minullakin kiinnitti huomion tuo mars-saturnus yhtymän neliö kuu-venus yhtymään.
hassua, tuossa on kaksi maskuliinisuuden planeettaa neliössä kahteen feminiiniseen planeettaan. jos astrologia toimisi äärimmäisen simppelisti, tuosta voisi kuvitella, että äitisi (kuu, venus) on ollut hyvin rauhanomainen ja rakastava, esteetikkokin ja isäsi taas (mars,saturnus) ankara ja kovakin hahmo, ja äiti ja isä olleet hyvin erilaisia.
neliöaspekti kartalla tuottaa yleensä sellaista kitkaa.
no mutta mitäpä niistä vanhemmista...olet kuitenkin itse tiedostanut ongelman eli halunnut ottaa vastuuta itsestäsi, niin kaikki on aika hyvin
tuli tästä mieleen, että ihminen kun monesti kaipaa myös purkua fyysiselle energialleen, niin voisikohan väkivaltaisuus taipumukseen auttaa kunnon liikunta tavalla tai toisella tavallaan saisi purettua energiaa ja saisi haastetta keholleen. tai entä jos lähestyisi niin, että kotona olisi jossain nurkassa vaikka nyrkkeilysäkki jota saisi hakata silloin kun oikein suututtaa. tai jos harrastaisi taistelulajia, missä joutuisi ottamaan taistelun hallintaan, sillä on säännöt joiden varassa on luvallista taistella.
kuitenkin kaikilla, ainakin sellaisilla jotka eivät ole täysin valaistuneita
sitä aggressiota ilmenee silloin tällöin. uskon että on hyvä olla joku keino mihin sitä voi purkaa, muuten kuin kanssaihmisten tai tavaroiden hajoittamiseen.
mikä tekeminen kutakin parhaiten auttaa kun raivostuu...?
uskon kyllä että on oikeasti sellaisia ihmisiä kenelle raivoaminen on ihan oikea, suuri ongelma, varmaan silloin on kyse jo jostain aivojen kemioista (tälläisiä tiedän, varmaan sillä isällänikin taipumusta sellaiseen)...eikä he voi sille mitään ellei saa jotain järeämpää apua.
se on jännä kun tajuaa että ihmisiä on niin erilaisia. ja silti pitää koittaa selvitä täällä tän kaiken moninaisuuden keskellä.
jotenkin mulla on sellainenkin kuva, että nykyinen elämäntyyli tarjoaa ihmiselle liian vähän fyysisiä haasteita, kaikki on niin helppoa ja mukavaa...ja tietynlaiset ihmiset voivat turhautua tästä ja se turhautuminen purkautua aggressiona. Onneksi voi lähteä lenkille.
riitatilanteessa olen huomannut, että pika jäähy on hyvä. jos toisella keittää tosi paljon, kääntyy kannoillaan ja lähtee ovesta ulos kävelylle. pian huomaakin, että ne omat tumteet haihtuu...ja voi palata kuin uutena ihmisenä.