"Tis true my form is something odd,
But blaming me is blaming God;
Could I create myself anew
I would not fail in pleasing you.
If I could reach from pole to pole
Or grasp the ocean with a span,
I would be measured by the soul;
The mind's the standard of the man."
A poem often read by Joseph. (eli merrickin usein lukema runo...)
elephanttimiehemme syntynyt Leicesterissä britanniassa elokuun 5 vuonna 1862. On siis jalo aurinko leijona, kuu jousimiehessä, suurkolmio tulen merkeissä löytyy. aurinko neliö pluto myös. noususolmu jousimiehessä...joten kai hän tuli etsimään sitä viisautta siihen elämäänsä....varmaan tuosta vinkkelistä saa elämään avartavan näkökulman.
missikisoista...pienenä tykkäsin katsoa, enpä enää tietoisesti katsele. Tavallaan ne ei tarjoa mulle enää sitä fantasiaa, lupausta että oih, kun kasvan isoksi niin tulisikohan minusta kaunis ja ihana kun nuo missit alkavat olla jo mua nuorempia ja tiedän etten tästä kasva enää missikauneuden suuntaan
tosin missit ei pahemmin mulle suuria naisihanteita (kauneuspuolella) pienenäkään olleet.
jotenkin tulee missikisoista mieleen, että ne on "luonto"-kisat...Nään pelkän fyysisen kauneuden jotenkin luonnon kauneutena (tosin näissäkin kisoissa jo käytetään geenimuuntelua...eh), tavallaan se on hienoa ja sitä on kiva katsoa mutta en oikein osaa antaa siitä sille kyseiselle henkilölle mitään ekstra meriittiä. ok, kaunis keho, mutta se on luonnon lahja, se ei vielä kerro susta ja sun valinnoista, ajatuksista mitään.Varmaan "pelkkä fyysinen kauneus" on sellaista, että jonkun keho vaan on niin kaunis piirteiltään ja osasiltaan, että silmistä voitais melkein järjen valo sammuttaa ja se ois silti kaunis...monesti kun kauneuteen liittyy niin paljon sitä sisäistä "valoa" ja elämänvoimaa...että jos sen poistaisi niin kehon kauneus vähenisi.
varmasti näillä misseilläkin on vaikka mitä siellä sisälläänkin, ei sillä...mistäs sen voi tietää mitä ne roolinsa takana ajattelee.
Olihan ne kauniita kun kävin kattomassa tässä joku päivä...mut siinäpä se. kyllä kuitenkin ymmärrän kauniiden ihmisten katselemisesta saatavan ilon, sehän on ihan luonnollista. kauneutta on kiva katsella.