Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94520 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Yussra
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #60 : 05.08.2006 13:23:27 »

Kiitos vastauksesta Willow taas.  Smiley Puhut paljon mutta asiaa.

Ongelmahan tässä on jos hoidettava ei halua hoitoa.. Ketään kun ei väkisin voi raitistaa.

Niin väkisin ei voi raitistaa... mutta jottain tarttis tehrä. Ajattelin, että jos raittius ikään kuin pakotettaisiin alulle niin *POKS* äitini alkaisi yht'äkkiä ymmärtää oman parhaansa ja olisikin taas sama vanha viksu ihminen ja pysyttäytyisi omaehtoisesti raittiina.  Tongue No onhan se kai aika kuolleena syntynyt ajatus, myönntään.

Mutta jos miettii mitä kaikkea äitini on tehnyt minun eteeni - ja vaikkei olisikaan - niin jotenkin haluaisin edesauttaa hänen paranemistaan. Kun tumput suorina seisominen rasittaa omaa psyykeä.

tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Oikku67
Vieras
« Vastaus #61 : 05.08.2006 17:29:20 »

Niin väkisin ei voi raitistaa... mutta jottain tarttis tehrä. Ajattelin, että jos raittius ikään kuin pakotettaisiin alulle niin *POKS* äitini alkaisi yht'äkkiä ymmärtää oman parhaansa ja olisikin taas sama vanha viksu ihminen ja pysyttäytyisi omaehtoisesti raittiina.  Tongue No onhan se kai aika kuolleena syntynyt ajatus, myönntään.

Mutta jos miettii mitä kaikkea äitini on tehnyt minun eteeni - ja vaikkei olisikaan - niin jotenkin haluaisin edesauttaa hänen paranemistaan. Kun tumput suorina seisominen rasittaa omaa psyykeä.

Joku viisas hoitaja kuntoutuksessa joskus sanoi, "jokainen hoito-/kuntoutusjakso on askel parempaan suuntaan", kyllä niitä onnellisia tapauksia on,
että vuosien hoidoissa ravaamisen jälkeen henkilö raitistuu. Raitistuminen on pitkä ja kivinen tie.. viinan voima on uskomaton..
Ja tämä kaikki rasittaa läheisiä ihan yhtä paljon (ellei jopa enemmän) kuin holistia itseään.

Toivon totisesti, että tämä *POKS* tapahtuisi jokaiselle joka juomisestaan kärsii.. smitten

Pakko kertoa.. Eräs mies tuli hoitolaan kun oli alkanut viina liikaa maistua, no, me uteliaat kysymään paljonko joi ja kuinka kauan.
Totesi setä, "pullo kossua joka lauantai ja keskiviikko". Me muut suureen ääneen ihmeteltiin, että eihän toi mitään ole.
Ni setä totesi, "MINULLE se ON liikaa". Viisas mies!
tallennettu
sunflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #62 : 10.08.2006 17:36:26 »

jännä juttu että tunnen yhdet kaksoset joista toinen ei juuri käytä alkoholia ja toinen on alkoholisti  Huh

arvelisin että kaloilla ja oinailla on eniten taipumusta tähän JOS muut planeetat ja merkit vaikuttavat, etenkin juuri neptunus ja saturnuskin?  Undecided

nämä kaksoset ovat aurinko kalat ja heillä on venus-mars yhtymä oinaassa ja se vielä oppositiossa neptunus-saturnus yhtymään  Shocked

aika selvä tapaus minusta ...mutta miksi toisen vain on alkoholisti? toisella kyllä on ihmissuhde ongelmia ollut muuten  Undecided
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #63 : 10.08.2006 22:17:01 »

Jotenkin helpottaa lukea Willowin kommentteja. Minulla katkesi LOPULTA tänään, toivon että viimeisen (viides) kerran sama suhde alkoholistin kanssa. Hän ei myönnä että ongelmaa on, mutta "viina vie" ja antabuksen avulla ollut kaksi kertaa katkolla. Käsittämätön voima se on, enkä minä voi käsittää, että hän päästi muuten niin hienon ihmissuhteen menemään JA VAIN VIINANHIMON VUOKSI!!!!!
Minut tämä suhde sai palaamaan kirkkoon (4vuotta eronneena) ja hänet pullon ääreen. Minusta tuntuu, että taistelin paholaista vastaan, ja viimeinen hätähuutoni kaikui kirkossa papille.

RUKOILEN että hän pysyy poissa elämästäni, minä olen aivan liian kiltti joka ikinen kerta kun hän tulee anteeksipyyntöjensä kanssa. voi TAIVAS minua auttakoon!!!

Jos yksikin saa apua/lohdutusta/tukea/uskoa tai mitä tahansa kirjoituksistani, niin olen onnellinen. (http://myhayastan.am/forum/images/smilies/heart1.gif)

Viinan (aineiden) himo on niin hel**tin vahva, ettei pieni "eksynyt" ihmispolo voi juuri mitään sille.
Ongelman myöntäminen on ISO PAHA PEIKKO, koska se on "ystäväpiirissä" kasvojen menetys
ja usein myös näiden juomari"ystävien" menetys..
Ne kaikki hienot ihmissuhteet (rakkaus,ystävät,sukulaiset) jotka addikti menettää päihteiden käytön takia vaivaavat (http://lopun elämän),
jos kuiville pääsee
niin nekin pitää kohdata ja antaa itselleen anteeksi
(ja sanonpahan vaan, että ei ole ihan helppo ketsoa peiliin kun näiden kanssa "painiskelee"..)

Taistelu holismia((http://www.mkivsupra.net/vbb/images/smilies/diablo.gif)) vastaan on täyttä työtä.. Teet ihan oikein kun et halua enää taistella ja lopetit suhteen,
älä ainakaan ikinä soimaa siitä itseäsi, vaikka ehkä saat kuulla olevasi huono/tunteeton kun "ressun hylkäät",
mutta jos hän apua haluaa, niin siihen on koulutetut ihmiset sinun ei tarvitse olla "kainalosauvana".

Onneksi löysit paikan minne voit mennä "huutamaan"/purkamaan (http://www.absent.nu/mb/images/smilies/em_boxer.gif) tuskaasi.. 

Minäkin toivon, että jaksat olla vahva kun on niiden "hyvittelyjen" ja anteeksipyyntöjen aika..
näissähän holisti on hyvä ja usemmiten onnistuu kääntämään satuttamiensa ihmisten pään.

(exäni soitti minulle usean vuoden hiljaisuuden jälkeen... tihkui ystävällisyyttä ja oli "huolissaan" pärjäämisestäni jne.. 2funny ja pas**t!!, mutta jäin kuuntelemaan ääntä hetkeksi ja ihan kuin kaikki pahat tekonsa olisi olleet unta..  Kunnes havahduin, sanoin ettei meillä ole asiaa toisillemme ja että en ikävöi häntä.. kaikki kävi nopeasti, mutta jos olisin vielä käyttävä, niin menoa olisi ollut.. Nyt oli ihana huomata etten enää ole hänessä kiinni millään tasolla, ei ikävää, ei vihaa/katkeruutta, ei pelkoa, ei huolta hänen tekemisistään ja kunnostaan.. IHANA TUNNE!)

Voimia ja enkeleitä sinulle Intimaria (http://www.cosgan.de/images/midi/engel/d040.gif)
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #64 : 11.08.2006 12:00:49 »

Ongelman myöntäminen on ISO PAHA PEIKKO, koska se on "ystäväpiirissä" kasvojen menetys
ja usein myös näiden juomari"ystävien" menetys..

Miten voi menettää kasvonsa ystäväpiirissä jos raitistuu? Tarkoittaako se sitä, että kun joutuu hylkäämään juoppokamut?
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #65 : 11.08.2006 17:04:12 »

Miten voi menettää kasvonsa ystäväpiirissä jos raitistuu? Tarkoittaako se sitä, että kun joutuu hylkäämään juoppokamut?

Siis, kun näissä piireissä jokainen vetää jotain roolia ja esim. on kova jätkä/mimmi  coolsmiley, niin vaihtaminen raittiiseen
elämäntapaan (& ystäviin) on sen roolin "kasvojen menetys".. Vaikea selittää sellaisille jotka ei sitä elämää ole eläneet.. Undecided

(Vähän niinkuin, jos pitää aina nahkatakkia, niin vaikka olisi kolme kk:tta helle, niin takkia ei heitetä päältä koska se kuuluu olla.. imago vaatii.. )

Ja onhan se niin, että jokainen ryyppykaveri taputtelee olalle ja on "onnellinen" puolestasi raitistuessasi,
mutta oikeasti heidän "arvoasteikossaan" putoaa raitistunut toveri heitäkin alemmas..
(salaa muilta joku voi oikeasti olla onnellinen ystävän puolesta,mutta harvinaista se on..)

Jos vanhoja oikeita ystäviä on jäljellä vielä, niin he toki ovat varmasti onnellisia ja tukevat kaikin tavoin..
Yritä tästä nyt joku tolkku ottaa.. Sad  (http://www.superdollchamploo.com/wordpress/wp-images/smilies/icon_wink.gif)

tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #66 : 11.08.2006 17:59:14 »

Hei kaikki alkoholistien hoivaajaheilat,
keskittykää välillä itseenne, omaan hyvinvointiinne -
Antakaa itsellenne kaikki se rakkaus ja huolenpito,
jota olette alkkikseenne tuhlanneet.

Voimia ja iloa  smitten smitten smitten
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #67 : 11.08.2006 18:18:17 »

Willow, mahtavaa että olet itse tehnyt kaiken tuon.
  Olen nykyisin jo aika ylpeä itsestäni,
mutta joka kerran kun törmään vanhoihin kamuihin...
juopottelu kamuille palaan hetkeksi juopottelu minäkseni, yli-iloinen, kaikkien kaveri,vamppi jne.
ja taas ainemaailman kamuja kohdatessa olen tosi kova mimmi jota ei satuta mikään eikä kukaan ja tunteita EI ole olemassakaan..
 Olen silloin samalla "tasolla"  uglystupid2

Onneksi nykyisin jo nopeasti palaan maanpinnalle ja olen ihan minä vaan.. tästä on sekin hyöty, että ei ne käyttäjät jää kauaksi aikaa juttusille,
koska en ole enää SE kuka ennen olin.

Minä rakastan todellakin tätä miestä ja olen koko päivän itkenyt, miten helppoa olisi vielä sulkea hetkeksi silmät, jos hän soittaisi ja sanoisi, että kaikki on hyvin.

Kuulin juuri, että tätini on jättänyt alkkismiehensä 16 vuoden painin jälkeen. pffffffff  buck2

Onhan ihan ymmärrettävää, että tunnet ikävää ym. tunteita exääsi kohtaan,
mutta älä jää rypemään niihin tai pian palaatte yhteen..
Tätisi on kauan kamppaillut.. Onnea hänelle tästä päätöksestä! Voimia teille kummallekin naiselle smitten  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #68 : 27.09.2006 17:05:17 »

Mitenkäs vaikuttais Neptunus 1. huoneessa kauriissa, seuraavin aspektein
 neptunus aspect_sex plutoneptunus aspect_ssx askendenttineptunus aspect_tri venusneptunus aspect_opp mars...?

Ja sanoiko joku saturnuksella olevan merkitystä? Saturnus skorpionissa 10. huoneessa...

Minun tietojani nämä. Tuntuu vaan että on hairahtaminen lähellä... Kai se kartalta näkyy jotenkin, että minulla on taipumusta.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #69 : 27.09.2006 17:28:30 »

Hei kaikki alkoholistien hoivaajaheilat,
keskittykää välillä itseenne, omaan hyvinvointiinne -
Antakaa itsellenne kaikki se rakkaus ja huolenpito,
jota olette alkkikseenne tuhlanneet.

Voimia ja iloa  smitten smitten smitten

Voi kunpa se olisikin niin helppoa... Ympärilläni on useita viinaan meneviä ja välillä olo on ollut jo toivoton. Sitä on niin vaikea jättää toinen oman onnensa nojaan kun välittää...
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #70 : 27.09.2006 17:36:57 »

Alkoholistin ympärille juuri kerääntyykin niitä, jotka ovat läheisriippuvaisia, joten tavallaan he "tukevat" toistensa sairautta. Vaan nythän ollaan jo sitäkin purkamassa, jotenka siihen asti, kunnes saa "omankin" voimansa tekemään asialle jotain, voi etsiä hoitoa vaikkapa tuolta:

http://www.avominne.fi/

tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #71 : 27.09.2006 17:41:37 »

Nyt ollaan siinä tilanteessa, että en tiedä enää mistä on kyse. Mieheni on raitistunut alkoholisti ja tuntuu kieltävän paljon asioita. Onko hän narsisti vai olenko itse sairastunut? Hänellä on myös läheisriippuvuuden piirteitä.  idiot2
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #72 : 27.09.2006 18:48:17 »

Riippuvaiset ihmiset pysyvät riippuvaisina, kohteet vain vaihtuvat tai sitten eivät... En minä nyt oikeasti millään saastaisella neulalla alkaisi itseäni tökkimään ikimaailmassa, mutta kieltämättä olen koko kesän taistellut piruja vastaan kun yksi heppu on kysynyt että haluisinko päästä pumpuliin...

En tiedä miksi ihminen saa nautintoa aistiharhoista. Onko se sitä, että muutenkin on niin taiteellinen ja mielikuvituksekas, niin se vaan kiehtoo? Niinkuin se olisi jotenkin "oikeampi" todellisuus... Kysyn itseltäni mitä haluan paeta. Onko tämä maailma niin tylsä ja rajallinen, etten kestä sitä? Pelottaako vastuu?

Hemmetti mä inhoan tätä puolta itsessäni. Kai siitä riippuvuudesta pääsee henkisellä tasolla eroon vasta sitten, kun sen antaa itselleen anteeksi.
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #73 : 27.09.2006 19:28:02 »

Anteeksiantaminen itselleen on (oli ainakin minulle) todella
vaikeaa.

Vielä kun siinä ympärillä on vanhoja ystäviä jotka ei anna minulle anteeksi
tekemisiäni.. vaikka heitä en ole kohdellut väärin, vain itseäni vahingoitin.
En vonkunut apua vaan pidin välimatkaa, etten vaan sotke heitä mihinkään..
No, se siitä, vuosi vuodelta asiat muuttuivat, enää en mieti heitä..
Vain itseäni.

Tehty mitä tehty, en voi tapahtuneita enää muuttaa, mutta hyväksyn tekemiseni,
kaikine "kauheuksineen".. pahinta oli antaa anteeksi hakattavana oleminen,
vain siksi että oli niin kiinni kamassa, että sieti mitä vaan..

Mulla tulee nykyisin mieleen piri(steet) kun olen tosi väsynyt ja haluan unohtaa vastuun
ja arjen pyörittämisen..
Viinanhimo iskee kun haluaisin rentoutua.. nollata pään.. nukkua sata vuotta..
Mut osaan jo käsitellä asiat heti kun huomaan oireet, joten katkaisen "lumipallon"
pyörimisen ennenkuin se kasvaa liian suureksi..

Ilman puhumista asioista en selviäisi..
   Entä sinä valonkantaja? Onko sulla joku kenelle puhua?
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #74 : 27.09.2006 20:09:10 »

Eipä oikeastaan, kaikki kelle vois puhua käyttävät itse jotakin... Ymmärtävät kyllä, mutta pian tulee jo ehdotuksia...
Mulle tulee niitä päiviä, että en haluais poistuu kämpästä. Olin täällä kerran 4 päivää putkeen tapaamatta ketään, lintsasin koulusta ja olisin maksanut mitä vain että joku ois tuonu mulle ihan mitä tahansa. Mutta en minä anna itseni tehdä enää niin.

Hävettää ihan kauheesti ja inhoon itteeni tän takia, mutta pakko tunnustaa että kesällä otin pari kertaa pamia viinan kanssa. Ja yks meidän luokkalainen poltti koko kesän pilveä vapaapäivinään. Oli ts. pössyissä töissä ja vieläpä mielenterveysosastolla. Se on se leijonakaveri, joka ylipuhuu mut aina baariin ja sitten me vedetään yhdessä niin armottomia kännejä, että aletaan selviämään vasta seuraavana iltana... Niin se vaan on...  Embarrassed Melkein joka viikonloppusta toimintaa. Saan sen kyl aika hyvin nyt rajattua 2krt/kk... Mut ei se silti hyvä ole...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: