Aya Nuit
Kohtuuastroilija
I connect and detach, push and pull, like a tide
|
|
« Vastaus #30 : 22.07.2006 14:54:40 » |
|
Ohhoh, selkälokki ja Stereyes. En ole LAINKAAN samaa mieltä. Stareyes: "Onneksi heistä ei ole hurjan paljon kokemuksia". Ja tähän sitten takaat mielipiteesi. Skorpioni on ehdottomasti petollisin merkeistä. Skorpioni on lojaali, kun tunteet sinne asti kantavat, mutta mikäli tunnepuolella tulee muutosta tai pettymystä(vaikka hetkittäistä viilenemistä), Skorpioni voi pettää luottamuksen ja satuttaa ihan tahallaan ja ilkeydestä. Skorpioni ystävyyssuhteessa myös, jos asiat eivät mene Skorpionin tahdon mukaan, ystävyyssuhde menee helposti katkolle, tai riitaantuu pahasti. Tämän merkinhän on yleensä määrättävä kaapin paikka kontrollifriikki kun on, ja muiden sopeuduttava siihen. Ihaltavaa itsepäisyyttä toisaalta, mutta todella äärimmäisen mustavalkoista suvaitsemattomuutta. Tästä on omakohtaista sekä muilta kuultua kokemusta. On hyvä muistaa aina kenen suusta kommentit tulevat, kyllähän joku Kauris voikin olla Vaa'asta sitä mieltä, että tämä on varsinainen manipuloija kun suhtautuminen maailmaan on näillä aurinkomerkeillä vallan erilainen. Toisin sanoen, joillakin on taipumusta tehdä kärpäsestä härkänen. Toinen ei välttämättä suhtaudu samaan asiaan yhtä jyrkästi tmv -olenpahan kuullut ihmetteleviä kommentteja aivan arkipäiväisistä asioista joissa minun mielestäni ei ole mitään ihmeellistä ja pitkästynyt kuoliaaksi.. sanoo Kauris-äidin kohtalokseen saanut Vaaka-tytär... kokemusta on siitä kuinka erilainen suhtautuminen näillä maata ja ilmaa edustavilla aurinkomerkeillä voi olla...
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.07.2006 16:50:06 kirjoittanut Aya Nuit »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #31 : 22.07.2006 20:43:44 » |
|
Kauriina minulla on kyllä vaikeuksia ymmärtää vaakojen ajatuksen juoksua. Ensinnäkin saattavat juuri olla seurassa mitä ihanimpia ja valoisimpia ihmisiä, mutta ovat todella kovia juoruamaan ja puhumaan pahaa selän takana muista. Itse suoraselkäisenä ja rehellisenä ihmisenä en arvosta tätä piirrettä sitten lainkaan ja minulla vain kulkee kylmät väreet tällaisesta (varsinkin kun selän takana puhuminen on toisen ulkoisen olemuksen arvostelua). Ehkä itsesuojeluvaistonikin heräävät, kun tulee olo, että tällä tavallako minustakin puhutaan sitten kun olen poissa. Tämän takia en jotenkin kykene luottamaan erääseen vaakamieheen täysin. Vaa'at tuntuvat olevan myös todella riippuvaisia muiden mielipiteistä ja haluavat antaa muille todella hyvän kuvan itsestään. Eräskin ystäväni antaa pitää juhlia talossaan ja tekee ihan mitä tahansa jotta hänestä saataisiin "hyvä tyyppi"-kuva (myös asioita, joita vastaan heidän oma moraalinsa sotiin). Omituisia tyyppejä.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
rovatar
|
|
« Vastaus #32 : 22.07.2006 20:57:34 » |
|
Ja juuri siksi "Ebenia", tärkeää onkin , että ihminen on luotettava,suoraselkäinen, vaikkakin suorasanainen ja rehellinen, niinkuin Kauriit ja Skorpparit!
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Kauris, AC Skorppari, Kuu Kaksonen. Merkurius Jousimies. Venus Kauris. Sideerinen Jousimies. Keltainen Kosminen Aurinko.
|
|
|
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #33 : 22.07.2006 21:18:09 » |
|
Hoh hoh, katsokaapa näiden "kierojen" Vaakojen koko karttaa ennen kuin tulette tänne Vaakoja joukolla sättimään.
Kyllä tässä saa olla selkä seinää vasten näemmä kun täällä on todellinen Käydään-Kaikki-Joukolla-Vaakojen-Kimppuun-Kivaa!-meininki käynnissä, huh huh, mitä olette muut Vaa'at tästä mieltä...? Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että Vaaka tuntuu olevan ehkä tällä foorumilla pyöriville kaikkein tuntemattomimmaksi jäänyt merkki, siitäkö johtuu tämä yleinen negatiivinen mielikuva. Jos viitsisitte edes tutustua kunnolla ennen kuin alatte solvata. Vaa'an todellinen minä avautuu hitaasti, ja jos tunnet jonkun Vaa'an pintapuolisesti, et TUNNE häntä.
HUOM: Eiköhän joka merkistä löydy niitä kieroon kasvaneita yksilöitä!
Lisäksi vielä, että esim. tuolla Kauris-kommentillani ei ole tarkoitus Kauriita mitenkään mollata (hmm, kuten jotkut näemmä ovat sen TULKINNEET.. heh, juuri se asia mistä kirjoitin..), ainoastaan tuoda juuri se asia esiin että ajatusmaailmat voivat olla erilaiset, KUMPAAKAAN paremmaksi tai huonommaksi leimaamatta. On minulla Kauris-ystäviäkin, ei merkki ihmistä pahenna ellei ihminen merkkiä.
Mielipiteessäni pysyn, olkaa te mitä mieltä olette. Vaikeahan tuo on kaikkien Vaakojen mainetta tässä yrittää pitää pystyssä, mutta minulle ainakin on nimenomaisesti annettu ystävyysuhteissani kiitosta siitä kuinka suora, suorasanainen, teeskentelemätön ja rehellinen olen. Sanon mitä ajattelen ja jos jokin ei miellytä niin sehän kyllä näkyy --että se siitä miellyttämisenhalusta vain miellyttämisen vuoksi..
Tervettä Vaakaa ystävällisempää ja rehellisempää tyyppiä saa hakea. Vaaka yleensä avaa kaikillle ovensa, joka tarvitsee apua tai seuraa. (Toisin kuin jotkut epäluuloiset vesi-tai maamerkit...). Vaaka ajattelee tapaamastaan uudesta ihmisestä yleensä automaattisesti ensin hyvää, ellei tämä anna aihetta toiseen suuntaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #34 : 22.07.2006 21:28:47 » |
|
Aya Nuit, ei nyt tarvitse ottaa henkilökohtaisesti! Kaikki horoskoopithan ovat yleistyksiä ja ainoastaan se tähtikartta (jokaisen henkilökohtainen ja persoonallinen) kertoo sitten tarkemmin ja paremmin ihmisestä. Jos olen kokenut vaa'at tietyllä tapaa, ei se tarkoita ettenkö olisi valmis muuttamaan mielipiteitäni. Sitä paitsi, veikkaan, että tuon oman suoruutesi lähde taitaa olla myös pitkälle tuossa nousu-jouskarissa ja myös kuu-vesimiehessä. Suoria merkkejä kuin käsitykseni mukaan molemmat ovat. Ihan näin btw noista merkeistäsi, että varmaan tosi kivasti antaa tasapainoa tuo vaakamaisuus tuohon jouskariin, joka on tunnettu huikentelevuudestaan ja levottomuudestaan!
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #35 : 22.07.2006 21:48:33 » |
|
No heh, kyllä mulla hiukan täällä savu nousee päästä Pakkohan tässä on omaa aurinkoaan puolustaa kun yritetään jyrätä Täällä ollan so-in-love-with-Scorpio koska se on joka toisen nouseva merkki (taitanee olla niitä yleisimpiä Suomessa vai mitä) ja Vaa'asta ei pidetä kun sitä ilmeisesti harvemmalla kartalla ja muutenkin tuntuu olevan merkki pimennossa jotenka siitähän on helppo luoda se aina niin tarpeellinen musta lammas. Itserakkaus jyrää, heh... Tämä on minun huomioni Tiedän että olen suora ja jonkun mielestä liiankin. Jouskari ja Veskari suoria, hmm, mutta varmasti tuostakin löytyy eriäviä mielipiteitä kuten joka asiasta. Mun asc heiluu sitä paitsi Jouskarin ja Skorpparin rajalla, ja jotenkin oma luontoni on enemmän tämä musta piikikäs kuin tuo positiivinen ammuskelija.. näin siis vaikka Skorppareista jonkun mielestä varmaan tympeään sävyyn kirjoitinkin -olen edelleen samaa mieltä ja kokemusta on. Sanoisin kuitenkin siitä luottamusjutusta, että en usko että Skorpionit petttävät sanan varsinaisessa merkityksessä helposti mikäli rakastuneita ovat ja vaikka vaikeuksia olisikin, mutta niin on että mikäli ajat ovat huonommat, Skorpioni osaa läheisessä suhteessa muulla tavalla tuottaa rakkaalleen pettymyksen ja tehdä olon silkalla ilkeydellä (anteeksi vaan!) varsin kurjaksi. Etta sellaisia mielipiteitä ja kokemuksia täälläpäin..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #36 : 22.07.2006 21:54:34 » |
|
Edelliseen.. käsittääkseni Neitsyt, Vaaka ja Skorppi ovat yleisimmät nousumerkit näillä leveysasteilla. Harvinaisimpia Kalat- ja Oinasnousut. Sitä paitti, en ole huomannut mitään Vaa`an vastaista rintamaa tällä foorumulla, on varmaan vaan niin että tuttavapiiriin ei monellakaan ole ajautunut yhtään "puntaria." Itsellänikin on Vaaka nousussa, mutta silti ei vaan ole osunut kohdalle..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #37 : 22.07.2006 22:01:54 » |
|
Ahaa, vaan minäpä olen ja todellakin useassa ketjussa jopa. Taikka sitten on vaan niin että nämä Vaakoihin tyytymätömät ihmiset ovat kärkkäitä tuomaan tämän asian joka välissä esiin.
Hm, vai että Vaakakin olisi yleinen nousumerkki näiää suunnilla, tuotapa en tiennytkään.. musta taas tuntuu et kaikilla tutuillani ja vastaantulevilla ihmisillä on nousujouskari -se lienee muiden syksyn ja alkutalven merkkien mukaan yleinen täällä..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fiona
Vieras
|
|
« Vastaus #38 : 22.07.2006 22:03:39 » |
|
Ihanin ja rakastettavin ihminen jonka olen tavannut (t. tuntenut) oli vaaka (mies).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #39 : 22.07.2006 22:18:05 » |
|
Joo, itse taidan olla aika kärkäs puuttumaan kaikennäköisiin epäkohtiin ja omiani vastaisiin mielipiteisiin... heh. Kuten sanottu, ei merkki ihmistä pahenna ellei ihminen merkkiä! Kaikissa hyvät ja huonot puolensa ja niinhän se on...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Missa
|
|
« Vastaus #40 : 23.07.2006 09:32:52 » |
|
Ahaa, vaan minäpä olen ja todellakin useassa ketjussa jopa. Taikka sitten on vaan niin että nämä Vaakoihin tyytymätömät ihmiset ovat kärkkäitä tuomaan tämän asian joka välissä esiin.
Hm, vai että Vaakakin olisi yleinen nousumerkki näiää suunnilla, tuotapa en tiennytkään.. musta taas tuntuu et kaikilla tutuillani ja vastaantulevilla ihmisillä on nousujouskari -se lienee muiden syksyn ja alkutalven merkkien mukaan yleinen täällä..
Heh, en sitten olekaan ainoa. Mainitsin asiasta jokin aika sitten jo tuolla "Ihannekumppanisi aurinko- tai nouseva merkki?" keskustelussa, mutta se on hieman pistänyt silmään jo pidemmän aikaan. On kieltämättä melko huvittavaa lukea täysin käsittämätöntä ja negatiivista yleistystä ja sen perään teksti "Onneksi heistä ei ole hurjan paljon kokemuksia." Itse olen melkoisen suorasanainen ja oikeudenmukainen ihminen, valitettavasti turhan monta puukkoa selkään olen elämäni aikana saanut jonka seurauksena usko koko ihmiskuntaan on välillä koetuksella, mutta yritetään jaksaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.07.2006 09:36:12 kirjoittanut Missa »
|
tallennettu
|
|
|
|
pluto
Kanta-astroilija
...miau...
|
|
« Vastaus #41 : 23.07.2006 11:51:44 » |
|
Lähdin myöskin mukaan vaakojen itsepuolustusrintamaan...
Luulisin, että vaaoilla avainsana on juuri tuo harmonian ja rauhan halu.
Jotkut kehittymättömät yksilöt haluavat karttaa riitaa niin kovasti, että sortuvat mielistelyyn ja sitten taas selän takana panettelevat saadakseen jonkun toisen hyvälle tuulelle.
Sama rauhan ja harmonian halu kehittyneellä yksilöllä saattaa taas johtaa aika mahtaviin saavutuksiin. (esimerkkihenkilöinä mm.Ganghi, John Lennon, LiveAid-johtohahmo Bob Geldof, etc) Love, Peace ja sitärataa.
Olen yhteen kehittymättömään vaaka-herraan törmännyt, ja hän oli sen luokan auervaara, että huhhuh...
Jostain syystä skorpionin yhteydessä muistetaan usein mainita eri ääripäinä kehittyneet ja kehittymättömät tyypit, mutta eiköhän samaa voi soveltaa kaikkiin aurinkomerkkeihin, vaikka muut kartan tekijät jätettäisiinkin huomiotta.
Itse olen onnistunut IRL törmäämään vain niihin kehittymättömiin skorppareihin, mutta olen esimerkiksi täällä foorumilla löytänyt paljonkin tuon vastapään edustajia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hansuli
|
|
« Vastaus #42 : 24.07.2006 00:38:33 » |
|
Kyllä tuohon vaakanousuun törmää melkein useimmiten näillä leveysasteilla. Kalat nousevana taitaa olla niitä harvinaisempia. Nikulan kirjastahan nuo prosentit löytäisi. Taitaa Aya Nuit olla niin, että tuo skorppari venus tuolla huutelee suoruuksiaan . Tottahan tuo on, että karrikoiden vaa'an diplomaattisuuden takaa löytyy äärimmäisen kiero henkilöitymä .
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
|
|
|
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #43 : 24.07.2006 13:34:02 » |
|
Luulenpa että jos tässä vähän taas yleistetään, niin Vaa'at voivat lapsina ja nuorina olla enemmän sitä miellyttämisenhaluista tyyppiä mutta kun ikää tulee ja kokemusta, Vaaka saattaakin kallistua siihen toiseen suuntaan -ts. saa tarpeekseen, huomaa että mitä sitä turhaan, itsehän sitä on elämänsä tärkein ihminen. Kehittymättömällä Vaa'alla tuo toisen vuoksi "uharutuminen" johtaa lopulta luultavasti vain hankaluuksiin ja katkeroitumiseen. Vaaka nimittäin olettaa, että mikäli hän pyrkii tekemään kaikkensa että toisella on hyvä olla, että tämä toinen tekisi samoin ja niinhän ei useinkaan ole.. jotenkin olen huomannut että Vaaka saattaa elämänsä alkutaipaleella törmätä ihmisiin, jotka käyttävät tätä hyväntahtoisuutta hyväkseen, ja siitähän ei hyvää seuraa. Ja juuri nämä tyypit usein ovat niitä, joilla Vaa'an kanssa elo ja ystävyys voi ensin olla auvoista mutta johtaa surkuun ja "huonoihin kokemuksin Vaaoista".. kun Vaaka sitten lopulta ei olekaan se uhrautuva Äiti-Teresa miltä ensin voi vaikuttaa ja mitä toinen tältä Vaa'alta odottaa. Aurinkovaa'an laiskanläksyhän onkin oppia sanomaan mielipiteensä ja ajautuksena vaikka se loukkaisikin toista -ja sellainen nimenomaan kehittynyt Vaaka on -hän ei mielistele eikä anna armoa Ja tuosta analysoinnista, kyllä, merkeistä tarkimmathan ovat Neitsyt, Vaaka ja Skorpioni, ja näiltä varmaan saa tiukkaa analyysia asiasta kuin asiasta.. ja ah niin ihanasti yleistäen vielä -Neitsyeltä asiallista analyysia, Vaa'alta monipuolista analyysia, Skorpionilta ehdotonta analyysia...
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.07.2006 13:36:38 kirjoittanut Aya Nuit »
|
tallennettu
|
|
|
|
pirjeta
Satunnainen astroilija
Kauris, nouseva Jousimies
|
|
« Vastaus #44 : 26.07.2006 13:12:46 » |
|
Olen jo 17 vuotta elänyt aurinko-vaa'an kanssa ja elän edelleen . Itse olen aurinko-kauris. Ja kummallakin meillä on nousumerkkinä jousimies. Vaaka on tosiaan analysoiva, puntaroiva persoona. Ihminen, joka antaa hädässä olevalle viimeisenkin paidan päältään. Aivan ihana ihminen. Kun vaaka on epätasapainossa, nähdään tosiaan keikahtelua äärimmäisyydestä toiseen, sekin on tässä matkan varrella nähty. Onneksi vaaka merkkinsä mukaisesti hakeutuu tasapainoon aika pikaisesti . Oudommiksi merkeiksi ovat jääneet kalat ja vesimiehet, mutta olen avoin kaikille merkeille. Mielenkiinnolla odotan tutustumista. Kaksosten kanssa ei ole oikein synkannut, laskumerkki minulla on kaksosissa ja analyysin mukaan minun pitää hyväksyä itsessäni sanavalmis ja kaikkialle poukkoileva kaksos-ominaisuus. Ilmeisesti yksi haaste elämässäni . Skorpionit ovat aina olleet elämässäni vaikuttavia hahmoja. Äitini on skorpioni ja aikaisempi elämänkumppanini. Itselläni on kuu skorpionissa ja skorpioni keskitaivaan merkkinä. Olen aina pitänyt skorppareita vahvoina persoonina, jotka piilottavat vahvuutensa niin, ettei sitä heti huomaa. Nää tuntemukset ovat aika henkilökohtaisia. Selitystä ei aina löydy merkeistä, vaan henkilökohtaisesta kokemuksesta ja kemiasta. Mikä lie soppa sekin on . EDIT: kirotusvireitä !
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.07.2006 13:18:42 kirjoittanut pirjeta »
|
tallennettu
|
|
|
|
|