Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94426 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« Vastaus #105 : 28.09.2006 22:20:10 »

Lainaus
Oikein pitää sanoa ääneen ja ihmetellä, sinä olet ihana kun näet vaivaa pähkäillä jonkun astrodeekun asioita.. Hienoa, kiitos... *kumartaa ja niiaa vähän punastuneena*

no eipä kestä, siis, olenhan riippuvainen astrokirjoitteluun, ja minua ei tähän tarvitse kovin pakottaa.... :Smiley

kiitos sinulle tuosta äiti-kertomuksestasi! siis kalana minua kiinnostaa...ja kun tarvitsen tätä oivallusta tähän kalat-kaksoset suhteeseen ja sen tajuamiseen mikä siinä voisi olla.tälläiset kertomukset auttavat hyvin paljon siinä että voisi oppia.Ja voin myös peilata omaa kalat-kuviota ja sen suhdetta ulkomaailmaan tuon kautta.

sitähän voi täällä lähestyä merkkien tasolla...mutta nuo tosielämän kertomukset valottavat aina merkkien luonnetta, joten ne on ainakin minusta hyvin tärkeitä, kuin lahja jonka voi antaa.

mutta kiitos paljon ja palaan taas kun on sulatellut asiaa Smiley

ja mitenkä tää voisi liittyä alkoholismiin, joka oli aihe...

no, neptunus liityy siihen...ja alkoholismi tai päihderiippuvuus ei ole vain itsenäinen ongelma, vaan sillä on aina taustat jossain. ei nyt tarkoita kaavamaisesti että se olisi aina äitisuhteessa...mutta koen että mikä tahansa näkyvä ongelma on vain jäävuoren huippu...

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #106 : 28.09.2006 22:21:04 »

Lainaus
miksi en voisi olla vain Hämeenlinnasta?!

niinpä... Grin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #107 : 28.09.2006 23:52:34 »

Lainaus
MATKA HENKISYYTEEN

Riippuvuus on aikamme sairaus. Se on ovela ja voimakas. Se lähtee henkisestä nälästämme ja ... lisääntyy kääntäessämme selkämme sisäiselle elämälle. - Erica Jong, Saturnuksen ja Neptunuksen oppositio.

Saturnus-Neptunus -aspektissa yhtyvät mielikuvitus ja käytännöllinen taito antaen usein lahjan toteuttaa korkeimmat ihanteensa ja ideansa konkreetissa todellisuudessa. Taiteellisen luovuuden ohessa se voi kertoa kyvystä luoda koko oma minuutensa ja elämänsä melkein alusta alkaen uudelleen henkisemmäksi ja paremmin omien ihanteiden mukaiseksi. Usein erityisen voimakas riippuvuus kertookin siitä, että ihminen ei vielä tee jotain tehtäväänsä kuuluvaa, vaan siirtää sitä yrittäen unohtaa paineen. Kyseessä ei silti aina ole pako, vaan tehtävä ja oma tie on vielä löytymättä. Tai sitten kyseessä on tarpeellinen valmentautuminen, uusien kykyjen oppiminen, näkemysten kypsyttely ja sellaisten sisäisten voimavarojen kasvattaminen, joiden varassa riippuvuus aikanaan kääntyy luovuudeksi.

voisin allekirjoittaa. neptuniasta kopioitua.heitän siis väliin kysymyksen, millaisia saturnus-neptunus aspekteja löytyy niiltä joita aihe koskettaa...?
« Viimeksi muokattu: 29.09.2006 00:30:33 kirjoittanut sign? » tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**

Hurmaan!

Profiili WWW
« Vastaus #108 : 29.09.2006 00:13:06 »

voisin allekirjoittaa. neptuniasta kopioitua.heitän siis väliin kysymyksen, millaisia saturnus-neptunus aspekteja löytyy niiltä joita aihe koskettaa...?

Allekirjoitan tuon lainauksen täysin, terveisin Saturnus ja Neptunus neliössä.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
kooky
Vieras
« Vastaus #109 : 29.09.2006 00:26:52 »

mielenkiintoista kuulla...mullakin  saturnus aspect_squ neptunus, merkurius aspect_squ neptunus eli t-risti,  merkurius  aspect_opp saturnus.

tuonkaltaista olen kokenut...suhtautumiseni asioihin on ollut kuin holistin, mutta kohteena ei ole ollut alkoholi. esim astrologia on ollut kohteena...yhtenä niistä.

mulla on tuon t-ristin ratkaisupiste, eli se kärkiplaneetan vastapuoli  kaksoset placidushuoneilla 2 huone...( :Smiley) ja tasahuoneilla 1 huone. ehkäpä siksikin se purkautuu minulla näin kirjoittamalla ja vuorovaikuttamalla  kaksoset-tavalla eikä jotenkin muuten. monta vuotta olin kykenemätön kirjoittamaan ja puhumaankaan itsestäni ja omista asioitani edes itselleni...suorastaan kammosin sitä. nyt ihan päinvastoin. no, elämä on muutosta Wink
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #110 : 29.09.2006 00:42:15 »

ja sepäs vielä tästä...että neptunian kirjoituksissa monesti tulee esille...että myös merkit tavallaan kantavat planeettansa teemaa...eli jos ei ole aspekteja saturnuksen ja neptunuksen välillä, mutta on vaikka saturnus kaloissa (neptunusmerkki) tai neptunus kauriissa (saturnusmerkki)...niin vaikuttaa samansukuisesti.

tulipa siis mieleen, että onko neptunus kauriissa sukupolvi ryhmänä jotenkin tän teeman ilmentymä... :Smiley

ja onko myös saturnus 12 huoneessa (neptunushuone) tai neptunus MC:llä (kymppihuone kauriin huone) samaa vaikutusta.

luulisin että olisi...ehkä eri vivahtein.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #111 : 29.09.2006 08:23:29 »

Aiheesta sen verran, että nythän on parhaillaan meneillään tr Saturnuksen ja tr Neptunuksen oppositio, joten ei ihme, että teema on ajassa esillä. Henkiset (Nep) ja materialistiset (Sat) arvot ovat vastakkain ja balanssi täytyisi löytää.

Seppo kirjoittaa Astron etusivulta löytyvässä Ajankohtaista-osiossa tuosta oppositiosta mm. näin:

Lainaus
Neptunus edustaa alitajuntaa ja intuitiota, ihmisen herkempää puolta, joka on jatkuvassa yhteydessä kosmiseen maailmankaikkeuteen. Tehdessään oppositiota Saturnukselle, tulee se asettamaan ihmisen luomat rakenteet kyseenalaisiksi ihmisen itsensä toimesta. Jotain tällaista on nyt tapahtumassa sekä maailmanlaajuisesti että yksityisen ihmisen elämässä.

Onko sattumaa, että esim. alkoholipolitiikasta on viime aikoina herännyt paljon keskustelua? Ensin alennetaan idealistisesti hintoja (kyllä ne suomalaiset osaavat juoda "sivistyneesti"...), sitten aletaan miettiä taas rajoituksia, kun huomataan ettei alkoholin liikakäyttö ole leikin asia. Rajat (Sat) ja sallivuus (Nep) ovat vastakkain monessa. Alkoholismista ja lasten huostaanotoista keskustellaan, lääkäri kirjoittaa kirjan juomisestaan, juuri julkaisiin tutkimus siitä mitä lasten kurinpidossa sallitaan (joka kolmas suomalainen sallii lasten fyysisen rankaisemisen, hurjaa! Shocked).

Tässä lisää ko. aspektista (englanniksi):
http://www.astrologyweekly.com/astrological-aspects/saturn-opposition-neptune.php
http://www.stariq.com/Main/Articles/P0006402.HTM
http://www.astrolutely.com/satnep.php
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #112 : 29.09.2006 10:32:25 »

Lainaus käyttäjältä: sign?
heitän siis väliin kysymyksen, millaisia saturnus-neptunus aspekteja löytyy niiltä joita aihe koskettaa...?

Tuo mainittu Saturnus-Neptunus oppositio löytyy syntymäkartalta, ja Kuu Kaloissa. Äitini on alkoholisti ja olen itse sairastunut sen seurauksena läheisriippuvaisuuteen. Toki nyt pidän itseäni enää "lähesriippuvaisena", niin paljon olen tehnyt työtä asian kanssa. Rakas ystäväni alkoholisoitui  muutama vuosi sitten, hänellä myös tämä sama ikäluokkakuvio.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #113 : 29.09.2006 12:12:21 »

Minun kartaltani löytyy ainakin seuraavat Saturnus-aspektit

aspect_opp askendentti
 aspect_tri keskitaivas
 aspect_sex kuu
 aspect_con aurinko
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #114 : 29.09.2006 14:09:39 »

Luulen että mun juomiseni liittyy pitkälti tuon kuukauriuden luomien estojen ja jännitteiden vapauttamiseen... Vasta kännissä olen se kaksonen, nousujouskari, joka olen.. Tai siltä tuntuu. Tai se on se sisäinen ristiriita...

En oikeen osaa määritellä itseäni,  kuu kauris 2. huoneessa,  neptunus kauris 2. huoneessa,  saturnus skorpioni 12. huoneessa ja  pluto skorpioni 10. huoneessa tekevät minusta hyvin itsekriittisen, sisäänpäinkääntyneen, armottoman, syväluotaavan, epävarman tunteistani...

Ja sitten taas  aurinko mars merkurius  kaksosetaskendentti ja  uranus  jousimiesvenus oinasjupiter vesimies, tekevät minusta optimistisen, iloisen, uteliaan, rohkean, ulospäinsuuntautuneen, loppumattoman positiivisen ja luottavaisen...

En oikein tiedä mitä olen. Kauhea ristiriita aina.. Kysyn itseltäni että oonko mä sosiaalinen vai en, niin vastaan oon ja en. Kysyn onko mulla hyvä itsetunto, vastaus on on ja ei. Kaikkeen; on ja ei. Haluaisin olla jotakin, minkä voisin määritellä! Luulen että se on se asia, miksi juon. Yritän löytää itseäni, tai luulen että minusta tulee se oikea minä, kun oon humalassa. Tai silloin ei ole ainakaan väliä, tiedänkö mikä tai kuka olen..

Mutta tämä viikonloppu, selvinpäin.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #115 : 29.09.2006 21:34:31 »

Lainaus
Haluaisin olla jotakin, minkä voisin määritellä!

mulla oli joskus 18-22 vuotiaana tai jotain sinnepäin kova tarve olla jotain. alkoi silleen, kun huomasin kauhistuneena, että hei, mullahan ei oo "persoonaa". luulin että ollakseen joku mulla piti olla joku persoonallisuus (kiitos psykotermimafia)...ja sitten nopeasti sitä kehittämmään ja koittamaan peittää että kukaan ei huomaa mikä mitättömyys olen kun mulla ei oikeesti ole minuutta.

aloin metsäsätämään ulkokohtaisesti kaikkia ominaisuuksia, jotka tekisivät minusta jonkun. puskin ja pinnistelin. no kyllä siinä matkalla opinkin paljon...jotain.

tunsin ihmisiä, jotka sanoivat itsestään jotain määritellen "minä olen sellainen ja sellainen" yleensä se oli jotain mahtavaa ja positiivista, liittyen voimaan, taiteellisuuteen tai päämäärätietoisuuteen...

en myöskään osannut määritellä itseäni, sanoa, "minä olen tälläinen"

nyt tuntuu, että mitä ihmettä mä oikein pinnistelin kokoajan. joskus oli myös aika jolloin ei tarvinnut selittää itselleen, ja oli silti...jälkeenpäin katsottuna enemmän kuin olisin osannut sillä hetkellä sanoa ja määritellä.

musta tuntui että pahimmat turhat paineet liittyi siihen ikään, kun oli siirtymässä pois kotoa ja tuntui että piti hirveesti todistaa kaikille vanhemmille ja yhteiskunnalle ja samanikäisille, että "mulla on kaikki hallinnassa" vaikka sisällä olin säikähtynyt siitä kuinka epävoimakkaaksi ja pieneksi kaiken keskellä itseni tunsin. kulissia oli kuitenkin pidettävä yllä, että mulla menee hyvin ja hallitsen, vaikka ois sisällä sattunut ja ollut eksyksissä...mikä olis ollut myös ihan sallittua...sillä eihän edes vielä voi tietää vastauksia kaikkiin kysymyksiin, ei kuitenkaan voinut kysyä apua, ettei olisi vaikuttanut heikolta. tärkeintä oli näyttää.

mut se määrittelytarvehan on tosi inhimillinen, ja se tuo sitä turvaa, kun pystyy asettaa maailman järjestykseen.

ja se voi olla pelottavaa, ettei pystykään määrittelemään.

on ikäänkuin se ihmistietoisuuden turvallinen määrittelymaailma ja sitten sen takana oleva tuntematon, joka on myös kaikissa sisällä, ja sitä ei voi määritellä.

neptunisuus on tyypillisesti juuri tuota määrittelemättömyyttä....ja se saturnisuus sitä määrittelyä, rajausta ja luokittelua.

kaksosten symboliikkaan liittyy selkeesti tuo dualismi...luin siitä merkistä jostain, että sen tarkoitus on vastakohtien ymmärtämisen kautta ymmärtää kaiken ykseys...ja s etapahtuu sitä kautta kun oppii näkemään kaikessa päinvastaisuuksia.

mut oli hyvä kuulla että koet juomishalun takana nuo syyt...niiden pohtiminehan on aika avainasemassa siihen että vois tajuta lisää.

kiitos Ajatus tuosta linkistä.

mä en vieläkään tiedä mikä ja kuka mä olen, mutta sen tiedän että muutun kaiken aikaa...ja tiedän että vaikka kymmenen vuoden päästä en ole enää sama, eikä mulla ole aavistustakaan kuka mä silloin olen.  :Smiley

ja sitten taas on joku osa, joka pysyy aina smana...sitä on vaikea kuvata.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2006 21:37:04 kirjoittanut sign? » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #116 : 29.09.2006 21:36:02 »

Lainaus
Luulen että mun juomiseni liittyy pitkälti tuon kuukauriuden luomien estojen ja jännitteiden vapauttamiseen... Vasta kännissä olen se kaksonen, nousujouskari, joka olen.. Tai siltä tuntuu. Tai se on se sisäinen ristiriita...

mulla esiintyi kans jossain vaiheessa tätä, että muutuin juopuneena tosi radikaalisti, ja siihen vapautuneeseen, villiin ja estottomampaan suuntaan. sinä ajanjaksona tosin olinkin normaali elämässä liian estynyt.
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #117 : 29.09.2006 22:04:15 »

Kai tää mun pohdinta lähti taas siitä, kun joku heitti että mä olen muuttunut hirveästi enkä ole enää yhtään 'oma itseni'..

Kiva, kadotin siis itseyteni?!  Tongue

Kyllä minä tiedän että tulen olemaan koko elämäni ajan tämä sekasikiökompleksisillisoppa... Ei kait siihen mikään auta...  :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #118 : 29.09.2006 22:29:00 »

hmm...no varmaan olet muuttunut, kun sen ulkopuolisetkin huomaa. mut eihän ne sitä määrittelekään kuka sun "oma itsesi" on...sä oot nyt täysin tän hetkinen "sinä itsesi".

sen olen kyllä huomannut, että jotkut muuttuu nopeammin ja enemmän ja näkyvämmin kuin toiset. sit voi joskus tulla kitkaa kun huomaa, että toinen pysyy samantyylisenä pitempään, näennäisesti ei muutu, ja toinen muuttuu enemmän. kumpikin toteuttaa sitä luonnollista muuttumisen tahtiaan...kaiketi.
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #119 : 29.09.2006 22:44:46 »

Hmmm... Minulla ei ole mitään vakavaa päihdeongelmaa, en ole riippuvainen konkreettisesti... Elän vain ajatuksissani sitä riippuvuutta muistan miltä tuntuu kun todellisuus aaltoilee ja pidän siitä muistosta...

Jotkut ovat kyllä loukkaantuneita, kun en lähde mukaan, eivät ole nähneet minussa sitä puolta, joka ei halua kokeilla mitä tahansa hinnalla millä hyvänsä ja olla spontaani... Onneksi osaan olla myös hyvin tiukka...

Eikä mikään ihme että teen transformaatiota tässä näin kun uranus neliö merkuriusta, on tässä pitemmän aikaa ollut sellainen muutaoskaapinakuohunta... Tuntuu että tämä on joku murrosikä, jota en silloin oikeasti murrosikäisenä saanut elää. Jätin sen itsetunnonkehittämisvaiheen väliin ja hyppäsin seitsemäntoistakesäisenä suoraan aikuisen buutseihin ja olin yhtäkkiä niin aikuinen ja valmis. Nyt paikkaillaan aukkoja...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: