Minulla on ystävä, joka asuu 100v vanhassa sukutalossa, jossa kummittelee. Herkkänä rapuna hän pelkää kaikkea yliluonnollista ja myöntää, että kun on vilkas mielikuvitus häntä pelottaa nukkua kotona. Yleensä hän hautautuu kokonaan peiton alle piiloon.
Eräs miespuolinen ystäväni pelkää myös yliluonnollisia ilmiöitä, eteenkin ufoja ja humanoideja.
Ensiksikin kannattaa muistaa, että kaikki on Jumalaa, niin me kuin muutkin henkiolennot. Olemme samaa eli periaatteessa he ovat siskojasi ja veljiäsi.
Toisekseen kannattaa muistaa, että koska olet osa Jumalaa, sinulla on myös Jumalan valta käskeä pois olentoja, joita et halua luoksesi.
Kolmanneksi kannattaa muistaa, että kaikki mihin keskität ajatuksesi, tulee luoksesi. Jos hoet, että huoneessa on varmasti joku, niin kohta sinne myöskin tulee joku. Pidä ajatuksesi positiivisina ja rohkeina.
Neljänneksi kannattaa muistaa, ettemme ole koskaan yksin eikä meidän tarvitse kohdata pelottavia asioita yksin. Apuna on enkeleitä (suojelusenkelisi sinua lähimpänä), henkioppaita, voimaeläimiä jne. Voit pyytää arkkienkeli Mikaelia suojelemaan sinua kaikelta pahalta ja arkkienkeli Zadkielia puhdistamaan huoneesi ja itsesi peloistasi violetilla liekillään.
Nuo auttavat minua.
Lisäksi voi ystävällisesti pyytää, että huoneessa olevat olennot voisivat siirtyä jonnekin muualle, koska heidän läsnäolonsa pelottaa sinua. Harva heistä on paha, he eivät vain välttämättä hoksaa, että heidän läsnäolonsa voi tuntua epämukavalta. Korosta, ettet ole ajamassa heitä ilkeyksissäsi pois, vaan pyydät heitä siirtymään esim. yön ajaksi pois makuuhuoneesta. Minulla tämä toimii.
Iltaisin kannattaa välttää liian yliluonnolisen tekstin lukemista ja lukaista vaikka jotain rauhoittavaa henkistä kirjaa. Suosittelen vaikka Diana Cooperin "Ihanat enkelit"-kirjaa, koska sen lukeminen tuntuu ainakin omalla kohdallani vetävän enkeleitä puoleeni.
Ja ainahan voi hakea turvaa miehen kainalosta