Hieman asian sivusta.. Muuan viksu ex-vegaani sanoi taannoin näistä periaatteista koskien erilaisia syömisiä, että miten hän voisikaan kieltäytyä hänelle ajalla ja Rakkaudella laitetusta ateriasta todeten isännille vain "Sori en voi syödä". Tämä oli minusta aika tärkeä juttu, enkä olekaan sen koommin kieltäytynyt minulle tarjotusta ruoasta, oli se eläinperäistä tai ei.
Jouduin vaavi-ikäisen lapseni allergioiden myötä lopettamaan kananmunan ja maitotuotteiden käytön, samalla oli helppo vaihtaa liha pois. Keväällä tämä tapahtui ja värisin kyllä ihan kiitettävästi, ruokavalion puhdistuttua. Mutta kyllä minä nytkin värisen
Pääsin irti monesta riippuvuudesta, sokeriin, lihajuttuihin, makuihin yleensä joita en tarvinnut mutta egoni teki mieli - mielen tekoja siis. Maidon myötä katosivat oikeastaan vain - herkut (suklaa, jäätelö, suuri osa kekseistä, juustot ja tuorenamijuustot)..
Kuitenkin Hiillos tuolla käristyy nytkin terassilla tai siis rillissä. Riippuvuutta on myös ajatus, että minun täytyy syödä vegaani- tai kasvisruokaa. En oikein tiedä onko yhteys pätkinyt rillisafkan myötä mutta syön nykyisin vapaana riippuvuuksista, ainakin suurinpiirtein. Kahvia tekee mieli kuppi päivässä, ja ainakin koetan olla riippumatta ajatuksessa kahvin haitallisuudesta - siten käy miten uskomme käyvän. Vettä huiviin vain paljon niin kaikki virtaa, emmehän mekään muuta oo kuin energiakimppuja, jotka näyttää vähän kiinteämmiltä ihmissilmin.
Hiphei
Oli pakko vielä muokata, siis aiempiin keskusteluihin viitaten tuosta kahvista (haitallista/ei-haitallista vs. yhteyteen vaikuttaminen)..sen oman tuntemuksen ja kokemuksen mukaan niin kuin tekin ketkä tästä puhuitte.