Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hoitotäti erinäköinen  (Luettu 4178 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 14.07.2006 08:55:14 »

idiot2 Näin toissayönä unen jossa oli mies ja nainen kylmässä betoniseinien ympäröimässä tilassa. Miehen kasvoja ei näytetty ja mies olikin vain läsnäolija. Nainen taas oli lapsuuteni aikainen hoitotätini.
Unessa hoitotäti ensiksi juttelee niitä näitä näkymättömänä.
Kunnes sitten ilmestyy erinäköisenä betoniseinää vasten. Oikeassa elämässä hoitotäti on yli 80 vuotias,hyvinvoiva, liikunnallinen ja laiha nainen.
Unessa hänellä oli pyöreät posket ja kasvotkin olivat erinäköiset kuin oikeasti. Hänellä oli toisessa kädessään kyynärsauva. Valkoinen kesäpaita ja sininen pliseerihame päällä. Unessa hoitotäti oli iloinen. Hämmästelin hänen muuttunutta ulkonäköään. Mutta, en muista mitään keskustelustamme.
Jotain uni yritti minulle viestittää, mutta mitähän se voisi olla?  idiot2

Hoitotätini on aina ollut minulle kuin toinen äiti ja johon edelleen pidän tiiviisti  yhteyttä.  smitten
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 15.07.2006 09:46:54 »

Eli, tämä ilmeisesti on jotenkin vaikea tulkittavaksi, taikka jotain... 2funny
Jotain uneni yritti viestittää ja olisin kovasti kiitollinen jos joku osaisi tulkita hieman unta.  :Smiley
Ja ennenkaikkea tuota että mitä se unimaailmassa kertoo kun ihminen unessa  on erinäköinen kuin oikeasti.  idiot2
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 15.07.2006 11:37:26 »

angel

idiot2 Näin toissayönä unen jossa oli mies ja nainen kylmässä betoniseinien ympäröimässä tilassa.

"Mies ja nainen" -polariteetit Sinussa - kuvattuna erillisyytensä äärimmäisyyden tilassa.

Lainaus
Miehen kasvoja ei näytetty ja mies olikin vain läsnäolija. Nainen taas oli lapsuuteni aikainen hoitotätini.

Irrallisuutta miehestä, miehen maailmasta,
joka on ehkäpä jäänyt Sinulle vieraammaksi kuin "hoitotädin" edustama "lapsuuden lämpiö".

Lainaus
Unessa hoitotäti ensiksi juttelee niitä näitä näkymättömänä.
Kunnes sitten ilmestyy erinäköisenä betoniseinää vasten.

Tämä on tärkeä havainto:
Olet kiintynyt naiseutesi kuvaan, joka hakee muutostaan eli avartuu toisenkinnäköisenä habituksena.
Mikään ei olekaan niin itsestäänselvää kuin mitä totunnaisuus opettaa.

Lainaus
Oikeassa elämässä hoitotäti on yli 80 vuotias,hyvinvoiva, liikunnallinen ja laiha nainen.
Unessa hänellä oli pyöreät posket ja kasvotkin olivat erinäköiset kuin oikeasti. Hänellä oli toisessa kädessään kyynärsauva. Valkoinen kesäpaita ja sininen pliseerihame päällä. Unessa hoitotäti oli iloinen. Hämmästelin hänen muuttunutta ulkonäköään. Mutta, en muista mitään keskustelustamme.

Peilivaikutelma on selkeä: jotakin muuttuu silloin, kun entisyyskin näyttäytyy uusin "kasvoin"
eli vainkohan toisenlaisinkin muodonnuksin.

Ja tämä muutos tulee syvältä ulkoisin avuin nostettuna
- aivan kuten tietämättämmekin "henkiset imettäjämme" ovat "se mahdollisuus":
käydä ylitse perimäsidonnaisuuksien.

Lainaus
Jotain uni yritti minulle viestittää, mutta mitähän se voisi olla?  idiot2

Muutos lähtee sisimmästä tullen nostetuksi esiin vuoksen ja luoteen vuorottelun avulla.
Pientä keinuttelua sovinnaisuutesi kantimissa ja katso:
käyt eteenpäin ravistellen luutuneita käsityksiä naiseudestasi ja "olen-naisuudestasi".

Mies anonyyminä - vailla kasvoja - edustaa tekemätöntä taivaltasi,
joka tulee sanomaan "Hei" muistuttaen omien käsitystesi muokkaamisen ensisijaisesta vaikuttavuudesta
siihen "oman elämän" luontiisi - tekojesi kautta.

Lainaus
Hoitotätini on aina ollut minulle kuin toinen äiti ja johon edelleen pidän tiiviisti  yhteyttä.  smitten

Hän lienee myös symbolina siitä, kuinka kukaan eikä mikään voi omistaa sitä, mitä jo olet
- ja minkä toinen nainen sinussa voipi tunnistaa.

Saman tunnistaessa saman.

smitten
tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 15.07.2006 16:39:23 »

Kiitos Rauhan enkeli kun kommentoit! smitten

Tulkintasi toi paljon ajateltavaa ja selvensi asioita. smitten
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: