Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä merkki on jäänyt sinulle hämärän peittoon?  (Luettu 32643 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #45 : 26.07.2006 14:11:55 »

Nyt vasta ehdin tähän mielenkiintoiseen ketjuun. Smiley Ihan ekaksi yhtyisin siihen rovattaren ja Aya Nuitin mielipiteeseen, että aina on hyvä muistaa ja muistuttaa että merkit ovat kuitenkin eri asia kuin ihmiset. Merkit ovat puhtaasti symboliikkaa, ihmiset taas muutakin kuin sitä missä heidän aurinkonsa kartalla sijaitsee. Nämä vertailut ovat silti aina kiinnostavia, koska usein yhtäläisyyksiä saman aurinkomerkin omaavista löytyy melko lailla. Samoin on hauska seurata, miten eri aurinkomerkkien edustajat suhtautuvat toisiinsa ja löytyykö ymmärrystä vai ei. Grin Ja aivan varmasti joka ainoan aurinkomerkin edustajista löytyy sekä niitä kehittyneitä että kehittymättömiä ihmisiä.

Vaaoista jos sanoisin sanasen, niin lähimmät omakohtaiset kokemukset ovat vanhasta ystävästä (naispuolinen) ja pitkäaikaisesta työkaverista (miespuolinen). Tällä naispuolisella on kuu Kauriissa, joten ihan pinnallisimmasta päästä hän ei ole, vaikka vaatekaupoissa viihtyykin. Wink Hiukan erakkoluonteisena Kalana ihailin jo nuorena hänen ja joidenkin Vaaka-luokkatovereideni ilmiömäistä kykyä olla sosiaalinen. Vaaka tuntuu tietävän miten ihmisten kanssa ollaan ja kerää ympärilleenkin ihmisiä kuin kärpäspaperi kärpäsiä. Tällä ystävälläni on ystäviä ja tuttuja pilvin pimein ja hänen kanssaan liikkuessaan totuin aina siihen, että kaikki (pojat etenkin) kiinnittivät huomionsa aina ensiksi häneen. Nämä molemmat Vaa'at kysyvät muuten aina ympäristön mielipidettä kaikesta, he tuskin tekevät päätöstä jolleivät ensin saa siitä mielipidettä vähintään kahdelta ihmiseltä. Kärsimättömämpi voisi kutsua sitä päättämättömyydeksi, mutta näkisin sen myös siltä kantilta, että Vaa'allehan kaikista luontaisinta on ottaa toiset ihmiset huomioon. Onhan Vaa'an huonekin kartalla deskendentiltä alkava kumppanuuden huone eli 7. huone. Planeetta taas on Venus, jonka luonteeseen kuuluu olla miellyttävä. Smiley

Tuo miespuolinen Vaaka on äärimmäisen miellyttävä ja kohtelias työtoveri ja kuten Stareyes kertoi tietokoneenkorjauskokemuksistaan, punnitsee ja analysoi rauhassa kaikki vaihtoehdot ja on tosiaan atk-hommissa myös. Lisäksi hän on kulinaristi ja viinien ystävä, joka arvostaa hyvää ruokaa ja kokkaa itsekin gourmet-herkkuja. Vaaka- ja Härkä-kokit eivät muuten tunnu olevan mitään harvinaisuuksia miesten joukossa. Smiley Julkkispuolelta tuli mieleen esimerkiksi tupla-Vaaka Jore Marjaranta.

Aurinkomerkeistä ei oikeastaan kovin tuntemattomaksi ole jäänyt mikään, mutta joitakin eroja on mies- ja naispuolisissa. Esimerkiksi naispuolisia Neitsyitä en taida tuntea yhtään, miespuolisia kyllä. Samoin miespuolisia Kauriita en taida juurikaan tuntea, mutta naispuolisia on kavereina parikin. Leijonista taas miespuolisten kanssa en ole kovin tuttu, mutta nais-Leijonia on kaveripiirissä. Skorppari-miehistä en tiedä tunnenko muita kuin ne joiden kanssa olen seurustellut sekä isäni - mutta heidän kauttaan olenkin päässyt tutuksi ko. merkin ominaisuuksien kanssa niin hyvin kuin kyseisissä tapauksissa on mahdollista. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
pirjeta
Satunnainen astroilija
*

Kauris, nouseva Jousimies

Profiili
« Vastaus #46 : 28.07.2006 10:33:37 »

Tuo miespuolinen Vaaka on äärimmäisen miellyttävä ja kohtelias työtoveri ja kuten Stareyes kertoi tietokoneenkorjauskokemuksistaan, punnitsee ja analysoi rauhassa kaikki vaihtoehdot ja on tosiaan atk-hommissa myös. Lisäksi hän on kulinaristi ja viinien ystävä, joka arvostaa hyvää ruokaa ja kokkaa itsekin gourmet-herkkuja. Vaaka- ja Härkä-kokit eivät muuten tunnu olevan mitään harvinaisuuksia miesten joukossa. Smiley

Kylläpäs tuli tuttua tekstiä. Ihan kuin olisit meillä käynyt  Wink!
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #47 : 28.07.2006 14:33:38 »

Kylläpäs tuli tuttua tekstiä. Ihan kuin olisit meillä käynyt  Wink!

Hauskaa. Cheesy Täytyy muuten lisätä jottei aivan pelkiksi kehuiksi menisi, että samainen Vaaka-herra on myös aivan mahdoton myöhästelijä ja häntä saa aina odotella kun johonkin ollaan lähdössä. En tosin tiedä, voiko tätä ominaisuutta sinänsä juuri Vaa'an merkkiin liittää. Toisaalta kun tämän sanoin, muistui samalla mieleen että tuo Vaaka-ystävättärenikään ei ole mikään maailman nopein lähtijä...
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Aniel
Vieras
« Vastaus #48 : 28.07.2006 18:45:48 »

En ole LAINKAAN samaa mieltä.

On hyvä muistaa aina kenen suusta kommentit tulevat,

2funny 2funny

Tämä on aivan huippu keskustelu!!! Ihanaa.
Minulla ei ole jäänyt oikein mikään merkki pimentoon, taidan kaikista tuntea jonkun, toiset vaan paremmin. Jos jotain, niin JAPANILAISIA en ymmärrä.  Shocked
tallennettu
pirjeta
Satunnainen astroilija
*

Kauris, nouseva Jousimies

Profiili
« Vastaus #49 : 28.07.2006 23:23:45 »

Täytyy muuten lisätä jottei aivan pelkiksi kehuiksi menisi, että samainen Vaaka-herra on myös aivan mahdoton myöhästelijä ja häntä saa aina odotella kun johonkin ollaan lähdössä. En tosin tiedä, voiko tätä ominaisuutta sinänsä juuri Vaa'an merkkiin liittää. Toisaalta kun tämän sanoin, muistui samalla mieleen että tuo Vaaka-ystävättärenikään ei ole mikään maailman nopein lähtijä...

Ihan samanlaisia kokemuksia minullakin Grin. Ensin hoputtaa minua lähtöön ja kun olen jo menossa ovesta ulos, keksii vaikka mitä tekemistä eikä ole kiire mihinkään. Pakkaa kassia, käy veskissä, ryhtyy tekemään voileipää Shocked (just viimeeksi tänään), etsii kadonneita avaimia, kännykkää, kynää, avaa tietokoneen ja alkaa pelata Tetristä (juu, on tapahtunut). Ihan käsittämätöntä...  idiot2. Täytyy tarkentaa, että minun lähtöni kestää alle 2 min jos olen ehtinyt suihkussa käydä. Eli ei jäädä peukaloita pyörittelemään jos johonkin ollaan menossa  knuppel2.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #50 : 28.07.2006 23:37:37 »

Täytyy muuten lisätä jottei aivan pelkiksi kehuiksi menisi, että samainen Vaaka-herra on myös aivan mahdoton myöhästelijä ja häntä saa aina odotella kun johonkin ollaan lähdössä. En tosin tiedä, voiko tätä ominaisuutta sinänsä juuri Vaa'an merkkiin liittää. Toisaalta kun tämän sanoin, muistui samalla mieleen että tuo Vaaka-ystävättärenikään ei ole mikään maailman nopein lähtijä...

Ihan samanlaisia kokemuksia minullakin Grin. Ensin hoputtaa minua lähtöön ja kun olen jo menossa ovesta ulos, keksii vaikka mitä tekemistä eikä ole kiire mihinkään. Pakkaa kassia, käy veskissä, ryhtyy tekemään voileipää Shocked (just viimeeksi tänään), etsii kadonneita avaimia, kännykkää, kynää, avaa tietokoneen ja alkaa pelata Tetristä (juu, on tapahtunut). Ihan käsittämätöntä...  idiot2. Täytyy tarkentaa, että minun lähtöni kestää alle 2 min jos olen ehtinyt suihkussa käydä. Eli ei jäädä peukaloita pyörittelemään jos johonkin ollaan menossa  knuppel2.

Ohos..taitaa toimia myös nousu-vaaka piirteenä. Pojastani ei todellakaan tule palomiestä, koska on noin 10 muuta juttua jotka pitäää tehdä ensin ennenkuin ollaan itse pääasiassa, lähtemisessä ulos, syömisessä, läksyjen teossa jne.
Mulla ( juu, sama nousu ja aurinko kuin pojalla) toi menee niin että lähden kyllä tekemään jotain ja unohdan mitä se oli. Sitten otan pari sijaistoimintoa ja teen niitä yhtä aikaa jos muistuisi se alkuperäinen mieleen..
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #51 : 29.07.2006 15:31:41 »

Juuh...minäkin olen myöhästelijä *ripittäytyy* Embarrassed Wink. Ja kauris-äitini saa harmaita hiuksia joka kerta kun myöhästyn vaikka itse en ole moksiskaan. Ei voi mitään, vaikka miten aikaisin heräisi, melkein aina myöhästyy...tiedän, se on paha ja epäkohtelias tapa, mutta osa minua myös. Myöhästyminen on inhimillistä ja miksi täytyy mennä aina "yhteiskunnan" aikataulun mukaan? Siitä saa vain vatsahaavan. buck2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #52 : 29.07.2006 17:13:27 »

Kaksosena tunnen tiettyä "sisaruusrakkautta" Vaakoja kohtaan, koska ilman merkkien elämä tapahtuu enimäkseen oman pään sisällä ja sitä on muiden ehkä vaikea ymmärtää, jos ajatusmaailma ei kohtaa.

Minulla on Vaakaystäviä, joiden kanssa välillä emme edes vaihda sanoja, kun tiedämme mitä ajattelemme ja pähkäilemme juuri sillä hetkellä. Smiley

Se on hyvin helpottaavaa, kun ei tarvitse selittää kaikkea (jää aikaa muuhunkin) ja huomattavan moni asia on itsestään selvyys Vaakojen kanssa, mikä taas joku muu ei tajua sitten edes lyötynä kirveellä päähän ja piirrettynä ja väännettynä rautalangasta 23 kertaan. buck2
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #53 : 30.07.2006 13:45:26 »

Se on hyvin helpottaavaa, kun ei tarvitse selittää kaikkea (jää aikaa muuhunkin) ja huomattavan moni asia on itsestään selvyys Vaakojen kanssa, mikä taas joku muu ei tajua sitten edes lyötynä kirveellä päähän ja piirrettynä ja väännettynä rautalangasta 23 kertaan.

Tuo oli muuten aivan totta. Ensirakkauteni (kaksosmies) ja minä pystymme kommunikoimaan melkein telepaattisesti. Välillä oli melkein kymmenen vuotta ettemme nähneet edes toisiamme, mutta kun näimme, sama taito oli yhä tallella. On kamalan huojentavaa, kun ei tarvitse joka asiaa selostaa. Wink
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #54 : 30.07.2006 17:13:58 »

Sama homma kahden  kuu vaaka ihmisen välillä : voi jättää jokatoisen sanan sanomatta. Toimii myös  aurinko kaksosen kanssa. (minä  kuu vaaka)
tallennettu
althema82
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #55 : 18.08.2006 23:54:24 »

minulla taas on paljon kokemusta leijonista,jousimiehistä,vesimiehistä,kaksosista, oinaista ja neitsyeistä. Eli aika tulista pohjaa muista ei oikein ole tietoa!
tallennettu

NEITSYT

nousumerkki: Jousimies
Aurinko: Neitsyessä
Kuu: Leijonassa
Merkurius: Vaa assa
Venus: Neitsyessä
Mars: Skorpionissa

vesi-koira

Sininen Magneettinen Myrsky
kooky
Vieras
« Vastaus #56 : 19.08.2006 12:19:20 »

Vaaoista vielä...kaikista merkeistä on jotain tuntumaa, mutta varmaan alunperin vieraimmiksi jäi aurinkooni kvinkunssissa olevat merkit vaaka ja leijona. molemmat kyllä kiinnostivat, mutta ei itse tuntunut osaavan päästä samalle taajuudelle. Leijona herätti ihailua ja vaaka (positiivista) kateutta. Siis nuorena, nyt on jo tasapuolisemmin perillä eri merkkisistä.

Vaaoista tulee mieleen etenkin ajattelija, älykkö. tuntemani vaa'at ovat olleet hyvin älykkäitä. plutonisella vaa'alla (venus-pluto yhtymä) on kyllä kiinnostus hallita ihmisiä ja heidän mieliään ja rikastua, yksi toinen oli musiikkinero. toinen äärettömän "hyvä tyyppi"...nämä kaikki miespuolisia. teininä ystävätär aurinko vaaka, hyvin kaunis ja luullakseni silloin jotenkin henkisesti kypsempi kuin minä. silloin harmitti hänessä vain se, että ei antanut mielellään asiakysymyksiin suoraa henkilökohtaista vastausta kyllä tai ei, vaan yleensä "en tiedä". ( tickedoff smitten )

huomaan että moni kiinnostava kirjailija, ajattelija tai taiteen edustaja jonka tuotoksesta innostun, saattaa olla aurinko vaaka.

hassua että vaaka-merkki on siis joutunut puolustuskannalle tässä ketjussa...tai foorumilla. (ei nyt niin vakavasti... Wink )  Minulla kun oli sellainen kuva, että vaaka ja vaa'an merkin kuvaukset olivat kaikessa harmonisuudessaan, kauneudessaan ja "ihmisten suosikki" jutuissaan aina sellaisia, mitä ihmiset olisivat ensin halunneet olla...tai kuulla itsestään jos olisivat saaneet valita.

vaa'an harmonisuutta...vaikka "kissantappaja" taiteilija Teemu Mäki, Nietsche (köh...miten se kirjoitetaan) taikka viimevuosíen rääväsuinen räppärisensaatio eminem Cheesy olen huomaavinani myös paljon äkäisiä vaakoja...kai tasapainottavat puntariaan äärimmäisellä tavalla.

joo kaikissa merkeissä puolensa jne. ja olen ehdottomasti rehellisyyden ja suoraselkäisyyden puolella...mutta, en ymmärrä mikä vika on tasapainon ja harmonian hakemisessa ja siihen pyrkimisessä. joskus tuntuu ihankuin kykyä riidellä ja haastaa riitaa jollain tavalla ihannoitaisiin.  Wink :Smiley

Itsellä hmm....(radix pluto, vertex, dwad-kuu,mars,jupiter vaa'assa sekä oppositio-aspektin painotus)...mulla on oppimista enemmän ollut suoran erimielisyyden ilmaisemisen ja riidan haastamisen puolella...koska sekin on tärkeä taito, varsinkin jos se on alussa puuttunut...mutta silti huomaan automaattisesti hakevani aina sopua eri puolien välille ja ahdistuvani riitelystä osapuolten välillä...rauhan tunne on paras tunne...riita ahdistaa...

muoksis...joo, leijonat ovat jääneet siiis vielä enemmän pimentoon (vaikka kiinnostavia ovat) ja oma aurinkomerkkini kalat ihmisiä ei ikinä ole ollut lähipiirissä, ainakaan lähellä, joten itse ainut kalat yleensä porukassa.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2006 12:24:37 kirjoittanut sign? » tallennettu
integral
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #57 : 19.08.2006 12:24:07 »

itselleni vesimiehet ja härät ovat jääneet tuntemattomiksi.. eikä kummastakaan löydy omalta kartaltani mtn, johtuukohan sitten tuosta?  idiot2

Itseltäni ei löydy tiettyjä merkkejä ystävä porukasta vaan tasaisesti löytyy melkein kaikkia. Läheisimmät ovat jousimiehet ja kaksoset. Ja yllättäen yksi rapu vaikken voi käsittää miten me ymmärrämme toisiamme niin hyvin  Undecided
tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
the_planet
Vieras
« Vastaus #58 : 14.11.2006 11:25:06 »

Sanotaanko, että jousimiehet ja kalat ovat jääneet minulla hieman pimentoon. Jousimiehiä en sinänsä tiedä kuin yhden, ja hänetkin tosiian vain tiedän. Kaloja en tunne ainoatakaan  Embarrassed

Oinaita on elämässäni ollut vaikka muille jakaa, kuten yksi parhaista kavereistani. Samoin leijonia (tosin ei aina aurinkomerkkinä), kauriita ja neitsyitä, sekä rapuja. Muita olen tuntenut muuten vain. Paitsi jouskari ja kalat.

Olen myös aina ihmetellyt kuinka toisen parhaan kaverini kanssa ymmärrämmekään toisiamme, koska hän on kaksonen. Tietty välillä ihmettele, että mitä ihmettä se taas touhuaa, kun ei tiedä mitä tekee. Eniten vaikeuksia on ollutkin ymmärtää vesimiesten tapaa elää ja olla... huh huh  Grin Lukuunottaen härkien "jämähtyneisyyden", aina jumittuuvat johonkin...liikkeelle, liikkeelle  Cheesy
tallennettu
Sofia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #59 : 14.11.2006 18:27:06 »

Olen itse Vesimies, mutten ole oikein koskaan ollut läheinen toisen Vesimiehen kanssa. Lähinnä kaukaa ihaillut kiinnostuneena tai ärsyyntyneenä tarkkaillut jatkuvaa itsensä esille tuomista ja erikoisuuden tavoittelua. Ja pata todellakin kattilaa soimaa!  Wink Läheisyyden puutteestä huolimatta keskusteluyhteys on ollut vieraampienkin Vesimiesten kanssa oikein hyvä. Ehdoton liberaalius yhdistää.

Neitsyet ja Kauriit ovat minulle täysi mysteeri. Teinivuosien hyvä ystäväni oli Kauris, mutten koskaan päässyt tuntien keskusteluista huolimatta oikein selville oliko kyseessä lintu, kala vaiko kenties lentokala. Tunnepuolen asiat hän ainakin piti visusti itsellään. (Ja minä analysoin kaiken puhki, poikki ja pinoon) DC:ni on Kauriissa, joten jotain vastinkappaletta tästä merkistä voisi kenties toivoa.

Oinaat eivät koskaan ole liiemmälti lähipiirissäni viihtyneet. Poukkoileva pässinpää on vallitsevin kuva, jonka kyseinen eläinradan merkki mielessäni herättää. Se koira älähtäköön johon kalikka kalahtaa.  Wink Viimeaikojen epäonnistunut suhdeyritys oli  venus ja  mars oinas :n kanssa, eikä se suinkaan toiminut. Tarvitsen enemmän päätä ja sydäntä mukaan.  Smiley

tallennettu

"Hyviin suomalaisiin käytöstapoihin kuuluu, että jos sytytään häissä palamaan, niin sytytään hienotunteisesti ja vaatimattomasti eikä olla häiriöksi kenellekään. Erityisen tärkeää on, ettei pala kirkossa hattu päässä. " -Pasi Kivioja, Legendat
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry: