Mulle sanottiin että iso M keskellä kämmentä (en muista mistä viivoista) on merkki kirjallisesta lahjakkuudesta.
Lämpimästi suositteli esim. päiväkirjaa. Auttaa kyllä suunnattomasti kun siihen kirjoittaa- helpottaa oloa kun pää/tunteet on sekaisin ja jostain syystä ne jäsentyy järkevämmäksi noin.
Tästä "M" merkistä en ole kyllä kuullut, mutta kirjalliseen lahjakkuuteen viittaa päänviivan päästä löytyvä kaksihaarainen haarukka, jota kutsutaan "kirjoittajan haarukaksi".
Mua kiinnostaa tämä aihe myös. Mulla on kasvanut muutaman vuoden ajan tuosta elämänviivasta ylöspäin lähtevä uusi viiva käteen ja nyt se on tavoittanut tuon päänviivan ja näyttää vielä jatkavan kasvuaan kohti sydämen viivaa. Mikä tää tämmönen oikein vois olla? Se on ihan yhtä paksu ja vahva kuin nuo muutkin viivat ja yhdessä tuon keskellä menevän "kohtalonviivan" kanssa ne muodostaa tohon keskelle kämmentä niinkuin ison M-kirjaimen. Tai W jos katsoo toiselta puolelta. Tämä oikeassa kädessä siis. Vasemmassa on myös tuo iso M, mutta se muodostuu kun päänviiva ja elämänviiva on yhtenäiset alusta ja sitten kohtalonviiva tekee toisen sakaran yhdessä sydämenviivan kanssa. Sieltä puuttuu tuo ylimääräinen, ylöspäin kasvava viiva kokonaan.
Olipa vaikea selvitettävä, pitäis varmaan olla kuva että ton tajuaa.. Mutta onko tietoa Ämmästä, minä en ole löytänyt?
Elämänviivasta ylöspäin kasvavat viivat ovat nk. vaikutusviivoja, jotka voimistavat sen alueen merkitystä mitä viivoja tai kohtia kädessä ne koskettavat. Merkitsevät henkilön omaa panostusta itseohjautuvaan päämääräänsä. Ne ovat siis positiivinen ja henkilön itsenäisyyttä vahvistava merkki, sillä ne kertovat henkilön aktiivisista pyrkimyksistä ja teoista oman elämäntehtävän ja omien suunnitelmien toteuttamiseksi.
Kannattaa huomioida, että nämä viivat tosiaan alkavat elämän viivasta, eivätkä sen alta venuskukkukulalta, jolloin merkitys olisi aivan toisenlainen!
Jälleen kerran tässä tapauksessa pitäisi nähdä koko käsi, ja viivojen asemat tarkemmin, että voisi lähteä veikkailemaan tarkempia merkityksiä vaikutusviivoille.