Käärmeunet ovat kyllä inhottavia, mutta ovat tavallisimpia unisynboleja.
Käärme pakenee - voimasi heikkenevät.
Käärme puhuu - tarkkaile itseäsi.
Käärme tulee luoksesi - intohimoa, seikkailuja.
Käärmeen tappaminen - huono enne, joka usein ennustaa sairautta ja uupumista. Joskus myös käänteisesti onnellista rakkautta.
Eurooppalaiset asiantuntijat sanovat käärmeiden symbolisoivan onnettomuuksia, joilta vältytään vain jos tappaa käärmeen unessa.
Käärmeen piteleminen kädessä - varoittaa harhaan johdetuksi.
Käärme vartalolla - symbolisoi seksuaalisten halujen tukahduttamista.
Käärme puree - ystävyyden rikkoutumista.
Käärme ajaa sinua takaa - joku ihminen kantaa sinulle kaunaa.
Minäpäs jatkan tähän perään käärmeistä..
Minä olenkin tuolla toisaalla tätä foorumia kertonut minua vaivanneesta ihmissuhteisiin liityvästä asiasta. Ja mielenkiintoista on ollut, että koko tämän ajan, kun tämä "tilanne on ollut päällä" olen nähnyt noita käärmeunia! Minä vielä kaiken lisäksi inhoan ja pelkään käärmeitä oikeastikin toden teolla, joten unet ovat harvinaisen epämiellyttäviä.
Aluksi unissa kalkkarokäärme jahtasi minua, se ei purrut tai yrittänyt hyökätä vaan ajoi minut seinää vasten (juoksin aivan kuin jossain labyrintissä), nousi pystyyn minun kasvojeni korkeudelle ja sihisi jotain. Se siis puhui sihisten mutten saat selvää mitä se sanoi. Käärme oli ilmeikäs, vihreä ja sen kieli oli punainen kun se puhui. Siinä oli siis paljon ihmismäisiä piirteitä.
Tämän jälkeen aloin nähdä unta, että makuuhuoneeni oli täynnä käärmeitä ja ne yrittivät minun sänkyyn. Heräsin aina siihen iljettävään tunteeseen iholla kun ne kietoutuivat jalkojeni ympärille kun potkin niitä.
Nyt viimeisimmät unet (erityisesti kolme viimeisintä yötä) olen kovalla kädellä tehnyt selvää noista käärmeistä. Viime yönä tuo sama käärme joka sihisi minulle silloin ensimmäisissä unissa jotain, on ollut eniten minun listittävänä. Tapoin sen yön aikana kahdesti, vieläpä niin, että todella hakkasin sen kuoliaaksi, tuhannen palasiksi. Hakkasin sitä jollain kepillä aivan raivona enkä lopettanut ennen kuin se oli ain pieninä pilkkeinä..
Näiden unien jälkeen minusta tuntuu kuin en olisi nukkunutkaan ollenkaan, ne vievät jostain syystä hirveästi energiaa.
Olen todella ummikko näissä uniasioissa, haluaisiko joku kommentoida jotain..?