaa, ja yhdistettynä jousimiehen osastoon, voi se varsinkin kirjoitettuna olla herkemmille vastaanottajille liikaa. Sad
Ja kun tarkoitus ei suinkaan ole sitä olla!

köh..
Täytyypä allekirjoittaa tuo... Vielä nousujouskari kun olen ton venuksen kanssa.
Mun vitsi taidettiin poistaa kun se oli niin rasistinen joidenkin mielestä
kuoleman jälkeisestä elämästä. En itse oikein ollut nähnyt sitä sellaisena (anteeksi vain kaikilta jotka loukkaantuivat huumoristani. Se on joskus ajattelematonta)

mikä vain nostatti yhden jakson southparkissa mieleeni missä Chef pulttaa
lapsille koska hei näe paikan vaakunaa jossa hirtetään mustaa miestä, valkoisten ympäröimänä mitenkään vääränä. Lopulta sitten selviää
että niille lapsille olisi ihan sama vaikka siinä olisi valkoinen koska he ei näe
siinä mitään eroa mustan kanssa.

Huumorin kukka on kaunein kukka
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Lizzy
Vieras
« Vastaus #40 : 07.07.2008 20:39:24 »

Heh, nostanpas tämän vanhan aiheen esille.

Olen varmaankin ensimmäinen tässä aiheessa, joka ei sano olevansa suorapuheinen. Olen enemmänkin sellainen, joka pitää asiat sisällään. Tai olen ollut... ja nyt päästäänkin asiaan nimittäin viime aikoina on alkanut tuntumaan sellaista kiehuntaa sisällä, että pakko sanoa, jos jurppii  knuppel2 tickedoff muuten ei hyvää seuraa.

Vaikka suorapuheisuus ei ole itselleni mitenkään luonnollista ja tuntuu välillä vaikealta niin aika hyvään suuntaan olen mielestäni menossa.  :Smiley Yhä vähemmän ja vähemmän jään itsekseni miettimään, että mitä se ja tuo nyt tarkoitti jne. jne.

Minua muuten kanssa haukutaan usein kaikkitietäväksi tai että puhun siihen sävyyn kuin tietäisin miten asiat ovat.  idiot2 Mistähän tuo sitten tulee kun minulla ei ole  skorpioni muuta kuin  jupiter
Vai lieneekö sitten  jousimies Grin
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #41 : 07.07.2008 21:32:58 »

Eikös tuo ole aika  rapu tuo lapsenomainen suora kysely? ja sitten menee kuoreen kun muut vaan nauraa.
 Embarrassed
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 07.07.2008 21:35:55 »

^ Kyllä, itse olen aikamoinen kyselijä,  kuu rapu. Mutta sanoisin että Kalat saattavat vielä enemmän edustaa tuota. Usein kalat ovat itse niin kadoksissa oman päänsä sisäisessä maailmassa, että kun kysäisevät jotain, eivät aina välttämättä käsitä, että aika ei ole oikea tai tilanne sovelias.  buck2 Tällaisia kaloja on tullut vastaan useampi ja useamman nolon tilanteen ovat aiheuttaneet.  Lips Sealed
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: