Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: teoria  (Luettu 9898 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 05.08.2006 19:32:58 »

hämmästykseni olen huomannut, että oinailla on suurempi sydän kuin kaloilla. sen sijaan, että sivuuttaisin asian ajattelemalla oinaiden olevan sideerisiä kaloja ja kalojen siiderisiä vesimiehiä, ajauduin pohtimaan asiaa.

onko se niin, että kalojen hyväsydämisyys lähtee lähinnä toisten miellyttämisen halusta, tai siitä kuinka auttamisesta tulee hyvä olo, tai kuinka sitten todistat olevasi parempi ihminen. ja vaikka oinaita kuinka sanotaan itsekkäiksi, kaikki tuntemani ovat loppujen lopuksi aina välittäneet muista enemmän kuin itsestään. vai puhunko minä nyt niistä kehittyneistä oinaista? sillä paras tie kehittyä toisten auttajaksi on käydä läpi itsekkyyden polku.
kalojen luontaista epäitsekkyyttä en ole koskaan ymmärtänyt. miten kukaan voisi olla sitä käymättä läpi kovia asioita? tämä tietysti selitetään sillä, että kalat ovat herkkiä ja kokevat elämän ylä- ja alamäet karvaasti. en silti usko, että herkkyydestä syntyisi muiden puolesta toimiva ihminen. siinähän tarvitaan todella paljon voimaa. ja olen saanut sellaisen kuvan, että tuo kehittymätön kala on kamalaa koettavaa.
itsekin kun olen nouseva sekä kuukala, yritin etsiä jotain vilpitöntä auttamishalua itsestäni. en löytänyt. kaikessa oli jokin taka-ajatus.

meillä on vielä paljon pohtimista eläinradan merkeistä, emme taida tietää vielä kaikkia puolia niistä. siirtyminen sideeriseen astrologiaan sen takia, että trooppinen ei tarjoa välittömiä ratkaisuja, ei mielestäni olisi järkevää. pohtimalla ihmisen mielen kaikkia käänteisiä vaikutuksia voisimme löytää itsemme siitä nousevasta ja aurinkomerkistä, mikä tällä hetkellä tuntuisikin vieraalta. ajat muuttuvat, kaikkea vanhaa ei voi pitää itsestään selvänä, pelkkä merkkien siirtäminen tuntuu vieraalta ratkaisulta.

lähinnä tulin miettineeksi tällaista asiaa, ja halusin tietää, minkälaisia mielipiteitä se muissa herättää.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 05.08.2006 19:52:27 »

On aivan varmasti, poikani on syntynyt 19.04.1982 ja sen kiltimpaa ihmista en ole tavannut, han ottaa AINA muut huomioon, ei ikina sano pahaa sanaa kenestakaan ja nakee ainoastaan hyvaa kaikessa ja kaikissa(paitsi joskus pikkuveli, jolta puuttuu vain sarvet paasta) saa hanet suuttumaan.
Mieheni taas on kalat ja minusta tuntuu juuri nama taka-ajatukset kovin tutuilta...
Diamond
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 06.08.2006 11:51:30 »

Sorry vaan, kaikki Oinaat, mutta itse en ole tavannut vielä koskaan epäitsekästä tämän merkin edustajaa, ja minä tunnen sentään todella runsaasti Oinaita. Joillakin itsekkyys on ollut vähemmän räikeää kuin toisilla. Äärimmäisin esimerkki itsekkyydestä on tuore ex-mies ( aurinko oinaskuu kaurisaskendentti rapu), joka ei tällä hetkellä ajattele mitään muuta kuin omaa napaansa, eikä hänellä ole enää minkäänlaista kykyä ottaa muita huomioon. Alkeellisetkin käytöstavat ovat hänelle per.eennuolentaa. Näin hän on itse sanonut.

Oinaista olen huomannut sen, että he menevät täysillä sellaiseen, mikä heitä kiinnostaa, ja kun asia lakkaa kiinnostamasta, sen myös huomaa. Jos esim. minä satun olemaan Oinaan kiinnostuksen kohde jostain tuntemattomasta syystä, niin omistautuminen on 100%sta siihen asti, kunnes jokin muu asia alkaa kiinnostaa. Sitten sitä huomaakin jääneensä kuin nalli kalliolle. Tämä käyttäytyminen on sitä selkeämpää, mitä vahvempi Oinas-painotus kartalla on.

Tuskin Oinas valitsee sellaista työtäkään, jossa ei voisi kilpailla paremmuudesta jonkun muun kanssa. Palvelualallekin hän menee luultavasti sen takia, jos tällaiseen kilpailemiseen ja pätemiseen on mahdollisuus. Tuntemistani Oinaista suurin osa on ollut ainakin jossakin elämänsä vaiheessa yrittäjänä (ainakin 5 tapausta). Muut pyrkivät töissään sitten johtoasemiin. Ainoastaan 1 outolintu on joukossa, enemmän kuin 10 v. työttömänä ollut mies, jota ei kiinnosta oikeastaan tehdä mitään muuta, kuin metsästää naisia ja katsella videoita.

Tuntemani Kalat (näitäkin on runsaasti) eivät ole mitään ameebamaisia löllösieluja  Wink, vaikka kehittymättömänä tämä merkki voi ollakin tällainen. Kehittynyt Kala on mielestäni varsin vahva henkisesti. Noin muuten tämä merkki on minulle esiintynyt "hajamielinen professori"-tyyppinä, tunteellisena taiteilijasieluna tai mystikkona ammatista riippumatta. Kalat pystyy laajaan kokonaisvaltaiseen ajatteluun ja voi sen takia tuntua jonkun muun merkin edustajan näkökulmasta hieman fokusoimattomalta tai kunnianhimottomilta.

En tunne muuten yhtään Kalaa, joka olisi varsinaisesti hoiva-alalla. Ammattikavalkadi on seuraavanlainen: 2 insinööriä, joista toisella vahva musiikkiharrastus, valokuvaaja, muusikko/lastentarhanopettaja, opettaja, juristi, tohtoriksi väitellyt lääkäri, valtiotieteen maisteri (eräs astro-foorumilainen, jonka kanssa olen ollut enemmälti yhteyksissä). Juu ja Kalat Aurinkomerkkinä näyttää altistavan voimakkaasti astrologialle! Kalojen astrologiakiinnostus näyttää heräävän yleensä nuorempana kuin muilla merkeillä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**

I connect and detach, push and pull, like a tide

Profiili
« Vastaus #3 : 06.08.2006 12:31:14 »

Kaloja en liiemmälti tunne, joten enpä osaa tuohon sanoa muuta kuin mielikuvani kaloista, siis tunteellisia ja herkkiä, mutta juuri tämän asian vuoksi hieman epäluotettavia ja ailahtelevia -ovat niin tunteidensa vietävissä kunakin hetkenä. Oinaita tunnen muutaman ja täytyy sanoa, että lapsen tavoin (elänradan "vauvoja" kun ovat) osaavat olla hurmaavia ja lämpimiä, mutta myös samanlaisia änkyröitä ja "minäminä"-tyyppejä..

Miellyttäviä, rehellisiä ystävällisiä ja lämpimiä ihmisiä, mutta loppupeleissä olen huomannyt sen että todellakin kun kiinnostus johonkin asiaan loppuu niin kelkka kääntyy saman tien, eikä siinä silloin oteta toisia huomioon -MINÄ haluan tehdä nyt näin, ja näin teen -on asenne.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2006 13:27:45 kirjoittanut Aya Nuit » tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Fiona
Vieras
« Vastaus #4 : 06.08.2006 13:25:25 »

Lainaus
kalojen luontaista epäitsekkyyttä en ole koskaan ymmärtänyt. miten kukaan voisi olla sitä käymättä läpi kovia asioita? tämä tietysti selitetään sillä, että kalat ovat herkkiä ja kokevat elämän ylä- ja alamäet karvaasti.

Tuota noin...olen kyllä kokenut karvaita asioita. Karvaita kenen tahansa mielestä. Mutta se on vahvistanut; enää en ota asioita niin henkilökohtaisesti kuin joskus ennen.

Oinas-veljeni ON itsekäs. Harvoin hänelle tulee mitään epäitsekkyden puuskia. Hän odottaa vastapalveluksia. Minulla on kyllä luontainen halu auttaa...mutta en koe olevani tarpeeksi vahva joihinkin asioihin...esim. hoito-alalle en menisi. Tongue
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 06.08.2006 14:38:43 »

Koska ihmiset tuntuvat perimmäisiltä motiiveiltaan aivan erilaisilta kuin luulisi, ja koska sen näkee liian usein, haluaisin kääntää kaikki käsitykset ympäri. haluan löytää sieltä sen piilotetun vastauksen. miksi, miten nuo teot näyttävät niin kauniilta, mutta miksei se tunnu siltä. en halua yleistää, en siihen ikinä pystyisikään.
selitykseksi kerroin itselleni että ihmisestä kasvaa aivan päinvastainen kun hän oli. tämä kasvanut ihminen osaa asiansa paremmin kuin samaan asemaan syntynyt. silloin hän tietää miksi näin tekee.

tuosta itsekkyydestä olen saanut sellaisen kuvan, että silloin ihminen on aidoimmillaan. jokaisen luonto on se, sitä vastaan on turha taistella. kun vapaasti tunnustaa olevansa itsekäs, menettää kaiken toisten mielyttämisen pakon, kaavankannattamisen, tekohymyilyn ym. toiset ehkä arvostavat miellyttävyyttä, minua se ärsyttää. koska se ei tunnu aidolta.
ja siinä vaiheessa, kun ei enää tarvitse miellyttää toisia, huomaa kuinka tekee hyvän teon vain hyvän takia.

oinaat ehkä ovat itsekkäitä kehittymättöminä. mutta kaloja en voisi sanoa vilpittömiksi. tietenkin on niitä, jotka ovat kokeneet, ja kehittyneet, mutta ei se kalan luonnossa voi olla.
olenko sitten tavannut vain niitä kehittymättömiä kaloja, mutta heistä vaistoan aina jotain negatiivista. jonkin hyvin monimutkaisen tunneryöpyn, jonka he lataavat jokaiseen tapaamaansa ihmiseen. ehkä jousimiesluontoni ei vain voi ymmärtää sitä, ettei voida olla rehellisiä.

mutta sille ei voi mitään, että kaikki hienoimmat ihmiset, jotka tunnen, ovat oinaita.  :Smiley

ja olenpa minä naivi.  Tongue
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 06.08.2006 15:09:58 »

Olipas hienoa pohdintaa, Ave!
Olen samoilla linjoilla kanssasi. Se, että henkilö toteuttaa itseään ja tekee omat valintansa itsenäisesti EI totisesti ole mielestäni itsekkyyttä. Miellytti se muita tai ei. Sitäpaitsi monet oinaat, pioneerit, eivät yksinkertaisesti voi olla koko ajan kyselemässä miltä heidän tekemisensä muista tuntuu. Minun on ainakin oltava täysin uskollinen itselleni ja luulenpa että tämä maailma olisi hiukan onnellisempi paikka jos muutkin kuuntelisivat tarkemmin omia tarpeitaan. Tiedän, että minusta on muillekin iloa vain ja ainoastaan silloin, kun voin toimia rehellisesti ja olla uskollinen itselleni. Ja se ei tee minusta välinpitämätöntä muita kohtaan, päinvastoin. Suon saman oikeuden aivan kaikille. Tuntuu, että joskus velvollisuuksien painamaa pakonomaista toimintaa erehdytään pitämään välittämisenä. Pah.

Ja sitten vielä minusta naivius voi olla joskus älyttömän raikasta. Mieluummin naivi kuin kyynikko   :Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 06.08.2006 15:32:50 »

Juuri sita tarkoitan, etta oinaissa on sita luontaista hyvyytta, ei minunkaan mielesta siina ole mitaan pahaa jos on itsekas omille tavoitteille, kunhan ei loukkaa toisia.
Olen samaa mielta, etta mielummin naivi kuin kyynikko  Shocked
Diamond
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 06.08.2006 15:44:37 »

Minun oinaskokemuksellani he eivät ole tietenkään mitenkään "pahoja", mutta tulimerkeille ominaiseen tapaan varsin rehellisiä ja teeskentelemättömiä - eli jos joku asia, ihminen tai jonkun tunteet eivät hirveästi hetkauta, tuntemani oinaat eivät kyllä sievistelyn (tai tekopyhyyden) vuoksi jaksa esittää kiinnostunutta tai hienotunteista.

Tämä on itse asiassa piirre, jota sopivassa määrin jopa arvostan - ja jonka löydän itsestäni ( angel ) varmaankin karttani tulikolmion ansiosta. Toisaalta olen sitten sekä Aurinko- että Kuu-Kalat... Muita Kaloja en juuri tunne. Kukapa itseään tekopyhänä tai itsekkäänä pitäisi, mutta täytyy sanoa, että minulla tuo empatiakyky jne. on mielestäni nimenomaan puhdasta. Ts. inhoan hyvää teeskenteleviä ihmisiä enkä ikinä haluaisi luoda itsestäni pyhimyksen kuvaa, teinpä sitten mitä tahansa.

Heikompien puolella oleminen on kuitenkin peruspiirteeni, joka on näkynyt mm. opinnoissa ja töissä (kehitysmaat, ihmisoikeudet, vähemmistöt), mutta en usko, että _kukaan_ minua tunteva pitäisi minua ensisijaisesti tyypillisen kalamaisena hymistelijänä ja epäitsekkäänä pyhimyksenä.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 06.08.2006 15:58:09 »

No, voisiko olla etta eri horoskooppiryhmat nakevat eritavalla erilaisia energioita esim:maamerkit eivat sovi ilmamerkeille ja vesi ja tuli eivat paase samalle tasolle, vai onko tama kaikki vai indivuduaaleja nakemyksia omasta kokemuksesta.
Diamond
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 06.08.2006 16:11:45 »

Joo, on luonnollista, että Jousimies ei pidä Kaloista, mutta Oinaista sitten sitäkin enemmän. Itse Kaksosena olen niin ikään eri aalloilla Kalojen kanssa, mutta kun itsellä Aurinko on huoneessa 12 ja minulla on 2 kalaveljeä ja Kuu-Kala -isä, niin pitkäaikainen altistus on tuonut ymmärystä...

Mitä itsekkyyteen ja epäitsekkyyteen tulee, niin sellaista ihmistä ei olekaan, joka olisi 100% epäitsekäs. Muista ihmisistä on kuitenkin mahdollista välittää ihan aidosti ja ottaa heidän mielipiteensä huomioon etenkin sellaisissa tapauksissa, jossa omat valinnat vaikuttaisivat heidän elämäänsä suuresti. Välittäminen on eri asia kuin miellyttäminen, jota itse asiassa pidän ihan yhtä itsekkäänä kuin avointa oman edun tavoittelua.

Kaloja en yleensä pidä erityisen miellyttämisenhaluisina ellei kartalla ole vahvoja Vaaka-vaikutteita, mutta kyllä he lähimmäisistään ovat kiinnostuneita ja heistä välittävät ihan aidosti.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
anders84
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 06.08.2006 17:22:56 »

Juu ja Kalat Aurinkomerkkinä näyttää altistavan voimakkaasti astrologialle! Kalojen astrologiakiinnostus näyttää heräävän yleensä nuorempana kuin muilla merkeillä.

heh, ihan totta, aikaiseen tämä harrastus ja muutenkin henkinen toiminta alkoi kinnostamaan...ja elämä on järjestänyt asiat niin, että on pakko alkaa kiinnostamaan Smiley
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #12 : 06.08.2006 17:37:59 »

Lainaus
mutta kaloja en voisi sanoa vilpittömiksi.

Minun kaksi hyvää ystävääni ovat jousimiehiä.

Minä itse en osaa edes teeskennellä. Se on vaikeaa ja sitä paitsi jousimies kaverini huomaisivat sen heti joten what's the point of it? Wink

Mutta onkos teille jouskareille tullut mieleen että kaikkea ei kannata sanoa suoraan, ihmisillä on tunteet?

Ehkä se, että koet kalat vilpillisiksi on vain sitä, että kalat yrittävät olla loukkaamatta tunteitasi. Sellaisia me ollaan... Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 06.08.2006 17:44:59 »

Minun nuorin poikani on(sarvipaa) jouskari, sanoo asiat ensin ja sitten ajattelee, mutta han on sydammessaan oikeudenmukainen ja hyvyys on siella jossain piilossa ja aina valilla se pomppaa esille.
Diamond
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 06.08.2006 20:34:11 »

Juu ja Kalat Aurinkomerkkinä näyttää altistavan voimakkaasti astrologialle! Kalojen astrologiakiinnostus näyttää heräävän yleensä nuorempana kuin muilla merkeillä.

heh, ihan totta, aikaiseen tämä harrastus ja muutenkin henkinen toiminta alkoi kinnostamaan...ja elämä on järjestänyt asiat niin, että on pakko alkaa kiinnostamaan Smiley

Jep! Itselläni on astrologia harrastus alkanut 18 vuotta sitten. Olin silloin kaksitoista vuotias, eikä muita astroharrastajia ollut lähistöllä. Tosin taitaa tuo vesimies merkuriuksessakin olla osasyynä (ja monta muuta aspektia Smiley)

Ja kyllähän nuo oinaat on minäminäminä.. tai ainakin ne useat, jotka itse tunnen  Wink.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: