Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94512 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #45 : 03.08.2006 09:39:41 »

Täytyy kommentoida tähän aiheeseen sen verran, että keskustelimme alkoholismista ja riippuvuuksista kerran eräällä toisella foorumilla. Siellä eräs henkilö, jolla ainakin kertomansa mukaan kartalta löytyi "alkoholistiaspekteja", totesi, että ilmeisesti hänen ei enää itse tarvinnut alkaa teemaa omassa elämässään toteuttaa, koskapa oli joutunut hyvin läheltä sitä seuraamaan. Teema tavallaan kuului hänen elämäänsä kuitenkin, vaikka hän ei itse päihderiippuvainen ollutkaan.

Tällainenkin näkökulma siis kannattaa ottaa huomioon. Kukaan meistä kun ei olisi olemassa sellaisenaan ilman muita ihmisiä, eli ihminen on sosiaalinen olento ja toiset ihmiset vaikuttavat aina vahvasti oman persoonamme muotoutumiseen. Olemme siis yhtä aikaa erillisiä ja yhtä toisten kanssa. Tästä syystä kartaltakin "näkyvät" esimerkiksi vanhempamme - jos ymmärsitte mitä tarkoitin. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Oikku67
Vieras
« Vastaus #46 : 03.08.2006 15:37:34 »

ilmeisesti hänen ei enää itse tarvinnut alkaa teemaa omassa elämässään toteuttaa, koskapa oli joutunut hyvin läheltä sitä seuraamaan. Teema tavallaan kuului hänen elämäänsä kuitenkin, vaikka hän ei itse päihderiippuvainen ollutkaan.

Alkoholistihan "sairastuttaa" koko ympäristönsä, kaikki kärsivät kukin tavallaan..
Siksi Al-anon ryhmiä on, ei juoville, mutta läheisten juomisesta kärsiville.
Joku alkaa itse juomaan, toinen ei juo ollenkaan, kolmas ottaa saunaoluen jne.

Kukaan meistä kun ei olisi olemassa sellaisenaan ilman muita ihmisiä, eli ihminen on sosiaalinen olento ja toiset ihmiset vaikuttavat aina vahvasti oman persoonamme muotoutumiseen. Olemme siis yhtä aikaa erillisiä ja yhtä toisten kanssa. Tästä syystä kartaltakin "näkyvät" esimerkiksi vanhempamme - jos ymmärsitte mitä tarkoitin. Smiley

Kyllä meni tajuntaan.. Cheesy  :Smiley
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #47 : 03.08.2006 16:07:07 »

Edelleenkään alkoholiaspektit eivät ilmene mitenkään minulla, koska läheisistäni yksikään ei ole alkoholisti. Monta suuresti alkoholia kuluttavaa tuttua on, mutta eivät ainakaan minun silmiini näytä alkoholin uhreilta vaan hallitsevat itse käyttöään...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #48 : 03.08.2006 16:25:56 »

Edelleenkään alkoholiaspektit eivät ilmene mitenkään minulla, koska läheisistäni yksikään ei ole alkoholisti.

Jospa se, että kaikki alkkisaspektit ja sijainnit löytyy jonkun kartalta, tarkoittaakin että jos hänen elämässään tapahtuisi jotain pahaa, mikä saisi henkilön "lohduttautumaan" alkoholilla/huumeilla, niin hän voisi herkästi luisua väärinkäyttäjäksi.. siis herkemmin kuin joku jolta aspektit puuttuu..??
Joo, en taida osata selittää tätä niin kuin haluaisin.. Huh
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #49 : 03.08.2006 16:33:04 »

Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.08.2006 16:35:32 kirjoittanut Dark Rock » tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 04.08.2006 01:28:57 »

Joo, en taida osata selittää tätä niin kuin haluaisin.. Huh

tickedoff

tickedoff

NO en minäkään.  Mutta rauha sinun olemuksellesi, koska

meitä harhailee tällä pallolla ihan tarpeeksi, voidaksemme

esittää ihan omaa rotua.  2funny  VITSI.

Minä ( menen henkilökohtaisuuteeni ) olen pitkästynyt

tuon tyypin olemukseen joka joskus katsoo minua

peilistä!!  Tylsä tyyppi, kukaties!!  Cry

No kyllä sitäkin rakastan ihan oikeasti.

angel  angel  angel  uglystupid2
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #51 : 04.08.2006 09:21:24 »

Mutta rauha sinun olemuksellesi, koska

meitä harhailee tällä pallolla ihan tarpeeksi, voidaksemme

esittää ihan omaa rotua.  2funny  VITSI.

Minä ( menen henkilökohtaisuuteeni ) olen pitkästynyt

tuon tyypin olemukseen joka joskus katsoo minua

peilistä!!  Tylsä tyyppi, kukaties!!  Cry

No kyllä sitäkin rakastan ihan oikeasti.

MINÄ olen ihan oma rotuni... Grin  ...ja olemuksellani EI ole hetken rauhaa..

Ihanaa, että rakastat peilikuvaasi..  smitten
Minä en omaani.. (http://www.absent.nu/mb/images/smilies/em_bag.gif)
mutta ehkä jonain päivänä... ja sitä odotellessa (http://themes.belchfire.net/style_emoticons/creamcycle/beach.gif)
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #52 : 04.08.2006 12:40:44 »

Laitoin tuon sanan "alkoholistiaspektit" itse hipsuihin, koska sellaisiahan ei varsinaisesti ole olemassa. Astrologia kun on symboliikkaa ja mikään symboli siinä ei voi mustavalkoisesti tarkoittaa pelkästään yhtä asiaa tai teemaa. Ymmärsin siis kyllä, mitä Willow ajoit takaa. Smiley

Esim. kaikki Neptunus-ihmiset eivät toki ole alkoholisteja, mutta alkoholi aineena liitetään Neptunukseen, koska se on päihdyttävä, hämärtävä, liuottava aine ja Neptunus tuo yleensä viehtymystä johonkin joka ei ole käsinkosketeltavan todellista, poispääsyyn reaalimaailmasta. Neptunukseen liittyy toki paljon myönteistäkin, kuten mielikuvitus, luovuus, "toiset maailmat" joita voivat olla myös esim. elokuvat, roolipelit tms. Kysymys on kai siitä, miten henkilö itse nuo ominaisuutensa hyväksyy ja kanavoi, ja tietysti aina myös koko kartta on otettava huomioon. Itse näkisin, että se mistä Neptunus erityisesti kertoo, on herkkyys - useasta alkoholististakin olen kuullut sanottavan, että he ovat hyvin "kilttejä ihmisiä". Monille viina on tapa paeta maailmaa, joka tuntuu liian vaativalta ja suosii vain kovia ja rohkeita. Kuulemma myös monilla selvänäkijöillä on Kalat/Neptunus/12. huonevaikutteita kartallaan.

Pluto taas symboloi mm. pakkomielteitä, mutta myös mustavalkoisuutta. Tulee mieleen yksi alkoholismiin taipuvainen Skorppari (Neptunus konj. aurinko) ja toinen, joka on absolutisti. Riippuvainenkin voi kuitenkin olla hyvin monesta asiasta, eikä ainoastaan fyysisistä aineista.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #53 : 04.08.2006 18:24:02 »

Itse näkisin, että se mistä Neptunus erityisesti kertoo, on herkkyys - useasta alkoholististakin olen kuullut sanottavan, että he ovat hyvin "kilttejä ihmisiä". Monille viina on tapa paeta maailmaa, joka tuntuu liian vaativalta ja suosii vain kovia ja rohkeita.

Joo, tästä tulikin mieleeni eräs tuntemani alkoholisti. Hän on erittäin herkkä ja kiltti ihminen. Myös taiteilija, maalaa kauniita tauluja. Hän ei tekisi pahaa kärpäsellekään.

Aina kun ajattelen häntä, tulee mieleen "se Kalamies" mutta hän on Kauris. Nousumerkkiä ei ole tiedossa.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #54 : 04.08.2006 23:23:10 »

Edelleenkään alkoholiaspektit eivät ilmene mitenkään minulla, koska läheisistäni yksikään ei ole alkoholisti. Monta suuresti alkoholia kuluttavaa tuttua on, mutta eivät ainakaan minun silmiini näytä alkoholin uhreilta vaan hallitsevat itse käyttöään...

Alkoholiaspektit eivät välttämättä merkitse riippuvuutta alkoholista vaan riippuvuutta johonkin. Riippuvuuden kohteena voi olla uskonta, työ tai toinen ihminen etc.. Jollain tavalla jokin asia on saanut elämästä yliotteen tavalla tai toisella. Tuo Ajatuksen viittaama viesti, että joku läheinen on ollut addikti voi ilmetä myös edellä kuvatuilla addiktioilla. Nythän emme tiedä, mitkä riippuvuusaspektit omaat, mutta jos esim. neptunus neliöi kuusi tai aurinkosi kanssa, on tässä tapauksessa äidilläsi tai isälläsi ollut riippuvuusongelma ja täten mahdollisuus on myös sinulla! En ole koskaan tavannut ihmistä, kellä "päihde"aspektit eivät olisi toteutuneet. En usko sinun tekevän  poikkeusta  Wink. Jos et vieläkään allekirjoittaisi, on aspektien orbi pakosti sitten niin suuri, että menettävät merkityksensä...
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Yussra
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #55 : 05.08.2006 07:28:08 »

Hansuli ja Dark Rock:
Niin, ja kukaan ei kuitenkaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ja poikkeus vahvistaa säännön.  Smiley eli toivokaamme alkoholiongelmatonta tulevaisuutta-kin Dark Rockille.

Nyt ajautunen taas keskustelussa vähän henkilökohtaisemmille urille. Aikaisemmin oli puhetta tässä samaisessa topicissa, että alkoholismiin on vaikeaa puuttua. Mietin tuöta alkoholisteille tyypillistä salailua... kyllä siinä vaiheessa ihminen on jo aika pohjalla, kun valehtelee itselleenkin paljonko on tullut juotua. On siitä vaikea nousta. Sairaushan se on. Miltä tuntuu katsoa peiliin jos ei pysty olemaan rehellinen edes itselleen?  Undecided Sen on pakko olla ihan äärettömän paska fiilis.

Mitäs meinaatte seuraavasta ratkaisumallista:
Seuraavan kerran kun äitini on päädyt kun käyn hänen luonaan kylässä, ajattelin, että soitan ambulanssin (taksin) --> mummo kärryyn --> nokka kohti katkoa --> ohjelmassa pakkohoitoa niin kauan kunnes huurut selviää. Voiko tällaisen "laitospaikan" hommata helposti, siis johon voisi suoraan mennä katkolta "päivähoitoon". Kaverilleni, joka tosin on nuori ihminen, sellainen järjestyi. Entä jos hoidettava itse on hoitoa vastaan. Pelkkä katko on ihan yhtä tyhjän kanssa. Sitä pitäisi seurata joku parantumisjakso.

Tuskin isälläkään olisi tähän vastaan laittamista, tajunnut jo pikkuhiljaa asian vakavuuden, vaikka häntä "rikostoverina" pidänkin. Ja jos äidilläni olisi esim. syöpä, tuntisin velvollisuudekseni viedä hänet hoitoon. Nyt kun hänellä on tämä alkoholismi, ajattelin tehdä saman. Rakastanhan äitiäni ja hän olisi terveiden, mukavien keski-ikä- ja vanhuuspäivien arvoinen.  smitten

Ajatukset ja konkreettiset ratkaisumallit tervetulleita...  Smiley
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #56 : 05.08.2006 08:06:50 »

tunnen ainakin kaksos naisia muutaman joille keppana ja punkku maistuu
liiankin kanssa toista surannut läpi elämäni nyt kun ikää alkaa olla
jättänyt läträämisen vähemmälle hänen kohdallaan uskon enemmänkin geeneihin
sukunsa puolelta löytyy jonkin asteisia holisteja näin on edesmennyt äitinsä
kertonut jo lapsena hänen ollessaan 14 vuotias tutustutettu kotikäyneisiin
veljensä on samaa genree enemmänkin viikonloppupainotteista ollut läpi
elämän mmutama kauris, vaaka, ja onhan noita kartoista en tiedä uskoisin
myöskin lannistavan kasvatuksen vaikuttavan asiaan et ole mitään eikä susta koskaan tulekkaan mitään herkemmälle ei sitten muuta tarvitakkaan
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #57 : 05.08.2006 08:09:22 »

Angry

Sad

Cheesy

Henkilökohtaisesti taistelen suomalaisten puolesta

lähinnä noita euroopan reunamaiden kansoja vastaan.

Saada suomen alkoholin kulutustilastot sivis-

tyneiden kansakuntien joukkoon!!  knuppel2

Tosin panokseni tässä taloudellisessa

tilanteessa ei ole kovin merkittävä.

Mutta yritystä kyllä riittää!

Sponsoreita otetaan mukaan!

2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #58 : 05.08.2006 09:15:26 »

On siitä vaikea nousta. Sairaushan se on. Miltä tuntuu katsoa peiliin jos ei pysty olemaan rehellinen edes itselleen?  Undecided Sen on pakko olla ihan äärettömän paska fiilis.

Oikeassa olet, SE on paska fiilis ja "lääke" yleinsä löytyy nestemäisessä muodossa kaupan/alkon hyllyltä. Sitten taas voi vähän kurkata sinne peiliin.

Pahinta minusta olikin se valehtelu itselleni, koska jossain syvällä tiesin, etten voi päästä kuiville niin kauan kun jatkan valhetta.
Samalla ajattelin, että en minä ole holisti, voin lopettaa just kun haluan, mutta sitä ennen otan vielä yhden saunakaljan,
niinkuin muutkin (ilman saunaa tosin) ja hetkessä six-pack olikin tyhjä ja kioskiin hakemaan lisää.. kauppaanhan ei voinut enää mennä,
kun siellä oli jo päivällä käyty (ja toisessa lähikaupassa alkuillasta). Tässä "viisaudessani" kuvittelin jopa itse etten juo paljon.. vain packin kerrallaan.. idiot2

Mitäs meinaatte seuraavasta ratkaisumallista:
Seuraavan kerran kun äitini on päädyt kun käyn hänen luonaan kylässä, ajattelin, että soitan ambulanssin (taksin) --> mummo kärryyn --> nokka kohti katkoa --> ohjelmassa pakkohoitoa niin kauan kunnes huurut selviää. Voiko tällaisen "laitospaikan" hommata helposti, siis johon voisi suoraan mennä katkolta "päivähoitoon". Kaverilleni, joka tosin on nuori ihminen, sellainen järjestyi. Entä jos hoidettava itse on hoitoa vastaan. Pelkkä katko on ihan yhtä tyhjän kanssa. Sitä pitäisi seurata joku parantumisjakso.

Toki voit selvittää (esim. kun hän on katkolla)  missä olisi kuntoutuskeskuksia lähistöllä ja kuinka paikkoja vapaana.. Itse sain tietoja A-klinikalta
ja Mobilesta. Hoitojen pituudet vaihtelevat paljon alueittain ja hinnat myös.
Ongelmahan tässä on jos hoidettava ei halua hoitoa.. Ketään kun ei väkisin voi raitistaa.

Ollessani 9 vkn jakson hoidossa ehdin nähdä monta tapausta tyyliin,
"Enää en juo, nyt on kaikki asiat kohdallaan ja viinaa ei tee edes mieli. Haluan pysyä hengissä." jne.
Ja matkalla junalle/bussille olutta evääksi tai viimeistään ravintolavaunuun kiireesti ja asemalla "ystävät" odottamassa tervetuliaisjuomien kera..  Sad Cry
Mutta tämä on alkoholistin/addiktin elämää..
Päivä kerrallaan on joskus liian pitkä aika.. oikeassa maailmassa, hoitopaikkojen suojassa on "helppoa" olla raitis..
smitten   smitten
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #59 : 05.08.2006 09:37:24 »

En kyllä osaa sanoa mistä pakkomielteestä nyt olisi kysymys, jokatapauksessa onhan tämä elämä ollut yhtä suurta pakkomiellettä. Alkoholismista ei ole merkkiäkään, ja vanhemmillani nyt on vielä vähemmän pakkomielteitä kuin minulla. Vaikka kyseinen auringon ja neptunuksen neliö mulla onkin...

Tässä listauksena kaikki homeiset aspektit ja sijainnit joita pääasiassa kartaltani löytyy. Ei sinne jäänyt kuin venuksen ja nepparin sekstiili ja venuksen ja marsin sekstiili ja pari merkuriuksen ja pluton aspektia...

Aurinko neliö neptunus
Aurinko neliö jupiter
Aurinko neliö mars
Aurinko oppositio lilith
kuu neliö uranus
kuu neliö kheiron
kuu kvinkunssi askendantti
merkurius neliö mars
merkurius neliö uranus
merkurius neliö kheiron
mars neliö MC
Jupiter neliö lilith
Jupiter neliö MC
Uranus neliö pallas
Uranus neliö juno
Uranus neliö vesta
Neptunus neliö lilith
Pluto oppositio pholus
Pluto bikvintiili kheiron
kheiron neliö pallas
kheiron neliö juno
kheiron neliö vesta

T-ristin muodostaa kuu, kheiron ja uranus 9, 1 ja 7 huoneessa.
Venuksen yhtymä plutoon 11. huoneessa
marsin yhtymä neptunukseen 2. huoneessa
Nämä yhtymät liittyvät toisiinsa sekstiilein.
Sitten vielä neptunuksen aspektit, joita on paljon

Neptunus neliö aurinko
Neptunus kolmio kuu
Neptunus sekstiili venus
Neptunus yhtymä mars
Neptunus yhtymä jupiter
Neptunus sekstiili saturnus
Neptunus sekstiili pluto
Neptunus sekstiili kheiron
Neptunus neliö lilith
Neptunus kolmio pholus
Neptunus neliö MC

Vielä lisämaininta, että saturnus lymyää 12. huoneessa skorpionissa. Ja hallitsee koko karttaa.
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: