Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vertex-tietoa?  (Luettu 29174 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #15 : 20.07.2006 11:04:49 »

Kiitos Mirtsu minunkin puolestani tuosta tietoiskusta. Tulostin sen ja pistin omiin arkistoihini, niin paljon siinä oli uutta tietoa minulle.

Itselläni  vertex aspect_con juno on kartan tarkin aspekti (orbi 0o04')
Olen pitänyt sitä erityisen merkityksellisenä, koska myös Jupiter on samassa yhtymässä (tosin melkein 3oorbilla)

Vertexinhän sanotaan liittyvän mm. kohtalonomaisiin ihmissuhteisiin, myös kutsumukseen.

Lainaus käyttäjältä: Mirtsu
- ne joilla Vertex-akseli on vahva (asepktoitu) kohtaavat yleensä elämässään yhden erityisen voimallisen ja kohtalokkaan jakson, joka on "suunniteltu" havahduttamaan henkilö laajempaan todellisuuteen

Siis wow. Itselläni nimenomaan herääminen tajuamaan edes osittain näitä universumin ihmeitä on tapahtunut karmallisen ihmissuhteen seurauksena.  (vertex juno jupiter)

Karmalliseksikin Vertexiä sanotaan ja etenkin syntymäkartan Vertexiin kohdistuvien transiittien aikana voi ajautua hyvinkin karmallisiin tilanteisiin ja ihmissuhteisiin, joissa tapahtumien syyt ja seuraukset voivat juontua edellisistä elämistä ja tuntua siksi järjettömiltä ja kaoottisilta ymmärtää tämän elämän tapahtumien nojalla.

Totta tämäkin. Kävin tarkastelemassa menneitä transiitteja, ja siellähän ne näkyivät.

-Vertex-akseli ei yleensä ole kartalla kovinkaan huomattava kohta paitsi jos siihen on yhtymässä planeetta tai solmu tai jos sillä on tarkka aspekti johonkin planeettaan/solmuun

- jos em. yhtymä löytyy, Vertexistä tulee "muita jyräävä", vahva kohta kartalla, artikkelin mukaan jopa muita kartan tekijöitä vahvempi

Tätä jäin miettimään.
Tarkkoja aspekteja ovat  juno aspect_con vertex:n lisäksi
 mars aspect_kvi vertex 0o32'
 neptunus aspect_squ vertex 0o42'
 pluto aspect_kvi vertex 1o26'

Uskaltaisin siis väittää, että Vertex kartallani on jossain määrin jyräävä.

Kun nyt siis on päästy siihen pisteeseen, että Vertexiä voi pitää kokonaisuuden kannalta merkittävänä, eikö silloin myös vähemmän tarkkoja aspekteja kannata tiirailla uudemman kerran?

Piirtelin oikein ajatuksen kanssa kartalleni kaikki Vertex-kontaktit, ja perhanan  vertex - antivtx -akseli neliöi kuun solmujani ja MC-IC -akseliani (jälkimmäinen tosin melkein 8oorbilla) sekä vielä onnenpistettäni. Kuulle Vertex sentään teki nättiä sekstiiliä...
Voi tätä karmallisuuden määrää... Cheesy

- astrologeilla on monesti Uranus ja/tai Neptunus läheisessä kontaktissa Vertex-akselin kanssa

Grin, Multa löytyisi kartaltani myös astrologikuvioksi mainittu  uranus aspect_con merkurius (orbi n.1o), mutta ehkä minun tapauksessani nämä indikoivat tätä kiinnostustani astrologiaan välineenä, kun yritän selvittää näitä elämän suuria mysteerejä...
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 20.07.2006 12:43:06 »

Kiitokset ensinnäkin Mirtsulle tuosta tiivistelmästä.

Oman Vertexini pitäisi olla vahva, suorastaan jyräävä, koska se on alle yhden asteen orbilla yhtymässä sekä Neptunukseen että Vestaan. Merkkinä on Skorpioni. Näillä kuvioilla on vaarana, että minusta tulee isona astrologi!

No, mitä tulee ihmissuhteisiin, niin Au-Skorpionit loistavat poissaolollaan elämästäni. Sen sijaan kun olen saanut mahdollisuuden tutkia tuttujeni karttoja, niin niillä ihmisillä, joiden kanssa tulen parhaiten toimeen on jokin alla olevista kuvioista

1. AC Skorpionissa
2. Pluto AC:lla tai vahvassa aspektissa Aurinkoon
3. Kuu Skorpionissa

Suurimmissa vaikeuksissa olen ihmisten kanssa, joita yllä olevia kuvioita ei löydy. Tällainen tapaus on mm. avomies nro 2.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2006 15:23:32 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #17 : 20.07.2006 13:15:06 »

Kiitokset ensinnäkin Mirtsulle tuosta tiivistelmästä.
Samoin.  Smiley

Lainaus
Oman Vertexini pitäisi olla vahva, suorastaan jyräävä, koska se on alle yhden asteen orbilla yhtymässä sekä Neptunukseen että Vestaan. Merkkinä on Skorpioni. Näillä kuvioilla minulla on vaara tulla isona astrologi!
Mulla on ihan sama kuvio, mutta ei ihan noin tiiviissä nipussa nuo kolme eli Neppari löytyy noin 3°:en päästä  vertex :istä ja  vesta noin asteen päästä. Zorbbioonissa kans.  Smiley Onkohan mulla sama vaara - tai no täällä ainakin pyöritään ja karttoja tutkin joka päivä.  Grin Grin Grin

Lainaus
No, mitä tulee ihmissuhteisiin, niin Au-Skorpionit loistavat poissaolollaan elämästäni.
Minulta löytyy myös  aurinko - skorpioni :eja eli kaikenmallisia.

Lainaus
Sen sijaan kun olen saanut mahdollisuuden tutkia tuttujeni karttoja, niin niillä ihmisillä, joiden kanssa tulen parhaiten toimeen on jokin alla olevista kuvioista

1. AC Skorpionissa
2. Pluto AC:lla tai vahvassa aspektissa Aurinkoon
3. Kuu Skorpionissa
Ihan sama tilanne paitsi tosiaan se, että muutakin Skorpioni systeemiä löytyy; myös nousu- ja laskusolmuisia.

Lainaus
Suurimmissa vaikeuksissa olen ihmisten kanssa, joita yllä olevia kuvioita ei löydy. Tällainen tapaus on mm. avomies nro 2.
Minulle suurimmat vaikeudet ovat näitten Skorpionien järkkäämät, mutta myös suurimmat ilot - ainakin tähän asti.  smitten smitten smitten
tallennettu

Mimia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #18 : 20.07.2006 16:14:21 »

Voi kiitoksia kaikista kiitoksista!!! Hyvä, että pystyn edes näin auttamaan teitä ja tuomaan hyvää mieltä!!

smitten smitten smitten
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 20.07.2006 19:53:09 »

Heh, mulla on vertex Kaksosissa ja 8.huoneessa (mikä ei varmaankaan vähennä sen karmallisuutta Wink)

Kuinkas ollakaan; olen naimisissa Aurinko Kaksosen kanssa. Tapasimme syksyllä -99 ja saman vuoden marraskuussa jo asuimme yhteisessä kodissa. 2004 menimme naimisiin ja saimme ensimmäisen lapsemme. Tämän vuoden elokuussa tulee 7 yhteistä vuotta täyteen ja toinen lapsi on tuloillaan. Ikää meillä on kuitenkin vain 24 (minä) ja 27 (mieheni). Joku voisi sanoa, että ripeää toimintaa. Toinen jopa, että hätiköityä ja harkitsematonta. Mutta meistä ei ole koskaan tuntunut siltä. Ehkä kaikki onkin ollut siis jo ns. tähtiin kirjoitettu Wink

Tämähän nyt ei enää varsinaisesti liity aiheeseen, mutta mulla on taasen tuo DC Härässä ja mieheni kartalta löytyy runsaasti myös  harka-vaikutteita.

Hänen Vertexinsä löytyy Jousimiehen merkistä. Niin kuin osa ehkä tietääkin, niin itse en ole aurinkomerkiltäni Jouskari, mutta omalla tavallaan nämäkin enrgiat ovat melko vahvasti edustettuna kartallani ( uranus, neptunus & juno). Minulla on myös Jousimiehen hallitsijaplaneetta Jupiter nousevana planeettana. DC miehelläni on Vesimiehessä. Mitään planeettoja minulla ei tuossa merkissä ole, mutta Vesta on Veskarissa, samoin IC.

Noista aspekteista en oikein osaa sanoa mitään idiot2.
 vertex aspect_squ aurinko
 vertex aspect_tri kuu

tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #20 : 20.07.2006 19:54:09 »

Tässä on jotain tietoa Vertexistä.. Olen poiminut näitä eri henkilöiden (anteeksi, en pysty laittamaan juttujen kirjoittajien nimiä, koska en muista niitä  Embarrassed ) jutuista.
Sittenpä avitetaan.  Smiley Ainakin tuon merkittäisen listan toi viimeksi tänne May. Ja tuo Vertex kartalla on Raimo A. Nikulan tekstiä.  Smiley Smiley Smiley

smitten smitten smitten
tallennettu

Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 20.07.2006 20:01:25 »

Tästä piti vielä sanomani, että pätee kyllä minun kohdallani:

Kaksos-Vertex   tarvitsee kumppaniltaan kommunikaatiota, ajatustenvaihtoa. Tuntee vetoa puheliaisiin henkilöihin.

Kommunikoiminen ja älyllinen yhteensopivuus on minulle tärkeintä parisuhteessa. Se on mielestäni se kantava voima, joka pitää suhteen koossa vaikeinakin aikoina. Kaiken muun koen myös olevan tavalla tai toisella katoavaista tai merkityksetöntä, jos tämä yksi puoli ei ole kunnossa.
tallennettu
_Sofia_
Vieras
« Vastaus #22 : 20.07.2006 21:11:39 »

Näkyykö vertex ihan "normaalisti" kartalla? Itse en löydä sitä  idiot2
tallennettu
_Sofia_
Vieras
« Vastaus #23 : 20.07.2006 21:14:13 »

Eikun löysin sittenkin astro.com:ista.  vertex  kauris
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #24 : 20.07.2006 22:17:49 »

vertex  skorpionissa, huone 6.

Huh, hiki tuli, mut löysinpäs mokoman luuraajan..  Wink
tallennettu
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 27.07.2006 17:28:25 »

Mitäköhän se tarkoittaa kun minulla
on vertex - Oinaassa, Kuun ja Rahun kanssa
viidennessä?

Näin, vaikka huonesijoituksen pohjalta...

coolsmiley

tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Fiona
Vieras
« Vastaus #26 : 27.07.2006 20:21:41 »

Mitäköhän se tarkoittaa kun minulla
on vertex - Oinaassa, Kuun ja Rahun kanssa
viidennessä?

Näin, vaikka huonesijoituksen pohjalta...

coolsmiley

Lainaus
Oinas-Vertex on vailla toimintaa, energiaa, intohimoa ja huomiota. Kaipaa jollain tasolla primitiivistä kumppania.

5. huone= henkinen luovuus, esiintyminen, lapset.

En tiedä auttoiko yhtään... Undecided
tallennettu
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 01.08.2006 17:56:05 »

Bah, en todellakaan kaipaa
mitään primitiivistä kumppania. Kaikkea
muuta.
Huono tapaiset vain nolaavat.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
enska
Vieras
« Vastaus #28 : 01.08.2006 18:15:15 »

Oikeastaan ymmärrän tuon  oinas vertex ja kuu-hässäkän omalla descilläni niin, että he osaavat antaa virikkeitä, stimuloida, potkia takamukselle ja rohkaista toimintaan, kun tuo vötkyily, päättämätömyys ja epävarmuus saa itsellä joskus vähän liikaakin valtaa. Eipä nytkään olisi pahitteeksi joku oinas-tuttavuus (jos kuitenkin nyt vaan kaveri) lähipiirissä, joka antaisi kyytiä ja tartuttaisi sitä innostusta myös minuun..

Nuoruuden avokkini sattuikin olemaan sarvipää, varmasti olisin monia kokemuksia ja seikkailuja vajaampi ilman tuota tuttavuutta, hänen tulisieluista tarmoaan ja aloitteellisuuttaan. Jotenkin ei olisi yksin tullut tempaistua niin paljoa. Wink

Mutta harmillista kyllä, että tässäkin jutussa tuo oinaisiin liitetty turhan räyhäkkä luonne oli pientä sivuvaikutusta vakavampaa. Jossain vaiheessa sain siitä neandertal-seurasta tarpeeksi, kun tuo nolous-kiintiö tuli täyteen. Embarrassed
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 05.08.2006 15:11:00 »

Mulla vertex on leijonassa ja sen takia oon aina jotenkin tuntenu vetoa leijonamiehiin,nouseviin leijoniin,kuuleijoniin  smitten
Ja nykyisellä avokilla onkin sitten leijona venuksessa   Kiss
Mutta on kyllä riidatkin sitten aika leijonamaisia   tickedoff

smitten      Oinas73

tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: