Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suorasukaisuus vs sosiaalinen sulavuus  (Luettu 26961 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sofia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 07.11.2005 13:18:51 »

Hei!

Olen tässä huomannut uusiin ihmisiin tutustuessani ikävän ongelman: liian suorasukaisuuden. Päästelen mielipiteeni seurasta sen suuremmin välittämättä lujaan ääneen ja puoli sekuntia suuni sulkemisen jälkeen tajuan, että ei saasta syteen ja saveen taas meni.  uglystupid2

Mitä mieltä olette, miten kartalla tällainen pölhöys näkyy? Olen Aurinko Vesimies, jolla tietysti voi olla osuutta jonkinasteiseen fanaattisuuteen. Jousimieshän yleensä yhdistetään myös tietynlaiseen totuuden torveuteen (Mars-Saturnus yhtymä  jousimies) Liittyykö kommunikaatio mihinkään huoneeseen erityisesti? Merkuriukseni on Kaloissa, joten siinä en näkisi syytä. Enkä koskaan mitenkään pahalla halua loukata ihmisiä, ei todellakaan. Itsehillintä vaan vähän ontuu.

Kunpa oppisi lukemaan tilannetta ja sosiaalisesti sulavaksi. Ei se puheliaisuus yksin riitä. :Smiley ( kuu kaksoset) Vaa'at ovat yleensä sosiaalisissa tilanteissa kuin rasvattuja ja pitävät sammakot suussaan. Eräs ystäväni on sekä Aurinko että nouseva Vaaka, ja ihanan aurinkoinen ja kiva uusille ihmisille. Kadehdittavaa kuplivuutta.  laugh
tallennettu

"Hyviin suomalaisiin käytöstapoihin kuuluu, että jos sytytään häissä palamaan, niin sytytään hienotunteisesti ja vaatimattomasti eikä olla häiriöksi kenellekään. Erityisen tärkeää on, ettei pala kirkossa hattu päässä. " -Pasi Kivioja, Legendat
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 07.11.2005 13:27:29 »

Hei Sofia,

Minäkin olen usein liian suorapuheinen. Tähän viittaakin kartallani moni asia, joista ensimmäisenä tulee mieleen Marsin ja Merkuriuksen yhtymä kolmoshuoneessa (tuo kolmas huone on nimenomaan kommunikaation huone). Lisäksi suurkolmio tulen merkeissä lisää liiallisuuksiin menevää rehellisyyttä ja suoruutta. Myös alasolmuni sijainti Oinaassa ja yläsolmun Vaa'assa voisi merkitä, että minun pitäisi opetella diplomaattisemmaksi.

Missä merkissä on kolmannen huoneen kärkesi ja onko siellä mitään taivaankappaleita?

LInn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Mirjam
Vieras
« Vastaus #2 : 07.11.2005 13:28:38 »

Lainaus
Mitä mieltä olette, miten kartalla tällainen pölhöys näkyy? Olen Aurinko Vesimies, jolla tietysti voi olla osuutta jonkinasteiseen fanaattisuuteen. Jousimieshän yleensä yhdistetään myös tietynlaiseen totuuden torveuteen (Mars-Saturnus yhtymä  jousimies) Liittyykö kommunikaatio mihinkään huoneeseen erityisesti? Merkuriukseni on Kaloissa, joten siinä en näkisi syytä. Enkä koskaan mitenkään pahalla halua loukata ihmisiä, ei todellakaan. Itsehillintä vaan vähän ontuu.

Minäkin olisin kovin kiinnostunut tietämään miten tuo 'pölhöys' kartalla näkyy? uglystupid2 Siis vaikka omalla kohdallani nyt tässä tilanteessa... Wink
Itse en osaa luontevasti 'valehdella', eli 'silata kullalla' asioita, enkä koskaan oikein ole tuntenut omakseni ulkoaopittuja käytösääntöjä ja small talkia.

Tosin, kyllä sitä nyt vuosien varrella on hienotunteisuuttakin tullut ja ollut. Mielummin kuitenkin olen hiljaa, kun sanon jotain, mikä ei ole totta minulle.

Ja toisaalta vaikuttaa monet persoonallisetkin tekijät...ja miten asian tuo esiin..onko se vain vilpitöntä suoruutta ja aitoutta, vai omien tunteiden purun keralla ulos tuotua... idiot2

Smiley

En itse vielä oikein osaa tuota karttaani tulkita, enkä esmes ymmärrä miten näen missä on jonkin huoneen kärki?? Osaisiko joku  asiaan perhetynyt valaista minua asian tiimoilta??  uglystupid2
Tämmöisen tiedon löydän, mutta onko siinä sillä  3.huoneen 'kärjellä' mitään tekemistä;
Vesta 28° 24' Oinas 3. huone
 Embarrassed
« Viimeksi muokattu: 07.11.2005 13:33:34 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Sofia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.2005 13:38:11 »

Hei Linn,

Sieltähän se kolmoshuoneen kärki löytyy, Leijonasta. Tunnetusti diplomaattisin ja toiset huomioonottavin merkki, eikö?  Grin Huoneessa ei tosin sijaitse yhtään planeettaa... Mainitsit, että suurkolmiolla tulen merkeissä on vaikutusta. Itselläni ei sitä ole, mutta todella vahva T-risti löytyy, sen olen kuullut lisäävän ristiriitoja kartalle ja mietin voisiko sillä olla osuutta asiaan? (T-ristiin ottavat osaa  aurinko kuu mars merkurius saturnus venus jupiter) Karttakuviot ovat hieman mysteeri minulle vielä..

Jatkamme harjoituksia.  Cheesy
tallennettu

"Hyviin suomalaisiin käytöstapoihin kuuluu, että jos sytytään häissä palamaan, niin sytytään hienotunteisesti ja vaatimattomasti eikä olla häiriöksi kenellekään. Erityisen tärkeää on, ettei pala kirkossa hattu päässä. " -Pasi Kivioja, Legendat
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 07.11.2005 13:52:47 »

Moi!  Cheesy
Olipa mielenkiintoinen aihe!  Smiley
Mulla on taipumusta kumpaankin, sekä hienotunteisuuteen, että vulgaariin suorapuheisuuteen. Lapsena olin auttamattoman suorapuheinen ja loukkasin monia sanoillani, samalla paljastaen typeryyteni. Niinpä ymmärsin alata miettimään mitä suustani möläytän ja nykyisin mietin sitä usein aivan liikaakin ja saatan vaikuttaa tuppisuulta. Nykyisin en tosiaan tahdo loukata ihmisiä sanoillani, mutta jos suutun, olen todella paha suustani. Kun pääsen juttelun makuun ja tilanteeseen, jossa sosiaalisuuteni saa loistaa. Olen yllättävän miellyttävätapainen, enkä ainakaan loukkaa sanoillani toisia, enää. Silti minulla on EDELLEENKIN paha tapa möläytellä juttuja, tai ajatuksiani jotka eivät välttämättä tilanteeseen kuuluisi. Itseasiassa se on huvittavin ja pahin piirre sosiaalisessa kanssakäymisessäni. Puhun välillä asiaankuulumattomista asioista ja hyppelen aiheissa. Mutta kun juttelu on niin kivaa  smitten 2funny

Olen vaaka arskaltani, eli sieltä sitä sosiaalisuutta tulee ja hienotunteisuutta, etten astu toisen varpaille. Toisaalta nouseva skorpionini on niin vahva, että välillä sanon ihan tarkoituksella voimakkaammin, niin etten kuitenkaan yleensä nöyristele ketään. Kolmoshuoneen kärki on missäpä muussakaan kuin vesimiehessä, joten sieltä tulee kai kiinnostukseni miljooniin asioihin ja hyppimiseni asiasta toiseen....

Voi elämä, kun tuli taas läpäläpä juttua...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Sofia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 07.11.2005 14:03:42 »

"Itseasiassa se on huvittavin ja pahin piirre sosiaalisessa kanssakäymisessäni." Allekirjoitan tuon aivan täysin. Tämä suorasukaisuuteni on ystävieni mielestä hauskaa ja piristävää, koska he ovat jo oppineet olemaan ottamatta kaikkia juttujani tosissaan ja henkilökohtaisesti, mutta uusien ihmisten kohdalla on nyt alkanut pelottaa, että kerkeääkö kenestäkään tulla kaveria ennen kuin säikähtävät sammakoita. Ystävillä on jo konnasiivilä valmiina.  Cheesy Olsi ikävää, jos ainoa tapa päästä tästä ongelmasta eroon olisi sulkeutua täysin. Siinä jo luonteenomainen eksentrisyys kärsisi.

Olen nouseva rapu ja kalojakin löytyy kartalta  merkurius venus, josta seuraa kuitenkin se, että sillä mitä ihmiset minusta ajattelevat on väliä... Tulinen maailmanomistajuus ei ole luomassa seinää itsen ja muun maailman välille.  laugh

Diiba daaba jatkuu. Tänään ei oikein kykene täsmälliseen analyyttisyyteen.  Cheesy
tallennettu

Keho
Vieras
« Vastaus #6 : 07.11.2005 14:39:53 »

Oikeasti ajateltuna emme enää voisikaan kellekään "valehdella" vain sen takia, ettei jokaiselle kuuluvat "salaisetkin" piirteemme voisi jo julki tulla vain sen tähden, että niistä voitaisiin kokonaan päästä eroon. Sillä piioltajuntaamme tuodaan sen suurristinkin voimalla nyt esiin. Joten sen jälkeen, kun jokainen sen alitajuntansa on "siivonnut" kunnolla, ei ole tarpeenkaan enää koskaan ketään loukata sanoillamme, koska emme näyttele kellekään heidän OMIA tuntojaan itseistään eli peiliteorialleko tälläkin tavoin teimme tekoja vain omankin alitajuntamme puhdistamiseksi.

Joten annetaanko vain niiden "sammakoiden" tehdä miten täytyikin tasan niin kauan, kun jollekin vielä jotain näyteltävää on, sillä sen jälkeenhän ne "kuolevat" sukupuuttoon kuitenkin jokaisen elämästä.  Wink angel
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 07.11.2005 14:58:48 »

Sofia,

Minullakin on t-risti kartalla ja sen osana on juuri tuo Merkurius-Mars -yhtymä kolmoshuoneessa. Olen itsekin vielä aika pihalla noiden aspektikuvioiden kanssa  idiot2 mutta t-ristin vaikutus riippuu paitsi sen planeetoista, myös merkeistä ja huoneista.

Ainakin tuo kolmoshuoneesi hallitsija Aurinko näyttää siinä osana olevan.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
a.ankka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 07.11.2005 15:56:34 »

Tämän aiheen tunnen omakseni..valitettavasti.
Toisinaan olen sellainen totuuden torvi, että  idiot2. Myös sanavalinnat aiheuttavat yleistä hämmennystä.
Ja kyllä, minä myös olen yrittänyt ja yritän opetella käyttäytymään - sanat usein vain tulevat suustani ennen kuin ajattelen Undecided.
Olen nouseva oinas ja ascin hallitsija mars on ascin oppositiossa vaa'an merkissä 7huoneessa. 7huonehan ilmentää myös käyttäytymistämme muiden kanssa.
Tämä mars on minulla kolmiossa jupiteriin 3.huoneessa kaksoset ja sekstiilissä merkuriukseen 6 huoneessa neitsyt. Itseasiassa merkurius on näiden kahden planeetan puolivälissä.. En ole mikään kova puhumaan, vaikenen mieluummin kuin höpötän jonninjoutavia. Toisaalta vois olla parempikin jos olis oikeen kova puhumaan, niin ehkä sillon suusta tulevat sammakot voisi jäädä vähemmälle huomiolle?

Tässä tuli muuten mieleen ei aiheeseen suoranaisesti liittyen, että vähän huono toi aspektitaulukko tuolla oma-astro-osiossa missä karttansa saa piirrettyä. Aiemmin pystyi taulukosta yhdellä silmäyksellä näkemään mikä planeetta on minkäkin kanssa tekemisissä + en löytänyt mitään mistä olisi nähnyt nämä huoneiden kärjet, siis asteet ja merkit mistä alkaa? Tämä tällaisena loppukevennyksenä buck2
« Viimeksi muokattu: 25.11.2005 12:48:16 kirjoittanut a.ankka » tallennettu

"kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen"
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 07.11.2005 17:05:37 »

Toisinaan on hyvä olla suorasukainenkin, mutta en mä ainakaan tykkää sellasista ihmisistä jotka on joka asiassa oikeessa eikä ees välitä ja jaksa kuunnella mitä toinen on mieltä asiasta  tickedoff
Ite oon kyl aika  tickedoff ja sanat kerkee kyllä livahtaa niin äkkiä sieltä suusta  :Smiley  Sitten tekiskin mieli kadota maan alle vähäks aikaa  Cool
Mutta oon kyl hienotunteinenkin, riippuu varmaankin mielialasta  Smiley

-Oinas73-

askendentti kuu jousimies
                            venus  oinas
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 07.11.2005 20:29:24 »

Itseltäni pääsee suusta kaikki sammakotkin. Kumpa oppisin pitämään joskus suuni kiinni  Smiley
Yritän viimeiseen asti olla loukkaamatta muita mutta tahattomasti päästän suustani usein jotain typerää jota voisi luulla töykeydeksi vaikka tarkoitankin sen ihan muuksi.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #11 : 07.11.2005 20:41:23 »

Mulla Mars 3.huoneessa neliössä AC:lle ja sekstiilissä Merkuriukseen, ja aikaisemmin mölisin karkeita suunnilleen viiden minuutin välein, karjuin kaikille ja olenpa käynyt herkästä päällekin. Nykyään en koe moiseen juurikaan tarvetta, lienee tuo Merkurius-Saturnusyhtymä saanut enemmän otetta. :Smiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #12 : 07.11.2005 20:54:49 »

Hei Sofia Smiley
Lainaus
Mitä mieltä olette, miten kartalla tällainen pölhöys näkyy? Olen Aurinko Vesimies, jolla tietysti voi olla osuutta jonkinasteiseen fanaattisuuteen. Jousimieshän yleensä yhdistetään myös tietynlaiseen totuuden torveuteen (Mars-Saturnus yhtymä  jousimies) Liittyykö kommunikaatio mihinkään huoneeseen erityisesti? Merkuriukseni on Kaloissa, joten siinä en näkisi syytä. Enkä koskaan mitenkään pahalla halua loukata ihmisiä, ei todellakaan. Itsehillintä vaan vähän ontuu.

No, en kyllä itse käyttäisi sanaa "pölhöys", aspektit Radixilla vaikuttanevat asiaan paljolti. Kommunikaatio liittyy 3. huoneeseen ja  kaksoset siin. Ja sinulla näyttää kuu olevan Geminissä kaksoset. Vilkas mieli, sanat saattavat lipsahdella, sen kummemmin ajattelematta Huh (jos Radixilla ei ole muita jarruttavia tekijöitä)
Kokemusta itsellä on  kuu  jousimies+  merkurius jousimies. Olen saanut tuta monesti, mitkä pyyhkeet olen saanut, sanottuani oman näkökantani Lips Sealed. Tässä nyt ollaan kuitenkin vähitellen opeteltu hienotunteisuutta Kiss, vaikka vaikeaa se tietysti on  Huh Huh

Lainaus
Kunpa oppisi lukemaan tilannetta ja sosiaalisesti sulavaksi. Ei se puheliaisuus yksin riitä.
Kyllä sinä vielä opit, aikaansa kutakin, etkä suinkaan ole ainoa :Smiley :Smiley

Lainaus
Vaa'at ovat yleensä sosiaalisissa tilanteissa kuin rasvattuja ja pitävät sammakot suussaan. Eräs ystäväni on sekä Aurinko että nouseva Vaaka, ja ihanan aurinkoinen ja kiva uusille ihmisille. Kadehdittavaa kuplivuutta.  laugh

Vaa'athan ovat Diplomatian Taitureita smitten smitten smiley6600 smiley6600 smiley6600 smiley6600
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Starseed
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 07.11.2005 20:59:01 »

Eräs ystäväni on sekä Aurinko että nouseva Vaaka, ja ihanan aurinkoinen ja kiva uusille ihmisille. Kadehdittavaa kuplivuutta.  laugh

Niinpä, mutta välttämättä diplomaattisuuskaan ei ole aina sitä oikeaa ja aitoa  itseä, eikä tunnu itsestä mukavalta. Siihen sekoittuu ainakin minulla usein halua miellyttää jokaista ( vaikken olekaan kuin nouseva vaaka...), eikä oma mielipide välttämättä pääse sen halun alta näkyville saakka, mikäli se on muista poikkeava. Liian aurinkoiset naminami-ihmiset ovat sitäpaitsi epäuskottavia ja joskus jopa ärsyttäviä  Angry.

Minusta on vain hyvä sanoa sanottavansa aidosti ja suoraan, ystävät kyllä osaavat suodattaa ne pahimmat sammakot suoraan viemäristä alas. Minusta tutut näkevät varmaan aivan eri ihmisen kuin vieraat. Vieraat näkevät sen korrektin diplomaatin, mutta läheiset saavat tuta myös räiskyvämmän puoleni, joka jumalattomassa viisaudessaan ja käsittämättömissä visioissaan on ymmärtämättömämpiä kohtaan heidän onnekseen silti varsin armollinen ja suvaitsevainen Grin.
tallennettu

aur kalat~asc vaaka~kuu vesimies
~valkoinen itsevallitseva peili~
Alice
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 07.11.2005 21:04:06 »

Voi miten tutun kuuloista... Nolona tunnustan, että en osaa katsoa kartastani, onko siellä joku selitys tähän löyhäleukaisuuteen. Siis minä en juorua, en kerro eteenpäin salaisuuksia tms. mutta muuten kyllä olen semmoinen totuudentorvi, että joskus sitä vaan toivoo, että kengät olisivat reikä, niin valuisin niistä läpi.

En minä mitään pahaa tarkoita, sanat vaan pulppuavat suustani ennen kuin aivoni ovat reagoineet.  Lips Sealed
tallennettu

Alice

Nouseva jousimies
Aurinko vaa'assa
Kuu kaloissa
Merkurius vaa'assa
Venus neitsyessä
Mars leijonassa
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: