Tosi hankala kysymys siinä mielessä, kun HP on niin älyttömän suosittu. Mie luulen, että puoli maailmaa menisi sekaisin, jos Harry kuolisi viimeisessä kirjassa, pillittäisin kyllä itekin
Luulen, että parhaassa tapauksessa vaikutus olisi vähintään sama kuin Siltsun tultua ulos kaapista: joku fani väitti iltapäivälehdessä jopa joutuneensa terapiaan sen takia...
Kirjailijasta saattais tulla Harry-fanien keskuudessa todellinen persona non grata, jos hän "tappaisi" Harryn, kuten on vihjaillut enempi ja vähempi. Käsittääkseni hän meinaa tappaa pari muutakin sellaista tyyppiä, joiden ei pitänyt kuolla (veikkaisin jotakuta Weaslya, Hermionea...).
Well, tämmöinen spekulointi on kyl ainakin helkkarinmoinen konsti pitää fanit varpaillaan ja saada ne taas vuoden päästä jonottamaan aamuyöstä kirjakauppojen ovilla. Mitäs väliä sillä Rowlingille sitten on, jos vaikka fanit suuttuukin, kun rahaa on pankkitilit pullollaan ja loppuelämä turvattu...
Mutta itseni, fanien ja etenkin nuorten fanien vanhempien mielenterveyden kannalta toivon, että Harry säilyy edelleen "poikana, joka eli"...
Tuli muuten meijän perheessä männä viikolla tosi absurdi olo, kun meijän torpan katolle ilmestyi keekoilemaan ja pitämään mekkalaa kaksi sarvipöllön poikasta. Mulle tuli heti mieleen, että kehvatsu, tämähän on kuin suoraan Harry Potterista: kuka/ketkä meijän perheestä on velho/-ja?! Lapseni ovat menossa nyt ekalle luokalle kouluun, mutta pöllöillä ei ollut kyllä heille kutsua Tylypahkaan - ja hyöhän olisivatkin sinne liian nuoria. Jospa siellä oliskin tämmösille aikuisille myöhäsyttyisille ihan oma opintolinja?