Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94496 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #75 : 27.09.2006 20:38:16 »

Kiss  Kiss  Kiss

Kukapa ei haluaisi elämänsä olevan, kuin pumpulissa!!

Noista aineista en tiedä, koska tuo olut on ihan

riittävän hyvää, ( vaimo tosin vähentäisi sitä ).

Itsensä etsiminen itsensä ulkopuolelta on

tosiaan raskasta työtä, mutta sitähän

varten me olemme tänne tulleet.

Cry  knuppel2  police

2funny  smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #76 : 27.09.2006 20:42:47 »

Ainetta se olutkin on... Wink

Mutta ei tässä hätiä mitiä, olen taas vaihteeksi päättänyt että olen nyt ainakin seuraavan viikonlopun selvin päin ja sitten katsotaan eteenpäin. En voi luvata lopettavani, mutta yks viikonloppu kerrallaan eteen päin. Sitä tulee hulluksi jos ajattelee asioita liian pitkälle. Olen muuten ollut 8 päivää polttamatta... Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #77 : 27.09.2006 20:47:32 »

:Smiley

EI tupakan   SAVU   ole ainetta.

Näkkileipä  ON.

angel

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #78 : 27.09.2006 20:51:15 »

JOS nyt aletaan nussimaan pilkkua, niin voi kyllä se tupakan savu ON ainetta... Siinä on vaikka minkälaisia myrkkymolekyylejä, ne ovat vain aikas hajallaan...  :Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #79 : 27.09.2006 21:00:42 »

angel

Aloitetaan puolipisteistä!

angel

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #80 : 27.09.2006 21:19:09 »

Eipä oikeastaan, kaikki kelle vois puhua käyttävät itse jotakin... Ymmärtävät kyllä, mutta pian tulee jo ehdotuksia...
Mulle tulee niitä päiviä, että en haluais poistuu kämpästä. Olin täällä kerran 4 päivää putkeen tapaamatta ketään, lintsasin koulusta ja olisin maksanut mitä vain että joku ois tuonu mulle ihan mitä tahansa. Mutta en minä anna itseni tehdä enää niin.
Ymmärtävät.. no, en naura.. Lips Sealed
Mullekin tulee pyjama-päiviä jolloin en haluaisi lähteä mihinkään.. käpertyä vaan omaan
inhokkiolooni, joskus pidänkin näitä päiviä, mutta se vaan ei ole mahdollista kovin usein.

En tarkoittanut, että puhuisit kavereille.. Vaikka he eivät käyttäisikään, ei ystäville/kavereille kannata taakkaa purkaa ainakaan liikaa.

Tarkoitin ammatti-ihmistä.. jollaisia varmasti löytyy joka paikkakunnalta.
Siitä voisi olla hyötyä olettaen, että rehellisesti kerrot menneet ja myös nykyisen tilanteen.
Nämä ihmiset kyllä kestävät kuulla sekoiluista, itseinhosta, aine-himosta jne.
ja ehkä tuntemattomalle olisi helpompi puhua ja saada ehkä selvitettyä mistä johtuu
nämä todellisuuden pako ajatukset/toiveet..

Minulle puhuminen oli ainoa keino vapautua menneistä ja antaa anteeksi itselleni (ja muille)..
Sinulle ehkä jokin toinen tapa, mutta eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee..
  menee taas paasaamiseksi.. Undecided
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #81 : 27.09.2006 22:25:44 »

Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed

Milloin puhumalla on päässyt eroon,

kuin korkeintaan , hyviksi luulluista,

niinsanotuista ystävistään!!

Undecided

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #82 : 27.09.2006 22:35:17 »

Milloin puhumalla on päässyt eroon,

Tarkoitin että puhumalla ensin ne p**kat asiat päästäni pyörimästä
pystyin keskittymään selviytymään päivä kerrallaan aineitta..
Jos olisin jäänyt niitä pyörittelemään itsekseni, niin luultavasti
olisin hyvin pian palannut entiseen rinkiin..
mutta nyt alkoi vi****aa.. väsymys vissiin :Smiley
Joten luen huomenna napakan kommenttisi tähän..

muoks. siis toi vi****aa tarkoittaa viluttaa,
kuume nousi taas illalla..
Sad
« Viimeksi muokattu: 28.09.2006 06:34:33 kirjoittanut Willow » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #83 : 28.09.2006 06:39:41 »

Kaikilla on varmaan oma tapansa käsitellä asioita, itselleni on puhuminen ollut luontevaa, mutta en usko että siitä olisin kauheasti helpotusta saanut. Ehkä en sitten osannut puhua oikeista asioista. Onhan tämä toipuminen eräänlainen prosessi, jota tehdään vähän tyyliin eteen-taakse. Joskus yksi askel eteen ja kaksi askelta taakse. Itselleen ne asiat tulee myöntää, ennenkuin menee kellekään puhumaan. Juoppohan (riippuvainen) osaa kierrellä ja kaarrella itse asiaa todella taitavasti ja myös huijata muita, elleivät nämä ole varuillaan. Itse olen vasta pikkuhiljaa tajunnut tilanteen vakavuuden, joten nyt voin lähteä toimimaan. Aiemmin en ymmärtänyt täysin ongelman luonnetta, vaikka näiden asioiden kanssa olenkin jollakin tasolla ollut koko elämäni tekemisissä. Ei olekaan kyse rehellisyydestä vaan sairaudesta.  :Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #84 : 28.09.2006 06:53:42 »

Ei se puhuminen auta. Ainakaan vieraan ihmisen kanssa puhuminen. Oon työllistänyt psykologeja aikanaan enemmän kuin tarpeeksi ja olihan se kiva jutella niitä näitä, kun kukaan ei keskeyttänyt! Mutta en kokenut sitä siltikään 'terapeuttiseksi'...

Ei puheesta ole apua ennalta sovittuihin aikoihin, puheesta olisi apua ehkä vain juuri sinä pimeänä hetkenä esim. la-asu välisenä yönä klo. xxxx, kun en saa unta ja olen himassa, kaverit soittavat "mizzää säh ooot?! tuu tänneh!"...

Mutta siis eipä minulla mitään ongelmaa ole. Koska kiellän sen.. Grin Nyt kouluun!
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #85 : 28.09.2006 07:34:20 »

Välillä tuntuu tältä.

http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/toipumiseen.htm
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #86 : 28.09.2006 09:16:37 »

Kiitoksia keskustelijoille, sain paljon oivalluksia omaan elämääni. auttaa jotenkin ymmärtämään "alkoholistia" ja uutta ideaa siihen omaan "läheisriippuvuuden" poiskitkemiseen.

vieräytin taas muutaman tipan isäni puolesta, tai niiden tunteiden joita herätti se, kun näkee itselle rakkaan ihmisen vierestä vaan tuhoavan itseään. alkoholismin ja "narsistisen rajatilapersoonallisuuden"  (niin...suhtaudun diagnooseihin hieman varauksella, ainakin niinkauan kuin diagnosoija ei esittele omaansa... Wink) ulkopuolella isähän oli (siis yhä elossa)...kaikkea mistä pidin ja "sielunsukulainen"...hän osasi nähdä kauneuden asioissa, meillä oli samantyyppinen musiikki ja taidemaku ja luontoa hän myös ymmärsi. siis kaikkea hyvää paljon, mutta se loputon itsetuho ...ja siinä samalla toisten tuho, kun estot katosi ja aggressiot kohdistui sokeasti keneen tahansa.

eikä edes tarvitse mitään listoja ja määreitä ihmisen hyvistä puolista voidakseen selittää miksi rakastaa jotain, sehän vain on...ja silloin sattuu tosi paljon, jos se jota rakastaa haluaa tuhota itseään.

se pakenemisen kysymys on hyvin mielenkiintoinen...just että mitä meidän täytyy paeta. olen kyllä sitä mieltä että me ollaan luotu liian suppeat raamit sille miten voimme olla olemassa ja toteuttaa elämäämme, ja se saa aikaan hulluksitulemisen pelkoa ja halua paeta...

en tiedä, mutta tuntui että jotain syvällisempiä, ei sanallisia juttuja lähti liikkeelle.

tsemppiä Valonkantaja siihen tupakan lopettamiseen. siihen pystyy kyllä kuka tahansa jos haluaa. itsekin lopetin taas, varmaan samoihin aikoihin.

tuntuu, et nyt tää on jotenkin enemmän henkinen juttu, ei kertakaikkiaan enää halua ja tunne tarvetta turruttaa itseään ja tuhota tätä kehoa, koska se ei ole tosiaankaan se, jota turruttamallla tai rankaisemalla mikään ratkeaisi.

minulle tupakointi oli puolitietoista itsetuhoa. jos oli sellainen olo, että niinkun vähän sama jos tää fyysinen elämä loppuisi... mutta sitä ei suoraan ajatellut...ikäänkuin oli mielessään heittänyt itsensä roskikseen.ihan tarpeeksi monta vuotta sitä jatkui.

mut nyt on uusi asenne. kun sitten muistaa senkin ajan, milloin ei tarvinnut tupakkaa ja kuinka hyvin silloin keho voi...yksi turha asia pois...ei sitä ikinä tarvinnut, turhempia ja tyhmimpiä juttuja mitä on voinut aloittaa...

huumeetkin nyt sentään ymmärtää jos ne tarjoaa jotain tajunnan laajentumisia, siis jotain mielenkiintoista, mutta tupakka... idiot2

silkkaa typeryyttä... buck2

itsetuho on hanurista Angry
« Viimeksi muokattu: 28.09.2006 09:19:52 kirjoittanut sign? » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #87 : 28.09.2006 09:21:34 »

Heippa! Mielenkiintoista...

Yritän laittaa tänne oman alkoholistini kartan, kun joku oli kiinnostunut...
Katsotaan onnistuuko.

Olisi kiva jos joku viitsisi kommentoida... Wink Wink Wink

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
kooky
Vieras
« Vastaus #88 : 28.09.2006 09:39:00 »

äkkiä kun katsoisi, niin tuo  merkurius  aspect_conneptunus voisi liipata aihetta. merkurius (ajattelu, mieli, itsensä ilmaisu) ja neptunus (ihanteet, ideaalit, illuusiot, riippuvuudet) yhtymässä...neptunus on usein karskissa maailmassa vaikea planeetta, kun mieli on helpommin virittynyt pois käytännön tasolta , mielikuvitus rikas, henkisyyteen taipuvaisuutta sekä taiteisiin, mutta kääntöpuolena voi ilmetä taipumuksena paeta todellisuutta päinteillä.

kuuhun neptunus näyttää tekevän harmonisen aspektin, eli kolmion...

mutta kuu on yhtymässä saturnukseen, varmasti syvällinen ja vakava mieli....mutta tämä yhtymä kokemukseni mukaan kertoo mahdollisuudesta itsetunto-ongelmiin, masennustaipumuksen...liian huono kuva itsestä. perusturvallisuuden tunne jotenkin kyseenalainen tunteissa. vaikea avautua ja luottaa.

joskus jollain toisella foorumilla mietittiin, että voisiko 2. huone myös liittyä riippuvuuksiin ja pakkomielteisiin. kun se härän huoneena liittyy kehoon ja omistamiseen, mulle on tullut mieleen että sillä voisi olla tekoa nimenomaan fyysisten riippuvuuksien kanssa, kuten halua syädä suruunsa, juoda, polttaa tai käyttää toisten kehoja tyydyttääkseen itsensä seksuaalisesti, riippuvaisuus seksiin...jotenkin tuntuu että 2 huone näyttäis olevan omistuksen ja kehoonsa haalimisen huone.

hänellä aurinko ja venus 2. huoneessa...muistaakseni, ainakin aurinko?

perustui osaksi lukemaani ja osaksi omíin huomioihini. älä ota henkilökohtaisesti vaikka mikään ei tuntuis passaavan...ja en siis väitä tietäväni tästä henkilöstä vaan mitä voisin kuvitella noiden sijaintien ongelmakohdiksi  Wink kun kaikista sijainneista voi vetää niitä negatiivisia ja ongelmakohtia esille...niin jäikin mietityttämään, että mitähän hyötyä, siis apua tästäkin pohdinnasta oli Wink
« Viimeksi muokattu: 28.09.2006 09:45:02 kirjoittanut sign? » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #89 : 28.09.2006 10:23:25 »

Voi oli toki paljonkin apua! Kiitos sign? tulkinnastasi!

Kyllä hän tosiaan pakenee kokoajan elämää ja todellisuutta, myös itsetunto on huono (jostain syystä?), samoin "masennus- kaudet" aika-ajoin ovat hänen elämäänsä ja valitettavasti siten myöskin meidän muiden. Mutta sitä en ole ymmärtänyt koskaan, että kun hän toisaalta on vahva ihminen, niin miksi ei pysty lopettamaan juomista...ei varmaan haluakkaan "palata elävien kirjoihin"... Undecided Undecided Undecided

kultainen sulka kiittää  Wink

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: