Juupa juu jokaiseen merkkiin on tullut kyllä tutustuttua, mutta osa on vaan jäänyt otsikon mukaan hämärän peittoon.
-Oinaat ovat olleet yleensä semmoisia veli- tai siskokultia, räyhäkämmästä päästä, mutta ah, niin teeskentelemättömiä kuin pikkulapset. Useimmiten ihan ok vaikutelma, yhden patologisen valehtelijan tosin joskus tunsin. Eräs meni kerran jopa kirjaimellisesti läpi seinän pelkässä yli-aktiivisuuden puuskassaan..
-Häristä olen tuntenut hyvin erilaisia tyyppejä. Esim. Yhden feminiinisen ja hieman ujon, yhden suorastaan sairaalloisen narsistisen miesvihaajan (näillä kahdella vain päivän ero syntymäpäivissä, vuosikin oli jopa sama!) Miespuoliset
hieman verkkaisia, ennalta-arvattavia ja mukavuudenhaluisia, mutta kotinsa pitävät siistinä.
-Kaksosia tunsin yhden tiedotustyön kautta montakin eli sujuvasanaisia ja (osa liiankin) viileitä ovat, mutta ei suoranaisia lörppiä. Eräs näistä kolleegoista, naispuolinen, elää rekisteröidyssä parisuhteessa toisen naisen kanssa ja eikös tämä asia liitetä jotenkin kaksosiin.
- Rapuja tunnen vain muutaman, ja hyvä niin. Hieman kuin Oinaat, mutta rasittavia draamakuningattaria ainakin naiset mitä tunnen. Miehistä ei ole jäänyt muuta mieleen kuin että emotionaalisesti joko hyvin avoimia tai sitten helposti perääntyviä.
- Leijonat useimmiten itsevarmoja ja omanarvontuntoisia. Arvostavat kauneutta. Pari ujoa ja epävarmaa leijonaakin olen tavannut. Myös yhden maanis-depressiivisen harjaspään tunnen
- Neitsyt-tyyppejä, vastamerkkiä siis, varsinkin naispuolisia tunnen montakin. Hieman varautuneita ja yksityiskohtaisia, mutta osaavat nauraa itselleen ja muutenkin hoksottimet pelaavat.
Miespuolisia en ole siviilissä juuri tavannut, eli työtovereina ainakin melko hissukoita. Pari alkoholisoituvaa mies-neitsyttä joskus tuntenut.
-Vaaka on siis yksi vieraimmista merkeistä, vaikka itsellä
tässä. Tätä merkkiä olen tavannut yhden miehen enkä ehtinyt mitään kuvaa muodostamaan. Vaakanainen, jonka olen tuntenut useita vuosia, on jäänyt vähän etäiseksi. Jollain tapaa säikky?
-Skorpionejakin on joka lähtöön tavattu. Lupsakoita, yrmyjä, herkkiä, eikä aina niin sisäisesti voimakkaita mikä on yleiskuva tästä merkistä.
-Jouskareitakin tunnen molempaa sukupuolta ja monenlaisia luonteita. Muutamilla, joilla on stelliumi tvs. aurinkomerkissään ovat nyt tr.pluton takia vähän vaiheessa, mutta useimmiten sellainen partiolais-meininki pätee näihin. Aina valmiina johonkin.
-Kauriit ovat vähän enemmän sellaisia millainen kuva skorppareista yleensä annetaan. Ainakin miehet. Hieman pelottavia ja "jyhkeitä", muttei liian. Naispuolisten kauriiden kanssa en useimmiten tule toimeen vaikka itselläni
tässä merkissä. Mistäköhän johtuu?
- Vesimiehet, täysi arvoitus. Lukio-aikoina lähipiirissä oli yksi tyttö, mutta ei hän mitenkään erikoislaatuiselta kapinalliselta vaikuttanut. Miespuolisista yksi minijuttu joskus, hieman outolintu joo, mutta yhdestä tapauksesta vaikea muodostaa kokonaiskuvaa.
- Omastakin merkistä eli kaloista tunnen jos jonkinlaista hiihtäjää. On herkkiksiä, päsmäreitä, uhreja, raivopäitä, taiteilijoita vaikka mitä. Varsin erikoista lienee se, että tunnen neljä samana päivänä syntynyttä kuin itse olen syntynyt. Lisäksi päivää aiemmin syntyneitä kaksi, joista toinen on enoni. Varsinainen kalasumppu siis
Mutta joo, pelkän aurinkomerkin perusteella on siis vaikea lyödä leimaa kehenkään ja ruveta kategorisoimaan ihmisiä vain tusinaan lokeroon.