Äänestys
Kysymys: Tuleeko Harry Potterin elää vai kuolla
kuolkoot mokoma velho - 4 (16%)
hän on kuolematon, vaikka kuolisi - 9 (36%)
lisää seikkailuja lapsille - 2 (8%)
Harryn olisi selvästi pitänyt tappaa Voldemort ja elää ikuisesti - 4 (16%)
EVVK - 5 (20%)
itse olisin kirjoittanut tällaisen jatkon: - 1 (4%)
Äänestäjiä yhteensä: 17

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tuleeko Harry Potterin elää vai kuolla  (Luettu 7509 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« : 02.08.2006 09:39:29 »

Hei

JK Rowling aikoo saada Harryn pois päiviltä vikassa kirjassa. Mitä mieltä olette? Olisiko velhopojan pitänyt elää, minne hän siirtyy kuoltuaan, ja niin edelleen???

:Smiley :Smiley :Smiley :Smiley angel angel angel

Alla mielipide.. Cool 2funny

Please kill Potter, Ms. Rowling. He's your character, you created him, brought him into this world, animated him, nurtured him. He's all yours to do whatever you want to do with him. Never mind what those pulp writers, Irving and King (King's works are horrid) have to say. Do the right thing and kill Potter. You were right all along. Let these kids know that it's time to grow up. People aren't immortal - even magic can't keep them going eternally. More importantly, it's time to tell Irving and King to grow up - especially the latter. This parasite has made a fortune preying off of people's asinine superstitions and medieval fears.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Jinx
Vieras
« Vastaus #1 : 02.08.2006 09:43:55 »

Johan se on kerran nähty ettei Harrya saa helposti pois päiviltä.
Saahan sitä yrittää, mutta eikös se ollut niin että Harrystä tulee vuosisatojen mahtavinvelho sitten Voldemortin.
  2funny
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 02.08.2006 09:45:59 »

Hän siis alkaa elää oikeasti kun viimeisen kirjan kansi sulkeutuu.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 04.08.2006 08:34:23 »

Tosi hankala kysymys siinä mielessä, kun HP on niin älyttömän suosittu. Mie luulen, että puoli maailmaa menisi sekaisin, jos Harry kuolisi viimeisessä kirjassa, pillittäisin kyllä itekin  Wink Luulen, että parhaassa tapauksessa vaikutus olisi vähintään sama kuin Siltsun tultua ulos kaapista: joku fani väitti iltapäivälehdessä jopa joutuneensa terapiaan sen takia...  idiot2 Kirjailijasta saattais tulla Harry-fanien keskuudessa todellinen persona non grata, jos hän "tappaisi" Harryn, kuten on vihjaillut enempi ja vähempi. Käsittääkseni hän meinaa tappaa pari muutakin sellaista tyyppiä, joiden ei pitänyt kuolla (veikkaisin jotakuta Weaslya, Hermionea...).

Well, tämmöinen spekulointi on kyl ainakin helkkarinmoinen konsti pitää fanit varpaillaan ja saada ne taas vuoden päästä jonottamaan aamuyöstä kirjakauppojen ovilla. Mitäs väliä sillä Rowlingille sitten on, jos vaikka fanit suuttuukin, kun rahaa on pankkitilit pullollaan ja loppuelämä turvattu...

Mutta itseni, fanien ja etenkin nuorten fanien vanhempien mielenterveyden kannalta toivon, että Harry säilyy edelleen "poikana, joka eli"...  Grin

Tuli muuten meijän perheessä männä viikolla tosi absurdi olo, kun meijän torpan katolle ilmestyi keekoilemaan ja pitämään mekkalaa kaksi sarvipöllön poikasta. Mulle tuli heti mieleen, että kehvatsu, tämähän on kuin suoraan Harry Potterista: kuka/ketkä meijän perheestä on velho/-ja?! Lapseni ovat menossa nyt ekalle luokalle kouluun, mutta pöllöillä ei ollut kyllä heille kutsua Tylypahkaan - ja hyöhän olisivatkin sinne liian nuoria. Jospa siellä oliskin tämmösille aikuisille myöhäsyttyisille ihan oma opintolinja?  2funny
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 04.08.2006 08:49:36 »

Voiskohan Rowlingille tapahtua mitään maagisen jännittävää vielä muuta kuin rahan keskellä kellumista vai tekaiseeko se vain uuden hahmon?

Johonkinhan se aika on käytettävä?
tallennettu

Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 04.08.2006 09:11:00 »

Voiskohan Rowlingille tapahtua mitään maagisen jännittävää vielä muuta kuin rahan keskellä kellumista vai tekaiseeko se vain uuden hahmon?

Johonkinhan se aika on käytettävä?

No ihan varmaan tapahtuu, enkä usko, että hän jää sinällään laakereillaan lepäämään, kuoleepa Harry eli ei. Harry Potterin "äiti" on varmaan loppuikänsä seurattu ihminen, niin hyvässä ku pahassakin, tekeepä hän sitten mitä vaan.

Musta on vaan viime aikoina tullut jostain syystä aikamoinen kyynikko, joten anteeks, kun olin vähän piikikäs...
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 04.08.2006 09:32:32 »

Hetkonen, minä olin se joka oli kyynikko heheh.. ja me KAIKKI luomme tätä kaikkeutta koko ajan. Oikeestaan minua kiinnostaa Rowling siinä mielessä että hän on tosiaan rags to riches tarina, ihan niin se ei menisi minulla.. mutta kunnioitettavaa, että hän nappasi kaikkeuden ideavirrasta juuri oikean tarinan, eikä elä vain perinnöillä ja sitä tuhlaile, tosin miljoonia tarinoita on vielä tulossa miljoonilta kirjailijoilta+elokuvista+jopa oikeasta elämästä, ja se on hienoa. Oikeastaan ei ole syytä kyllästyä.

Katselin nuoressa seurassa sen 3-jakson leffana, minusta se ei ollut niin hyvä kuin 1 ja 2-osat, jotain uutta tarvitaan jo, ihmissusi ei vakuuttanut.

http://www.imdb.com/title/tt0092434/
http://www.imdb.com/find?s=all&q=Harry+Potter
« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 09:37:31 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 04.08.2006 14:01:54 »

Hetkonen, minä olin se joka oli kyynikko heheh.. ja me KAIKKI luomme tätä kaikkeutta koko ajan. Oikeestaan minua kiinnostaa Rowling siinä mielessä että hän on tosiaan rags to riches tarina, ihan niin se ei menisi minulla.. mutta kunnioitettavaa, että hän nappasi kaikkeuden ideavirrasta juuri oikean tarinan, eikä elä vain perinnöillä ja sitä tuhlaile, tosin miljoonia tarinoita on vielä tulossa miljoonilta kirjailijoilta+elokuvista+jopa oikeasta elämästä, ja se on hienoa. Oikeastaan ei ole syytä kyllästyä.

Katselin nuoressa seurassa sen 3-jakson leffana, minusta se ei ollut niin hyvä kuin 1 ja 2-osat, jotain uutta tarvitaan jo, ihmissusi ei vakuuttanut.

http://www.imdb.com/title/tt0092434/
http://www.imdb.com/find?s=all&q=Harry+Potter

Yep, puhut asiaa. Eikä Potteriin ikinä kyllästy. Mie olen lukenut omani varmaan puolenkymmentä kertaa, joka ikisen kirjan, pari viimeistä myös englanniksi, ja aina ne aukeaa jotenkin uudella tavalla. Elokuvat on muuttuneet selkeästi synkemmiksi koko ajan kuten kirjatkin, kohta ruudulla on pelkkää säkkipimeää, jos sama tahti jatkuu  Grin Ootkos muuten nähnyt jo sen "Liekehtivän Pikarin"?

Jännä juttu sinällään, miten monet aikuisetkin ovat jääneet koukkuun Pottereihin, onnittelut vaan J.K:lle loistavasta tavasta kuvata asioita! Kukas sen sanoo, vaikka noin voisi tapahtua oikeassakin elämässä, myö jästit ei vaan nähdä sitä  Wink Onpahan mulla ja monella muulla aikuisella ainakin yksi messevä puheenaihe nuortensa kanssa: Potteri ja mitä leffoissa oli eri tavalla kuin kirjoissa...  2funny

Ja jos tämän liittäisi astrologiaan jotenkin, niin meikäläiselle skorpparina tämmöinen velhofantasiamaailma sopii aivan mainiosti, kun on jonkun sortin "velho" itekin  Cheesy
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 04.08.2006 14:15:12 »

Itse asiassa en edes ole Potter-fani, katson asiaa viihdeteollisuuden ilmiönä (erittäin hyvin toteutettua kyllä ja tullut oikeaan saumaan) ja yksilön (kirjailija) tarinana. En tunne kuin 3 ekaa leffaa joista 3. ostin kirjana jostain matkalta.  Cheesy angel

Itseäni ei miellytä se, että tyyli muuttuu synkemmäksi, kun henk koht olen menossa valoa kohti. Siksi uskon että uusia hahmoja on tulossa sekä  Rowlingilta että muilta. Miksi hän muuten luo synkkyyttä ja miksi mennään kuolemaan? Minusta poitsu olisi voinut jäädä eloon.

« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 14:17:36 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

Lilja-82
Vieras
« Vastaus #9 : 05.08.2006 15:13:54 »

King ja joku toinen kirjailija oli kai tehny Rowlingille jonku adressin, että Harry säilyis hengissä.  Grin laugh

Mua kiinnostais nähdä 20 vuoden päähän ja tietää, että muistaako kukaan enää silloin tän ajan kaks suurta kirjallista ilmiöö: Potter ja Da Vinci koodi.

Potterin voi joku muistaakin ja jos Harry kuolee niin siitähän tulee suorastaan legenda...   coolsmiley

Da Vinci koodia ei varmaan muista enää kukaan. :Smiley

Rowling olis erittäin viisas jos tappaisi Harryn nyt kun on suosionsa huipulla... tai no tietysti toinen vaihtoehto on, että Harrystä kasvaisi Tylypahkan velho opettaja...

Joka tapauksessa Harry Potter taitaa kirjoittaa tarinansa itse... Niin kuin kaikki hyvät ja mielenkiintoiset tarinat lopulta tekevät...

smitten

Yhtään Potteria en ole lukenut enkä edes Taru Sormusten Herrasta. (shame on me)
fantasia ei oo meikän laji...

Mutta elokuvina molemmat olen nähnyt ja pitänyt kovin.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: