Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94556 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 19.07.2006 20:56:01 »

Mielenkiintoinen aihe - harmi kun ei ole yhdenkään varsinaisen alkkiksen karttaa. Sad

Yhden minulle vieraan "semialkkiksen" kartta pankista löytyy - nimittäin kaverini anopin. Hän sitten onkin Aurinko-Kalat ja Neptunus on haasteellisessa kulmassa Aurinkoon, Kuuhun sekä AC:hen.

Tuttavapiiristä niiden, joiden alkoholinkäytössä on joitakin huolestuttavia piirteitä, löytyy seuraavia piirteitä:

Henkilö 1: Aurinko-Vaaka, nouseva Jousimies, Kuu-Vaaka, Neptunuksella vain helppoja aspekteja, Kaloissa vain toisen huoneen kärki, 12. huone "tyhjä" (Jousimies) idiot2

Henkilö 2: Aurinko-Skorpioni, nouseva Vaaka, Kuu-Skorpioni, Neptunus yhtymä Merkurius, muuten vain helppoja aspekteja, Kaloissa vain kuudennen huoneen kärki, 12. huone "tyhjä" (Neitsyt) - tai sitten siellä on Pluto ja Venus (Vaa'assa), koska syntymäajalle on kaksi eri vaihtoehtoa idiot2

Henkilö 3: Aurinko Neitsyessä, Kuu Veskarissa, eikä mitään Kaloissa. Muuta en osaa sanoa, kun ei ole tarkkaa syntymäaikaa.

Kukaan näistä ei oikein ole karttansa perusteella selkeä "juoppo". Ja eiväthän he sitä olekaan... Mutta silti. Höh.

Linn

tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 19.07.2006 23:14:00 »

Shocked

NO mutta, jos alkoholismi liittyy neitsyyteen, niin  eikös

se voisi poistua kokemuksen myötä, luonnollista tietään!!`?

Cry   Kiss   angel
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Xiaoyu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 24.07.2006 02:24:17 »

Hei,

Minä olen alkoholisti-narkomaani (nykyisellään raittiina kylläkin), ja olen kärsinyt enemmän tai vähemmän keskivaikeasta depressiosta jo lapsuudestani lähtien. Lieneeköhän kartastani mitenkään sitä näkyvillä, itse en osaa siitä sanoa.. Olisin oivallinen esimerkkitapaus tähän, joku kun sitä kaipailikin  Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 24.07.2006 08:08:02 »

Luumis, haluaisitko mitenkään kertoa hieman kartallasi olevia merkkejä? Aurinko, nousu, kuu? Olisi todella valaisevaa ja mielenkiintoista!  Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Oikku67
Vieras
« Vastaus #19 : 24.07.2006 09:16:45 »

Heip!

Kovasti mietin laittaakko tähän ketjuun lusikkaa..

"Urani" aloitin 12 v. keskiketterällä ja koskisen antin korvalääkkeellä.
Vuodet vieri ja juominen lisääntyi, kunnes oli päivittäistä.. työni hoidin kuitenkin.
Kunnes törmäsin exääni ja asiat johtivat toiseen.. alkoi viina jäädä ja "piriste" vallata paikkaansa.
Tätä kesti vain 2 vuotta, mutta se oli minulle "maanpäällinen helvetti".. Olin viimeisen puoli vuotta jonkin asteisessa psykoosissa koko ajan..

Olen ollut "putsina" lähes 6 vuotta ja raittiina kohta 4 vuotta..

Tässä vielä tietoni jos joku tutkia haluaa:

Willow(http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/kass.gif)

muokkausta; poistin synt.ajan varmuuden vuoksi, jos joku tarvitsee, voipi kysyä.. (http://www.absent.nu/mb/images/smilies/em_bag.gif)

« Viimeksi muokattu: 01.08.2006 18:18:17 kirjoittanut Willow » tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 24.07.2006 10:04:25 »

Willow, kiitos rohkeasta avauksesta ja että annat käyttää karttaasi "hyväksi". Tuollainen vaatii rohkeutta! coolsmiley

Sinullakin näyttää olevan aurinko leijona, näyttää toistuvan kovin usein tämä leijonamaisuus alkoholistien kohdalla. Huh Sinulla on myös askendentti rapu kuu neitsyt

Sinulla on myös mars  aspect_squ  keskitaivas, eli taipumus tehdä asioita, jotka toimivat itseään vastaan. 

kuu aspect_squ mars taas kertoisi ehkä siitä, että reagoit hyvin vahvasti erilaisiin tapahtumiin tunteen tasolla ja saatat toimia äkkipikaisesti ja tehdä hätiköityjä ratkaisuja. Näin nopeasti en löydä oikein muuta mikä voisi tuohon kuvaamaasi tilanteeseen viitata. Vaikea kartta sinulla kyllä ilman muuta on, paljon tempperamenttia, tunteita ja vahvoja fiiliksiä suuntaan jos toiseen!

Katsoin vähän lisää karttaasi:

Löytyihän sieltä ainakin jotain. neptunus aspect_squ aurinko mikä tekee helposti herkän huumeille ja päihdyttäville aineille.  merkurius  aspect_tri  neptunus löytyi myös.  jupiter  aspect_squ  neptunus voisi kertoa siitä, että saattaa pakoilla ongelmia, ei halua ehkä kohdata niitä ja saattaa vajota mielellään mielikuvitusmaailmoihin. Ehkä tämäkin saattaisi jotenkin liittyä?  Shocked
« Viimeksi muokattu: 24.07.2006 10:21:23 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

Xiaoyu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #21 : 24.07.2006 10:44:30 »

Ebenia, olen aurinkoleijona, nouseva skorpioni ja kuussa kalat... Voin toki kertoa myös tarkan syntymäaikani jos saat siitä enemmän irti Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 24.07.2006 10:45:49 »

Luumis, olisi kyllä tosi kiva. Smiley Voit pistää myös yksärillä, jos et halua tänne näkyville.
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

Xiaoyu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #23 : 24.07.2006 10:49:48 »

Laitetaan tähän, jos joku muukin tuntee kiinnostusta, eli 9.8.1979, klo: 13:55, Joensuussa. Kerro ihmeessä mitä karttani kertoo minusta?
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #24 : 24.07.2006 11:22:17 »

Luinkohan joltain sivulta vai oliko peräti täällä keskustelua, että jossain tutkimuksessa oltiin todettu ahkerimmiksi alkoholisteiksi Kauriit?

Luulisin että tuo juoppuden laatu on eri merkeillä lähtöisin eri syistä. Esim. Leijonalla voi yksinkertaisesti jäädä viihdeputki päälle, Kauris juo ahdistukseen ja Kala paetakseen todellisuutta.

Aurinko-Kalana minullekin on joskus perheettömänä ollessani tuo juominen maistunut, mutta nykyään fysiikka hylkii ja reaktiot ovat sen mukaiset. Paljoa en tarvitse, niin koko seuraava päivä menee aivan kauheissa tuskissa. Nyt on mennyt joitain vuosia niin että olen ollut maistissa kerran n. kahden kuukauden välein.

Noilta rellestysvuosiltani tuttavapiiriini kuului montakin alkoholistia tai alkoholistin alkua. Kaikkien tähtimerkkiä en tiedä, mutta edustustoon kuului mm. Oinaita, Härkiä, Rapuja, Leijonia, Neitsyitä, Skorppeja, Kauriita ja Kaloja.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 24.07.2006 11:34:24 »

Luulisin että tuo juoppuden laatu on eri merkeillä lähtöisin eri syistä. Esim. Leijonalla voi yksinkertaisesti jäädä viihdeputki päälle, Kauris juo ahdistukseen ja Kala paetakseen todellisuutta.

Minä en tosiaankaan allekirjoittaisi sitä, että Leijonalla jää viihdeputki päälle. Minun kokemukseni mukaan näin käy sen sijaan helposti kaksosille ja neitsyille, mutta Leijonat ovat minun kokemukseni mukaan vain jotenkin niin herkkiä, tunteellisia ja huonoitsetuntoisia sen kovan ylpeyden kuorensa alla, joka helposti ajaa sortumaan pulloon. Sad Sen sijaan tuntemani Kauriit ovat hyvinkin pidättyväisiä alkoholin suhteen - minäkin olin vuosia absolutisti ja monet kaurisystäväni eivät juo tosiaan lainkaan alkoholia. Mutta tosiaan kaikenlaista kiitäjää mahtuu mukaan.

Teen tässä kun ehdin jonkinlaisen kolmen alkoholistin karttavertailun (äitini, willow ja luumis) ja yritän etsiä sieltä yhteisiä tekijöitä. Ainakin nyt näin ihan selvä yhteinen tekijä on ollut tuo aurinko leijona.
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

Xiaoyu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #26 : 24.07.2006 11:37:37 »

Ebenia, olen samaa mieltä kanssasi, mulla ei ainakaan ole ollut kyse siitä että putki olisi jäänyt päälle, vaan koen että alkoholismini kumpuaa tunne-elämän herkkydestä enemmänkin, join ja vedin pääni sekaisin paetakseni todellisuutta, toisaalta, minulla on kuu kaloissa, se merkinnee jotain myöskin tuossa asiassa. Tunnen myöskin paljon hyvinkin pidättyväisiä kauriita jotka eivät juurikaan alkoholia käytä.
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #27 : 24.07.2006 16:08:55 »

Willow, kiitos rohkeasta avauksesta ja että annat käyttää karttaasi "hyväksi". Tuollainen vaatii rohkeutta! coolsmiley

Kiitos Sinulle Ebenia!
(http://www.voimahali.fi/vh/images/smilies/hali_sydis.gif) Smiley
Eräänkin viestin jo kirjoitin aiemmin, mutta jotenkin sormi "vahingossa" painoi deleteä ennen lähetystä. Undecided
 On minulla vähän "oma lehmä ojassakin", koska vaikka olenkin ollut jo hyvänaikaa ilman päihteitä, kiinnostaa kartalta löytyvät mahdolliset syyt käyttöön. Itse en allekirjoita esim. geeni-perimää tai lapsuudessa opittua tapaa. Toki näilläkin voi olla oma osansa, mutta tuskin koko totuus.

Sinullakin näyttää olevan aurinko leijona, näyttää toistuvan kovin usein tämä leijonamaisuus alkoholistien kohdalla. Huh

Sinulla on myös mars  aspect_squ  keskitaivas, eli taipumus tehdä asioita, jotka toimivat itseään vastaan.

Varsinkin entisiin ystäviini kuului todella paljon Leijonia, kellä ongelmana "alko", kellä aineet.. Huh  Ja allekirjoitan kyllä taipumuksen tehdä asioita..jotka toimivat itseäni vastaan.

reagoit hyvin vahvasti erilaisiin tapahtumiin tunteen tasolla ja saatat toimia äkkipikaisesti ja tehdä hätiköityjä ratkaisuja.
Vaikea kartta sinulla kyllä ilman muuta on, paljon tempperamenttia, tunteita ja vahvoja fiiliksiä suuntaan jos toiseen!

Tunteella tosiaan toimin.. olen äkkipikainen ja hätiköidyt ratkaisut ovat "erikoisalaani".. Tempperamenttia olen joutunut opetella hillitsemään näiden raittiiden vuosien aikana, vielä on työnsarkaa, mutta hiukan edistystä tapahtunut.. Olen kyllä edelleen usein joko ITSE AURINKOINEN tai ITSE PIRUTAR, välimuotoja olen opetellut..
Työelämässä kyllä osaan "roolini" vetää ja hillitsen itseni..

voisi kertoa siitä, että saattaa pakoilla ongelmia, ei halua ehkä kohdata niitä ja saattaa vajota mielellään mielikuvitusmaailmoihin. Ehkä tämäkin saattaisi jotenkin liittyä?  Shocked

Tätä pelkäsinkin.. Olen pienestä tytöstä asti paennut vaikeita asioita, milloin omaan leikki-maailmaani ja kuvitellut asioiden olevan hyvin..
Vanhempana esim. pakenin läheisen hautajaisia lähtemällä juomaan ja siitä sain "hyvän" selityksen..
Loppuaikoina huumeet toivat oivan pakotien väkivaltaisen miehen, keskeytyneen koulun ja (omasta pyynnöstä) loppuneen työn aiheuttamiin morkkiksiin/ itsesyytöksiin/ häpeään jne.

Willow
(http://www.voimahali.fi/vh/images/smilies/hali_sydis.gif)

« Viimeksi muokattu: 24.07.2006 18:43:13 kirjoittanut Willow » tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #28 : 24.07.2006 18:56:01 »

Hei, varsinkin te, jotka olette alkoholi- tai muun riippuvuusongelman kanssa painineet. Muutamia kysymyksiä...  Tongue

Olen omassa elämässäni ollut paljon "passiivisena alkoholistina" omien vanhempieni kautta, paras lapsuudenystäväni alkoholisoitui 15-kesäisenä, vuoden asuin alkoholisoituneen kämppiksen kanssa, muutamalla ystävällä on huumeongelma jne.  Embarrassed Itsekin enemmän tai vähemmän pennusta iloliemien ja muittenkin päihdyttimien kanssa pelaillut, mutten niihin fixoitunut, kuten monet muut. Lucky me!

Olen ollut tukena, olen kuunnellut, vienyt katkolle, psykiatriseen sairaalaan, huutanut , saarnannut, itkenyt, pyytänyt, ollut läsnä, mennyt pois, uhkaillut, kiristänyt, auttanut, antanut rahaa, antanut aikaa, vaatinut tuloksia... mikään ei auta. Eli kysymys teille: MIKÄ AUTTAA? Lähteekö se ihmisestä itsestään, vai ulkopuolelta? Miksi elämä kantaa minua, muttei heitä?  idiot2

smitten Kiitän näkökulmistanne!
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Oikku67
Vieras
« Vastaus #29 : 24.07.2006 19:20:19 »

Eli kysymys teille: MIKÄ AUTTAA? Lähteekö se ihmisestä itsestään, vai ulkopuolelta? Miksi elämä kantaa minua, muttei heitä?

Puhun vain omasta puolestani, koska yhtä oikeaa vastausta ei varmasti ole olemassa.

Minua ei KUKAAN voinut auttaa, ennenkuin itse myönsin, että olen alkoholisti ja narkomaani..
Tosin myöntäminen kävi toisinpäin, koska olin lahjakkasti huijannut auttavia tahoja, etten juo kuin silloin tällöin, jos silloinkaan.. :Smiley
Aineista oli ollut pakko puhua, kun jälkiä ei voinut/jaksanut("muistanut") aina peittää.

Ensin hakeuduin puhumaan asioistani perheväkivallan takia ja siinä ajan kuluessa paljastui muutkin elämän ongelmat..
Elin kuitenkin omassa valheiden verkossani yli vuoden, ennenkuin tämä terapeutti tajusi asioiden tilan (ei alkoholismiani)..

No nyt pitää lopettaa.. Iltasadun aika  Smiley ..jatkan myöhemmin Smiley

Äkkiä vielä: Ihmisestä itsestä lähtee halu parantua!
             Sinä et ehkä vaan ole taipuvainen hukuttamaan ongelmiasi,
             pakenemaan todellisuutta.. Kyllähän monet
             "nollaavat tilanteen" aikaajoin tai haluavat unohtaa "alkon"/aineiden
             avulla jonkun asian,
             mutta ei se tee heistä välttämättä holisteja..
 smitten jatkuu...

« Viimeksi muokattu: 24.07.2006 22:19:25 kirjoittanut Willow » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: