Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: alkoholisimi  (Luettu 94396 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #165 : 21.10.2006 17:31:41 »

Olen täysin samaa mieltä.

Kaurisenergiaa,
Voisitko vielä kuitenkin vielä vilkaista tuota oman alkkikseni karttaa sivulta kuusi, oliko hänellä niitä alkoholistin aspekteja ? idiot2

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
MetalLady
Vieras
« Vastaus #166 : 21.10.2006 17:36:01 »

Mun lähisukulaisissa ollut 2 alkoholisti kaurista, eli mun isäni (kuollut) ja mun exäni.
Niinkuin sanotaan, että tytär yleensä etsii isähahmoa tulevasta puolisostaan....tuota väitettä en sillon allekirjoittanut, ehkä se sittenkin pätee.
Minulla on ollu lähes samoja kokemuksia, niin kuin kultainen sulka kertoi. Isäni päätti päivänsä oman käden kautta, olin tuolloin 12v.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #167 : 21.10.2006 17:48:10 »

Kaurisenergiaa,
Voisitko vielä kuitenkin vielä vilkaista tuota oman alkkikseni karttaa sivulta kuusi, oliko hänellä niitä alkoholistin aspekteja ? idiot2

Minun koneellani ei näy mitään karttaa. En tiedä näkyykö teidän muiden koneella? Mutta jos viitsit laittaa syntymäajan niin katsellaan...

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #168 : 21.10.2006 17:48:42 »

Mun lähisukulaisissa ollut 2 alkoholisti kaurista, eli mun isäni (kuollut) ja mun exäni.
Niinkuin sanotaan, että tytär yleensä etsii isähahmoa tulevasta puolisostaan....tuota väitettä en sillon allekirjoittanut, ehkä se sittenkin pätee.
Minulla on ollu lähes samoja kokemuksia, niin kuin kultainen sulka kertoi. Isäni päätti päivänsä oman käden kautta, olin tuolloin 12v.

Enkä minäkään ole tuttavapiirissäni ainoa alkoholisti-perheen tytär, joka otti itselleenkin alkoholistin mieheksi...Enkä tosiaan tehnyt sitä tietoisesti.
Sinulla MetalLady on ollut kova kokemus ja murrosiässä vielä. Cry
Miten selvisit siitä silloin?

tallennettu

ASC Vaaka
Kuu Vaa * assa
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #169 : 21.10.2006 17:50:22 »

xx.xx.xx
« Viimeksi muokattu: 21.10.2006 18:57:00 kirjoittanut kultainen sulka » tallennettu

ASC Vaaka
Kuu Vaa * assa
MetalLady
Vieras
« Vastaus #170 : 21.10.2006 18:13:57 »

Enkä minäkään ole tuttavapiirissäni ainoa alkoholisti-perheen tytär, joka otti itselleenkin alkoholistin mieheksi...Enkä tosiaan tehnyt sitä tietoisesti.
Sinulla MetalLady on ollut kova kokemus ja murrosiässä vielä. Cry
Miten selvisit siitä silloin?

Olihan se kokemus, ei sitä osaa kuvailla millaista se oli ja miten selvisin. Outoa oli elää "vapaudessa" ja turvassa kaikelta pahalta. Smiley
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #171 : 21.10.2006 18:26:50 »

xxx:n kartalta löytyykin jo "tyyppiesimerkkejä" runsaamminkin. Nousumerkki Neitsyt, nousumerkin hallitsija  merkurius yhtymässä Neptunukseen. Tämä saattaa aiheuttaa ajatusten tylsistymistä tai todellisuudenpakoa; mielikuvitusmatkoja, joissa alkoholi on hieno apu. Heikko itseluottamus voisi myös liittyä tuohon.

Toinen heti huomiota herättävä seikka on 6.huoneen (=fyysinen terveys) ja 12.huoneen (=psyykkinen terveys) korostuneisuus ja oppositioasetelmat siellä. Merkitkin vielä aika sopivia eli Kalat ja Neitsyt. Herkkä Kuu Kaloissa yhtymässä Saturnukseen: herkät tunteet, masentumisalttiutta. Nämä oppositiossa Pluto / Uranus yhtymään.  Tähän vahva lataus ja Uranuksen äkkinäiset mielialanmuutokset...

Eli tuollaista näkyi. Miten hänen lapsuutensa? Onko hänen itsetuntonsa latistettu lapsena?
« Viimeksi muokattu: 20.12.2006 09:56:16 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #172 : 21.10.2006 18:56:08 »

Huono itsetunto...johtuen myös kovasta lapsuudesta.
On on ollut tosi kovilla vanhempiensa kanssa, kun ei silloinkaan sopinut "kiltin pojan" muottiin. On ollut pienenstä tosi itsepäinen ja saanut kärsiä siitä.
Kerran hänen isänsä oli luvannut että poika menee naapuriin joulupukiksi...
...No ei mennyt. Lähti pois kotoaan ja oli joulun jossain kylmässä naapurin varastossa yötä...
...Ja siitä syystä inhoaa esim. Joulua yli kaiken.Ne ovatkin olleet lähinnä juomista viime vuodet.
Masentuneisuus ja mielialamuutokset...onhan sille jokin toinenkin diagnoosi...

Ehkä nänä lapsuuden aikaiset rajat ym. ovat tehneet hänestä myös  sellaisen, että aikuisena haluaa itse päättää kaikesta ja hallita kaikkia. Ja loput kuvitellut tai keksityt "murheet" upottaa juomiseen ...

Joskus säälittää, ettei henkilö pääse lapsuudeaikaisista traumoista eroon.

tallennettu

ASC Vaaka
Kuu Vaa * assa
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #173 : 21.10.2006 19:03:16 »

Masentuneisuus ja mielialamuutokset...onhan sille jokin toinenkin diagnoosi...

Ehkä nänä lapsuuden aikaiset rajat ym. ovat tehneet hänestä myös  sellaisen, että aikuisena haluaa itse päättää kaikesta ja hallita kaikkia. Ja loput kuvitellut tai keksityt "murheet" upottaa juomiseen ...

Joskus säälittää, ettei henkilö pääse lapsuudeaikaisista traumoista eroon.

Tuo on todella ikävää. Sillä kartallahan olisi myös ihania, luovia aspekteja, jos niitä voisi käyttää vapaasti. Esim.  kuu aspect_tri merkuriuskuu aspect_tri jupiterkuu aspect_tri neptunus.  Onko hän selvitellyt noita lapsuuden kokemuksia missään regressiossa?
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #174 : 21.10.2006 19:04:47 »

Itse en alkoholisti isästäni huolimatta ole rinnalleni ottanut ryyppäävää miestä. Karsastan miehiä jotka muistuttavat isäni huonoista puolista, agressiivisuus, mustasukkaisuus, viinan kanssa läträys, ahdasmielisyys, naistenmies.
Sen sijaan huomaan löytäneeni rinnalleni miehiä joissa on isäni hyviä puolia, sellaisia puolia mitä hänessä on kun hänellä on selvinä jaksoina; älykkyys (hän oikeasti on fiksu selvinpäin), huumorintaju, aktiivisuus.
Isässäni on kuin kaksi ihmistä, selvinpäin hän on oikein mukava, kännissä hän on ihminen jonka kanssa en halua olla tekemisissä.
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #175 : 22.10.2006 08:01:51 »

Kaurisenergiaa,
Ei hän ole selvitellyt tai käynyt lapsuuttaan läpi muutenkuin minulle puhumalla.
Ei hän usko mihinkään...Edes lääkäriin ei suostu menenmään vaikka olisi kuinka kipeä...
Yhden kerrran pakotin hänen ihotautilääkärille, kun kasvoissa oli selvä kasvain...No siitä on jo kymmenisen vuotta, kun se ihosyöpä leikattiin. Sen koommin ei ole apua hakenut  Sad

tallennettu

ASC Vaaka
Kuu Vaa * assa
Oikku67
Vieras
« Vastaus #176 : 22.10.2006 08:37:40 »

Ei hän usko mihinkään...Edes lääkäriin ei suostu menenmään vaikka olisi kuinka kipeä...

Lääkäri on yksi paikoista joissa saattaa joutua kohtaamaan itsensä ja pelkonsa..
Joskus osuu kohdalle tarkkanäköinen lääkäri joka esittää ikävänä ihmisenä kysymyksiä
joihin emme haluaisi vastata..

Puhuminen auttaisi vaikka täällä useat ovat toista mieltä..
En usko, että puhe yksinään ketään raitistaa, mutta kyllä se auttaa ymmärtämään omia tapojaan toimia.
Puhuuko hän selvinpäin asioista sinulle?

Minulla ainakin viina ym. oli selkeästi työkalu olla kohtaamatta mitään mikä olisi aiheuttanut peiliin katsomista..
Kenellekään läheiselle puhuminen ei olisi auttanut, heille puhuin vain mikä oli pakko,
jotta pysyivät rauhallisena. Psykologille en alkuvaiheessa olisi sanonut sanaakaan,
vasta myöhemmin se on auttanut..
Minähän aloitin puhumisen ammatti-ihmisen (kriisityöntekijä) kanssa, mutta hänellä ei ollut aavistustakaan päihdeongelmasta,
vaan menin ihan muita asioita puhuun ja sieltä yli vuoden puhumisien jälkeen sain voimia tunnustaa ongelman ytimen..

Lips Sealed    Lips Sealed    Lips Sealed
« Viimeksi muokattu: 22.10.2006 08:52:46 kirjoittanut Willow » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #177 : 22.10.2006 10:15:32 »

Ei hän ole ollut "selvinpäin" vuosiin, muutakuin tietysti työpäivät. Työnsä on ainakin tähän asti hoitanut moitteettomasti.
Illat kuluvat sitten tissutellessa.

Nyt oli kuulemma ollut (lapsen mukaan) juomatta kolme päivää tuossa syksyllä...Saavutus sekin- on ilmeisesti kokeillut, pystyykö jos haluaa...

Sen hän on myöntänytkin, ettei pysty selvinpäin puhumaan mistään "henkevistä" asioista, esim. parisuhteesta, alkoholinkäytöstä.
Ja hyvin harvoin asioista on pystytty puhumaan edes pienessä sievässä. Mutta jos puhuttu onkin, niin se on sitten tapahtunut alkoholin vaikutuksen alaisuudessa. Viimeksi vaikeista asioita puhuttu yli vuosi sitten.

Joskus aikoja sitten, kun oli kriisi päällä, niin "pakotin/painostin" hänet parisuhde psykologille. Silloin ei vielä mennyt alkoa niin hirveästi.
Siellä sitten oli pakko puhua kipeistä jutuista ja käydä kaikki läpi. Silloin ulkopuolinen henkilö pystyi hänelle kertomaan, että hänessä tosiaan on vikaa. Se otti koville. Ja tilanne helpottuikin muutamaksi hetkeksi...

Sen jälkeen on sanonut, että hän ei ikinä tarvitse minkäänlaista kallonkutistajaa- kokemus ei ollut hänelle miellyttävä.

Läheisilleen esim. vanhemmilleen hän ei puhu mitään asioistaan, nytkin oli vaan aina loppukesästä kertonut että minä olen lähtenyt "pyykkiä pesemään" - ja sitä pyykkiä täällä nyt edelleen pestään...sitähän riittää  Wink

tallennettu

ASC Vaaka
Kuu Vaa * assa
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #178 : 22.10.2006 12:03:09 »

Minä mietin vielä tuota xxx:ää. Tuo rankka  kuu/ saturnus kuvio on juuri nyt aktiivinen, sillä transiitti  pluto tekee tarkkaa neliötä siihen ja kaiken lisäksi tulee pian tarkalleen miehen IC:lle. Eli jollain tavalla nuo lapsuuden traumat nousevat pintaan. Nyt olisi hyvä aika selvittää niitä.

Mielestäni tuossa on pitkälti kyse arvottomuuden tunteesta, eli hän tuntee itsensä arvottomaksi, ehkä huonomaksi kuin muut. Tämä on subjektiivinen kokemus, ei tosiasia. Millä hänet saisi ymmärtämään tuon?

On varmasti vaikea puhua jossain terapiassa. Pitäisi keksiä muu keino käsitellä noita asioita.

Itselläni kun myös löytyy tuo samainen  kuu/ saturnus niin uskoisin hieman tietäväni tuosta, ei tosin alkoholistin näkökulmasta. Meillä ei ole suvussa ollut alkoholismia enkä ole itse sellainen. Mutta ihan pienestä pitäen äitini on latistanut minua ja kesti kauan ennen kuin huomasin tuon. Nimittäin, reilu parikymppisenä pyörin jos jonkinlaisessa seurassa, ja välillä tuntui että en minä ikinä löydä hyvää miestä. Siitä muutaman vuoden kuluttua päätin eka kertaa käydä tarot-tulkinnassa, ja sieltä nousi aika järkyttävä pöytä: Päällimmäisenä siinä oli kuolema, ei fyysinen, vaan henkinen. Tarot-katsoja painotti, että minä en ansaitse tuollaisia miehiä vaan paljon, paljon parempaa. Kesti hieman omaksua tuo uusi asenne, ja siitä puolen vuoden sisällä tapasinkin mieheni, joka olikin ihan toista maata eli hyvä, luotettava mies.

Uskomatonta, mutta samalla silmäni avautuivat myös tuolle äiti-suhteelleni ja huomasin, kuinka paljon olen kärsinyt hänen asenteistaan. Rupesin työstämään äitisuhdetta, hyvänä apua astrologia ja psykologia sekä psykologinen vyöhyketerapia. Kun odotin lasta, kaikki neuvolakäyntini keskittyivät vain äitisuhteesta puhumiseen, sillä fyysisesti minulla ei ollut mitään ongelmia. Onneksi neuvolan täti oli aivan ihana, lämmin ihminen, todella ammattilainen tuossa äiti-suhteen käsittelyssä. Vieläkin työstän noita juttuja, varmaan tulen työstämään äitini kuolemaan saakka ja ehkä senkin jälkeen.

Mutta jos en tuolloin olisi hoksannut noita juttuja, voisin ihan hyvin olla läheisriippuvainen, ehkäpä jopa alkoholisti.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2006 09:57:31 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #179 : 22.10.2006 15:45:05 »

Itse olen tässä vuosi vuodelta vain tullut koko ajan vakuuttuneemmaksi siitä, että JOTAKIN hyvin kipeää tapahtunut jo lapsuudessani/nuoruudessani...
Ainakin se, etten kai koskaan ole ollut mieleltäni "täysin terve",
mitä se sitten lieneekään... Hmmm...  idiot2
Alkoholismini juontuu varmasti osittain myös tällaisista seikoista...
Mistähän saisi selville moiset, kun perhe/omaiset eivät ainakaan tiedä, muista, kerro tällaisista ?
Olisiko hypnoosi hyvä keino, vai olenko ihan hakoteillä... ?
On vain tunne, että minun ON PAKKO saada selvyys, kummiin tuntemuksiini.
Muuten EN koe pystyväni parantumaan alkoholismistanikaan...
NYTKIN, älkää tuomitko... Olen juubassa...
Mutta EN depiksessä, enkä itsetuhoinen ! Mieli on oikein hyvä ja olotila mahtavan ihana !! Nautiskelen kaikin puolin olostani...  Cheesy  idiot2 Lujaa menee, mutta menköön...  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14
  Tulostusversio  

Siirry: