Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94394 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #150 : 02.10.2006 12:15:36 »

No eipä minulla henkiset resurssit lopu vaikka hieman auttaisinkin, enkä suhtaudu tuttaviin niin kylmästi että odottelisin jonkun soittelevan puhelimiin, yksin. Haluan tuoda hieman valoa maailmaan näillekin yksilöille. PS Eikä ole mukavan näköistä kun yhä enemmän 30 v nuoria miehiä näkee juopottelemassa kaduilla. Surku! Sitäpaitsi kaikki eivät todellakaan tee mitään ennenkuin on liian myöhäistä - eiköhän Suomen itsemurhatilastoihin liity tuo juomisongelmakin ensin.

Näiden AA juttujen rinnalla ihmisten pitäisi saada parempi käsitys omista resursseistaan, ettei mieli jää jauhamaan jotain "olen surkea, en pysty handlaamaan asioita" kuviota.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2006 12:59:40 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Oikku67
Vieras
« Vastaus #151 : 02.10.2006 16:26:12 »

Jos mulle olisi joku tullut puhumaan AA:sta/NA:sta, henkisestä kasvusta, siitä kuinka hyvä tyyppi olen selvinpäin,
että on olemassa henkisen kehityksen maailma, on olemassa jumaluus, sielu joka rakastaa minua jne.
Ikävä kyllä olisin toivottanut hänelle "hyvää matkaa helvettiin minun elämästäni" ja luultavasti tehostanut tätä
lentävällä lautasella tai pikkuisella, mutta terävällä nyrkilläni..

Toivottavasti muut alkkikset & adiktit on vastaanottavaisempia.. angel
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #152 : 02.10.2006 16:37:52 »

Krapula on ohi... smitten

Löimme kaverin kanssa kättä päälle että mennään 13. päivä katsomaan zen caffettia SELVIN PÄIN... Muutenkin puhuttiin pitkään ja hartaasti että tämä meininki ei voi jatkua näin! Ja soitin eilen äidille ja sanoin sille et "äiti, mä haluan lopettaa juomisen ja polttamisen, mut se on niin vaikeeta..!" Ja äiti sanoi et hän tietää kyllä ja ymmärtää, mutta uskoo että pystyn siihen, kun olen niin avoin maailman kauneudelle, et kestän tätä elämää selvinkin päin.. Smiley

Helpotti kauheesti sanoo se äidille, koska me ei olla ikinä puhuttu mun juomisesta... On aina vaan tuntunut että äiti inhoaa mua koska juon, mutta se nyt on varmaan ollu kuvitelmaa.

Kaikki järjestyy... smitten
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #153 : 02.10.2006 16:52:15 »

Krapula on ohi... smitten
Se onkin kai paras puoli krapulassa.. menee pian ohi (http://www.macmini-forum.de/images/mismilies/jaaja15x18.gif) (moraalinen voi olla pidempi)

Helpotti kauheesti sanoo se äidille, koska me ei olla ikinä puhuttu mun juomisesta... On aina vaan tuntunut että äiti inhoaa mua koska juon, mutta se nyt on varmaan ollu kuvitelmaa.

Se on ehkä ollut morkkisten ja itsesyytösten aikaansaamaa alemmuutta, silloin herkästi tuntuu et kaikki inhoaa (paitsi ryyppykaverit), kun itse syyttelee ja soimaa itseään alkaa helposti ajatella, että niin muutkin tekee.
Hienoa, että sanoit äidillesi asiasta, uskon et tukea saat kun vaan olet valmis vastaanottamaan sen.. smitten
Äideillä sitäpaitsi on kummallinen taipumus rakastaa lastaan/lapsiaan vaikka nämä tekisivät mitä.. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #154 : 02.10.2006 17:35:25 »

Näinhän minä oletankin että se tyyppi tekee ja piikikkäästi kans, mutta olenpa sitten kertaheitolla avannut silmät. Jos hän välttämättä haluaa jäädä surkeuteensa, minun ei tarvitse sitä edes ystävänä sietää. Haluan aurinkoisia ihmisiä ympärilleni, tästälähin; se voi olla valikoivaa, mutta.. aina päädyn auttajaksi. Minun ei tarvitse aina olla ongelmallisisssa tilanteissa tai tehdä enempää kuin kuuluu. Miksi toisaalta katsella juomista tai v*uilua? Voin elää ilmankin, sekä ystävien että rakastettujen kanssa. No niin.  Kiss

Ihmettelen esimerkiksi kun itse viihtyisin pienemmällä paikkakunnalla, lähempänä luontoa; en voi kuvitella että sellaiseen muuttaminen aiheuttaisi sisäänpäin käpertymisen, juomisen, tai ahdistuksen. Korkeintaan jos joku tekisi todella pahaa, mutta olen minä kaikesta selvinnyt toistaiseksikin juomatta. Tosiaan muistui elävästi mieleen että tätä kyseistä tapausta/kaveria ennen, exäni olivat jossain vaiheessa alkoholisoitumassa kumpikin, siis nämä duunari/hippalohemmot. Vaikka kieltäisin sen, niin näin se on.  buck2 Kenties siksi exiä.

Miten minä sitten sanon ne asiat jotka minusta kuitenkin kuuluu sanoa? En nyt sentäs väkivaltaa pelkää, mutta eikö sielu voisi ilahtua siitä, että se kuulisi olevansa enemmän kuin onkaan eikä tarvitsisi aina tarttua pulloon.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2006 17:38:58 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
härkä-69
Vieras
« Vastaus #155 : 02.10.2006 17:55:56 »

Ymmärrän huolesi kyllä. Voithan KERTOA MITÄ ITSE NÄET,  sitähän väliintuloa käytetään, tai ainakin pitäisi käyttää myös julkisessa terveydenhuollossa ja työpaikoilla. Monesti vain ummistetaan silmät ja pyöritetään siten karusellia ihan tietämättäänkin. Siihen muuhun apuun ja auttamiseen suhtaudun aika varauksellisesti, sillä se saattaa jopa pitkittää alkoholistin hoitoon hakeutumista. Emme voi ketään raitistaa, vaikka olisi kuinka paljon hyvää tahtoa ja lähimmäisenrakkautta. Tässä tyyneysrukous vielä kerran.

Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa mitkä voin ja viisautta erottaa nämä toisistaan.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #156 : 02.10.2006 18:01:19 »

Niin, no kukaan ei ole vielä diagnosoinut tätä henkilöä alkoholistiksi mutta olisikohan se liian rankkaa kuultavaa naisen suusta! hei sä olet alkoholisti, nuori ja energinen mutta alkoholisti.. pitäisi varoa myöskin väärien sanojen käyttämistä ja tuoda esimerkkiä omasta sisäisestä voimasta kuten sanoin, myönteisen ajattelun voima jne, jotain aika mullistavaa mitä kuitenkin se sielu janoaa. Eikö vaikka.  smitten smitten

Myönteisyys, valo. Tuli sellainen olo että pimeyden voimat kuiskailee, pullo on ihan hyvä juttu, pullo on sun kaveri.. Undecided
« Viimeksi muokattu: 02.10.2006 18:37:22 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #157 : 03.10.2006 09:48:56 »

Hei!

Olen lukenut mielenkiinnolla tätä ketjua, ajattelin, etten liityisi keskusteluun, mutta olenkin huomannut, että kun kirjoittaa mieltä painavista asioista, niin tuntee olonsa vähän kevyemmäksi.

Minun isäni oli alkoholisti, hän terrorisoi perhettään kaksikymmentä vuotta, juomalla ja riehumalla yökaudet kavereidensa kanssa. Kun olin vielä koulussa, oli tosi vaikeata keskittyä siihen, kun ei saanut öisin nukuttua, usein äiti otti meidät lapset mukaan ja lähdimme yön selkään. Ajattelin aina lapsena, että se päivä tulee kun isä saa kärsiä teoistaan...ja niin se tulikin. Ennen kuolemaansa hän oli halvaantuneena, puhekyvyttömänä kymmenen vuotta.
Edes hautajaisissa, kun piti papille sanoa jotain hyvää isästä, en keksinyt mitään ja sain raivarin, kun muut perheenjäsenet kertoilivat, miten hyvä isä oli ollut. Lähdin pois huoneesta.

Nyt olenkin miettinyt kovasti tätä lapsuus-aikaa...Onko se vaikuttanut jotenkin nykyiseen "valintaani", koska olen tosiaan itsekkin seurustellut alkoholistin kanssa kuusitoista vuotta ?  Cry

Kärsin isäni juomisesta kovasti ja lapsena päätin, etten maistakkaan alkoholia, ennenkuin olen täysi-ikäinen. Enkä myöskään maistanut.

Kun aloitin nykyisen suhteeni, mieheni oli lähes aina selvinpäin jopa baareissa, jossa silloin nuorena roikuttiin. Smiley
Sitten alkoi tissuttelu viikonloppuisin.
Pikkuhiljaa se on livennyt käsistä. Olen viimeksi nähnyt mieheni olevan juomatta mitään n. kymmenen vuotta sitten, kun hän oli leikkauksessa ja joutui olemaan yhden yön sairaalassa.
Aluksi kun hän otti muutaman oluen, otin itsekkin lasin viiniä, etten haistaisi sitä kamalaaa kaljan hajua  uglystupid2 , mutta tajusin jo aikoja sitten, että minustakin tulee alkoholisti sitä rataa...
Nykyään hän juo viikolla iltaisin muutaman oluen ja lisäksi "pari" konukkaa. Viikonloppuisin meneekin sitten reilummin.
Lisäksi hän ei voi sopia/luvata mitään menoja iltaisin, koska ei ole koskaan selvinpäin. Koko elämä pyörii siis vain kuningas alkoholin ympärillä.
Hän on itse myöntänyt olevansa pulassa, kun ei pysty lopettamaan, ja jossakin vaiheessa lupasinkin tukea häntä jos hän itse tekee päätösen lopettamista. (yleensähän alkoholisti ei itse myönnä juovansa liikaa).Ja se myöntäminenkin on jo saavutus sinänsä siinä hel...ssä.
No siitä keskustelusta on nyt kolmisen vuotta...
Vain ihminen itse voi tehdä sen päätösen, ei kukaan muu.
Lisäksi tälle alkoholistille on tyypillistä, että hänellä on AINA syy juoda. Ne syythän tulevat mistä milloinkin, stressistä, kiireestä, läheisitä...Ja jos ei ole syytä, niin hän keksii sen tosi taitavasti, silloin se olen minä- vaikka en olisi tehnyt yhtään mitään.

Tuo tyyneysrukous lohduttaa   angel

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #158 : 03.10.2006 12:35:28 »

Sinulla on jo aika monta syytä erota.  Wink Kovat kundit usein juo, mutta surku jos se liippaa lähelle rappiojuomista. Isälläni ongelma jossain määrin ratkesi, mutta esim riita joka meillä oli maalla, paljasti miten alkoholi muuttaa keskushermoston tilaa ja ihminen ei todellakaan muista jälkeenpäin, mitä oli tullut tehtyä ja sanottua.

On todella sääli jos ei uskalla ilmaista tunteita tai haluja ilman viinaa.  angel

Väittäisin että kaikki läheltä näkemäni väkivalta on liittynyt alkoholiin, kun en ole sodissakaan käynyt.  EmbarrassedSiksipä en näe asian hohtoa oikeen.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2006 12:47:28 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

härkä-69
Vieras
« Vastaus #159 : 03.10.2006 12:49:57 »

Ensinnäkin, alkoholisti diagnosoi itse itsensä jos ja kun haluaa.  Grin

Toiseksi, onnittelut Kultainen Sulka rohkeudestasi.  smitten

Kolmanneksi..

Kasvoitko alkoholistikodissa?
20 kysymystä, joiden avulla voit päätellä, oletko kasvanut perheessä, johon on vaikuttanut perheenjäsenen alkoholinkäyttö.

Etsitkö toistuvasti muiden hyväksyntää ja vahvistusta paremmuudesta?

Onko sinun vaikea nähdä hyviä puoliasi?

Pelkäätkö kritiikkiä?

Vaaditko itseltäsi enemmän kuin oikeastaan jaksat?

Vaaditko itseltäsi täydellisyyttä?

Onko aggressiivisuutesi aiheuttanut sinulle vaikeuksia?

Oletko levoton ja ennakoit uusia ongelmia silloinkin kun sinulla menee hyvin?

Tunnetko olevasi elossa vasta kriisitilanteessa?

Tunnetko olevasti vastuussa muista kuten silloin, kun elit juomaongelman keskellä?

Onko sinun vaikea ajatella omaa etuasi, koska tunnet olevasti vastuussa muista?

Eristäydytkö muista ihmisistä?

Pelkäätkö vihaisia ihmisiä ja auktoriteetteja?

Tuntuuko sinusta, että muut ihmiset ja koko yhteiskunta käyttää sinua koko ajan jollain lailla hyväkseen?

Onko sinun vaikea solmia läheisiä ihmissuhteita? Ovatko intiimit suhteet sinulle ongelmallisia?

Sekoitatko vieläkin säälin ja rakkauden, niin kuin teit huolehtiessasi alkoholistista?

Etsiydytkö huomaamattasi sellaisten ihmisten seuraan, jotka ovat dominoivia tai päihteiden väärinkäyttäjiä?

Pysytkö ihmissuhteessa vain, koska pelkäät jääväsi yksin?

Epäiletkö omia tunteitasi ja muiden ihmisten tunteita?

Onko sinusta vaikeaa tunnistaa ja ymmärtää tunnetilojasi?

Ajatteletko, että vanhempiesi alkoholinkäyttö on vaikuttanut sinuun?

http://www.aal.fi/
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #160 : 03.10.2006 20:02:51 »

Ensinnäkin, alkoholisti diagnosoi itse itsensä jos ja kun haluaa.  Grin

Juu, myönnetään että ongelma on ja saadaan kaikki uskomaan haluun muuttua..
Ainoa ongelma on, että mikään ei muutu.. läheiset vain on "rauhoitettu" hetkeksi..

Lisäksi tälle alkoholistille on tyypillistä, että hänellä on AINA syy juoda.

Kaikilla alkoholisteilla on aina "syy" juomiseensa.. Joku tekee tai jättää tekemättä jotain..
tai sanoo tai jättää sanomatta.. Huutaa tai ei huuda.. Lista on loputon, mutta ikinä syyt ei lopu..

Jaksamista & voimia Sinulle kultainen sulka!! smitten
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #161 : 03.10.2006 20:51:54 »

Kiitos ^^Golden Sphinx^^, Sininen enkeli ja Willow kommenteistanne!
15 "oikein", eli melkein täyspotti!

Embarrassed Embarrassed Embarrassed

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #162 : 21.10.2006 17:10:49 »

Vilkaisin mielenkiinnosta tuota ja karttaa ja löysin samaisia asioita mitä Ebenia tuolla aiemmin: hyvin maapainotteinen kartta tällä miehellä:  aurinko Kauris, nousu Neitsyt, MC Härkä,  kuu Härkä.
Se ei selitä alkoholismia.

Neptunuskaan ei tee "tyypillisiä" alkoholistien aspekteja, mutta kun vilkaisin Bacchusta, joka liitetään alkoholiin, niin sehän on yhtymässä juuri Neppariin!

Ja kartallahan on rankka neliö,  aurinko aspect_squ pluto, ja kun tähän lisätään  chiron Oinaassa, niin siitähän tulee T-risti. Tuollaisen T-ristin omaava ihminen tuntee varmasti kovia sisäisiä paineita. Ehkä hänen itsetuntonsa on valmiiksi huono (esim. lapsuuden kokemuksista johtuen), ja Pluton neliö Aurinkoon tuo valtavasti latausta ja itsekritiikkiä: Hänellä saattaa olla päähänpinttymiä, kenties itsetunhoisia ajatuksia, ja silloin on helppo tarttua pulloon. Tuolle aspektille on todellakin helpompaa paeta pulloon kuin avautua ja purkaa psyykeen kertyneitä paineita keskustelemalla muiden kanssa.

Tarkistin aspektin paristakin oppaasta, ja molemmissa painotettiin tuota itsetuhon mahdollisuutta. Sitähän alkoholismi on: siinä tuhoaa pikku hiljaa itsensä tajuamatta yhtään, kuinka paljon haittaa läheisilleen aiheuttaa...

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #163 : 21.10.2006 17:16:47 »

Jatkan vielä tuosta aiheesta. Minun mielestäni pelkkä kartta ei tee kenestäkään alkoholistia, vaan taustalta löytyy aina joitain pettymyksiä tai lapsuuden traumoja, läheisriippuvuutta tms.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #164 : 21.10.2006 17:30:27 »

Koetan auttaa erästä alkkista lähempänä hänen synttäriään, mutta en tee enempää kuin on kohtuudellista. Sehän on kuitenkin hänen sielunsa joka on vastuussa itsestään, jos ego kuuntelisi.  angel
« Viimeksi muokattu: 21.10.2006 17:58:09 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14
  Tulostusversio  

Siirry: