Katsoiko kukaan eilen 26.7. MTV3:lta dokumenttia delfiineistä? Se oli hyvin mielenkiintoinen.
Delfiinit ovat valaiden ja ihmisten lisäksi yksisieluinen laji, eli saman delfiinin sielu syntyy uudelleen ja uudelleen, kunnes se kokee valaistumisen. Näillä olennoilla on omat persoonat/egot/roolit kuin ihmisillä ja heitä sitoo samat karman lait ja vapaus tietoisiin valintoihin. On aika hauskaa, että ihmiset etsivät ulkoavaruudesta uusia rotuja, vaikka maan päällä tällainen toinen rotu uiskentelee merissä.
Dokumentissa nuo yksisieluisuuden piirteet olivat hyvin esille. Delfiiit tekivät tietoisia havaintoja esimerkiksi vammaisista lapsista tunteidensa ja älyn perusteella, ja toimivat sen mukaisesti. Tutkimukset tukevat käsitystä, että delfiinit ovat itsetietoisia olentoja - ne siis tajuavat olevansa delfiinejä ja yksilöitä.
Kuka muistaa vielä sarjan Flipper? Sarjassa mukana ollut mies kertoi, miten alkuperäinen Flipper ei enää kestänyt paineita vaan teki itsemurhan. Se ui tämän miehen luo, katsoi häntä silmiin ja vetäisi kerran henkeä. Sen jälkeen delfiini ei enää hengittänyt vaan tukehdutti itsensä (delfiineillä hengitys ei ole automaattinen toiminto kuten meillä, vaan tahdonalainen toiminta).
Myös seksuaalisuus ja seksin edustama kundaliinienergian ilmentymä tuli dokkarissa esille. Kerrottiin, että eteenkin urosdelfiinit turhautuvat vangittuina seksuaalisesti ja muuttuvat hyvin aggressiiviseksi. Samaahan näkee meillä ihmisillä esimerkiksi vankiloissa, jossa miehet turhautuvat niin, että raiskaavat toisiaan. Naisvankiloista en ole tällaisia tapauksia kuullut, vaikka naisetkin varmasti turhautuvat (myös naarasdelfiineillä esiintyi turhautumista, mutta se ei tullut ulos noin vahvasti). Seksuaalisuus on siis valtava voima, jota on tarve tuoda ulos ja käyttää.
Seksuaalisuuteen vielä liittyen, dokkarissa merelle lähti porukka henkisen tien kulkijoita uimaan delfiinien kanssa. Eräs naisista kertoi, että hänen ohitseen ui koko ajan uroksia, jotka näyttelivät sukukalleuksiaan hänelle. Nainen koki asian niin, ettei mitään saisi tuomita, mutta minulle tuli lähinnä mieleen vain räävittömät teinipojat, jotka pelleilevät ulkopuolisten, heitä ymmärtämättömien kustannuksella
Muistan tapauksen, kun yläasteellemme tuli tutustumaan espanjalaisia. Olin itse luokassa, jossa oli minun lisäksi 5 tyttöä ja 24 poikaa. pojathan huutelivat ties mitä hävyttömyyksiä näille espanjalaisilla tytöille, eiväthän he ymmärtäneet kieltämme.