Kiva, kun mulle niin rakas
Diana/Artemis on kaivettu taas esiin
Niemi-Mattilan kirja on tullut luettua kannesta kanteen monta kertaa, ja yhä vain Artemis puhuttelee mua eniten - sillä erotuksella, että
en ole "isän tyttö", enkä siitä syystä varmastikaan yhtä itsevarma kuin perus-Artemis. Toisaalta mulla onkin Diana kaloissa...
Miksi juuri ARTEMIS? Diana ei erityisemmin "hypi silmille" mun kartallani; on kyllä 11. huoneessa
kanssa, mutta eri merkissä. Aspektia pukkaa niin AC-DC -akseliin, vertexiin, kuun solmuihin, nousevaan planeettaan
,
ja
:kin. Siitäköhän se Artemiksen tuttuus voisi johtua?
Mä olen aina ollut eläinrakas ulkoilmaihminen ja poikamainen rämäpää; jo lapsena leikin mielummin poikien kanssa ja vieläkin mulla on miehiä ihan vain
kaverina. Miehisiä harrastuksiakin listasta löytyy... ja itsesuojeluvaisto on voimakas, johtuen aiemmista elämänkokemuksista. Lisäksi koen karhun jonkinlaisena voimaeläimenäni (mulla on mm. karhukoruja), ja mun eka sanani lapsena on ollut artemismaisesti "kuu". Kaiken järjen mukaan siis Dianankin pitäisi olla kartalla vahvempi, mutta, mutta...
Astrologisesti tarkastelutuna mun arkkityyppini olisi Afrodite tai Kore/Persefone (
MC:llä), joista tosin etenkin viimeksi mainitun aineksia tunnistan itsessäni paljon. Koren herkkyys ja haavoittuneisuus ovat kuitenkin se kätketty puoli musta; ulospäin näkyy punapää-Artemis. Mistähän johtuu - en osaa selittää...
Kalat:
Kalojen sensitiivisessä merkissä Diana-energia ilmenee hoidollisuutena ja syvänä rakkautena luomakuntaa kohtaan. Henkilö voi kokea täydellistä yhteyttä ja ykseyttä luonnon kanssa ja tuntea universaalista empatiaa. Kalat-Diana kärsii syvästi, jos kokee luontoa raiskattavan tai eläimiä ja lapsia kohdeltavan huonosti. Vastaava myötätuntoa synnyttää tilanne, jossa Dianalla on yhteys Neptunukseen.Tämä pitää täysin paikkansa