Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: väkivaltaisuus ja agressiivisuus  (Luettu 27600 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #30 : 13.07.2006 15:41:24 »

Eli on muitakin jota vaivaa helv..illinen pms  Tongue
Ja se saa kiukunpuuskia aikaan
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #31 : 21.11.2006 13:28:08 »

Vaikka onkin vanha topicci, jatkan tähän kun on niin hyvä. Mitä sitä uutta aloittamaan...

Olen miettinyt väkivaltaisuutta viime aikoina, sitä mitä äiti on minuun kohdistanut. Olen ollut itse väkivaltainen sen jälkeen, kun äiti retuutti minua pahemman kerran joskus ollessani 13-vuotias...

Lukemattomia kertoja olen porkinut seiniä ja viskonut esineitä, riuhtaissut pöytälaatikoita irti ja kaatanut niiden tavarat lattialle, vetänyt hyllykön alas, viskaissut kännykän lattiaan niin että se on hajonnut, viillellyt itseäni, yrittänyt kolme kertaa tappaa itseni ja kerran potkaissut yhtä miestä..

Kun napsahtaa niin sitten napsahtaa. Suutun oikeasti aika harvoin, mutta sitten kun huudan ja raivoan, niin se on pelottavaa. Oikeastaan en ole ikinä raivonnut muille kuin äidilleni ja vähän siskollekin...

Minun sisälläni on niin paljon dynamiittia, että ei kannata tulla lähelle. Perusolemukseni on tyyni kuin järvenpinta tuulettomalla säällä... Minulle saa leikkimielessä v*ttuilla päin naamaa vaikka kuinka kauan, mutta nauran vain tai pysyn peruslukemilla. Olen opetellut hillitsemään itseäni niin pelottavan hyvin, että kerään jokaiseen raivonpuuskaani monen vuoden päänaukomiset ja väärinkohtelut ennen kuin räjähdän..

 kuu kauris 2. huone
 mars kaksoset 7. huone
 pluto skorpioni 10. huone

 kuu aspect_squ keskitaivas
 neptunus aspect_opp mars
 pluto aspect_tri mars

Oliskohan noilla jotain tekemistä asian kanssa?
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #32 : 21.11.2006 19:37:50 »

anders84,

Laitoin tähän näkyviin näitä planeettasijainteja, jotta joku osaavampikin voi niistä halutessaan jotain sanoa.

Katsoin tuota karttaa ja ihan näin harrastelijalle osui silmiin tällaista:

 mars aspect_con saturnus skorpionissa kolmannessa huoneessa, jotka neliöivät vesimies -Kuuta viidennessä huoneessa.
Mars tekee myös oppositiota Chironille härässä yhdeksännessä huoneessa.

Tuo  mars aspect_squ  kuu tuo kyllä ihmiseen lyhytpinnaisuutta ja rahähdysalttiutta. Kun skorpioni -Mars  sattuu vielä sijaitsemaan kommunikaation huoneessa, voi "viestintä" tosiaan olla aikamoista raivoamista.

Näinköhän tuo Saturnus yhtymässä Marsiin rajoittaisi vielä ilmaisua niin, että on tosiaan helpompi hakata nyrkillä seinään.
Nikulan mukaan  mars saturnus-aspekteille on tyypillistä huono isäsuhde. Siihen vielä tuo neliö Kuulle...

Minulla on eräs ystävä, jolla on näitä samoja aspekteja ja hänellä valitettavasti esiintyy aggressiivisuuttakin.  Sad Hän on  aurinko askendentti jousimies  kuu kauris  mars oinas ja vielä löytyy  mars aspect_squ saturnus sekä  mars aspect_squ kuu. Ei siis mikään yllätys, että hän saattaa saadessaan raivokohtauksen todellakin käydä fyysisesti käsiksi. Hän on muutenkin keholtaan todella voimakas naiseksi ja hänessä on aivan selvästi sellaista purkamatonta vihaa. Suhde hänen isäänsä on myös ilmeisesti vaikea ja kaikenlaista hankalaa löytyy menneisyydestä, erityisesti liittyen miehiin. Eli ei ihme jos vihan ryöpsähdyksiä tosiaan tulee. Ihana ihminen kyllä, mutta tuo tietynlainen aggressiivisuus ja vihaisuus on niin selvästi huomattavissa kyllä. Useat ihmiset myös ennen kuin tuntevat häntä näkevät hänet aggressiivisena ihmisenä, mitä hän siellä pinnan alla onkin, mutta muuten on todella mukava ihminen kyllä. Hänen perusilmeensä on myös ehkä vähän sellainen "vihainen" ja torjuva (myös on itse sanonut näin). Sympaattinen ja lämmin ihminen kuitenkin oikeasti on, joten todella sääli,että monet suhteet varmasti jäävät solmimatta, kun hän saattaa vaikuttaa tosiaan vähän yrmeältä alkuunsa.

Ehkä tuo  kuu kauris saattaa aiheuttaa sellaista estyneisyyttä kertoa omista tunteistaan erityisesti, mikä saattaisi vielä lisätä tätä kynnystä aggressiivisuuteen. Tämä yhdistettynä tosiaan tuohon  mars oinas huonoilla aspekteilla niin soppa onkin valmis.  Sad

Täytyyy siis sanoa tosiaan, että tämäkin on vain yksi puoli tästä ihmisestä ja ei onneksi kovinkaan "nähtävissä" yleensä. Aivan ihana ihminen kyllä, hassua, sillä hän on aina niin lempeä ja kiltti kaikille, mutta jotenkin noissa raivokohtauksissa se kaikki kiltteys ja tällainen unohtuu.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2006 17:30:05 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #33 : 21.11.2006 20:53:18 »

Minulla on tarkahko  kuu aspect_con neptunus skorpioni ja tämä on yhtymässä (7 asteen orbi)  mars jousimies. Olen ollut väkivaltainen paria miestäni kohtaan ja jonkin verran on irtaimistoakin särkynyt. Riitely aiheutti minussa varsinkin nuorempana ensin syvän epätoivon ja itkunpuuskan, joka kovin usein muuttui raivoksi kun aloin ajatella miten nöyryyttävään tilaan minut on "ajettu". Voimakkaat tunteet ovat kovin hajottavia, sitä on kuin painekattila jonka on päästävä purkautumaan. Nykyisin tosin harrastan turpaanmättöä enempi mielessäni kuin oikeasti.

Miehelläni on  uranus aspect_con aurinko aspect_tri mars jolla on ehkä tekemistä hänen raivokohtausten kanssa. On häneltäkin esineistöä hajonnut, enemmänkin kuin minulta. Ihmisiin, tai ainakaan minuun, hän ei ole koskaan käynyt käsiksi.

On tässä 2 x  idiot2
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #34 : 24.11.2006 14:17:10 »

Joskus aikoinaan olin rahtilaivalla duunissa missä oli erittäin tempperamenttinen kokki(oinas)..kauhutarinoita lentävistä esineistä ja kirjaimellisesti tunteiden tuuletusta.

Nykyään on kuulemma ensin rauhottuu niin, että luettelee aakkoset jättäen vokaalit pois..ja vasta sitten riehaantuu.
Vaikea selittää herran persoonaa, mutta oikeesti siellä kyökissä oli tikkataulu (heikossa hapessa Grin Shocked) tuota tarkkuus-raivo-heittoa varten.
Ja tuskin tulee yllärinä, että kuulemma yksi parhaista koskaan tehdyistä suomipop lauluista oli kuulemma Alangon v*ttu kun v*tta 2funny  tickedoff2funny
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #35 : 28.11.2006 13:51:23 »

Mielenkiintoista pohdintaa. Tuli tästä aiheesta mieleen, että itselläni on kartalla yksi tarkimmista aspekteista Marsin ja Uranuksen neliö. Olen pohtinut sitä useaankin otteeseen, koska Mars ja Uranus yhdessä eivät ole mikään harmoninen pari - vaikkakin Mars onneksi kartallani on noin muuten varsin coolissa Vesimiehen merkissä. En ole varsinaisesti ollut väkivaltainen seurustelukumppaneita tms. kohtaan, mutta tietyissä tilanteissa olen kyllä päässyt (joutunut) tiedostamaan tuon Mars-Uranus-potentiaalin myös negatiivisessa mielessä. Esimerkkinä eräskin kerta, jolloin käännyin ja läväytin takaapäin lähestynyttä baarilähentelijää litsarilla naamaan täysin varoittamatta. Toki alkoholilla oli osansa asiaan, mutta kuvaavaa tuolle Mars-Uranukselle lienee juuri se, että toiminta on yhtäkkistä ja varoittamatonta, kun ärsytys käy liian suureksi (ja Kauris-ascin kontrolli vähenee). Kumpikaan noista ei kuitenkaan kartallani tee ihmeemmin muita hiertäviä aspekteja, ei myöskään kuu, joten väkivaltaiset tilanteet ovat elämässäni olleet kuitenkin melko harvinaisia.

Koska aggressiot voidaan yhdistää Marsiin ja tunnetilat kuuhun, kannattaa varmaankin huomioida juuri Marsin merkki ja siihen kohdistuvat aspektit, samoin kuun merkki ja siihen kohdistuvat aspektit. Kuten Ebenian esimerkissä, jos Mars on T-ristin kärkenä (?) ja vielä Oinaassa, niin voi olettaa että siihen kohdistuu paljon "hiertävää energiaa" rajoitusten (Saturnus) ja omien tunteiden (kuu) johdosta. Ja tietysti myös meneillään olevat transiitit voivat tiettyinä aikoina erityisesti nostaa tuota "aggressio-potentiaalia" pintaan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #36 : 28.11.2006 17:14:38 »

Onpas hauska 'sattuma', että kun juuri olen tätä teemaa omassa elämässäni miettinyt niin välittömästi löydän aiheesta keskustelun.

Anderssille tulikin tuossa jo paljon tulkintaa kartasta ja itsellenikin tuli mieleen juuri tuo  saturnus aspect_con mars  skorpioni  aspect_squ  kuu  aspect_con  venus .
Scorpioni sekä vesimies ovat kummatkin herkästi räsähtävää tyyppiä, tosin tunne-elämäsi kuu  vesimies on myös kyky nähdä tunteet viileän selkeästi ja suoraviivaisesti juuri niinkuin olet nyt tehnyt ja pohtinyt kuinka toimia.

Mars  skorpioni sanotaan etteivät he jätä mitään (etenkään tappelemista) puolitiehen. Saturnuksen voimistaessa reaktiota ja neliön kuuhun sumentaessa omaa kontrollia en ihmettele, että askartelen näiden asioiden parissa.
Yleensä astroloogikot lipsahtavat tulkitsemaan marssin ja saturnuksen yhtymää aika pessimistisesti. Itse olen pohtinut, että henkilö on aijemmissa elämissään jakanut lintsareita turhankin avokätisesti ja nyt tässä elämässä sinulle on siunaantunut hillitön keskittymiskyky joka odottaa kanavaa tulla käytetyksi - lue - rakentavalla tavalla, ei seinien hajoittamiseen  :Smiley  Tähän väliin muistutan, että kaikki saturnuksen teemat helpoittavat aina vanhemmiten...vuosi vuodelta, saturnushan symboloi myös vanhuutta ja vakautta(Jumalan kiitos) police

Jollakin tavalla tuo maskuliinisuus ja feminiinisyys teeman ristiriita ajaisi minut kehoittamaan sinua paneutumaan näihin puoliin itsessäsi. Sinussa itsessäsi on kartastasi päätellen kummatkin puolet vahvoina(jokaisessahan on kummatkin puolet), mutta miten saisit ne toimimaan keskenään harmoniassa? Voisitko ajatella, että rakastaisit itseäsi yhtenä kokonaisuutena vielä enemmän eikä vain paloina sieltä täältä. Jos sinusta tuntuu, että jokin puoli itsessäsi ei sinua miellytä voit aina valita uudelleen ja antaa sen itsellesi anteeksi ja palata luonnolliseen tilaasi: rakastamaan ja arvostamaan itseäsi  smitten
Jonkilainen meditaatio ja noiden hankalien tilanteiden läpikäyminen, ikäänkuin sivusta seuraten, saattaisi auttaa sinua löytämään uuden perspektiivin kokemiisi tilanteisiin. Ei niissä ole mitää pelättävää, päin vastoin, niistä tulen löytämään suuren voimavaran elämääsi kun pidät mielessä, että anteeksi antaminen on sama asia kuin pois antaminen ja itsensä rakastaminen on itsensä parantamista  Wink

Muuten karttasi näyttää oikein hyvältä ja sinulla on paljon annettavaa kaikille kanssaihmisillesi  smitten

Tsemppiä!  angel
« Viimeksi muokattu: 28.11.2006 17:17:58 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
enska
Vieras
« Vastaus #37 : 28.11.2006 22:43:53 »

Hmmm....Mars ja Pluto lienevät huonosti aspektoituneena noita väkivalta-planeettoja (ajoittain varmaan myös saturnus)..

Meikäläisellä Mars on kolmosessa jouskarissa, eikä tee mitään aspektia mihinkään muuhun palleroon tai akseliin..( Asteroideja jne en ole tosin tarkistanut) Hauva taas on 12.huoneessa neitsyessä, kolmioi Venusta..Aggressiivinen ajatusten tasolla maybe?

Joskus terapoin (no väärä sana mutta ensimmäien joka juolahti mieleeen) itseäni kaikenlaisella väkivaltaisella kuvastolla es. elokuvien ja kirjojen kautta, kuuntelen ns. aggressiivista musiikkia tai sitten ihan yksinkertaisesti ajattelen kaikkea "ultra-violenssia"...

Mutta tekoihin asti en usko pääseväni, riittää että pärstäkerroin on jo perusilmeeltään "kohta läsähtää"-tasoa buck2
Tosin olen aika älyttömän kärsimätön ihminen, ja sitten alan elehtiä ultimatum-tyyppisesti mitään oikeasti kuitenkaan tekemättä..

Jossain aiemmassa topicissa jo tilitinkin sitä että mulla on ns.käänteinen vihanhallinta-ongelma, päästän höyryt pihalle äärimmäisen harvoin (liian) ja kärsin ajoittain suunnattomasti siitä, etten osaa purkaa patoutumiani terveesti tai mitenkään. (Edellisestä totaaliraivarista onkin jo 6 vuotta, se ei sitten ollutkaan kaunis näky..)

Joissakin asioissa olen vaan enempi "tunteella mukana" buck2 , jos tuntuu että vääryys on tapahtunut tvs. mutta kehenkään en osaa kuvitella käyväni käsiksi..Öh, tiedostan varmaan jääväni toiseksi kenelle tahansa hyttyssarjalaiselle..
« Viimeksi muokattu: 28.11.2006 22:48:58 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 28.11.2006 22:51:36 »

minä oisin kuudessa vuodessa jo pieninä palasina jos tää raivo pitäs sisällä pitää..
jollakulla katkeilee luut sisäisestä raivosta luulen mä..
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #39 : 28.11.2006 22:57:31 »

minä oisin kuudessa vuodessa jo pieninä palasina jos tää raivo pitäs sisällä pitää..
jollakulla katkeilee luut sisäisestä raivosta luulen mä..

No se olikin JÄTTILÄISMÄINEN raivari..Eihän käärmeetkään syö joka päivä  2funny
Mutta totta, joskus sisäiset luut napsahteleekin aika ilkeästi, ei ole kivaa se..No nyt on ollut jonkin aikaa kutakuinkin sellainen tilanne, ettei ole edes tarvinnut pahaa sappea kerätä..Ai niin, napsahdin kyllä joku kuukausi sitten ja laskettelin systeeminpersettä yhdelle byrokraatille puhelimitse, mutta lasketaankos semmoista aggressiviseksi muuta kuin kielenkäytön osalta..? Sitä kyllä valitettavasti viljelen vähän liikaakin tuota kettu-kieltä.. Embarrassed
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 28.11.2006 23:12:49 »

usein käynti optikolla auttaa...
ja lemniskata,
sitä verbaalista täälläkin viljellään,
muu agressio onneks purkautuu fyysisessä työssä,
ja pyöräillessä
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #41 : 29.11.2006 00:17:32 »

Muistankohan väärin vai päästänikö keksin vallan että se Pluto 12. huoneessa Neitsyessä, NO, ainakin Pluto Neitsyessä olisi jonkinlainen lievän perversion tai "saastuneisuuden" merkki. Joku päinvastaisuus siis, Neitsyen puhtaus-, siisteys- ja järjestysvimman kumoon keikauttava kertakaikkiaan. Verbaalisen aggression (törkyturpaisuuden) välikappale?

Ehkä puhun puppua.

Itselläni on Yod jossa kärkenä  pluto neitsyt muut osat  merkurius vesimies ja  venus  aspect_con saturnus oinas . Aika paha minä välillä olen suustani, mutta toisaalta eikös se ole muutenkin nykyajan meininki. Mene tiedä. Olen minä paria herkempää miestä joskus puheillani itkettänytkin, kai sekin jonkin sortin väkivaltaisuutta tavallaan on. Henkisen sellaisen.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #42 : 29.11.2006 02:29:06 »

Mie taas!  knuppel2
Niin siitä vain kun en itse omasta kartasta ehtinyt kirjoittamaan, että mulla on  saturnus aspect_con mars aspect_con pluto aspect_con jupiter  aspect_squ aurinko (psst...sama stellium kolmiossa  venus  Kiss ) ja   pluto aspect_con jupiter aspect_sex askendentti ..... yhteensä yhdeksän pluto aspektia (jos asteroideja ei laske) kuu huoneessa 8. ja aurinko asteentarkasti pluton heliosentrisellä pisteellä 19,33  rapu (kuulemma vastaa tai on jopa vahvempi kuin yhtymä plutoon)...
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #43 : 29.11.2006 10:51:43 »

Theus, avomiehelläni (aur Skorppari) on  pluto aspect_con jupiter aspect_con mars aspect_con uranus. Wink Mutta nämä onneksi kolmiossa kuuhun - neliössä kylläkin Venukseen. Kertovatkohan siis myös osittain minusta? :Smiley

ja aurinko asteentarkasti pluton heliosentrisellä pisteellä 19,33  rapu (kuulemma vastaa tai on jopa vahvempi kuin yhtymä plutoon)...

Mistäs tällaista tietoa olet löytänyt? Mielenkiintoista. Lemniskatahan tuossa muistutti, että Pluto tietysti voidaan myös yhdistää väkivaltaisuuteen sen "hajoita ja hallitse" -symboliikan mukaisesti. Omalla kartallani onneksi on Pluton ja Marsin välillä kaunis kolmio. Uskon kuitenkin etteivät mitkään aspektit ihmistä väkivaltaisuuteen kehota, mutta näyttävät toki ne piilevät "pommikohdat" joista kannattaa olla tietoinen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #44 : 29.11.2006 13:43:12 »

Hmmm....Mars ja Pluto lienevät huonosti aspektoituneena noita väkivalta-planeettoja (ajoittain varmaan myös saturnus)..


Jostain todella kummallisesta syystä en ole osallistunut tähän keskusteluun muuta kuin ulkopuolisena... Huomattava saavutus tällä egolla...  Wink

Itselläni siis se useasti mainitsemani  aurinko pluto mars -stelliumi ykkösessä, joista  pluto ja  mars neliöivät Kuuta.

Jotenkin koen, että tuo  mars aspect_squ kuu on se aspekti, joka aiheuttaa ne äkilliset raivarit, joita jopa monta kertaa päivässä saan. (ja  mars aspect_con aurinko) Kyseessä on kuitenkin suhteellisen harmitonta huutoa ja kiroilua, en siis ala paiskoa tavaroita, enkä käy kehenkään käsiksi.
Kun  pluto ja  mars ovat kuitenkin tiiviisti yhtymässä, Marsin energiat sävyttyvät jyräävämmällä ja julmemmalla Plutolla aina silloin tällöin. En kuitenkaan koe, että  pluto aspect_squ kuu niinkään aiheuttaisi aggressiivisuutta. Se mielestäni liittyy paljon pimeämpiin puoliin minussa...

Tuosta lainaamastani Lemniskatan lausahduksesta tuli kyllä mieleen, että kun Kuuni Kauriissa on lisäksi oppositiossa Saturnukseen, niin voisikohan tuo oppositio (ja sijainti siinä kauriissa) kuitenkin vaikuttaa hillitsevästi tuohon aggressiivisuuteeni. Ehkäpä ilman Saturnus-kontaktia tunteeni ja aggressioni olisivat holtittomampia.
Toisaalta myös Pluto on mielestäni kontrolloiva planeetta.

Nimittäin kuten aiemmin tuossa mainitsinkin, en yleensä käy kehenkään käsiksi, vaikka olisin kuinka raivona. Olen kahta ihmistä elämässäni lyönyt. Ensimmäinen oli kaverini ensimmäisiltä luokiltä ja toinen ensirakkauteni, joka satutti minua enemmän kuin kukaan.

Toisaalta, olen yhä molemmista tapauksista sitä mieltä, että mokomat saivat mitä ansaitsivat... knuppel2 ...ja tuon lausahduksen pistäisin sitten sen Pluton kontolle. Grin
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: