Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #120 : 30.09.2006 08:21:48 » |
|
Tuntuu että tämä on joku murrosikä, jota en silloin oikeasti murrosikäisenä saanut elää. Jätin sen itsetunnonkehittämisvaiheen väliin ja hyppäsin seitsemäntoistakesäisenä suoraan aikuisen buutseihin ja olin yhtäkkiä niin aikuinen ja valmis. Nyt paikkaillaan aukkoja... Jätän kommentoimatta "ei ole mitään vakavaa päihdeongelmaa, en ole riippuvainen konkreettisesti", koska tulisi liikaa kirjoittamista.. Mutta tuo on hienoa, että paikkailet aukkoja nyt, kun olet nuori.. "heräsit" hyvissäajoin ja toivottavasti sama suunta jatkuu. (Kun aloitin olin 12v., kun lopetin olin 33v. ja aukot mitä paikkaillaan vieläkin on suuria..)muistan miltä tuntuu kun todellisuus aaltoilee ja pidän siitä muistosta... Tämä kuulostaa hiukan huolestuttavalta, mutta ymmärrän (todella) tuon tunteesi. Toivon, että se pysyy vain muistona. muoks. Pakko lisätä, että sun avatar on meidän olkkarin senällä..
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.09.2006 08:26:27 kirjoittanut Willow »
|
tallennettu
|
|
|
|
Valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #121 : 30.09.2006 17:03:52 » |
|
Willow, niin on minunkin seinällä.. Mulla on täällä ehkä pieni kiusaus... Olen ollut nyt melkein kasi viikkoa juomatta (toissa tiistaina viimeks) ja se on ihan hemmetin hyvin... Nyt kuitenkin kävin sillä mun leijona-kaverilla, joka vietti krapulaa ja oli hulvattomalla tuulella... Hän on kait tänäänkin lähdössä. Sanoi mulle että tuu mukaan ja oo juomatta. Mutta en oo vaan ikinä tehnyt niin. Kerran olin kuskina ja se oli yhtä helvettiä. En tunne käsitettä mennä yhdelle/kahdelle/kolmelle/neljälle... Jos meen niin meen väh. kymmenelle ja siihen vielä parit drinksut ja shotit päälle. En tajuu miten muhun uppoo niin paljon viinaa. Enkä ikinä juo itteeni siihen kuntoon, että sammaltaisin tai horjuisin... Tai kai mun pää on tottunu siihen. En ikinä ees oksenna. Nyt tuli paha mieli kun ajatteleekin et mitä oon tehnyt itelleni... Maksa voi sanoo sopimuksen irti joskus jos jatkaa samaa rataa.. Toisaalta tekee hirveesti mieli lähtee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #122 : 30.09.2006 17:19:35 » |
|
Mutta en oo vaan ikinä tehnyt niin. Kerran olin kuskina ja se oli yhtä helvettiä. En tunne käsitettä mennä yhdelle/kahdelle/kolmelle/neljälle... Jos meen niin meen väh. kymmenelle ja siihen kohtuu pieni vielä) voi juoda sellaisia määriävielä parit drinksut ja shotit päälle. En tajuu miten muhun uppoo niin paljon viinaa. Enkä ikinä juo itteeni siihen kuntoon, että sammaltaisin tai horjuisin... Tai kai mun pää on tottunu siihen. En ikinä ees oksenna. Inhosi kuskina oloa.. joten olin tasan kerran ja sitäkin kesti tasan tunnin.. meni hermot ja yllätys lähdin juomaan..Kun lähdin yhdelle,, olin yleinsä aamulehden kanssa yhtäaikaa kotona.. Hyvin usein miehet ihmettelivät kuinka nainen (kohtuu pieni vielä) voi juoda sellaisia määriä jä vielä kävellä, tanssia ja puhua selkeästi.. (tosin muisti ei oikein aamulla toiminu)En kärsinyt krapulaa juuri koskaan..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #123 : 30.09.2006 17:41:18 » |
|
Mä meen... Lupasin kyllä itselleni, että en ainakaan juo mitään yli 40%sta....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #124 : 30.09.2006 17:43:08 » |
|
Mä meen... Lupasin kyllä itselleni, että en ainakaan juo mitään yli 40%sta.... Toivottavasti päätös pitää.. tosin luulen ettei.. mut toivon ettei sua aamulla kaduta..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #125 : 30.09.2006 18:07:20 » |
|
Joo-o..suunnittelin itsekin tänään lähtöä keikalle ja vähän otaltamaan/kavereita moikkaamaan, kun lapsi on vaihteeksi isällään.. Sitten kävin maksamassa sievoisen summan laskuja, ja pikaisen päässälaskubudjetoinnin jälkeen päätinkin sijoittaa kaksi euroa videovuokraamoon..(Ei noita k-18 leffojakaan voi katsella jos lapsi sattuu tulemaan kesken uniensa samaan huoneeseen..) Mikähän siinä muuten on, että keikat järjestetään 90 % paikoissa joissa on anniskelu-oikeudet? ( No sitten 49 päivän päästä Finlandia-talolla ei tule juotua vaikka tarjontaa olisikin, eiköhän sitä pääse tainnoksiin ihan muutenkin : : )
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #126 : 01.10.2006 10:59:52 » |
|
kelkkaa vahvempaa en juonut. Mutta kyllä tuli litkittyä niin armottoman paljon niitä, että mikähän on taas sit tilin saldo, argh.
Oli kyllä ihan kivaa... Pelattiin aliasta eka yhellä kaverilla, sit baarissa pelattiin pari tuntia bilistä (se oli hyvä et ei pystyny koko aika kittaamaan ku keskitty peliin)... Aika loppuillasta mä lyöttäydyin parin "hevari"tyypin seurueeseen ja höpöteltiin niitä näitä... Ja kaikista parasta, en raahannu ketään onnetonta miestä tänne! Eikä ole ees yhtään krapula.. Muuten ku et käy hitaalla ja väsyttää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
härkä-69
Vieras
|
|
« Vastaus #127 : 01.10.2006 12:54:03 » |
|
Terveisiä Lohjalta AA:n ja Al-Anonin valtakunnallisilta syyspäiviltä. Ihana tilaisuus jälleen kerran ja juhlasali täynnä väkeä kuuntelemassa ihmisten selviytymiskertomuksia rakkaudellisessa hengessä, joka kantoi kotiin asti ja ylettyi sielun joka sopukkaan. Suosittelen lämpimästi kaikille, joita alkoholismi tavalla tai toisella koskettaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #128 : 01.10.2006 14:42:53 » |
|
Nyt mä aloin sitten taas piinaamaan itseeni syytöksillä. Miksi tein sen... Miksi en jäänyt kotiin... Miksi miksi miksi? Ja voin jopa sanoa, että olisi ollut parempi että olisin juonut enemmän ja raahannut tänne jonkun miehen, ei olis ainakaan tarvinnut herätä yksin aamulla ja olis oikee krapula eikä tällanen plääh-fiilis... Kaikki tai ei mitään. Inhoan kohtuutta ja kohtuus inhoaa minua... Voi kun voisin vain hakee lisää viinaa ja unohtaa kaiken. Nyt kaduttaa. Pitäis tässä olotilassa lukee huomiseen sanakokeeseen ja lääkelaskutenttiin ja tehdä yksi kirjallinen työ... Ja ainoa asia mitä pystyn ajattelemaan, on se että voi kun olis joku... Kun ei ole ketään kelle soittaa ja nyt tuntuu siltä että hajoan.. Hahah... Nauran itselleni ja tälle synkkyydelle..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #129 : 01.10.2006 15:07:12 » |
|
Terveisiä Lohjalta AA:n ja Al-Anonin valtakunnallisilta syyspäiviltä. Ihana tilaisuus jälleen kerran ja juhlasali täynnä väkeä kuuntelemassa ihmisten selviytymiskertomuksia rakkaudellisessa hengessä, joka kantoi kotiin asti ja ylettyi sielun joka sopukkaan. Suosittelen lämpimästi kaikille, joita alkoholismi tavalla tai toisella koskettaa. Olen meinannut erään kerran näille päiville lähteä, koska alkoholillahan minäkin aloitin ja vuosikausia läträsin. Mut kun paikallisissa AA-kokouksissa käydessä on lipsahtanut muut aineet, niin jopas alkaa silmät pyöriä ja katseet muuttuu paheksuviksi. Ja suoraan on mulle sanottu, ettei kannata mainita muita kuin viina.. P...ele tätä vanhoillista "juopot on parempia kuin nistit" asetelmaa.. Tosin olen törmännyt tähän myös toisin päin. En jaksa tajuta tätä, mitä ihmeen väliä sillä aineella on.. Onneksi myös NA-päiviä on ja siellä minua ei ole kukaan katsonut kieroon..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jasca
Vieras
|
|
« Vastaus #130 : 01.10.2006 15:09:11 » |
|
Nyt mä aloin sitten taas piinaamaan itseeni syytöksillä. Miksi tein sen... Miksi en jäänyt kotiin... Miksi miksi miksi? Ja voin jopa sanoa, että olisi ollut parempi että olisin juonut enemmän ja raahannut tänne jonkun miehen, ei olis ainakaan tarvinnut herätä yksin aamulla ja olis oikee krapula eikä tällanen plääh-fiilis... Kaikki tai ei mitään. Inhoan kohtuutta ja kohtuus inhoaa minua... Voi kun voisin vain hakee lisää viinaa ja unohtaa kaiken.
Tilanneanalyysi siis paikallaan? Ensinnäkin miksi-sana on erittäin huono kysymyssana, koska se syyllistää jo itsessään. Voisitko vaihtaa kanavaa siinä suhteessa? Ensinnäkin voisit vaan kylmästi todeta faktat; valitsin eilen kotiin jäämisen sijasta lähteä juopottelemaan. Perustelin päätöksen itselleni sillä, etten juo kirkkaita. Onnistuin siis tässä lupauksessani - hyvä minä! Tämä tyyli ei kuitenkaan sovi minulle ja toivon, että olisin ryypännyt kunnolla. Vaan onneksi nyt opin, ettei tämä keppanavetoinen ilta tyydytä minua ainakaan tässä vaiheessa elämää, joten päätän olla tekemättä samaa virhettä uudestaan. Jos sittenkin teen vastaisuudessa saman valinnan, niin ainakin tiedän mitä siitä seuraa eikä tarvitse jälkikäteen katua. Onhan tämä vaihtoehtona parempi kuin juoda p****t olalle. Itse lopetin tupakanpolton viisi kuukautta sitten ja siinäkin on kyse yhtä suuresta elämänmuutoksesta kuin juomakulttuurin muutoksessa. Mulla on vieläkin savuton identiteetti hakusessa, vaikka tupakin olenkin jättänyt. Muutos siis ei tule hetkessä, kun pitää muuttaa itseään ja omia pinttyneitä tapojaan. Tämä on kuin opettelisi uudestaan kävelemään. Itsesääli on siinä hommassa turha taakka repussa, joten heitä se menemään heti kättelyssä. Sinä olet loistotyyppi ja hyvällä asialla elämänmuutoksesi kanssa. Elä se läpi selkä suorana. Kävelemään opettelu ei ollut helppoa alun alkaenkaan. (http://hometown.aol.com/spiritluvu/images/041_23_30_109.gif)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #131 : 01.10.2006 15:59:50 » |
|
Olen pitkästä aikaa törmännyt henkilöön, jonka ongelma lähentelee alkoholismia. Sanoako vaiko ei. En ainakaan katkaise välejä, mutta kun minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa alkoholista, se ero on niin räikeä. Jos ajatellaan vaikka henkistä kehittymistä, niin ei se alkoholi maksalle ja aivoille ihan hyvää tee, jos muisti pätkii tai mieli masentuu. Siksi, jos hän vielä ystäväpiiriini kuuluu, aion sanoa asiasta. Se ei näkynyt paljon vaikuttavan kun sanoin alkuvuodesta. Vähän häiritsee, kun tuntuu että pahempaan suuntaan on menty. En huolestu liikaa, ei mene sydämeen, emme ole rakastavaisia, mutta silti. Kunpa voisi vain viedä tällaisen jonnekin meditoimaan. No, vähitellen. Minä ainakin tiedän tarpeeksi näistä vaihtoehtoisista ajanviettomalleista. Eihän joku sielu saa luulla, että ainoa vaihtoehto hukuttaa pahaa oloa tai "pitää hauskaa" on juoda, kun se ei näy olevan enää edes hauskaa. Koetan auttaa vaivihkaan. Ei tarvitse muuttaa asioita kerta heitolla.
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #132 : 01.10.2006 16:10:57 » |
|
Hei kiitos Marsini... Nyt on vaan ihan käsittämätön itsesääli päällä. Tekis mieli huutaa megafonilla koko maailmalle kaikki syntini julki ja imaista itseensä paheksuvien katseiden aalto. Kai mun päässä on joku sisäänrakennettu rangaistuslaitos... Näen jokaisen virheen tuhatkertaisena suurennoksena sielun mikroskooppisilmin. Se on tää rapelo, mikä synkistää mielialan..... Mutta mä tiedän, että olen muuttumassa... Tämä on jokin muutoskriisi. Ehkä minä tulevaisuudessa oikeasti löydän itsestäni sen ihmisen, joka voi mennä baariin, pelailla biljardia ja siinä sivussa juoda pari lonkeroa ja jättää siihen. Opettelen hengailemaan selvin päin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #133 : 01.10.2006 16:12:43 » |
|
Miksi alkoholi alkaa vetää puoleensa? Minua ei ole koskaan vetäneet puoleensa kännääminen (koska olen nähnyt mitä siitä seuraa) tai huumeet.
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #134 : 01.10.2006 16:40:52 » |
|
GS, huono itsetunto, halu paeta vastuuta, halu paeta todellisuutta, nautinnon halu, kyvyttömyys ilmaista tunteitaan selvin päin... Syitä on monia. Kun nyt luin tarkemmin tätä ketjua, huomasin että neitsyt-miehistä oli puhetta. Juu, isä oli au-neitsyt, samaten tuo viimekesänen ryyppyhengailukaveri... Isä nyt ei varsinaisesti ollut alkkis, tai no, saattoi työmatkoilla tietty juoda salaa "raitistumisensakin" jälkeen...(?) Tämä alkoholisoitunut entinen hengailukaverini pitää kartallaan paljon neitsyttä ja vaakaa. Vaaka, nautinnonhalu? Hän on myös erittäin kiinnostunut lääkkeistä ja niiden yhteisvaikutuksista keskenään sekä alkoholin kanssa. Neitsytmäiseen tapaan hän on hyvin tarkka, ja pelaa aina varman päälle. Laittomuuksia hän ei tee, vaan hankkii mömmönsä resepteillä. Aina hän jaksoi moralisoida sitä että miten joku voi käyttää huumeita, enkä sitten viitsinyt avautua siitä, miten kerrassaan fiksua on vetää viinaa ja lääkkeitä. Hän on hyvin itsekriittinen ja tavoittelee täydellisyyttä, taipuvainen pessimismiin. Ehkä hän kokee elämän liian rankaksi kaikkine vaatimuksineen ja pakenee sitä rauhoittavilla aineilla... Hänellä on ja bacchus ...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|