Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko olemassaolo pakollista?  (Luettu 35912 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
härkä-69
Vieras
« Vastaus #30 : 18.07.2006 11:50:45 »

Joskus sitä vaan haluaa lomaa itsestään.. ja kaikesta..
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #31 : 18.07.2006 12:07:13 »

Vastaukseni on oikeastaan kyllä ja ei. Mikään ei ole pakko, koska meillä on valinnan vapaus, mutta oleminen kuitenkin vain on, ilman valintaamme suuntaan taikka toiseen. Ei sitä voi mikään tai kukaan poistaa. Se jatkuu aina jossakin olomuodossa. Olemassa oleminen taitaa olla jokseenkin mysteeri... Enpä osaa taas selventää mitään sanoin. Taidanpa siis tyytyä vain olemiseen, olemassa olemiseen.  Grin Rakkaus kuitenkin saanee "kipunan" siihen, että haluaakin olla nyt ja aina olemassa.  smitten

Niin. Rakkaudella on hyvä taipumus olla enemmän olemassa Itselleen.
Olla syvempää ilmaisua ja kokemusta Itsestään.
Ollen ihmeteltävää Rakkautta.

Kiss smitten

Lainaus
Jotta ei tekisi sitä tekoa, että tappaisi maallisen kehonsa, täytyy löytää varmaan jokin toivonpilkahdus jostain asiasta tai ihmisestä. Täytyy löytää usko siihen, että kyllä tästä selvitään, kaikella on tarkoituksensa ja ennenkaikkea, että kyllä tämä kannattaa tämä olemassaolo täällä kaikesta huolimatta. Täytyy löytää rakkaus itsestään, kaikkialta. Sen kun löytää, sen rakkauden energian voimalla sitä jaksaa ja haluaakin sinnitellä vaikka kuinka.  Usko, toivo, rakkaus, mutta tärkein niistä on RAKKAUS.  smitten

Rakkaudella on taipumus ylittää itsensä.  Shocked

Lainaus
Sitten jos päätyy epätoivoiseen tekoon ja päättää ruumiinsa päivät, niin olemassaoloaan haluaa jatkaa ja olemassaolonriemu syntyy ja/tai palajaa koska:

Näkee kaiken selvemmin "rajan toisella puolella". Näkee kaiken mielekkyyden ja merkityksen ihan uudesta näkökulmasta, tai ainakin selkeämmästä. Näkee syyn ja seurauksen.

Myös koska olemassaolo helpottuu ja sitä sitten haluaa olla ja yrittää uudelleen.

Niin, helpommin on helpompaa elää jos olla olemassakin!  SadGrin

Lainaus
Lainaus
crazy2 police smiley6600   - Mikä innoittaa olemaan olemassa???

Rakkaus.  smitten

Sekin, että voi vetää hupun verhotun Rakkauden kasvoilta ja huudahtaa:

"Olet paljastettu, Rakkaus!"

Lainaus
Lainaus
coolsmiley Olenko ainoa, jolle läpi elämänsä on aina välillä
noussut pohdintaan kysymys siitä,
täytyykö meidän olla aina olemassa
eikä vain elollisuuttamme vaan "henkiolentaisuuttamme"?

On käynyt mielessäni joskus pohdinta, että onko minun pakko olla olemassa täällä maan päällä. Välillä, kun elämä täällä on tuntunut kovin raskaalta. Se on kuitenkin aina ollut vain hetkellistä, ja olen aina löytänyt halun ja innon, sen tunteen palon pysyäkin täällä niin kauan kuin tarkoitettu on.

Yleisesti ottaen/yleistäen tunnen aina suunnatonta olemassaolon riemua, ja olen niin kiitollinen, että on olemassaolo, että olen olemassa. Olen kiitollinen, että henkiolenta on ikuista ja jatkuu aina ruumiimme "kupsahdettuakin". Oikeastaan minulle olisi jonkinlainen "kauhuskenaario" jos yhtäkkiä totaalisesti lakkaisin olemasta.  Shocked Minä olen, eikä kukaan voi sitä viedä minulta pois...  Huh

Mutta tuntisitko kauhua ollessasi Olematon?

Kysehän on tavallaan oman kuolemanilluusionsa kohtaamisen paikasta
- siitä, että lakkaa olemasta ehdollistuneena olemaan "totunnaisen itsensä raameissa".  Cry angel

Lainaus
Lainaus
knuppel2 Tämä kysymys on ehkäpä perimmäisimpiä henkilökohtaisia probleemejani,
jotka kuuna päivänä voin jakaa kanssanne.

Wink Kiitos siitä!  smitten     

Kiitos, että jaoit tämän kanssamme.  smitten Kiss angel

Rakkaudella vielä vastaan, että tuo aito universaali, pyyteetön ja ikuinen rakkaus on se "avain" kaikkiin probleemeihin.  smitten

T: Rakkaudellinen rakkauden enkeli rakkaudella sinulle

Niin, aito universaalisesti ja kosmisesti tosi Rakkaus on sitä Jumalallista Rakkautta,
joka lähtee olemattomuudesta ja palaa olemattomuuteensa: olematta olemiseensa.

Ollen mysteereistä syvin: oleminen olematta:

- vapautta olemisen rajoitteista eli ei-olemisesta
ja vapautta syntyä ei-olemisen äärelle
olemaan
"vastineisuutensa ei-olemiselle"
koetuksi tulemista.

Sille, joka on olemistaan.

angel

tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #32 : 18.07.2006 13:39:09 »

Sininen enkeli, sinä sen sanoit. Joskus todella on sellainen olo että haluaisi lomaa itsestään ja kaikesta.

Ei minua pelota ajatus, ettei minua olisikaan. Olisi ihana olla tuulenvire puunlehdellä tai aalto rannassa tai vain jokin hmm... ajatus jossain...

Voi kuvitella minkälaisia suunnitelmia sielu tekee siellä toisessa tasossa ja sitten kohtaakin tämän olemustason raskaat energiat kun täälläkin ollessaan voi välillä suorastaan maanisesti suunnitella tekevänsä vaikka mitä aivan innoissaan, mutta sitten se todellisuus on aina vähän eri...  Undecided

Ei minulla ole mitään olemassaoloa vastaan, mutta kun se vaan tuntuu niin hemmetin turhalta ja merkityksettömältä. Niin ja mitä vanhemmaksi tulee sitä vaikeampia ongelmia elämä tuntuu heittävän eteen.

Ikävä kyllä tunnun useammin kallistuvan sille puolelle, että elämä on pakko eikä etuoikeus tai onni.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #33 : 18.07.2006 13:43:43 »

Voiko se mitenkään liittyä kuukaloihin tai tunteelliseen rapuun, kun joukkarin pitäis olla myönteinen ja aina optimisti kaiken läpi? angel

Onko sinulla vaikea TUNNEkarma jos muuten asiat täällä Suomessa onkin suht hyvin?

Sanotaan että olento saa ihmiskehon, että kehittäisi kundaliinin itsessään, ei voi valaistua ilman ihmiskehoa, sitä kautta henki pääsee vapaaksi.

Tuulenvire kuulosti hyvältä Kiss
« Viimeksi muokattu: 18.07.2006 13:45:37 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #34 : 18.07.2006 13:54:29 »

tunnekarma?? (mikä se on?) no se sen täytyy minulla olla todella rankka.  Shocked Huh

oh my... kaikki mitä edellisistä elämistäni tiedän viittais siihen, että olisin ollu vähän liiankin järkevä ja logiikkaan luottava mies edellisessä elämässäni.
(haha mies kuinkas muuten...  Grin)

No niin siis nyt tämä tunne energia sitten jyllää oikeen kunnolla... Kuu Kalat, Nousu Rapu ja Kuun solmu vielä Ravussa ja 12.huoneessa.

Alko just ahistaan...  Cry Undecided buck2
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #35 : 18.07.2006 14:30:10 »

Tunnekarma, se että menee esimerkiksi masennuksen syöveriin jatkuvasti.

Olen päässyt siitä jo aika kauan aikaa sitten. Lähinnä on se olo että ilmekään ei värähdä kuten Sfinksillä..

Voisin kuvitella että jos mitään ei olisi, ei olisi myöskään negatiivisia tunteita, surua tuottavia asioita ja niin edelleen. laugh

Eli negatiivisetkin tunteet ja elämykset ovat osia olemassaoloa. Muttei koko totuus.

tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #36 : 18.07.2006 20:14:53 »

Tuota.. Oma mielipiteeni asiaan on, että jokainen on täällä jotain tarkoitusta varten :Smiley

Pakolla ei kenenkään tarvi olla, mutta vaikka suuriakin vastoinkäymisiä tulee, niin jokin voimaa saa suurimman osan porukasta jatkamaan tallaamista Huh

Ja luulenpa, et se voima on rakkaus smitten tieto siitä että sinua rakastetaan tai että sun rakkautes on tärkeää smitten

Kaikki epätoivosuus, joka meidät kaikki saa joskus tän maapallon tuntumaan paskalta paikalta, on kuitenkin kokemuksellaan meitä opastamassa oikeaan suuntaan.. :Smiley

Et tällästä.. Smiley

smitten                  smitten
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #37 : 18.07.2006 20:28:46 »

Mutta tuntisitko kauhua ollessasi Olematon?

No niin tosiaan... Erittäin hyvä pointti! En todellakaan silloin tuntisi kauhua... Tuolla olematta olemisella tarkoitin siis sitä, että en/ei olisi mitään, ei yhtään mitään, ei energiaa, vaan täysin completly nothing.  buck2 Mutta eipä silloin olisi kauhuakaan.  Grin

Lainaus
Niin, aito universaalisesti ja kosmisesti tosi Rakkaus on sitä Jumalallista Rakkautta,
joka lähtee olemattomuudesta ja palaa olemattomuuteensa: olematta olemiseensa.

Ollen mysteereistä syvin: oleminen olematta:

- vapautta olemisen rajoitteista eli ei-olemisesta
ja vapautta syntyä ei-olemisen äärelle
olemaan
"vastineisuutensa ei-olemiselle"
koetuksi tulemista.

Sille, joka on olemistaan.

angel

smitten Todellakin! Oleminen olematta, sitähän se on...  angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #38 : 18.07.2006 20:39:03 »

Ei minua pelota ajatus, ettei minua olisikaan. Olisi ihana olla tuulenvire puunlehdellä tai aalto rannassa tai vain jokin hmm... ajatus jossain...

Mikä jottei... Minäkin toki voisin olla tuulenvireenä tms.  smitten Itse tarkoitin kuitenkin juuri sitä, että jos ei olisi olemassa yhtään minään, ei tuulenvireenä, ei ajatuksena, ei energiana. Se ajatus "pelottaa", tai pikemminkin kauhistuttaa. Sitä ei toki silloin mitään tietäisikään, kun ei olisi mikään. Kuvittele kuitenkin ajatusta ja sitä hetkeä, että joku sinulle sanoisi: "Nyt on sinun aikasi totaalisesti lakata olemasta yhtään mikään ja yhtään minään. Ihan kaikki sinussa/sinusta totaalisen loppu slut, NYT." Iskisikö paniikki? Minulle ainakin.  Shocked
« Viimeksi muokattu: 18.07.2006 20:41:28 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #39 : 18.07.2006 20:47:07 »

En ole wannabe, mutta kuitenkin I wanna be somebody, or something.  Grin Fyysisyyttä en välttämättä kaipaisi täältä lähdettyäni, mutta Somewhere over the rainbow...  angel

Juu, mutta ollakko vai eikö olla? Siinäpä vasta kymysys.  2funny

Rakkauden enkelistä yrittää kovin jatkuvasti "kuoriutua" vitsiniekka esiin.  :Smiley En kyllä ole varma millä menestyksellä...  Grin Huumoria tarvitaan kuitenkin elämässä, jopa vakavissakin asioissa. On myös hyvä oppia nauramaan itselleen. Öh, mutta nyt alkaa mennä out of topic...  Embarrassed Sori Rauhan enkeli.  Kiss
« Viimeksi muokattu: 18.07.2006 20:48:55 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #40 : 18.07.2006 20:52:22 »

Hmm väitän ettei iskisi.

Koska jonkunhan tai jonkin se tyhjyys ja olemattomuuskin pitäisi silloin kokea...

Mutta siis pointtini on se, että uskon siihen, että meillä jokaisella on Sielu, joka on ikuinen. Näin ollen emme voi ikinä varsinaisesti lakata olemasta. Olla olematta mitään. Kaikki on energiaa joka muuttaa muotoaan, mutta ei ikinä katoa
ja vaikka katoaisin ja olisin olematta yhtään mikään tai mitään niin silloinkin ajattelisin, että se on sieluni valinta.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 18.07.2006 20:55:56 »

Eri teologioissa on kai eri selitykset sille mitä sielulle tapahtuu; jääkö se erilliseksi killumaan jumaluuden sfääriin vai sulautuuko kokonaan, niin että juuri samanlainen sielu ei edes voisi lähteä uuteen universumiin matkalle. coolsmiley
tallennettu

Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #42 : 18.07.2006 21:39:06 »

Eri teologioissa on kai eri selitykset sille mitä sielulle tapahtuu; jääkö se erilliseksi killumaan jumaluuden sfääriin vai sulautuuko kokonaan, niin että juuri samanlainen sielu ei edes voisi lähteä uuteen universumiin matkalle. coolsmiley

Itse asiassa sielu, joka sisältää ihmisen,
sisältää myös universumin.

Siksi puhutaan "kuroutumisesta":

Se on lähtö "erillistymöön" nimeltä elämä elollisena.

Erillistymö on olotilafunktio - tehtävä avaruus-olennan piirissä.

Piiri on ympyränmuotoinen,
eikä vähiten siksi,
koska sitä havainnoi jokapuolinen
ja kauttaaltaan näkevä
sieluolennan
sisäinen tarkkailija
- Jumaluutemme.

Siksi se Jumalan syli on niin avara,
ettemme millään voi tähdätä sen ohi;
ajautumatta olemassaolon tajunnan
selvemmillekin
Minä Olen -vesille.

Tajunnan, joka virtaa koko ajan
menemättä minnekään "pois".

smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #43 : 18.07.2006 21:41:54 »

Hmm... Ilmeisesti minulla onkin vielä pelko, joka minun täytyy "voittaa".  :Smiley
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #44 : 18.07.2006 21:42:57 »

Pahoittelen suuresti tämän hetken moodiani.. Cheesy  mutta minusta tuntuu että kyllä se tajunta vain voi virrata pois aika tehokkaasti, silloin kun alkaa virrata ja kovaa :Smiley Shoot me.

Miten kavalaa sotkea tolokkujen ihmisten ketjuja.. Sad Embarrassed Lips Sealed knuppel2
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  

Siirry: